Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 June 2004, 23:06   #1
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard Uit de kast gekomen...?

Okee, er belt net een vriend op van voetbal. Standaard babbeltje hoe het gaat enzo en ineens zegt hij dat hij een relatie heeft. "Okee das leuk voor hem na een half jaar weer een nieuwe vriendin." Dacht ik dus. Maar nee Joey was de naam en het was een jongen.

De eerste vijf minuten geloofde ik hem niet omdat ikzelf het ooit iemand had wijs gemaakt voor de gein. Maar hij heeft me nu overtuigd. Nu heb ik altijd al van de daken geschreeuwd dat ik niks tegen homo's heb omdat ik het heel goed kan vinden met een homoseksuele collega en blablabla.

Maargoed nu is het wel even iets anders. Ik zie die jongen buiten voetbal niet regelmatig maar bij het uitgaan drinken we altijd een biertje als we elkaar tegen komen e.d. En nu heb ik mezelf ook voorgenomen om hem normaal te behandelen. Dus zoals ik altijd al deed maar aan de ander kant is het toch wel raar want bij voetbal kom je nooit over die 'lekkerwijf dit lekkerwijf dat' discussies enzo. Welnu wilde hij ook stoppen met voetbal omdat hij bang was dat hij anders gepest zou worden (iedereen weet het al inmiddels). Ik heb hem dan nog wel over gehaald om te blijven en dat ik altijd voor hem op zal komen aangezien ik aanvoerder ben en (in alle bescheidenheid dit is serieus) opzich wel het respect geniet van teamgenoten omdat ik dat al heel lang ben.

Maargoed nu is de vraag: Moet ik nog iets anders doen dan hem alleen maar te behandelen zoals ik eerst ook deed dus veel over praten of juist niet over praten enzo?

Alvast bedankt!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2004, 23:32   #2
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou er normaal over doen
daar bedoel ik mee niet speciaal het onderwerp bovenhalen
maar het ook niet ontwijken
als het zo eens past er een grapje over maken
en voor de rest tjah, hetzelfde als gewoonlijk he
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 08:25   #3
cruella
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon met hem om blijven gaan zoals je altijd hebt gedaan en er niet over na denken omdat je dan niet meer spontaan kan reageren.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 08:30   #4
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik zou niet weten waarom je ineens anders zou moeten zijn tegen hem. Hij blijft precies dezelfde persoon die hij al was, alleen valt er voor hem waarschijnlijk een druk van zijn schouders omdat hij niet meer hoeft te doen alsof hij meiden leuk vind enzo.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 09:08   #5
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je moet gewoon de dingen doen die je altijd deed en zijn geaardheid moet geen belemering vormen voor jou relatie met hem
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 09:45   #6
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

kan me voorstellen dat het anders wordt. maar ik zou idd proberen normaal met hem om blijven gaan? en hem laten weten dat ie bij je terecht kan (als gewone vriend ) als ie erover wil praten ofzo

trouwens mijn ervaring is dat als jongens er voor uit zijn gekomen, dat ze opener en vrolijker worden, en ze snappen vaak ook wel dat het voor vriendne moeilijk is, maar ze hebben zelf natuurlijk ook invloed op hoe de omgang wordt en meestal loopt dat wel goed
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 11:58   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is weer echt een schoolvoorbeeld van hoe homofobisch eigenlijk een groot deel van de mannen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 13:15   #8
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

op zich is je opmerking terecht pfp, maar aangeven dat je het moeilijk vind om te bepalen hoe je tegen iemand doet die homo is, betekent niet gelijk dat diegene ook homofobisch. Het is eerst wat onwennig, maar als je em niet laat vallen komt t vanzelf wel op zn pootjes terecht
hmmm leuke woordspeling

maar als je per ongeluk iets zegt zoals hey das n lekker wijf he, dan moet je niet gelijk denken 'oeps' want als die jongen dat met humor kan pareren zonder dat ie er moeite mee heeft, gaat t vanzelf wel goed
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 13:38   #9
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een vriend van mij heeft het mij laats ook verteld dat hij homo is.
mijn reactie NOU EN? stelde hem heel erg gerust ik vond het een beetje vaag, maar goed.
Hij was bang dat het op school zou uitlekken en hij als mietje werd betiteld. Nu heeft hij wel afentoe van die rare trekjes je weet wel, benen overelkaar, handen naar voor ect en dan waarschuw ik hem gewoon omdat hij (nog) niet wil hebben dat de buiten wereld het weet.

En nee is tussen ons niks veranderd we zijn zelfs betere maatjes geworden alleen bij hem thuis ben ik niet meer welkom sinds z'n ouders het weten
Maar soms is het ook wel leuk samen op een terrasje: '' He kijk daar wat een lekker ding'' hij : '' Boh nu je het zegt ja'' leuk is dat
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 13:40   #10
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dupke


Nu heeft hij wel afentoe van die rare trekjes je weet wel, benen overelkaar
Hey ik zit zovaak met mijn benen over elkaar
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 13:55   #11
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Hey ik zit zovaak met mijn benen over elkaar


toen een vriend van mij uit de kast kwam ging hij echt van hetero knul naar nicht Ik vond het grappig maar een aantal van zijn vrienden kotsen hem nu uit

En toen mijn beste vriend naar me toe kwam en zei dat die homo was zei ik dat ik dat allang wist Ja iedereen wist het gewoon al van hem
Maar inderdaad gewoon normaal blijven doen en tegen hem zeggen dat als er wat is of als hij wil praten je er voor hem bent
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 13:55   #12
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

(ik doe move naar psychologie/filosofie..)

[edit by 0Vera] (ik doe jou even helpen met spellen )

Laatst aangepast door 0Vera : 30 June 2004 om 18:06
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 13:57   #13
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Ik snap eigenlijk niet helemaal goed waar PFP nu uit afleid dat dit weer een voorbeeld van homofobie zou zijn.

Er heeft volgens mij nog niemand negatief gereageerd

In ieder geval, mij zou het niets doen hoor.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2004, 18:31   #14
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Hey ik zit zovaak met mijn benen over elkaar
neen, benen over elkaar heen gevouwen en dan z'n manier m'n z'n ellenbogen en handen erom heen gewikkeld.. nahja voor een jongen ziet dat nichterig uit
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 12:38   #15
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Ik snap eigenlijk niet helemaal goed waar PFP nu uit afleid dat dit weer een voorbeeld van homofobie zou zijn.

Er heeft volgens mij nog niemand negatief gereageerd

In ieder geval, mij zou het niets doen hoor.
nou alleen de vraag al.

als hij niet enigzins moetie met homo's heeft dan had hij zichzelf die vraag nooit gesteld en die jongen gewoon behandeld zoals die hem kende. moet je hem anders gaan behandelen omdat hij er achter is gekomen dat ie op jongens valt in plaats van meisjes?
verandert dat iets aan zijn karakter? misschien kleine dingetjes, maar ik denk wel dat hij zichzelf blijft. kortom, als het eerst een maat van je was waarom zou dat nu ineens anders zijn?

wat maakt het nou uit, homo hetero, een pot nat.

alleen wel ff oppassen met douchen na de voetbal, houd je zeep vast alsof je leven er vanaf hangt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 21:55   #16
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als ik homo was zou ik niet stoppen met voetbal
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 22:11   #17
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
als ik homo was zou ik niet stoppen met voetbal
Dan zou ik er juist opgaan..

Ontopic

Ik zou gewoon ermee om blijven gaan zoals je altijd deed..
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2004, 14:59   #18
jarno109
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gwoon omgaan ermee........er is niks mee met homo's of lesbi's het zijn ook gwoon mensen die op deze planeet wonen......
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.