Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 February 2004, 00:24   #51
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

welke piem0l heeft deze geupt

elephunta

tss

EJ MAATJE, NIE MEER OUWE TOPICS UPPEN OKE??
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 01:44   #52
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

nee ik geloof er niet in.. al vink sommige dingen wel vaag.. qua wereld en geschiedenis
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 01:46   #53
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
welke piem0l heeft deze geupt

elephunta

tss

EJ MAATJE, NIE MEER OUWE TOPICS UPPEN OKE??
wrom zo moeilijk doen.. as god het zo wilt nee as er aanvullende info word gegeven geen probleem toch
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 10:22   #54
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Niemand
wrom zo moeilijk doen.. as god het zo wilt nee as er aanvullende info word gegeven geen probleem toch
inderdaad...maar ze wilde denk ik even wat te zeuren hebben
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 10:46   #55
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 2 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

ik geloof dus niet in God.. gewoon simpelweg, omdat er alleen maar ellende van is gekomen

Ik geloof in wat de mens zelf kan doen.. niet wat 1 of ander almachtig figuur zogenaamd zou hebben gedaan...
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 12:17   #56
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
ik geloof dus niet in God.. gewoon simpelweg, omdat er alleen maar ellende van is gekomen

Ik geloof in wat de mens zelf kan doen.. niet wat 1 of ander almachtig figuur zogenaamd zou hebben gedaan...
Nee, de ellende komt/kwam doordat mensen niet op een goede manier met geloven omgaan, en geen respect hebben voor anderen. Dus de mens zelf is de sukkel.

Alhoewel er wel in de koran dacht ik staat dat je iemand met het zwaard mag bekeren. En dat is toch niet zo netjes

Ik geloof dan zelf niet in een god, puur omdat ik te eigenwijs ben om te geloven dat als alle elementen van je lichaam uit elkaar donderen, dat er dan nog iets zit wat wij niet kunnen zien en dat dan een reisje gaat maken naar de hemel of hel ofzo. Als je dood bent, ben je dood.

Maar, ik moet wel zeggen dat deze gedachtegang het doodgaan wel iets enger maakt denk ik. Het is zoveel makkelijker/fijner om in een god te geloven.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 15:13   #57
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by Niemand
wrom zo moeilijk doen.. as god het zo wilt nee as er aanvullende info word gegeven geen probleem toch
wehehhehe
volledig mee eens
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 18:09   #58
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
inderdaad...maar ze wilde denk ik even wat te zeuren hebben

klappe hebbe?


en nee er bestaat geen god. dat weten jullie toch oko wel, kom op ej
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 20:14   #59
IndigoFlow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben de laatste tijd hiermee bezig, weet dat veel dingen die de Christelijke Kerk zegt niet waar zijn. Bovendien is het mij sinds mijn jeugd opgedrongen, en nu weet ik niet of ik wel in God geloof zoals hij bestaat...maar hij is er wel, of het is een kracht die aanwezig is... ik geloof ook de laatste tijd meer dat er 2 krachten zijn, beide zowel goed als slecht, maar dat de een van de aarde is en de ander van het heelal...zoiets als een God en n Godin. Ik weet wel dat ik niet wil meedoen aan het zieltjeswinnen dat de Kerk doet, dat vind ik een persoonlijke beslissing en daar proberen ze je zoveel mogelijk tot te bekeren...alsof al het andere fout is ofzow. Ik ben wel blij dat ik nu niet verblind ben door alles wat de Kerk me liet geloven, het was ook niet echt kloppend wat er soms bij een mis gezegd wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 20:21   #60
IndigoFlow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
ik geloof niet in god.
ik geloof wel in een hogere kracht maar niet in een hemel ofzo.
maar teneerste geloof ik in mezelf

ik denk dat het wel goed is om ergens in te geloven, zolang het maar neit je doen en laten beheerst (zie: islam). je moet nie volgens een boekje handelen dat mensen ooit verzonnen hebben
als je zelf denkt dat iets goed is is het goed, en als je voelt dat het niet goed is is het niet goed.
Precies. In jezelf geloven is het krachtigste, maar verder ook geloven in de kracht van alles. En je moet je geloof dus ook aanpassen aan jezelf, want alleen zo kan je echt hetgeen geloven wat je jezelf geeft om te geloven (okeej, ben niet echt te volgen) Effe uitleggen: Als er in de Bijbel staat: Spuug niet op straat en daar ben je het niet mee eens, dan moet je je eigen regel maken erbij..of het goed is is een tweede...zoals moorden enzo, dan heb je ook het ethisch aspect om in acht te houden. En het is iid altijd goed om bij jezelf te kijken of je aan iets goed doet, of het goed aanvoelt, je gevoel is heel belangrijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 20:41   #61
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

k geloof op zich wel een klein btje in god, en wat een ander vind moet ie zelf weten, maar als iemand gelooft moet een ander dat wel respecteren vind ik. Ook al leven we in een maatschappij van ontkerkelijking
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2004, 21:06   #62
IndigoFlow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jah, we moeten elkaars godsdienst (nou ja, GODS-dienst) respecteren, het is kut om niet te kunnen zeggen dat je erin gelooft...ik heb dat jarenlang gehad met God, ik was bang dat het stom zou worden gevonden en ik ben blij dat ik daar nu gewoon voor uit kan komen dat ik in een hogere macht geloof en stevig geloof ook. Maar wat ik me afvraag: beïnvloed je geloof je leven? Ik denk soms van wel, misschien limiteert het t zelfs...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 18:37   #63
SouLSeeKeR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof niet in God, maar in de mens en de natuur. In de kracht van de energie van alles wat leeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 22:11   #64
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat mij de laatste tijd opvalt is dat sommige mensen andermans mening qua godsdienst niet respecteren en dat vind ik zeer jammer, zoals gezegd geloof ik een klein beetje in god, het beheerst mn leven niet, maar ik denk wel degelijk dat er iemand boven ons is.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2004, 22:42   #65
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

heb laatst gehoord dat Spinoza door middel van stellingen heeft bewezen dat er een god bestaat (of iig, de moderne logica heeft die stellingen nog niet kunnen weerleggen). Staat in z'n boek Ethica ofzo, weet iemand daar wat van?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2004, 19:02   #66
kimlovesjesus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof wel in God, van de Bijbel
Het geeft mij veel steun en ik ervaar Gods krachten

Ik ben 19 januari 2003 gedoopt
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 13:30   #67
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien is God wel een grote roze olifant en ervaar je zijn krachten...

Je ervaart iets en beweert direct dat dit God moet zijn. Hoezo kom je zo ver?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 17:04   #68
kimlovesjesus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Misschien is God wel een grote roze olifant en ervaar je zijn krachten...

Je ervaart iets en beweert direct dat dit God moet zijn. Hoezo kom je zo ver?
Joh grappig!!

Ik ervaar Zijn kracht, en ik weet dondersgoed dat HIj dat is! Denk je dat ik echt blond ben?
Dat kun je pas begrijpen als je het ervaart
Dat zal je vast niet willen
en anders een tip; ga naa een evangelische gemeente
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 19:26   #69
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen mag geloven wat ie wil
maar als jij in god geloofd moet je wel alles wat zijn bestaan ontkent bestempelen als onwaar.

dus we zijn helemaal alleen in het universum, iedereen is lief voor elkaar, armen bestaan niet, en als iemand ziek is is dat doordat ie niet in god geloofd.

wat een egoist eigenlijk dan he..

en meid. weet je zeker dat je in god geloofd? en niet in je eigen ziel? wantje eigen ziel is hetgeen waar iedereen zijn kracht in uitput.

en ik vind dat als je geloofd. je ook 100% moet geloven en niet maar 75%.
dus je moet je echt aan alles van de bijbel houden, anders ben je een neppert.
dus je mag niet liegen, stelen of vreemdgaan
anders ga je naar de hel en is god errug teleurgesteld in jou.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 19:31   #70
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
iedereen mag geloven wat ie wil
maar als jij in god geloofd moet je wel alles wat zijn bestaan ontkent bestempelen als onwaar.

dus we zijn helemaal alleen in het universum, iedereen is lief voor elkaar, armen bestaan niet, en als iemand ziek is is dat doordat ie niet in god geloofd.

wat een egoist eigenlijk dan he..

en meid. weet je zeker dat je in god geloofd? en niet in je eigen ziel? wantje eigen ziel is hetgeen waar iedereen zijn kracht in uitput.

en ik vind dat als je geloofd. je ook 100% moet geloven en niet maar 75%.
dus je moet je echt aan alles van de bijbel houden, anders ben je een neppert.
dus je mag niet liegen, stelen of vreemdgaan
anders ga je naar de hel en is god errug teleurgesteld in jou.
En nu de bron van al deze beweringen? grote onzin in mijn ogen, als ik al in een god zou geloven dan zou die zich niet vast leggen in een boek zoals de bijbel en koran. Misschien kan je ook geloven zoals heel veel mensen doen namelijk: iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden. Er is trouwens geen bewijs dat god 100% niet bestaat, anders zou dat namelijk wel wereld nieuws zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 19:43   #71
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En nu de bron van al deze beweringen? grote onzin in mijn ogen, als ik al in een god zou geloven dan zou die zich niet vast leggen in een boek zoals de bijbel en koran. Misschien kan je ook geloven zoals heel veel mensen doen namelijk: iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden. Er is trouwens geen bewijs dat god 100% niet bestaat, anders zou dat namelijk wel wereld nieuws zijn.
maar zij zegt dat ze in de bijbel gelooft. daarom zei ik het.

ik geloof ook wel in dingen maar niet in een god, niet in iemand die boven ons allen staan en waar wij nederig aan zijn.

ik geloof in zielskracht en energie. maar dat is een ander verhaal.

en pfp, ik denk dat als ze zouden zeggen op tv ofzo dat god niet bestaat dat dan de hele wereld gaat flippen. dus daarom doen ze het niet. (net als waarom ze area51 niet vrijgeven, ze willen geen opschudding)
maar alles wijst er toch op.. en ook nog eens dat het verhaal uit de bijbel en de koran bijna hetzelfde zijn, en dat dit nog maar relatief nieuwe religies zijn, als je vergelijkt met de egyptenaren (en als je daar over leest kom je tot de conlusie dat dat geloof ook wel errug veel lijkt op de bijbel en koran)..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 19:46   #72
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
.

maar alles wijst er toch op.. en ook nog eens dat het verhaal uit de bijbel en de koran bijna hetzelfde zijn, en dat dit nog maar relatief nieuwe religies zijn, als je vergelijkt met de egyptenaren (en als je daar over leest kom je tot de conlusie dat dat geloof ook wel errug veel lijkt op de bijbel en koran)..
En daarom is het juist zo interresant en zou er toch wel eens iets van kunnen kloppen. (gesproken over religie in het algemeen) De oudste mensen hadden al een soort van geloof of dat nu in geesten of in goden is.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 17:21   #73
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimlovesjesus
Joh grappig!!
Als ik grappig wil doen, ga ik wel in een theater staan...

Citaat:

Ik ervaar Zijn kracht, en ik weet dondersgoed dat HIj dat is! Denk je dat ik echt blond ben?


Ik heb nergens gedacht dat je blond bent. Nogmaals wil ik je de vraag stellen...

Waarom is het Zijn kracht en niet de kracht van Allah, Boeddha, Jehova of een grote roze olifant.

Citaat:

Dat kun je pas begrijpen als je het ervaart
Dat zal je vast niet willen
en anders een tip; ga naa een evangelische gemeente
Ik wil er best naartoe, maar je moet begrijpen dat ik zo rationeel mogelijk probeer te denken.

Laatst aangepast door MasterB : 18 March 2004 om 18:32
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 17:49   #74
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En daarom is het juist zo interresant en zou er toch wel eens iets van kunnen kloppen. (gesproken over religie in het algemeen) De oudste mensen hadden al een soort van geloof of dat nu in geesten of in goden is.
ja maar dat geloof van de egyptenaren is veel minder bekrompen.
zij doen alles met sterren en astrologie, en zij hadden niet iemand of iets waaraan ze moesten gehoorzamen..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2004, 18:16   #75
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
ja maar dat geloof van de egyptenaren is veel minder bekrompen.
zij doen alles met sterren en astrologie, en zij hadden niet iemand of iets waaraan ze moesten gehoorzamen..
De farao is toch de zoon van Amon
Waar komen alle egyptische goden zoals Isus. osirus ptah seth dan vandaan en hun mythe? En het verhaal dat na je dood je hart wordt gewogen, en als dat licht is mag je naar het dodenrijk opsteigen. Wat te denken van de tempels in karnak of de enorme godelijke beelden die de egyptenaren hebben opgericht???
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2004, 18:08   #76
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en toen viel er een stilte
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2004, 20:37   #77
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
en toen viel er een stilte
voel je ook eens hoe ik me voel bij de helft van me posts
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 03:48   #78
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof niet in een God , Ik WEET dat ie bestaat!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 12:27   #79
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Ik geloof niet in een God , Ik WEET dat ie bestaat!!!
en dan nu je onderbouwing nog
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 13:52   #80
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof niet in god. Een man die de hele wereld heeft gemaakt? En dan al die verhalen uit de bijbel? Geloof ik ook niet dat dat echt gebeurd is. Er zal vast meer zijn dan het bestaan op de aarde. Iets wat boven de kennis van de mens gaat. Maar dat is niet god.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 02:40   #81
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en dan nu je onderbouwing nog
Nou ja, ik heb het niet opgezocht , het kwam naar mij toe.

Op 12 jarige leeftijd werd ik zomaar opeens s'nachts wakker , er stond een man in mijn kamer, er kwam een heldere blauwe gloed uit zijn hele lichaam vandaan, en hij droeg een vreemd gewaad, beetje lijkend zoals ze die in het oude griekenland droegen, hij had geen pupillen in zijn ogen, en blauw krullend haar.

Tja wat doe je als kind, Ik begon natuurlijk te wijzen naar hem met mijn vinger

Daarna merkte ik dat opeens al de kracht uit mijn lichaam getrokken werd, mijn arm viel neer op de grond en ik viel in slaap.

De volgende ochtend wist ik het even niet meer ,maar ik kon het me herinneren ik was WAKKER geworden omdat er iets aan de hand was. Bovendien heb ik jaren later nog toevallig iemand gevonden die een bijna dood ervaring heeft gehad, die onafhankelijk hetzelfde heeft beschreven als wat ik heb gezien.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 02:42   #82
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Ik geloof niet in god. Een man die de hele wereld heeft gemaakt? En dan al die verhalen uit de bijbel? Geloof ik ook niet dat dat echt gebeurd is. Er zal vast meer zijn dan het bestaan op de aarde. Iets wat boven de kennis van de mens gaat. Maar dat is niet god.
Alles is God en wij zijn Goden, deze geest kan zich splitsen en verenigen, is zowel schepper als vernietiger, en ja het allesomvattende, en daar voorbij.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 09:38   #83
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Alles is God en wij zijn Goden, deze geest kan zich splitsen en verenigen, is zowel schepper als vernietiger, en ja het allesomvattende, en daar voorbij.
Dan zie jij god ook niet als een persoon? Of wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 12:51   #84
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik geloof niet in verschijningen,
en mocht een persoon er stellig van overtuigt zijn dat hij iets dergelijks gezien heeft, dan is dat een werk van zijn geest, zijn hersenen.

ik durf bijna te beweren dat er nog nooit 2 personen tegelijkertijd een zelfde 'verschijning' gezien hebben.

het is het zelfde wat epileptische mensen vaak hebben; die zien dingen. maken dingen mee, en dat terwijl het niet gebeurt is. Niet zozeer hallucinaties, maar daar is een andere term voor. kan er even niet op komen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 14:46   #85
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het volledig eens met Martijn over die verschijningen.
Herinneringen zijn sowieso erg subjectief, je vormt je onbewust een beeld van wat er gebeurd is, en dat stemt niet altijd overeen met de werkelijkheid.
Verder zie je soms ook iets, en je verzint er dan een hele gebeurtenis of verhaal bij, omdat je het geziene wilt verklaren, maar je weet uiteindelijk niet wat je gezien hebt, of je hebt iets in een flits gezien, en als je beter gekeken zou hebben, zou je de perfect logische verklaring gevonden hebben.
Dat is exact hetzelfde als met mensen die beweren UFO's gezien te hebben.
Misschien heb je het ook gewoon gedroomd, dromen kunnen heel overtuigend zijn. Ik heb ook soms dat ik niet meer weet of iets echt gebeurd is of dat ik het gedroomd heb.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 15:34   #86
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

nee
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.