Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 February 2004, 18:20   #1
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Besnijdenis van meisjes

deze week op TV. Er komt een wetsvoorstel om meisjes te beschermen tegen besnijdenis.

Wisten jullie dat in sommige afrikaanse landen meisjes net zoals jongens besneden worden? Bij het meisje (8-9 jaar) worden dan de schaamlippen en clitorus weggesneden, en vervolgens wordt de vagina dichtgenaaid tot het moment dat zij in het huwelijk treed.

In Nederland (belgie?) zijn deze activiteiten verboden dus worden deze meisjes veelal tijdens de vakantie in het vaderland "geholpen".

Wat vinden jullie hier nu van? Verbieden? Of is het iets waarbij je uit moet gaan van respect voor de cultuur van een land?

(van een andere forum, maar ik wil eens weten wat jullie hiervan vinden, ik vind dit zot )
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:23   #2
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Verbieden!
't Is toch echt belachelijk... en trouwens ook pijnlijk

Wat 'n vertrouwen hebben ze daar toch in hun dochters...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:30   #3
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het echt belachelijk ja
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:35   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wist het en nu?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:36   #5
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zou verboden moeten worden, dit lijkt mij een schending van de mensenrechten.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:36   #6
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

verbieden natuurlijk, die meisjes worden gewoon lichamelijk verminkt op deze manier. uberhaupt gewoon belagelijk dat ouders zoiets serieus toelaten bij hun kinderen

overigens is het ook in veel afrikaanse en andere landen verboden, maar gebeurd het gewoon toch nog veel omdat het zo 'normaal' is...
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:45   #7
sum
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon door laten gaan die handel...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 18:53   #8
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Dit is echt verschrikkelijk, toch niet normaal waarom mensen dat doen, om er alleen al aan te denken
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 21:06   #9
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by sum
gewoon door laten gaan die handel...
HOMO
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 21:40   #10
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Lijkt me best pijnlijk.

Ik ben ertegen, ze zijn verminkt (geestelijk EN lichamelijk) voor het leven. En bovendien kunnen ze niet meer klaarkomen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 22:00   #11
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

En hoe zit dat dan met besnijdenis van jongens? Nu niet aankomen met: dat is veel minder pijnlijk enzo, want dat kan ook schade aanrichten. Waar maak je dan onderscheid?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 22:03   #12
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
En hoe zit dat dan met besnijdenis van jongens? Nu niet aankomen met: dat is veel minder pijnlijk enzo, want dat kan ook schade aanrichten. Waar maak je dan onderscheid?
besnijden van een jongen is vaak noodzakelijk of uit oogpunt van hygiene
en dit wordt vaak al op jonge leeftijd gedaan, wanneer dit op oudere leeftijd gerdaan word kan het erg pijnlij kzijn ja.
maar vrouwenbesnijdenis is alsof ze je voorhuid dichtnaaien nadat ze je eikel dr af hebben gesneden

da is toch ook nie normaal
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2004, 22:09   #13
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
besnijden van een jongen is vaak noodzakelijk of uit oogpunt van hygiene
en dit wordt vaak al op jonge leeftijd gedaan, wanneer dit op oudere leeftijd gerdaan word kan het erg pijnlij kzijn ja.
maar vrouwenbesnijdenis is alsof ze je voorhuid dichtnaaien nadat ze je eikel dr af hebben gesneden

da is toch ook nie normaal
Ik zeg zeker niet dat het normaal is, ik ben tegen al dat soort nutteloze religieuze praktijken..

Maar het besnijden van een jongen is niet noodzakelijk, dan zouden alle 'Nederlandse' jongetjes een hygienisch probleem hebben Valt best mee denk ik. Daarom vind ik dus ook dat ze in ieder geval dat besnijden van meisjes moeten verbieden en ook eens naar het besnijden van jongens moeten kijken..
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 17:56   #14
-x-natasja-x-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Of het nu gaat om besbijdenis van meisjes of jongens allebij moeten verboden worden.

Bij jongens denk ik dan wel als er blijkt uit medisch gegevens dat het verstandiger is om te doen, dan is het wat anders.

Zolang de kinderen niet kunnen kiezen moet het verboden worden. Tis gewoon verminking
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 18:18   #15
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by -x-natasja-x-
Of het nu gaat om besbijdenis van meisjes of jongens allebij moeten verboden worden.
uuh, besnijden van jongens: voorhuid weghalen, hier in nederland vaak om medische redenen (vernauwing), in het jodendom voor hygiene (geen smegmaophopingen), geen verlies van sexueel genot of andere hinderlijke effecten

besnijdenis van meisjes: zie startpost

dus over dat besnijden van jongens verboden zou moeten worden vind ik onzin
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2004, 18:25   #16
-x-natasja-x-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by electricity
uuh, besnijden van jongens: voorhuid weghalen, hier in nederland vaak om medische redenen (vernauwing), in het jodendom voor hygiene (geen smegmaophopingen), geen verlies van sexueel genot of andere hinderlijke effecten

besnijdenis van meisjes: zie startpost

dus over dat besnijden van jongens verboden zou moeten worden vind ik onzin

Wat heb ik hier staan dan
Bij jongens denk ik dan wel als er blijkt uit medisch gegevens dat het verstandiger is om te doen, dan is het wat anders.

Zomaar besnijden van jongens doe je ook niet voor je lol. Dus zolang het geen medische oorzaak heeft afblijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 23:14   #17
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

tjooo, wat doet deze hier?

> discussie & actualiteiten
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 17:10   #18
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een vriendin van mij is besneden in het buitenland. Ze is daarheen gelokt met een smoes en is toen besneden. Toen ze bij kwam was het kwaad al geschied.
Ze heeft het er echt heel erg moeilijk mee gehad. Niet alleen lichamelijk letsel maar ook geestelijk. Het heeft voor haar heel veel met verraad en vertrouwen in haar te maken. Bovendien schaamt ze zich nu om het met een jongen aan te leggen..

Aangezien ik van zo dichtbij gezien heb dat het echt heel veel kwaad kan aanrichten zeg ik: IK BEN 300% TEGEN BESNIJDEN BIJ VROUWEN.. ik ben maar wat blij als er beschermende maatregelen worden getroffen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 18:43   #19
zMe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vreselijk en pijnlijk! ik vind het echt zielig voor die kinderen.

echt not done!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2004, 06:33   #20
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Argh , ik vind het zo verschrikkelijk , een keer was het op televisie en toen moest ik ervan huilen. Ik vind zoiets mens-onterend. Ik snap niet dat mensen dat normaal vinden.

VERBIEDEN.:@ :
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2004, 08:01   #21
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iehl, kwil er niet aan denken, lijkt me erg pijnlijk, en dan ben ik nog nie eens een meisje.. verbieden die handel
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 17:26   #22
Playah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Noh... Omin werie mang..
Ik zou die tory gewoon verbieden joh..

Je gaat toch ook niet bij een jongen z'n eikel ofzo d'r af snijden ?! ( Weet ik veel ) Zomaar doen ze dat..

En dan wordt die vagina dichtgenaaid tot huwelijk..
Dus als ze getrouwd is word ie open gemaakt en mag ze seks hebben..
Maar als die clit weg is, kan ze toch eigenlijk niet genieten van seks, of wel ?? Of in ieder geval minder..
(Only by G-Spot)

Ik weet niet hoor.. Als je weet, reageer dan ff..

Ciao....
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 17:56   #23
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij de besnijtenis is de persoon nog een kind, en een kind kan daar niet zelf over beslissen, terwijl dit wel iets is waarover een persoon zelf over moet beslissen, zeker want deze hele handeling zonder verdoving word gedaan...Dus ik ben tegen het hele feit dat ze die kinderen besnijden... het is gewoon mishandeling
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2004, 15:18   #24
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

Besnijdenis van meisjes zou moeten verboden worden..
Het is denk ik immens pijnelijk en er sterven er ook aan.
Ook hebben die meisjes als ze ouder zijn nx van genot aan sex (dacht ik toch ooit gehoord te hebben in een programma) of alleszins minder.

Maar als het verboden wordt betekent het jammergenoeg nog niet dat het niet meer gedaan wordt, er moet daarvoor eerst een hele cultuurverandering komen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2004, 19:21   #25
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes

Maar als het verboden wordt betekent het jammergenoeg nog niet dat het niet meer gedaan wordt, er moet daarvoor eerst een hele cultuurverandering komen
dat denk ik ook, ook al is het verboden dat wil nog niet zeggen dat men er ook daadwerkelijk mee ophoudt. voor die mensen is het gewoon een deel van hun cultuur en dat haal je er niet zomaar een twee drie uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2004, 18:16   #26
Angel-eyes-1984
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Verbieden
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 13:52   #27
Marijk.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Stel idioten een beetje in een kind zitten om te snijden en dan weer dicht naaien. En vervolgens als ze trouwt als huwelijks cadeua een opperatie om t weer open te halen! Vind ik ni kunnen!:@
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 16:27   #28
Clauw
Lid
 
Geregistreerd op: 20 October 2002
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
Besnijdenis van meisjes zou moeten verboden worden..
Het is denk ik immens pijnelijk en er sterven er ook aan.
Ook hebben die meisjes als ze ouder zijn nx van genot aan sex (dacht ik toch ooit gehoord te hebben in een programma) of alleszins minder.

Maar als het verboden wordt betekent het jammergenoeg nog niet dat het niet meer gedaan wordt, er moet daarvoor eerst een hele cultuurverandering komen
Ik heb dit keer gezien bij Oprah over dit onderwerp, waar ook vrouwen te gast waren die zijn besneden.
Ze kunnen niet genieten van sex en kunnen geen orgasme krijgen. Ook is fietsen pijnlijk blijkbaar ( had ik een keer gehoord). Ik ben er absoluut tegen, het is dan wel verboden in die Afrikaanse landen maar het gebeurt nog steeds, omdat je er anders ook niet bijhoort. Als een vrouw het niet laat doen wordt ze als hoer beschouwt in haar leefomgeving, haar familie etc.
En ook de omstandigheden waarin het gebeurt zijn niet bepaald hygienisch of pijnloos, verdoving krijgen ze geloof ik niet.
Het is verminking, verschrikkelijk voor een vrouw om te doorstaan
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 13:52   #29
BaRBie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Besnijdenis bij meisjes is iets wat al bijna net zo lang bestaat als besnijdenis bij mannen, het grote verschil is echter dat het bij vrouwen niet word gedaan om de hygiene maar om het feit dat een vrouw geen plezier aan seks mag beleven. Ook doet geen enkele dokter deze besnijdenis en word dit dus vaak door onervaren mensen gedaan en sterven er duizenden meisjes aan slechte medische verzorging of infecties.
Ik denk dat iedere cultuur die dit nog steeds doet zwaar achterhaald en racistisch is, en racisme is nu eenmaal verboden. Ik vind dan ook zeker dat besnijdenissen bij meisjes verboden moeten worden al was het alleen maar om het moraal.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 21:50   #30
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaRBie
Besnijdenis bij meisjes is iets wat al bijna net zo lang bestaat als besnijdenis bij mannen, het grote verschil is echter dat het bij vrouwen niet word gedaan om de hygiene maar om het feit dat een vrouw geen plezier aan seks mag beleven. Ook doet geen enkele dokter deze besnijdenis en word dit dus vaak door onervaren mensen gedaan en sterven er duizenden meisjes aan slechte medische verzorging of infecties.
Ik denk dat iedere cultuur die dit nog steeds doet zwaar achterhaald en racistisch is, en racisme is nu eenmaal verboden. Ik vind dan ook zeker dat besnijdenissen bij meisjes verboden moeten worden al was het alleen maar om het moraal.
helemaal mee eens!
Volgens mij is vrouwenbesnijdenis echt al overal verboden, en ik weet niet hoor, worden ze echt weer opengehaald als ze gaan trouwen? ik dacht juist van niet, is ze lekker nauw voor dr man *BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH* *rilrilrilrilrilrilrilril en nog eens ril!!*
dat die mannen daar plezier aan beleven zeg ik zou dr nog met geen vinger meer aan willen raken ik zou uberhaupt alleen maar huilen en zo iemand knuffelen, als ik hun verminking zie. Tis echt verschrikkelijk

[edit] kun je je voorstellen wat een afgrijselijke ervaring een kind krijgen voor besneden vrouwen is
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 01:04   #31
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het besnijden van Meiden en Jongens zou verboden moeten worden. Zowel bij vrouw als man dient het geen enkel doel, het is gewoon pure lichaamsverminking en een eikel die blootstaat aan de omgeving wordt veel smeriger dan iemand MET voorhuid ,die juist dit gevoelige deel ervoor beschermd, je wordt er namelijk niet zomaar mee geboren, door onjuiste informatie verstrekking denken veel vrouwen dat het hygienischer zou zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 12:14   #32
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
[edit] kun je je voorstellen wat een afgrijselijke ervaring een kind krijgen voor besneden vrouwen is
Inderdaad, rekening houdend dat hier in de westerse wereld er af en toe wel eens *geknipt* moet worden om de bevalling vlotter te laten verlopen. Na de bevalling naaien ze het snee'tje gewoon terug dicht. Dit geneest ook VEEL sneller dan wanneer het bijvoorbeeld tijdens bevalling gewoon moest openscheuren.

Kan je geloven hoe'n pijn het moet doen als ze het gaatje NOG kleiner maken. Eigelijk is dit toch gewoon tegen de natuur in? Het hele gebeuren is ervoor "ontworpen" om op zo'n momenten uit te zetten, en dan gaan ze het nog dichtnaaien daar ook
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 13:31   #33
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

heb er nu ook iets over gelezen in volkskrant magazine, het gebeurt veel in Somalie, zoals ik al dacht, en ze doen het uit religieuze overweging. Maar zoals die vrouwen in het artikel zeiden, 'het staat helemaal niet in de Koran'. Die besneden vrouwen die nu in Nederland wonen laten hun kinderen niet besnijden.
Het is wel duidelijk een cultuur die zich niet in alle gevallen voortzet, zelfs niet als de personen in kwesie gelovig in de Islam blijven, zoals al in dat artikel stond. De vrouwen waren van mening dat als de regering gaat instellen dat kinderen rond de 'besnijdenisleeftijd' worden gecontroleerd, die uit de streken komen waar dat voorkomt, en daar natuurlijk ook een sanctie op zet (het is hier verboden) dat dat dan helpt, en ook goeie voorlichting, dat het een cultuursverschijnsel is van vrouwenonderdrukking, en niets met de Koran, het ware geloof van hen, te maken heeft.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2004, 10:16   #34
Kenjirro
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -x-natasja-x-
Of het nu gaat om besbijdenis van meisjes of jongens allebij moeten verboden worden.

Bij jongens denk ik dan wel als er blijkt uit medisch gegevens dat het verstandiger is om te doen, dan is het wat anders.

Zolang de kinderen niet kunnen kiezen moet het verboden worden. Tis gewoon verminking
besnijden van jongens kan geen kwaad lieve schat. tis juist alleen maar hygienischer. Bij meisje moet het idd verboden wordne
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2004, 10:18   #35
Kenjirro
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Het besnijden van Meiden en Jongens zou verboden moeten worden. Zowel bij vrouw als man dient het geen enkel doel, het is gewoon pure lichaamsverminking en een eikel die blootstaat aan de omgeving wordt veel smeriger dan iemand MET voorhuid ,die juist dit gevoelige deel ervoor beschermd, je wordt er namelijk niet zomaar mee geboren, door onjuiste informatie verstrekking denken veel vrouwen dat het hygienischer zou zijn.
en neus en keel amandelen dan? Die worden bij de meeste mensen ook verwiijderd, hoewel ze ermee geboren zijn. Jij knipt toch ook je nagels uit hygienische redenen? Kom jij maar met wetenschappelijke bewijzen dat besnijden van jongens meer kwaad dan goed kan.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2004, 18:14   #36
Cyberbeast
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

schandalig gewoon...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2004, 18:57   #37
supermens
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het wel stom, ookal is het iets van hun cultuur.
het lijkt me hartstikke pijnlijk als dat allemaal gebeurt.
Ik vind het dus niet eerlijk dat die kleine meisjes zoiets laten doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Het is vind ik
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 09:01   #38
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het besnijden van meisjes is iets heeeel anders dan het besnijden van jongen hoor....

wij jongen kunnen daarna nog normaal genot hebben !
meisjes dus niet meer want het heeft te maken met het weghalen van de clitoris.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 10:08   #39
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het afschuwelijk!!!!
:@
jongens mogen zeker wel alles doen en de meiden moeten worden besneden!!!
ik heb een keer een boek gelezen (waargebeurd) over een meisje die dit meemaakte.
Weet je hoe erg dat is!!!!
als ze de huwelijksnacht binnentreden moet de man de hechtingen met een schaar open knippen!!!!!
ben je dan een mens?!?!!!:@
Voor mij ben je dan niks waard!!!
die jonge meisjes moeten beschermd worden!!
ze worden meestal niet eens verdoofd!!!!
ze geven een paar klappen op de vagina zodat de vagina opzwelt en dan beginnen ze eraan!! ben je ziek of ben je ziek?!!!!:@

sorija
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 10:10   #40
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Het besnijden van Meiden en Jongens zou verboden moeten worden. Zowel bij vrouw als man dient het geen enkel doel, het is gewoon pure lichaamsverminking en een eikel die blootstaat aan de omgeving wordt veel smeriger dan iemand MET voorhuid ,die juist dit gevoelige deel ervoor beschermd, je wordt er namelijk niet zomaar mee geboren, door onjuiste informatie verstrekking denken veel vrouwen dat het hygienischer zou zijn.

daar ben ik het niet mee eens, wel over de meiden maar niet over de jongens!
Bij de jongens heeft het een rede: hygiëne!!


(ps sorry voor mijn naam , ben gewent om mijn naam eronder te zetten, is een beetje afkicken voor me!)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 11:02   #41
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

in de metro gister stond iets over verplichte registratie van herstel maagdenvlies.

omdat het totaal niet duidelijk is in hoeveel gevallen dit nu gedaan wordt bij moslim meisjes..

ik vind het wel een goede zaak.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2004, 11:05   #42
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik heb het gelezen ja in de metro.
hummm ik vind het niet echt slim als je dan toch de moslims meisjes wil beschermen.
Ik vind het zoiezo totaal niet goed, die hele operatie!!1
ontmaagd is ontmaagd!!!
en dat fabeltje over bloeden op je huwelijksnacht geloof ik niet!!
als je gaat bloeden ben je gespannen of doet de jongen gewoon wat fout!!
het maagdenvlies is superrrr dun!!
maar ze willen dus de moslim meiden helpen, om niet af gestoten te laten worden. Maar als de man erachter komt dat ze dat heeft gedaan (als ze bv een keer naar de doc gaan) word ze nog steeds af gestoten!

dus snap ik et allemaal niet echt meer
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 11:53   #43
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Nou, dit vind ik dus serieus.
Dat mensen zoiets doen kan ik dus niet begrijpen en dan komen ze met zon smoes: "cultuur". SCHANDALIG! Laat meisjes even lekker zelf beslissen of ze dat willen of niet :@
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 18:13   #44
sorija
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Nou, dit vind ik dus serieus.
Dat mensen zoiets doen kan ik dus niet begrijpen en dan komen ze met zon smoes: "cultuur". SCHANDALIG! Laat meisjes even lekker zelf beslissen of ze dat willen of niet :@
dit is pas vrouw onvriendelijk!!!!
ik haat die mensen echt
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 19:30   #45
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Het besnijden van Meiden en Jongens zou verboden moeten worden. Zowel bij vrouw als man dient het geen enkel doel, het is gewoon pure lichaamsverminking en een eikel die blootstaat aan de omgeving wordt veel smeriger dan iemand MET voorhuid ,die juist dit gevoelige deel ervoor beschermd, je wordt er namelijk niet zomaar mee geboren, door onjuiste informatie verstrekking denken veel vrouwen dat het hygienischer zou zijn.
ben jij aan de drugs ofzo?

ten 1e.
bij een niet besneden man blijft er altijd rotzooi, talg wat zich ophoopt achter de voorhuid zitten, dit is bij een besneden jongen niet het geval , omdat de eikel onbescherm is , kan er ook geen talg achter blijfen zitten. hygienischer dus.

ten 2e.
als ik niet besneden zou zijn dan had ik nu dus een ontzettend groot probleem gehad aangezien bij ons in de famillie een erfelijke aandoening heerst waarbij de voorhuid niet meegroeit, met als gevolg dat hij dus op een dag als je een erectie krijgt of A. uitscheurt, of B zoals bij mijn oom het geval was hij nietmeer van achter de eikel naar voren geschofen kon worden. de man schaamde zich zo dat hij hier 2 dagen mee heeft rondgelopen alvorens naar de dokter te gaan, als hij iets langer had gewacht was zn eikel afgestorven.

ten 3e.
omdat de eikel nietmeer bescherm word door een voorhuidje, word hij automatisch ook iets minder gevoelig. maar dat heeft zo ook zn voordelen.

dus, wat lul je nou eigenlijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 19:44   #46
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ben jij aan de drugs ofzo?

ten 1e.
bij een niet besneden man blijft er altijd rotzooi, talg wat zich ophoopt achter de voorhuid zitten, dit is bij een besneden jongen niet het geval , omdat de eikel onbescherm is , kan er ook geen talg achter blijfen zitten. hygienischer dus.

daar heb je gelijk in
het is juist hygienischer
alleen...ik denk wel dat t een functie heeft omdat die er niet voor niks zit
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 14:24   #47
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ow dat zal best wel maar om heel eerlijk te zijn ben ik maar wat blij dat ik er vanaf ben
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.