Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 February 2003, 09:53   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ajax - Feyenoord

Komende zondag staat alweer de klassieker op het programma, dit maal in de Arena. Het wordt toch wel een beslissende wedstrijd, vooral voor Feyenoord, als die club nog mee wil doen om de landstitel zal er gewonnen moeten worden. Maar eigenlijk moet ook Ajax winnen om de aansluiting met PSV te houden. Bij een gelijkspel is PSV natuurlijk de winnaar.

Ajax leek gisteren natuurlijk wel sterk tegen WillemII, maar dat kwam vooral ook door het matige spel van WillemII
De amsterdammers hebben wat blessures, ik dacht dat vd Vaart er zondag waarschijnlijk wel bij kon zijn. Leuk vond ik het debuut van Wesley Sneijder en Stefano Seedorf.
Feyenoord speelde wel een vreemde wedstrijd geloof ik, verdedigend was het allemaal niet hoopgevend voor zondag, maar toch leek er af en toe wel goed gevoetbald te worden met een Van persie in goede vorm.

Dit is het topic voor de voor- en nabeschouwingen, de voorspelling van Oizo, het nieuws en de discussies rond deze beladen wedstrijd
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 10:30   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach het is altijd het zelfde, ajax wint van feyenoord, feyenoord van psv en psv weer van ajax
maar ik denk dat ajax met overmacht kan winnen, het moet niet al te moeilijk zijn, feyenoord is nog niet helemaal op zijn sterkst en van marwijk weet ook niet wat die wil, van persie wel of niet opstellen

3-0 (gok ik)
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 13:31   #3
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

feyenoord heeft een betere voorbereiding gehad in de winterstop, en heeft een aantal spelers sterk terug zien keren, kalou, v. persie enzo...

maar ik denk 1-1
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 14:21   #4
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Hopelijk heeft De Nooijer z'n benen gebroken voor aanstaande zondag.....:S
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 15:52   #5
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb eerlijk gezegd nogal mijn twijfels over zondag. Aanvallend is Feyenoord er wel klaar voor denk ik, maar verdedigend klopt het gewoon te vaak niet. Als je eens goed de verdediging van Feyenoord bekijkt zie je dat het bijna allemaal middenvelders zijn die nu een verdedigende taak hebben. Van Wonderen doet het natuurlijk goed de laatste jaren, maar die heeft altijd op het middenveld gespeeld. Emerton is een rechtsback die liever opt middenveld speelt en aanvalt. Paauwe is toch altijd een centrale middenvelder geweest die toen het niet anders kon een plekkie naar 8er geschoven is en nu we geen geschikte linksback hebben wordt Paauwe op links gezet. Dan hebben we nog de Nooijer die toch wel iets te traag is (net zoals Paauwe).

Als Feyenoord achterin ruimte weg gaat geven tegen de snelle spitsen van Ajax dan heb je denk wel een probleem, dus moet dat voorkomen worden. Vorige jaren heeft Feyenoord best verdedigend gespeeld in de arena en ik verwacht dat dat nu ook weer de beste optie is. Gelukkig voor Feyenoord mist Ajax een aantal centrale spelers (vd Vaart, Litmanen en Galasek), dus zullen er waarschijnlijk 2 jonge pikkies op die positie staan. Bosvelt en Ono zullen die strijd moeten winnen om voor een goede omschakeling te zorgen naar voren en de snelle aanvallen van Ajax te stoppen

als ik van Marwijk was had ik dit team de wei in gestuurd:

----------------Lodewijks-------------

-------------van Wonderen-----------

---Emerton--de Nooijer---Paauwe--

----------------Bosvelt----------------

---Kalou--------Ono-----------Pardo---

----------van Hooijdonk--Buffel----------


deze opstelling is eigenlijk best wel logisch qua namen, maar van Wonderen en Bosvelt zullen denk een iets verdedigender taak krijgen. Van Wonderen zal vooral rugdekking moeten gaan geven en dus niet in de mandekking staan. En Bosvelt zal dan vlak voor de verdediging spelen om de '10' van Ajax op te vangen. Ook van Persie zal denk niet in de basis staan, omdat hij een vrij onberekenbare speler is die meer balverlies lijdt dan Pardo. Paauwe vs van der Meyde zal een boeiend en belangrijk gevecht worden. Paauwe staat veelal goed opgesteld, maar mist gewoon de snelheid.

Ajax zal zoals gewoonlijk beginnen met stormen voor een vroege goal en Feyenoord zal op een countertje loeren. Veel zal afhangen van die beginfase. Als Ajax scoort in het eerste kwartier dan kunnen ze misschien vleugels krijgen. Maar ik verwacht als het lang 0-0 staat (als Feyenoord de storm van de beginfase overleefd) dat Feyenoord gedurende de wedstrijd het initiatief langzaam zal overnemen (zoals tegen PSV-uit) en de druk zal opvoeren. Al neemt dat weer wel het risico met zich mee dat je achterin ruimte weg gaat geven. Van Persie kan je dan inbrengen om echt iets te forceren, maar dat kan ook weer een risico zijn. Naja Feyenoord zal dat risico moeten nemen, want er moet gewonnen worden in de Arena. De laatste nederlaag van Feyenoord in de Arena is overigens al een tijdje geleden in het kampioensjaar van Feyenoord..in '99

om ook maar ff een voorspelling neer te gooien: 1-2

al hangt er natuurlijk ontzettend veel af van de topper van woensdag tegen AGOVV.....dus is eigenlijk nog nix over zondag te zeggen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 16:22   #6
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Denk 2-1.. Hoop 1-1 Ga niet meedoen aan uitgebreide voorbeschouwingen BTW
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 16:39   #7
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ga niet meedoen aan uitgebreide voorbeschouwingen BTW
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 18:35   #8
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik dnek dat de 0-6 van ajax uit bij willem2 oa kwam door de wan prestatie van willem 2 en dus dat ajax een hele moeilijke pot gaat krijgen ze hebben het " voordeel" dat ze thuis spelen ( in de arena weet ej maar nooit of dat een voordeel is)

maar goed ik denk een 1-2 maar ik hoooooooop natuurlijk dat ajax drie punten pakt
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 18:47   #9
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Gezien de verdediging van Feyenoord vrees ik het ergste, net zoals Remco (anitkezman).
Afgelopen zondag, liepen ze continu te schutteren, en alleen maar breedte passes en tikkies terug op de keeper te geven. Plus dat de verdediging veels te lief is, Emerton is een boom van een kerel, maar kan nauwelijks een goede sliding inzetten. Paauwe speelt al een paar wedstrijd ronduit zwak en nochalant (net als Ono...), en De Nooijer heeft geen flauw idee wat hij volgens mij doet op het veld....

Van mij mag Van Marwijk best met Van Persie beginnen, zijn spel bracht meteen wat actie voorin. Ik hoop dat Van Hooijdonk ze benen weer eens recht heeft staan, want in tegenstelling tot de NOS vond ik hem weer heel armoedig voetballen zondag.

Maar zoals zovaak "Het is een wedstrijd opzich", en Feyenoord presteert de laatste jaren beter in de Arena dan in de Kuip.

Ik gok een gelijkspelletje 1-1
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 3 February 2003 om 18:57
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 18:52   #10
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja wordt een leuke pot. fnoord mag niet verliezen, en ajax moet winnen om psv niet uit het oog te verliezen. ajax mist galasek maar dit kan opgevangen worden door sneijer/seedorf. heb er zelf vertrouwen in, zeker nadat ik zlatan goed heb zien spelen. denk dat ajax erg gemotiveerd is, en dat het 4-1 zal gaan worden. dan moet er wel binne het kwartier de 1-0 vallen. dan zal fnoord meoten gaan aanvallen, en zal er ruimte ontstaan waarvan ajax hopelijk zal profiteren. wat al gezegd was, is dat fnoord wel een sterke aanvalslinie heeft. als ajax deze onschadelijk kan mken, zie ik geen probleem
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:06   #11
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
zeker nadat ik zlatan goed heb zien spelen.
was jij zondag wel het uitvak ingekomen dan?? hehe
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:07   #12
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman


was jij zondag wel het uitvak ingekomen dan?? hehe
ff happen maar ik heb tv gekeken
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:12   #13
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

ff happen maar ik heb tv gekeken
aan een paar acties kan je natuurlijk nooit zien of iemand een hele wedstrijd goed heeft gespeeld
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:34   #14
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman


aan een paar acties kan je natuurlijk nooit zien of iemand een hele wedstrijd goed heeft gespeeld
nee maar ronald wel, en aangezien ik het altijd met hem eens ben, waarom zou ik dan nu aan zijn commentaar gaan twijfelen?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:41   #15
Oizo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik gok op een gelijk spelletje: 2-2. Bij rust 1-1.

0-1 Buffel
1-1 Ibrahimofiets
1-2 Pi-Air
2-2 Midooooo Midooooooo

Beide ploegen zullen moeten, Ajax om PSV in het spoor te blijven, Feyenoord om een inhaalrace in te zetten. Daarom willen ze beiden niet verliezen en gok ik op een gelijk spel.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:44   #16
admiral95
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
tsja wordt een leuke pot. fnoord mag niet verliezen, en ajax moet winnen om psv niet uit het oog te verliezen. ajax mist galasek maar dit kan opgevangen worden door sneijer/seedorf. heb er zelf vertrouwen in, zeker nadat ik zlatan goed heb zien spelen. denk dat ajax erg gemotiveerd is, en dat het 4-1 zal gaan worden. dan moet er wel binne het kwartier de 1-0 vallen. dan zal fnoord meoten gaan aanvallen, en zal er ruimte ontstaan waarvan ajax hopelijk zal profiteren. wat al gezegd was, is dat fnoord wel een sterke aanvalslinie heeft. als ajax deze onschadelijk kan mken, zie ik geen probleem
zo met chivu en bergdolmo en een opkomende trabelsi zou ajax dat best moeten kunnen maar ajax is ook meteen zwak in de verdediging zo af en toe op de vreemdste momenten, dus ik hoop dat ajax zo'n momentje nu niet heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 10:03   #17
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zal ik jullie nu eens een sterke bak vertellen? Ik klik eerst naast het topic op wie gepost hebben. Daar zie ik dan Oizo staat, en denk: Wedden dat ie een voorspelling met doelpuntenmakers heeft, waarbij ie ook nog eens die namen stom verandert heb? Jezus, ben ik helderziend, of is die gast zó godsgruwelijk voorspelbaar
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 11:57   #18
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Zal ik jullie nu eens een sterke bak vertellen? Ik klik eerst naast het topic op wie gepost hebben. Daar zie ik dan Oizo staat, en denk: Wedden dat ie een voorspelling met doelpuntenmakers heeft, waarbij ie ook nog eens die namen stom verandert heb? Jezus, ben ik helderziend, of is die gast zó godsgruwelijk voorspelbaar
hehe same here
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 12:41   #19
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja voor mij geen lulverhaal van 40 meter...

ik denk dat de joden gaan winnen.. maar hoop dat feyenoord wint...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 16:36   #20
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1-2 of 2-2
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 17:32   #21
Oizo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Zal ik jullie nu eens een sterke bak vertellen? Ik klik eerst naast het topic op wie gepost hebben. Daar zie ik dan Oizo staat, en denk: Wedden dat ie een voorspelling met doelpuntenmakers heeft, waarbij ie ook nog eens die namen stom verandert heb? Jezus, ben ik helderziend, of is die gast zó godsgruwelijk voorspelbaar
Ach Bartje toch dat ben je toch gewend van me? Daar hoef je niet speciaal een reply voor te maken hoor, heel aardig maar was niet nodig geweest Weet je wat? De volgende keer schrijf ik de minuten en de vermoedelijke opstellingen ook erbij, goed?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 17:40   #22
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Oizo


Ach Bartje toch dat ben je toch gewend van me? Daar hoef je niet speciaal een reply voor te maken hoor, heel aardig maar was niet nodig geweest Weet je wat? De volgende keer schrijf ik de minuten en de vermoedelijke opstellingen ook erbij, goed?
Goh, als je dat zou willen doen voor mij, Oizo.. Dan zou je echt een engel zijn Echt, ik slaap niet goed vannacht als je dat niet voor mij zou willen doen..

Hey, maare, ik neem niet genoegen met zomaar een opstelling, hč? Ik wil er eentje in de trant van:

38e minuut.. WaZzZiWooOoo TaiiWoooOOO (

Maar dan dus van toepassing op de clubs..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2003, 16:54   #23
Yimme
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ajax gaat zeker winnen.
da's pas zakelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 18:01   #24
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

1-1 schieten we dus niks mee op
ME was weer eens lekker bezig bij uitvak, en ook bij het supportershome van ajax hehe
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 18:16   #25
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kampioen worden we dus niet meer...
Ono en buffel zaten trouwes weer lekker kut te voetballen
Op naar de Amstel Cup
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 18:34   #26
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by MarkNMGN
Kampioen worden we dus niet meer...
Ono en buffel zaten trouwes weer lekker kut te voetballen
Op naar de Amstel Cup
Vergeet super vedette Pi-air niet....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:08   #27
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Vergeet super vedette Pi-air niet....
Theo vergeet snel.. Zonder die gast had je wel mooi de Uefa-cup niet gehad
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:35   #28
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518

Theo vergeet snel.. Zonder die gast had je wel mooi de Uefa-cup niet gehad
Daar ben ik Pi-Air nog altijd dankbaar voor maar betekend het dan dat hij dus gewoon niets meer hoeft te laten zien? We stellen Kindvall toch ook niet op omdat hij ons aan de Europacup 1 heeft geholpen?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:42   #29
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Daar ben ik Pi-Air nog altijd dankbaar voor maar betekend het dan dat hij dus gewoon niets meer hoeft te laten zien? We stellen Kindvall toch ook niet op omdat hij ons aan de Europacup 1 heeft geholpen?
Ehm, hij ken t ook nie alleen?!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:53   #30
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518

Ehm, hij ken t ook nie alleen?!
Nee klopt maar de laatste weken vind ik Pi-air niet echt een versterking voor ploeg (alleen op mentaal gebied is goed voor de ploeg)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:57   #31
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Nee klopt maar de laatste weken vind ik Pi-air niet echt een versterking voor ploeg (alleen op mentaal gebied is goed voor de ploeg)
mentaal was die ook zwak. als je zelfs lichamelijke duels van pienaar verliest, en dan zielig op de grond gaat liggen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:59   #32
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb wat Nederlands talent zien rondlopen: Van Persie, Sneijder, de Jong.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 20:09   #33
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood

mentaal was die ook zwak. als je zelfs lichamelijke duels van pienaar verliest, en dan zielig op de grond gaat liggen
Dohoh, die gast wil vrije trappen versieren, Mark, geef m es ongelijk
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.