Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 May 2004, 19:59   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking Algemeen Nieuws-topic

Ja, dit is dus een voorbeeld van een bericht waarop ik geen enkele respons verwacht, maar wat wel best interessant nieuws is. Lijkt mij aardig om dit soort berichten, opdat er wat meer discussie op sport komt, in een algemeen topicje te plaatsen

Op zich is dit weer een belachelijk nieuwtje. 'We steken geen geld in MVV, maar nemen de rente en de hypotheek over'. Als MVV gezond is moet het dat terug betalen. Alsof die ooit gezond worden

Maastricht helpt MVV opnieuw
Maastricht -
De gemeente Maastricht gaat opnieuw een rol spelen bij de redding van MVV.

Het is de bedoeling dat de gemeente de rente en aflossing van de lening van 1,2 miljoen euro, die de club ruim twee jaar geleden van de ondergang redde, voor haar rekening neemt. Op jaarbasis kost Maastricht dit 136.000 euro. Ook heeft de gemeente ingestemd met de verkoop van trainingscomplex Klein Geusselt aan de Stichting Stadion Geusselt. Deze transactie levert MVV 4,5 ton op.

De steun van de gemeente is noodzakelijk omdat MVV, net als in voorgaande jaren, niet aan alle betalingsverplichtingen kan voldoen. Zonder hulp van de gemeente is het zeer de vraag of MVV in aanmerking komt voor een licentie voor volgend seizoen. Bronnen rond MVV zeggen dat de financiële positie van de club veel beroerder is dan vorig jaar werd gedacht, toen een groep sponsors onder leiding van het Maastrichtse parkeerbedrijf Q Park MVV behoedde voor een faillissement. De afgelopen maanden zouden diverse lijken uit de kast zijn gekomen, waardoor een nieuwe saneringsoperatie onontkoombaar is.

Niet alleen de gemeente Maastricht, ook het bedrijfsleven is Zuid-Limburg moet wederom de helpende hand toesteken. Achter de schermen wordt gewerkt aan de oprichting van een stichting, die verantwoordelijk wordt voor de aankoop van spelers.

,,MVV zit financieel nog steeds in een lastig parket'', zegt burgemeester G. Leers. ,,Wij willen de club niet het mes op de keel zetten en hebben om die reden besloten de lening om te zetten in een achtergestelde lening.''

Die geste is feitelijk niet meer dan een boekhoudkundige truc, zegt directeur financiën T. Schulpen van de gemeente. Door de lening achtergesteld te verklaren, staat hij niet meer als schuld in de boeken. MVV is hierdoor, in de ogen van de KNVB, schuldenvrij.

Schulpen benadrukt dat het beleid van Maastricht niet plotseling 180 graden is gedraaid. ,,Vorig jaar is besloten dat er geen gemeenschapsgeld meer naar MVV gaat en daar blijven we bij. De rente en aflossing die we nu betalen, schieten we voor. Wij houden een vordering op MVV, die ingelost moet worden als de club weer financieel gezond is.''
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 09:13   #2
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 12:15   #3
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja ik heb het hele verhaaltje niet helemaal gelezen maar de discussie zal uiteindelijk gaan of een gemeente geld moeten steken in een noodleidende club of niet...


nou
ik vind van wel maar niet onbeperkt

een voorbeeld
Arnhem steekt enorm veel geld in Vite$$e en dat geld dat verdwijnt als sneeuw voor de zon in een overdekt voetbalveld aka Gymzaal en nutteloze spelers als Konterman en Rink...
Daarentegen steekt de gemeente Enschede in het voorjaar van 2003 geld in het al failliet verklaarde FC Twente... dit geld word echter wel gebruikt voor het doel wat ervoor is opgezet... namelijk de club uit de financieele problemen helpen...
ik denk dus dat gemeentes het wel kunnen doen als er maar verantwoord met het geld word omgegaan door de verschillende clubs
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 12:24   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het is mijns inziens gewoon competitievervalsing Vitesse komt in die problemen doordat het op veel te grote voet heeft geleefd, en structureel meer geld uitgaf dan het had.

Clubs die (vooralsnog) keurig aan hun betalingsverplichtingen hebben voldaan, zoals Roda, of Heerenveen, krijgen dat geld dus níet extra. Ook FC Zwolle voldoet naar verluid aan haar verplichtingen, zonder dat de gemeente geld erin investeerd, en straks degradeert die club, en blijft Vitesse erin Waanzin vind ik dat
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 14:54   #5
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar vitesse heeft ook veel geld van NUON verbrast... is dat hetzelfde als geld van de gemeente verbrassen ?

in dat geval moet sponsorenbrijdagen ook niet meer toegestaan moeten worden...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 May 2004, 16:12   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Nee, natuurlijk is dat niet hetzelfde. NUON is een particulie sponsor, die mag zelf weten wat het met haar sponsorbudget doet. Een gemeente dient met haar overheidsgeld openbare werken en gelegenheden te bouwen en te onderhouden.

Dat staat overigens los van de discussie of een overheid überhaupt geld mag steken in een BVO ja of nee. Volgens de Europese wet mag dit niet, maar wel een stadion kopen bijvoorbeeld. Dat mag wel. Persoonlijk vind ik dat wanneer theaters en bibliotheken gemeentegeld krijgen, dat een BVO dit dat ook mag. Maar dan wel volgens richtlijnen en iedere BVO gelijk. Dat gebeurt echter niet, en dát is wel competitievervalsing.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2004, 10:34   #7
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind niet dat dat competitie vervalsing is...

de ene club voerd gewoon een wanbeleid en dat moet bestraft worden... dat een gemeente wel of niet geld in een club steekt en hoeveel moet het zelf weten... maar als de club gewoon geld over de balk smijt dan is de club fout en daar staat een gemeente of een wet los van
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2004, 10:59   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dan is het dus wél competitievervalsing Vitesse geeft veel meer geld uit dan het binnenkrijgt. Puur wanbeleid dus, en de gemeente draait ervoor op. Roda of Heerenveen doet dit níet, met als gevolg dat zij dus een stuk minder geld te besteden hebben dan in Arnhem, of in Breda, of in Utrecht. Dús wel competitievervalsing. Het is geen eerlijke sponsoring nl.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 17:43   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Roda treft in de intertoto in de 1/4-finales waarschijnlijk een relatief onbekende club. Het reisje praag zit er niet meer in voor Bertus

Tegenstanders Intertoto 2004
Helaas de kansen op Slavia Praag als tegenstander in de 3e ronde Intertoto en een reisje Praag zijn wreed verstoord. Namelijk gisteren is in de halve finale van de Tsjechische beker beslist dat de nummers 1 (Banik Ostrava) en 2 (Sparta Praag) de bekerfinale spelen waardoor Slavia al verzekerd is van Uefa-cup volgend seizoen. Hierdoor zijn wel onze kansen op het bereiken van de halve finale toegenomen.

Aangezien nu niet de nummer 4 maar de nummer 5 van Tsjechie onze mogelijk tegenstander wordt; FC Synot of Slovan Liberec. De mogelijke tegenstanders uit Armenie of Slowakije worden 31 mei officieel door de UEFA bekend gemaakt.

Er zijn genoeg mooie clubs die,als ze zich hebben ingeschreven voor de Intertoto 2004, mogelijk onze tegenstander in de halve finale kunnen worden. Wat te denken van Genk, Schalke, Fulham, Bordeaux, Udinese, Boavista, Real Mallorca ??

Het belooft in elk geval een spannende Intertoto 2004 te worden.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 16:46   #10
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Van Stee beweert dat FCDB Helmond Sport omkoopt om te winnen...



Misschien een tip voor Vitesse?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 16:48   #11
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Dat lijkt me geen omkopen want Helmond Sport moet tegen Excelsior (het team van Van Stee) en FCDB wil gewoon dat Helmond zijn sportieve plicht doet.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 16:52   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Daarom.
Behoorlijk lachwekkend...

En ik zou het niet eens zo'n slecht idee vinden als FCDB de spelers uit Helmond een premie voorschotelt als ze winnen...

Van Stee is dan ook niet zo slim. Anders had hij wel -net als Co- de spelersgroep van AZ aan het voetballen gekregen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 23:07   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Van Stee is dan ook niet zo slim. Anders had hij wel -net als Co- de spelersgroep van AZ aan het voetballen gekregen.
In dat geval zijn Van Hanegem en die flapdrol van Ajax 2 ook niet zo slim

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 17:19   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Fanclub Roda woedend op politie

René Willems

Kerkrade - De supportersvereniging van Roda JC is woedend over het optreden van de politie na de wedstrijd Roda-Vitesse van afgelopen zondag. Volgens R. Hendrix van Fanproject '98 zijn mensen zonder reden geslagen. Hij eist openlijke excuses van de politie.
Via de internetsite van Roda heeft de supportersvereniging 'getuigen' opgeroepen zich te melden. Dat heeft de afgelopen dagen tientallen reacties opgeleverd van mensen die het ingrijpen van de politie 'zwaar overdreven' noemen.

Het tumult ontstond toen de bussen met Vitesse-supporters het stadion verlieten. Roda had de eigen supporters via de omroep-installatie in het stadion laten weten dat de parkeerplaatsen 'een kwartiertje' dicht zouden blijven, tot de Vitesse-aanhang weg was. Het duurde echter veel langer voordat de bussen wegreden.


Volgens Roda-supporter Kicken volgden de bussen bovendien niet de gebruikelijke route naar de autoweg, rechtstreeks van de hoofdentree naar de Imstenraderweg, maar reden ze langs de parkeerterreinen aan de achterzijde van het stadion naar de op- en afrit Kerkrade-West. De politie had voor die oplossing gekozen om mogelijke problemen op de Heerlerbaan te voorkomen.

Op die parkeerplaatsen was het inmiddels vrij druk. Heel wat Roda-aanhangers waren alvast naar hun auto gelopen, wachtend tot zij konden wegrijden. Hun Roda-sjaals wekten kennelijk irritatie bij de Vitesse-aanhang. Vanuit een van de bussen werden blikjes en asbakken naar buiten gegooid.

Een van de Roda-supporters gooide iets terug, waarop de politie ingreep. Volgens Hendrix was er geen enkele reden voor dat harde optreden. ,,Er was in feite niks aan de hand'', zegt hij. ,,De mensen kwamen pas in opstand toen de politie zich zo agressief en uitdagend opstelde.''

W. Kicken is een van de slachtoffers. ,,Ik zag dat iemand tegen mijn auto was aangevlogen'', vertelt hij. ,,Ik wilde alleen maar kijken of ik schade had aan mijn wagen. Maar ik werd meteen aangevlogen door een paar agenten die me met hun wapenstok in de maag stompten. Wie weet wat er was gebeurd als mijn moeder niet ertussen was gesprongen.''

Kicken is van plan een officiële klacht in te dienen tegen de politie. ,,Aanvankelijk wilde ik een advocaat in de arm nemen'', zegt hij. ,,Maar ik heb begrepen dat ik weinig kans maak als ik een procedure begin. Daarom richt ik me maar rechtstreeks tot de politie.''

Ook de supportersvereniging overweegt juridische stappen, maar wacht nog even: ,,Maandag is er een gesprek met Roda en de politie'', zegt Hendrix. ,,We hebben twee eisen: de politie moet openlijk haar excuses aanbieden, en de aanklacht tegen alle aangehouden supporters moet geseponeerd worden. Als ze daar op ingaan, is de zaak wat ons betreft afgedaan.''

Roda JC zit behoorlijk in haar maag met de kwestie. ,,In het stadion is zondag helemaal niets gebeurd'', zegt veiligheidscoördinator F. de Jonge. ,,De problemen zijn buiten ontstaan. Dat is echter de verantwoordelijkheid van de politie. Wij hebben daar ook geen invloed op. Maar het straalt natuurlijk wel af op de club.''

Woordvoerder H. Clabbers van de politie wil niet ingaan op de affaire. ,,Als mensen het niet eens zijn met het optreden van de politie, dan moeten ze maar een klacht indienen'', zegt hij. ,,Hun klacht wordt dan via de reguliere weg afgehandeld. Ik ga niet via de pers met hen in discussie.''

bron: fanproject.nl

Weer een sterk staaltje politie-optreden Dit is inderdaad bijkans de spreekwoordelijke scheet waarop de politie met groot machtsvertoon ingrijpt
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 14:15   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
In dat geval zijn Van Hanegem en die flapdrol van Ajax 2 ook niet zo slim

Nouja, van Hanegem is alweer een aantal jaar terug he.. Met toch vrij veel andere spelers. Maar een groot tactisch genie vind ik van Hanegem ook weer niet.

En die flapdrol van Ajax2? Van het Schip? Van Basten? Die heb ik nooit bij AZ aan het werk gezien...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2004, 19:05   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik bedoelde Van der Lem Zoveel nieuws is er trouwens niet bij bij AZ hoor Spelers als Fortes, Van Galen, Perez, Wijker enzo spelen er toch al een heel poosje..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2004, 07:19   #17
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
'Robben op schema voor de Duitsers'

18/5/2004 23:04

Diep in de Zeister bossen werkt Arjen Robben hard aan zijn herstel. De international liep op 11 april voor de tweede keer dit seizoen een hamstringblessure op en dat kostte hem onder meer een mooi afscheid bij PSV. De twintigjarige linksbuiten richt zich nu uitsluitend op Oranje. En dat gaat goed.
Robben koos er bewust voor om in Zeist aan zijn herstel te werken. 'Apart trainen op de club is heel anders en ik vind dat best lastig. Bij mij werkt het demotiverend als ik de groep fijn zie trainen en ik zelf niet mee kan doen. Het grote voordeel is dat ik hier een-op-een werk met Rob Ouderland', vertelt Robben in de nieuwe Voetbal International.

'Ik kijk er heel erg uit naar het EK. Ik heb met Oranje-19 al eens deelgenomen aan het WK in Argentinië en dat maakte al veel indruk. Nu zal het allemaal nog grootser zijn. Mijn enige doel is laten zien dat ik er in de eerste wedstrijd tegen de Duitsers sta als de bondscoach een beroep op me wil doen.'

Het complete gesprek met Robben kun je lezen in VI nummer 21, die vanaf woensdag in de winkels ligt. Klik hier voor de inhoud van de nieuwe Voetbal International.
Zeer goed nieuws
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.