Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 August 2002, 22:19   #1
JeroenN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ben jij ook homo/lesbienne/bi ?

Ik vind dit forum een prachtig medium en wil ook graag iets onder de aandacht brengen.

Ik weet dat jullie jongeren kei hard zijn en ook puberaal gedrag vertonen maar ik hoop dat je uit RESPECT en FATSOEN dit onderwerp ZORGVULDIG EN NETJES behandeld en niet vervuilt met allerlei ROT OPMERKINGEN. Alvast bedankt voor je begrip!

Veel jongeren komen tijdens hun schooltijd 13 t/m 30 jaar erachter dat ze 'anders' zijn dan anderen. Eigenlijk is dat heel vervelend omdat je het er erg moeilijk mee kunt hebben of krijgen. Ik vind het nog steeds jammer dat er leerlingen zolang mee blijven rondlopen terwijl het allemaal ook anders kan !

Ik wil je verzoeken ALLEEN SERIEUS op dit onderwerp te reageren en er niet DE DRAAK MEE TE STEKEN.
Het toont van WEINIG SMAAK en RESPECT om dit BELANGRIJKE ONDERWERP in het belachelijke te trekken.

Verklarende woordenlijst: (simpel, niet uit de dvdale)
homo : een jongen die van een jongen houd
lesbienne: een meisje die van een meisje houd
bi: een meisje die zowel van een meisje als jongen kan houden
of een jongen die zowel van jongen als een meisje kan houden.

Ook het VIES vinden van homo/lesbienne/bi jongeren is echt overtrokken. Probeer je eens in te denken dat je zelf dit soort gevoelens zou hebben! En wie bepaalt er eigenlijk wat vies is!

Weet je wel hoe frustrerend het is om te zien dat de anderen in je omgeving allemaal een relatie opbouwen en veel leuke dingen samen doen en JIJ helemaal ALLEEN bent of blijft.
Tja als je er NIET VOORUIT DURFT TE KOMEN gedraag je heel HETRO maar ben je daar eigenlijk WEL ZO BLIJ MEE ?!?!?!?

Ik denk het zelf niet !
Ik heb zelf tijdens mijn studietijd op school nooit iets durven te zeggen omdat ik bang was om uitgestoten te worden uit de groep en gepest te worden. Maar hedendaags is dat toch echt te belachelijk voor woorden. Laat toch iedereen ZIJN zo als die IS !
ACCEPTEER ELKAAR, je zult merken dat je veel meer plezier met elkaar kunt beleven ! Is wel zo erg om een vriend te hebben die homo is, hij doet je toch helemaal geen kwaad ! Hij heeft zelfs helemaal geen interesse in je als je hetro bent of een vriendin hebt. Zo natuurlijk ook voor de meiden die dit lezen.

Via DEZE SITE heb ik mijn weg gevonden naar een andere site, per ongeluk en eigenlijk HEEL GELUKKIG vond ik een onderwerp over een jongen die verliefd was op een jongen en daar in stond een hele fijne link.

Ik wil eerst nog wat kwijt in het algemeen:

Meeting:
=======
Als je naar een meeting gaat komen er allemaal soortgenoten die met gelijkwaardige vragen en problemen worstelen. Stel dat je daar een bekende ontmoet dan zal diegene je niet 'verraden' want waarom is die anders ook aanwezig. Is misschien zelfs wel leuk. Vind zelf COC of de kringen een beetje eng en een te grote stap en daarom plannen de forum masters een eigen meeting, waarbij je de chatters en forummers live kunt ontmoeten.
Zelfs dat vind ik eigenlijk nog wel eng hoor ! Maar goed !

'Smoelenboek'
===========
Ook CU2 of ander 'smoelenboek' is eigenlijk niet erg als je daar in zou staan. Wat moet uberhaupt een hetro in zo'n database zitten te neuzen. Heeft die gast misschien zelf ook iets te verbergen om daar te zijn?
Vind een (beste) vriend of vriendin je daar terug is het eigenlijk toch alleen maar leuk, zal die jou best een keer mailen voor een gesprek of zo.
Er is mij nog iets opgevallen, sommige gasten daar schrijven bij uiterlijk LELIJK en andere reageren daarop, hoezo ik vind je zelfs heel knap. Gek he! Vond ik ook wel geinig om te lezen. Zo zie je maar, smaken verschillen.

Ik ben zelf heel erg aan het worstelen met deze gevoelens en alleen om DIE REDEN al, wil ik heel graag ANDEREN HELPEN. Neem maar van mij aan dat homo/lesbische/bi jongeren HEEL HEEL VEEL VERDRIET kunnen ondervinden met deze MOEILIJKE STAPPEN! Voor de een gaat dat heel makkelijk en de andere veel moeilijker.

OOK JIJ BENT EEN WAARDIG MENS EN HEBT RECHT OP EEN MENSWAARDIG EN GELUKKIG BESTAAN.

De links die ik hier plaats zijn naar mijn weten niet commercieel of zo. Ik heb nergens voor hoeven te betalen. Ik voel me ook veel beter nu ik ze heb gevonden. De eerste heeft ook helemaal niets met sex of dergelijke te maken. De tweede link kun je zelf invullen hoe je zelf wilt. Wil jij graag contacten opbouwen dan kun je de tweede link daar bijvoorbeeld voor gebruiken.

http://comingout.nl
==============
Lees hier alles over het hele traject. Veel fantastische verhalen van lotgenoten die openlijk vertellen hoe alles bij hun is verlopen. Hoe ze alles hebben verteld en de reacties die ze daar op kregen.
O ja, de waarheid biedt me nog te zeggen dat dit forum gemaakt is door mensen voor mensen en volgens mij (houd mij ten goede) geen professionele hulpverleners heeft. Wij wisselen allemaal onderling ervaringen uit. Doelgroep 12 t/m 35 of zo ?????

en

http://www.cu2.nl
=============
Hier is onder andere ook een database voor homo/lesbisch/bi jongeren te vinden.
.
Veel fotos te vinden van soortgenoten die het hebben aangedurft een foto van zichzelf neer te zetten.
Nee, mij vind je daar nog niet, durf het nog niet !

ALS JE GEWOON HETRO BENT GA DAN NIET ZITTEN ZIEKEN OP EEN VAN DEZE SITES. HET IS ZEER KINDERACHTIG OM DAT TE DOEN. IK REKEN OP JULLIE JONGE VOLWASSENHEID !!!!
STEL OP DIT FORUM AL JULLIE LEUKE EN BELANGRIJKE VRAGEN DIE IK ZO EENS DOOR HEB GENOMEN! IK SNAP HET WEL HOOR!

Btw, ik ben zelf ook nog jong dus geen ouwe vent en worstel ook nog steeds met mijn homosexualiteit. Maar toen ik deze links vond ging er eindelijk een wereld voor me open.
Ik zal alleen nog wel een hele tijd te gaan hebben, een geheim wat je 10 jaar met je meedraagt is niet binnen een week helemaal opgelost hè !!!

See you, neem de stap, het lucht je op !!!
Je bent toch wie je bent of niet dan !

JeroenN.


PS
Forumleider, ik hoop dat dit mag en dat je het kunt accepteren.
Omdat ik nu eindelijk wat gelukkiger in mijn vel zit vond ik dat ik andere jongeren hier ook een beetje mee moest helpen.
Vandaar .... Misschien kunnen anderen ook links plaatsen naar leuke sites voor onze doelgroep.

Laatst aangepast door Rijntje : 16 August 2002 om 09:34
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 00:25   #2
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja.. lang verhaal, ik wil allleen iets over dat respect voor elkaar hebben iets zeggen
ik zie er ook wat anders uit dan de 'doorsnee-mens'(ben gothic)
er zijn mensen die dat gewoon accepteren en er zijn mensen die je er dus mee gaan pesten/treiteren of wat dan ook
dat is zwak, die mensen weten niet wat ze doen
maar je kan het niet uit deze wereld halen
homo/bi/lesbienne zijn is ook een manier van anders zijn, maar niet alle mensen zullen je respecteren
maar als je het bent moet je er gewoon vooruitkomen, het geheim houden red je toch nix mee
uiteindelijk zal het alleen maar lastig zitten..hoe eerder je het zegt hoe beter, en je echte vrienden zullen het gewoon respecteren lijkt mij
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 12:41   #3
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oke er zit wel een beetje verschil in een gothic zijn (of wat dan ook) is gewoon een keuze.
dingen zoals homo lesbi en bi zijn kan je gewoon niks aan doen zo ben je geboren net als huidskleur, ik vindt dat je gewoon respect moet heben!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 12:47   #4
2pac
Tupac Amaru Shakur
 
2pac's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2002
Locatie: 7aar
Berichten: 174
Stuur een bericht via MSN naar 2pac
Standaard

ik heb geen problemen tegen homo´s en lesbo´s
__________________
WHITE AMERICA
2pac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 14:29   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by 2pac
ik heb geen problemen tegen homo´s en lesbo´s
ik ook niet, alleen kijk er anders tegen op...maar er is weinig verschil...als een meisje tegen een homo praat, praat die gene meer tegen een 'vriendin ' denkik
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 17:31   #6
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben hetero, maar ik heb absoluut niets tegen holebi's...
Respect is heel belangrijk, voor iedereen en alles vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 17:58   #7
SliMtm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 2pac
ik heb geen problemen tegen homo´s en lesbo´s
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 19:18   #8
Purplestar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaSuperEvy
Ik ben hetero, maar ik heb absoluut niets tegen holebi's...
Respect is heel belangrijk, voor iedereen en alles vind ik.
!!! Bennik het helemaal meej eens !!!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 19:54   #9
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch
oke er zit wel een beetje verschil in een gothic zijn (of wat dan ook) is gewoon een keuze.
dingen zoals homo lesbi en bi zijn kan je gewoon niks aan doen zo ben je geboren net als huidskleur, ik vindt dat je gewoon respect moet heben!
dat is wel zo, maar ik doelde alleen op dat respect voor elkaar hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 21:47   #10
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjah ikzelf ben dus bisexueel en ik merk vaak zat dat mensen me dan toch in een bepaald hokje willen plaatsen als ze het eenmaal weten..Ze duwen toch een bepaalde stempel op je en ik ken mensen gewoon tegen me zeggen: Goed dat je het vertelt meid..als jij zo bent dan ben je zo.

En vervolgens liggen ze achter je rug om uit te lachen en allemaal domme roddels te verzinnen.

Dus wat dat betreft zijn er ook zat personen die gewoon de schein ophouden en daar heb ik zo'n scheithekel aan..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2002, 21:53   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn motto: een beetje bi is niet bah.
Imo is iedereen wel een beetje bi. De een wat meer als de ander
  Met citaat antwoorden
Oud 6 August 2002, 13:09   #12
JeroenN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@Alle mensen die een reactie hebben gepost.

Allereerst bedankt voor al jullie reacties.
Doet me goed om te lezen hoe jullie reageren.




@RickClan
Citaat:
mijn motto: een beetje bi is niet bah.
Dus velen beetjes is ook niet bah hè. Want velen beetjes maken een grote.
Ik hoop dat ik je goed begrepen heb.

Weet je wat ik 'bah' vind:
Dat ik ergens heb gelezen dat een jongen een meisje pijpt, de jongen klaar komt in de mond van het meisje en dat ze daarna samen lekker gaan tongzoenen. Nou dit is toch een hetro voorstel maar krijg daar toch een heel onpasselijk gevoel bij. Maar goed smaken verschillen dus misschien is dat ook wel niet bah, heb het nog nooit geprobeerd! Heb daar overigens ook geen behoefte aan.




@!Y!US!C!30X
Citaat:
Gothic zijn
Ik hoop ook voor deze mensen dat ze geaccepteerd worden zoals ze zijn. Maar goed met de reactie van @aarsch ben ik het ook helemaal mee eens. Want ho-le-bi wordt je niet maar ben je al gewoon vanaf je geboorte. Doe je er iets mee of druk je het weg, that is the point. Zo kun je heeeeel lang hetro blijven terwijl je al net zo lang weet dat je niet-hetro bent.




@BaNaaN
Citaat:
ik ook niet, alleen kijk er anders tegen op...maar er is weinig verschil...als een meisje tegen een homo praat, praat die gene meer tegen een 'vriendin ' denkik
Ik vond dit een heel lachwekkende uitspraak toen ik deze las.

Optie #1
=======

Bedoel je hiermee 'vriendin' is de vorm van een 'verwijfde' jongen. Ik ben zelf heel hetro-homo hoor. Toen ik een aantal vrienden vertelde dat ik homo ben, hadden ze echt zoiets van: houd je ons voor de gek, jij? Ze hadden nooit iets vermoed of gezien wat in die richting wees. Ze stonden in eerste instantie met hun mond vol tanden en daarna gingen ze van alles beter begrijpen. Nou je het zegt, tja wij hebben jou nog nooit met een vriendin gezien. (in mijn geval!) Oooh, was dat het!

Ik wil maar zeggen zoals je bij hetro's de zachtaardige en macho-typen hebt, heb je ook bij homo's grote verschillen, zo heb je een bv een categorie 'huppelnichten' die allerlei ander gedrag vertonen maar ook hele hetroachtige homo's hoor die echt niet 'nichterig' zijn of doen. Maar voor alle categoriën geldt hetzelfde, probeer elkaar te accepteren hoe men is.

Natuurlijk hoef je niet te accepteren dat een extravagante homo (=opvallend) je om je nek hangt en/of aanraakt als hetrojongen. Je hebt altijd het recht om te zeggen dat je daar niet van houdt en of de persoon in kwestie daar rekening mee kan houden. Daar is helemaal niets mis mee, maar zeg het hem dan! Ga hem niet negeren! Over problemen moet gepraat worden, daar los je iets mee op, als je niet weet waar iemand zich aan stoort is er ook niets aan te veranderen.

Optie #2
=======

Een tweede optie die bij me boven kwam toen ik je uitspraak las was deze: 'vriendin' in de vorm van niet-concurrent. Homo's hebben nou eenmaal geen sexuele interesse voor meiden. Voor sommige meiden is dat soms heel prettig dat een jongen niets van haar moet en dus helemaal niet opdringerig is, terwijl je bij jongens natuurlijk vaak het haantjes-gedrag ziet van "Ze is van mij!". Tijdens de pauzes in de kantine zat ik ook regelmatig aan een tafel vol meiden. Het was altijd reuze gezellig, wat kunnen die meiden kletsen man (trouwens ook best wel eens bekvechten tot haren uittrekken aan toe, wow, heavy!) Weet zeker dat er enkele jongens jaloers op me zijn geweest want ik was best populair bij de vrouwtjes. lacheeuh ..... Sorry hetro jongens!

En natuurlijk gelden mijn voorbeelden ook in aangepaste vorm voor meiden en bi jongens en bi meiden.


Veel succes met alles.

Jeroen.
postforjeroen@hotmail.com
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2002, 09:35   #13
ahjah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry beetje late reactie
ik heb nix tegen homo's,lesbi's bi's we zijn tog allemaal mensen?Maar ik vind t wel heel laag als je van je zelf weet dat je homo bent en dan tog een verkering neemt met een meisje.Dat is mij 1 x overkomen,die jongen bracht egt mn hoofd op hol,zo verliefd was ik.Toen dumpte die me en zei dat ie erachter was gekomen dat ie homo was.Naja daar kan die nix aan doen.Maar t bleek dat de halve school t al wist.En mij is nooit iets verteld.Dat vind ik ronduit grof.Maar verder neej hoor van mij mag iedereen zijn zoals die wil,of je nou op mannen vrouwen of allebei valt.Dat maakt me egt helemaal nix uit.Ik zeg maar zo je kan beter gelukkig zijn met iemand van t zelfde geslacht,dan ongelukkig in een relatie die (volgens sommigen dan) normaal is en altijd geaccepteerd word.want wat heeft een hetro nou voor last van een homo?Ik iig nix.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2002, 00:01   #14
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Ik ben er al lang mee opgehouden hierover na te denken, omdat ik nagedacht heb toen 1 van mijn vrienden vertelde dat hij homo was. En ik heb toen besloten dat ik toch eerst iemand leer kennen, daarmee bepaal of ik diegene aardig vind, en als hij/zij dan verteld dat hij/zij holebi is, kan me dat eigenlijk weinig schelen. Dan heb ik allang bepaald of ik diegene aardig vind en dat veranderd niet meer.

Citaat:
Originally posted by JeroenN Ik wil je verzoeken ALLEEN SERIEUS op dit onderwerp te reageren en er niet DE DRAAK MEE TE STEKEN.
Hier zul je geen (of hoogstens 1) rotopmerking tegenkomen over dit onderwerp. Iemand die dat doet blijft vaak dan ook nog is niet lang op dit forum (schaamte denk ik). Helaas ligt het in werkelijkheid anders met rotopmerkingen.

Citaat:
Originally posted by JeroenN Forumleider, ik hoop dat dit mag en dat je het kunt accepteren.
Er verscheen een glimlach op mijn gezicht bij deze zin ( die dus).
Ik zou wel is weten om welke reden het niet zou mogen...
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.