Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 May 2005, 11:37   #1
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard Mooi/lelijk

Ik heb geen idee of het topic hier gaat lopen, maar het is het proberen waard

Wat is het plan? In je post zet je of je het kunstwerk dat degene boven je heeft gepost mooi of lelijk vindt, met een motivatie natuurlijk, en je post zelf een kunstwerk. Eventueel een beetje informatie over de kunstenaar/de bedoeling van het kunstwerk, etc. zou leuk zijn maar hoeft niet. Het hoeft niet persé een schilderij te zijn natuurlijk, anders zou het topic maar saai worden

Ik trap wel af met een schilderij! (en een layoutverneukende ook )



Golden Glow van Erika Somogyi
De tekeningen en schilderijen van Erika Somogyi zijn collages van ingewikkelde patronen en heldere kleuren. Ze combineert aspecten van haar eigen leven met dingen die ze vindt op foto's, in verhalen van andere mensen, krantenknipsels en internet. Zo ontstaan dromerige landschappen waarin gebladerte, zonlicht en regenval de overhand hebben, en de hoofdpersoon achteroverleunt en dingen ziet veranderen.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2005, 16:44   #2
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mooi
hoewel het er een beetje uitziet als een eindprojectje van een photshop cursus.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2005, 12:10   #3
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
mooi
hoewel het er een beetje uitziet als een eindprojectje van een photshop cursus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
In je post zet je of je het kunstwerk dat degene boven je heeft gepost mooi of lelijk vindt, met een motivatie natuurlijk, en je post zelf een kunstwerk.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2005, 21:30   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard Re: Mooi/lelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF

Golden Glow van Erika Somogyi
De tekeningen en schilderijen van Erika Somogyi zijn collages van ingewikkelde patronen en heldere kleuren. Ze combineert aspecten van haar eigen leven met dingen die ze vindt op foto's, in verhalen van andere mensen, krantenknipsels en internet. Zo ontstaan dromerige landschappen waarin gebladerte, zonlicht en regenval de overhand hebben, en de hoofdpersoon achteroverleunt en dingen ziet veranderen.
het heeft wel iets, maar ik vind het er zo "jong" uitzien. het doet me denken aan een veertienjarige, het is naar mijn mening te kinderlijk.



Ik heb gekozen voor iets van Henri Matisse.

Rode Kamer


Alles lijkt in elkaar te vloeien, er heerst een grote harmonie. Er is een zoektocht in lijn en compositie. Het is geďnspireerd door het Oosten. De kleuren zorgen voor een grote levendigheid.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 09:09   #5
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou, omdat ik dit eigenlijk wel een leuk topic vind

Ik vind die van Matisse niet zo heel geweldig, kleurgebruik van veel rood tegen blauw is mooi, alleen de compositie vind ik niks. ()


reconstructie

Merzbau.

Gecreeerd door Kurt Schwitters, een van de Dada's, wat ik wel een sympathieke stroming vind, en ik vind dit een interessant werk.
Ik geloof dat het zelfs zijn eigen huis was, waar hij een aantal kamers bewerkte, door een soort architectonische collage van allerei vormen, om zo de kamers te verpersoonlijken en zo de kamers kon indelen in kleinere 'grotten'
En dat heb ik niet zelf verzonnen!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2005, 22:45   #6
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

stormlooptopic

Merzbau vind ik erg mooi (ja, niet alleen "apart" dus, maar ook echt mooi ). Moeilijk om uit te leggen waarom, maar de nagebootste chaos en unieke vorm van architectuur bevallen mij wel. Kurt Schwitters heeft trouwens ook de Ursonate geschreven, die ook is uitgevoerd door Nederlandse geluidsdichter Jaap Blonk. (En van Jaap Blonk heb ik pas nog weer een cd gekocht, gekke werelden zijn klein maar dat terzijde)
En Dada is inderdaad een hippe stroming.





Salvador Dali. Hij is natuurlijk erg bekend en dus een licht voorspelbare keuze, maar ik ben nou eenmaal een beetje fan. Dit schilderij, 'Metamorphosis of Narcissus' vind ik zelf erg mooi.

"First Fisherman: What's the matter with that boy staring at himself in a mirror all day?
Second Fisherman: If you really want to know he's gota bulb in his head. As Dali explained, in Catalan 'a bulb in the head' corresponds with the psychoanalytical concept of a 'complex'. In this way, the boy admiring himself in the mirror suggest the myth of Narcissus's self-love which, in turn, became associated with psychoanalytical terminology. Dali's paranoiac logic led him to conclude that 'if a man had a bulb in his head it might break into flower at any moment, Narcissus!'
The man drowns in the pool of his reflection due to his self-love. Gala, Dali's love, reflects this paradox which is resolved by the fusion of the separate identities of Gala and Dali into one. "
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2005, 10:59   #7
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

*geeft flinke schop omhoog*

Ik vind de werken van Dali altijd erg leuk om naar te kijken. Ik vind dit schilderij niet echt mooi, maar wel ontzettend interessant omdat je er echt uren naar kunt kijken en telkens nieuwe dingen ontdekt. De charme van dit schilderij vind ik het aparte kleurgebruik en de 'absurditeit'.

Ik ben benieuwd wat jullie hier nou echt van vinden:

__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2005, 13:18   #8
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vind het geen lelijk schilderij, maar ook niet wauw wauw wauw.
Al de aandacht er rond is zoooo overdreven. Heel het louvre hangt vol met schilderijen die zeker evenwaardig zijn als de mona lisa. Maar alleen de mona lisa krijgt super veel aandacht. Een hele kamer, terwijl alle andere opeengepropt hangen, dubbeldikalarmglas, vijf bewakers er rond... zo overdreven
wie legt mij even uit wat er zo fantastisch geweldig is aan dat schilderij waardoor het al die aandacht krijgt?

wat vinden jullie van vangogh?

  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2005, 14:09   #9
TheSun
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beetje mooi.
K'vind dat je goed vloeiende bewegingen in merkt.
Kleuren vind ik iets minder mooi. Het paars en geel is wel mooi maar dat bruin ding links vooraan stoort wat.
En de stad die nagebootst is heeft iets sprookjesachtigs



Boerenbruiloft van Pieter Breughel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.