Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 June 2004, 15:55   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Angry www.verstandopnul.nl

Ongekende arrogantie van de overheid. Ik kan me er gewoon kwaad om maken om deze geld verspillende sarcastisch getinte campaigne. Welke mongool heeft dit bedacht.

Ik schaar me dan ook achter deze reactie in de babbelbox:

Citaat:
Ls,


Hierbij zend ik u mijn stemrechtontheffingsverklaring.
Helaas voor u moet ik u hierbij mededelen dat mijn reden om niet te stemmen, een reden die door zeer velen gedeeld wordt, niet beantwoord aan uw domme, sarcastische, minachtende en zelfverschonende argumentjes.

Al heel lang is het zo dat de politiek in Den Haag zich niets aantrekt van hetgeen er zich onder de bevolking afspeelt. Eigenbelang, zakkenvullen, megalomanie, proceduretjes in stand houden, mening opdringen, afwijkende mening verbieden is de dagelijkse gang van zaken en dat nu al zo lang dat de gemiddelde burger de interesse in de politiek totaal is verloren. Althans, zo lijkt het. Want toen er eindelijk eens iemand opstond die werkelijk politiek wilde bedrijven zoals dat hoort, was heel Nederland weer met politiek bezig.
Maar ja, deze nieuwe stroming dreigde het gesettelde politieke kliekje door elkaar te schudden en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Opluchting alom dus toen deze ‘bedreiging’ werd omgelegd.

En dan nu de Europese verkiezingen. Hoera, we mogen stemmen. Ik wil graag mijn stem uitbrengen op Thierry Saladin van de Federation Europe Democratie Esperanto.
Uuuuhhh, dat mag dus niet want dat is geen landgenoot. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat er gestemd wordt op anderen en dat er ‘vette baantjes’ in handen van anderen komen. Want alles wat binnen Europa niet Nederlands is, is anders en dat willen we niet. Het mogen dan wel Europese verkiezingen zijn maar we willen het wel graag een beetje dicht bij huis houden.
En waar gaat die Europese regering zich mee bezig houden? Natuurlijk met Europese belastingwetgeving, Europese justitie en politie, Europese defensie, Europees onderwijs…….. Eèhhhh, niet dus. Deze fantastische Europese regering gaat zich vooral bezig houden met zichzelf en zijn verkiezinkjes en voorts met disciminatie, de bewaartemperatuur van foie-gras bij een boertje in Perigieux, met de lengte van een condoom in Engeland of met de hoeveelheid mest die een akkerbouwer in Appingedam voor een optimale teelt mag gebruiken. Want dat kunnen die mensen zelf natuurlijk niet beslissen. Lokale onbenulligheden dus in plaats van federaal importante zaken. Bergen bureaucratie waarbij Den Haag zich lekker achter Brussel kan verschuilen. Een regering waarbij de parlementsleden presentiegeld krijgen, anders komt er niemand opdagen.

De macht kan natuurlijk niet aan Europa gegeven worden. Als het gaat om werkelijk belangrijke zaken dan moeten wij dat in Den Haag met ons eigen kliekje kunnen bekonkelen. En het is in alle landen van de Unie hetzelfde. Kijk eens naar de deelnemende partijen. Daar vinden we onder andere de Vlaamse Liberalen, de Nationaldemokratische partij Deutschlands, de Kommounistiko komma Elladas, de Convergencia Democratica de Catalunya en de Union pour la démocratie Française.
Eén Europa, laat me niet lachen. Er is geen één Europa. Elk land is zijn eigen Europa en kijkt alleen maar naar de lokale eigenbelangetjes. Er zijn amper partijen te vinden die het woord of de gedachte Europa in de naam of in het programma dragen. Het enige doel dat deze poppenkastverkiezing dient is zorgen voor zoveel mogelijk plekjes waar uitgerangeerde minkukels nog een tijdje kunnen doorvegeteren.

Uw actie om het grote leger van niet-stemmers belachelijk te maken is een enorme bevestiging van de minachting die de politiek al jaren tegenover het volk heeft.
‘Kijk ons er eens alles aan gedaan hebben. Zie je wel, ze zijn te dom. Zie je wel, het leeft niet bij de mensen.’
Het wordt tijd dat er bij de politiek eens wordt nagedacht over wat democratie nou werkelijk inhoud en het wordt vooral tijd dat daar eens naar gehandeld gaat worden.
Een Europees referendum over de Europese Unie bijvoorbeeld en dan aan de uitslag concrete conclusies verbinden.

Ik vind het een grove belediging dat 80 % van de stemgerechtigden op de hoop ‘te dom’ wordt geveegd en dat er blijkbaar in Den Haag nog steeds niemand is die bereid is eens hand in eigen boezem te steken.

Helaas kan ik deze brief niet met ‘hoogachtend’ afsluiten want ik acht uw actie van een nog lager niveau dan de politiek zelf.


M. van Tol



ps. Een kopie van deze brief is gestuurd naar de website van ‘De Gezonde roker’:
www.degezonderoker.nl

www.verstandopnul.nl :@
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2004, 16:02   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het idee achter het verhaal is duidelijk. Er zit ook wel een kern van waarheid in, verder vind ik het een redelijk overtrokken reactie die niet veel blijk geeft van kennis over de genoemde onderwerpen.
Weer zo iemand die hard schreeuwt maar zelf ook geen idee heeft hoe het dan wel moet. Redelijk jammer.
Beetje meer onderbouwing in plaats van sarcasme is wel op z'n plaats hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2004, 16:03   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Het idee achter het verhaal is duidelijk. Er zit ook wel een kern van waarheid in, verder vind ik het een redelijk overtrokken reactie die niet veel blijk geeft van kennis over de genoemde onderwerpen.
Weer zo iemand die hard schreeuwt maar zelf ook geen idee heeft hoe het dan wel moet. Redelijk jammer.
Beetje meer onderbouwing in plaats van sarcasme is wel op z'n plaats hier.
Niks mis met de onderbouwing hoor. Niet dat ik jou ooit ergens inhoudelijk op heb in zien gaan...

Laatst aangepast door PFP : 7 June 2004 om 16:06
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2004, 16:20   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Niks mis met de onderbouwing hoor. Niet dat ik jou ooit ergens inhoudelijk op heb in zien gaan...
Pfft, ik neem zulke stellingen ook niet aan nee. Op een paar loze kreten kan je idd niet inhoudelijk reageren. Gek heh.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2004, 16:23   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Pfft, ik neem zulke stellingen ook niet aan nee. Op een paar loze kreten kan je idd niet inhoudelijk reageren. Gek heh.
Zo loos zullen die kreten niet zijn als 70% van de Nederlanders niet gaat stemmen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2004, 16:32   #6
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Zo loos zullen die kreten niet zijn als 70% van de Nederlanders niet gaat stemmen.
Zulke dingen werden bij de vorige verkiezingen ook geroepen, sterker nog, dat wordt ontzettend vaak geroepen.
Daar speelde Pim Fortuyn zelfs heel sterk op in, deze gevoelens. Helaas heeft hij z'n uitspraken nooit mogen waarmaken waardoor we nooit de échte politieke vernieuwingen hebben kunnen doormaken zoals hij die graag wilde.
Wat wil ik daarmee zeggen? Dat is dat het geklaag al veel langer gaande is maar dat de vernieuwing niet heeft kunnen doorzetten. Jammer aan de ene kant, omdat we graag wilden weten hoe de nieuwe manier van regeren er uit zou zien, aan de andere kant kan je jezelf ook gelukkig prijzen, omdat we nu zien hoe de LPF voortleeft zonder de leider... het is 10x niks. Harde woorden, maar oplossingen.. nog niet gezien.
Het zit sterk in de mens om te klagen, klagen is makkelijk. Oplossen is moeilijk, dat hebben we gezien.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 01:40   #7
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oplossen is ook moeilijk, maar dat wil nog niet zeggen dat die man geen gelijk heeft. lost europa iets op? nee, vrij weinig, het zorgt alleen maar voor meer beaurocratie en dat lost al helemaal niets op.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 15:47   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ok afgezien van die discussie, wil ik jhet ook hebben over deze campaigne die niet-stemmers eigenlijk voor gek probeert te zetten.

Geef dan je geld uit aan degelijke informatie over de EU. Ik kan me er echt kwaad over maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 15:54   #9
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind de campagne wel goed. Ik heb ook enkele vrienden die bij een verkiezing zeggen: "Ik stem niet, er wordt toch niet geluisterd..." Vervolgens klagen ze wel de hele wereld bij elkaar.

We hebben het recht en mijns inziens ook de plicht om te gaan stemmen. We zijn altijd zo ontevreden, maar wanneer het puntje bij paaltje komt dan doen we lekker nutteloos.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 16:21   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Ik vind de campagne wel goed. Ik heb ook enkele vrienden die bij een verkiezing zeggen: "Ik stem niet, er wordt toch niet geluisterd..." Vervolgens klagen ze wel de hele wereld bij elkaar.

We hebben het recht en mijns inziens ook de plicht om te gaan stemmen. We zijn altijd zo ontevreden, maar wanneer het puntje bij paaltje komt dan doen we lekker nutteloos.
Waarom überhaupt stemmen als 95% niet eens weet hoe de partij verdeling van het europees parlement eruit ziet... Ik bedoel, steek meer geld in degelijke info ipv dit soort lage bullshit, want dat werkt averechts. Zou jij toch met me eens moeten zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 16:28   #11
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Waarom überhaupt stemmen als 95% niet eens weet hoe de partij verdeling van het europees parlement eruit ziet... Ik bedoel, steek meer geld in degelijke info ipv dit soort lage bullshit, want dat werkt averechts. Zou jij toch met me eens moeten zijn.
Mja ach, wat dat betreft zijn veel mensen ook gewoon lui. "Oh ik weet niet op wie ik moet stemmen, dus ik stem maar niet".
Tegenwoordig wil iedereen de informatie gewoon in de handen aangereikt krijgen ipv zelf wat moeite te doen. We zijn al zo verpest met gemakzucht. Laten we eerder investeren in zaken die echt geld verdienen ipv het nog luier maken van de kiezer.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 16:28   #12
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Waarom überhaupt stemmen als 95% niet eens weet hoe de partij verdeling van het europees parlement eruit ziet... Ik bedoel, steek meer geld in degelijke info ipv dit soort lage bullshit, want dat werkt averechts. Zou jij toch met me eens moeten zijn.
Er zijn zoals je het stelt inderdaad 2 kanten aan het verhaal. We hebben aan de ene kant de domme kiezer en aan de andere kant de niet-transparante politiek in Europa.

De kiezer WIL niet stemmen voor Europa en de redenen lopen uiteen. Terecht dat de overheid dan zegt, we laten ze zien hoe zinloos ze bezig zijn wanneer ze niet stemmen en we stigmatiseren we ze met een vleugje humor.

De transparantie in Europa opheffen lijkt mij een te moeilijke zaak. Heb je laatst Zembla gezien over de lobby in Brussel? Het was gewoon te verschrikkelijk voor woorden. Complete wetsvoorstellen worden door de multinationals opgesteld. Wat dat betreft moet er zeker wat veranderen, maar je weet hoe sterk een lobby kan zijn (kolonisten in Israel, economie in de VS en de kerk in Rome.)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 16:38   #13
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB

De transparantie in Europa opheffen lijkt mij een te moeilijke zaak. Heb je laatst Zembla gezien over de lobby in Brussel? Het was gewoon te verschrikkelijk voor woorden. Complete wetsvoorstellen worden door de multinationals opgesteld. Wat dat betreft moet er zeker wat veranderen, maar je weet hoe sterk een lobby kan zijn (kolonisten in Israel, economie in de VS en de kerk in Rome.)
Dat lijkt mij ook niet reëel aangezien een aantal landen binnen de EU al niet geheel smetvrij zijn. We kijken naar Italië bijvoorbeeld. Binnen dat land zelf heerst al een corrupt beleid. Van zulke landen hoef je qua transparantie natuurlijk niks te verwachten.
Uiteindelijk geldt natuurlijk dat voor elk land wel een belang telt wat door lobbïen verdedigd moet worden. Het lijkt mij ook niet vreemd dat dit nooit verwijnt. Ooit een compleet schone corruptie vrije staat tegengekomen?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2004, 16:43   #14
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dat lijkt mij ook niet reëel aangezien een aantal landen binnen de EU al niet geheel smetvrij zijn. We kijken naar Italië bijvoorbeeld. Binnen dat land zelf heerst al een corrupt beleid. Van zulke landen hoef je qua transparantie natuurlijk niks te verwachten.
Uiteindelijk geldt natuurlijk dat voor elk land wel een belang telt wat door lobbïen verdedigd moet worden. Het lijkt mij ook niet vreemd dat dit nooit verwijnt. Ooit een compleet schone corruptie vrije staat tegengekomen?
Juist de corruptie en de mindere transparantie daardoor moeten leiden tot een gang naar de stembus, immers er zijn genoeg partijen die een ander of geen Europa willen. Wat dat betreft is de reclamespot perfect!

Lobbyen gebeurt natuurlijk per land door bijvoorbeeld een landbouworganisatie, maar de grootste invloed hebben meestal de multinationals die minder landgebonden zijn.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.