Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 March 2005, 20:42   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Zal zaterdag het kabinet vallen door nep leden van d66

Ik zag net bij Netwerk dat er heel veel mensen uit de linkse hoek lid willen worden om zo zaterdag tegen het paas akkoord te kunnen stemmen, om vervolgens dan weer het lidmaatschap op te zeggen. Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind persoonlijk dat dit soort praktijken verboden moeten worden, het doet haast aan als een staatsgreep. Zo is het lidmaatschap van een partij niet bedoeld. De echte leden moeten uitmaken of ze voor of tegen stemmen en het mag niet zo zijn dat een paar honderd opzij leden gaan bepalen of het kabinet wel of niet valt. Een zeer lage streek
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 20:44   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

vind het ook niet kunnen. ik vind het uitstekend dat de leden kunnen zeggen wat ze van dat paasakkoord vinden, maar dit is natuurlijk belachelijk
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 20:51   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
vind het ook niet kunnen. ik vind het uitstekend dat de leden kunnen zeggen wat ze van dat paasakkoord vinden, maar dit is natuurlijk belachelijk
ik ben bang dat het weer gaat vallen. Het zal een zootje blijven in Nederland... Phitje gaat emigreren en wonen bij een indianenstam op Vanuatu
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 21:08   #4
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het ook wel goed, want zo blijft het volk een beetje invloed houden op de politiek, iets wat naar mijn mening goed is, omdat de tweede kamer tegenwoordig wel een bij elkaar geraapt zootje vliegenvangers lijkt.

aan de andere kant vind ik wel dat het een besloten stemming moet zijn van alleen oprechte D66 leden, omdat het een belangrijke beslissing betreft
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 21:10   #5
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vanuit linkse hoek is een verkeerde voorstelling van zaken, op de website van onder andere geenstijl werd dit idee geopperd.

aanvankelijk heeft d66 het aanmelden om technische redenen stopgezet in zoverre dat je niet mee kon stemmen zaterdag.
maar inmiddels is ook dat weer teruggeroepen en kun je zaterdag weer meedoen.

Plus dat er op dit moment alleen door geenstijl al 6 bussen vol zitten met nieuwe d66 leden die tegen gaan stemmen.

De kans is dus aanwezig dat het kabinet gaat vallen, dag balkie

ik zal er niet wakker van liggen
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 21:13   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is ondemocratisch, misbruik maken van vrijheden
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 21:36   #7
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
het is ondemocratisch, misbruik maken van vrijheden
Het is democratisch, ieder d66 lid heeft namelijk kiesrecht.
Dan hadden ze een uitzondering moeten maken voor nieuwe leden.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 21:39   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Het is democratisch, ieder d66 lid heeft namelijk kiesrecht.
Dan hadden ze een uitzondering moeten maken voor nieuwe leden.
Dat is misbruik maken van de situatie, ik zou me als d66 lid aardig genaaid voelen als je in een zaal zit met allemaal rakkers die je nog nooit eerder hebt gezien op andere bijeenkomsten.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 21:42   #9
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Alsof ze dat nog niet eerder hadden bedacht.

het is ook een leuke aanvulling voor de partijkas en gezien d66 toch al zijn principes laat vallen voor geld zullen ze dat echt niet zo erg vinden
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 00:55   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Volgens mij stemt ook zonder deze leden de meerderheid wel tegen. Immers, wat heeft D66 nu nog voor inbreng in dit kabinet? 0,0 dus.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 01:03   #11
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Wil je dus een einde brengen aan Balkenellende II ??

* Wordt lid van D66 (Lid worden is heel simpel, surf naar http://www.d66.nl/Aanmeldformulier)
* De contributie mag Zaterdag 2 april aanstaande via een machtiging worden voldaan
* Stem tegen het Paas-akkoord tijdens de partijcongres van D66 op zaterdag 2 april aanstaande

Hoogachtend,
A. Novibi
E. Ozgurler
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 01:11   #12
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Volgens mij stemt ook zonder deze leden de meerderheid wel tegen. Immers, wat heeft D66 nu nog voor inbreng in dit kabinet? 0,0 dus.
Wiegel heeft tussen neus en lippen aangegeven zaterdag waarschijnlijk voor te stemmen, dat haalt een hoop d66tigers over.
Echter bijvoorbeeld d66 rotterdam heeft aabgegeven waarschijnlijk tegen te stemmen, en zo zal het nog wel verdeelder zijn.

Het enige belang wat d66 heeft bij het doordrukken van dit plan is damage control, als er over een paar jaar verkiezingen zijn is deze affaire enigsinds op de achtergrond verschoven.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 08:08   #13
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
D66 gaat jullie visiteren!
Bij D66 is paniek uitgebroken. Grote paniek zelfs. Aanleiding hiervoor is de aankondiging van GeenStijl om zaterdag met maar liefst zes bussen op te stomen naar Den Haag om het kabinet weg te stemmen. Daarom heeft het hoofdbestuur van Democraten (kuch) 66 zojuist na spoedoverleg besloten alle leden die zich na woensdag hebben aangemeld bij de partij aan een onderzoek te onderwerpen. Reden is "de extreme stijging van het aantal aanmeldingen." Het bestuur zegt in een verklaring geen andere mogelijkheid te zien dan gebruik te maken van het hiertoe strekkende artikel in het huishoudelijk reglement dat stelt: "het Landelijk Bestuur kan, indien de redelijkheid en de billijkheid dat eisen, alvorens te besluiten tot toelating van een lid of een groep leden, een onderzoek (doen) instellen." Ofwel: dat wordt de bus om de hoek parkeren en naar binnen zonder GS-shirt, want we laten onze niet ringeloren. Wij willen bestuurlijke vernieuwing!
UPDATE: De Netwerk-uitzending omtrent onze internet coup vind je hierrr. En de uitsmijter van het actualiteitenprogramma is hierrr te vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 08:10   #14
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
het is ondemocratisch, misbruik maken van vrijheden
dit is nou juist op en top democratie.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 11:09   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
dit is nou juist op en top democratie.
Oh ja en waarom is het democratisch om een in een partij te infiltreren om het vervolgens op te blazen, gevolg is dat het Nederland weer tientallen miljoenen gaat kosten en wederom een gezichtsverlies. Als het democratisch zou zijn dan mocht ik ook stemmen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 11:10   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar ik hoorde dat d66 nieuwe leden gaat screenen dus het zal wel goed komen gelukkig
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 12:39   #17
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mss moeten we maar in de politieke partijen gaan snijden.
balkie 1 is gevallen omdat de LPF een zootje was
balkie 2 valt waarschijnlijk vanwegen een politieke partij die sinds de oprichting niets meer gepresteerd heeft. gaan we in mei weer stemmen wat denk je haalt wilders aantal zetels. komt gelijk in kabinet. ruzie onderling hoppa binnen jaar hebben we weer verkiezingen. NEDERLAND BANANENREPUBLIEK

MACHT AAN DE MENSEN
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 13:23   #18
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Achterlijke actie van dat Geenstijl, ik denk ook niet dat Nederland er veel beter op wordt als het kabinet nu valt

maar dan mag ik wel stemmen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 14:03   #19
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1 april
1 april kikker in je bil! GeenStijl stuurt 6 bussen naar Den Haag om het kabinet omver te schoffelen. Netwerk –waar we nog een appeltje mee te schillen hadden- stond op zijn achterste benen. Een recordhoax op nationale televisie dus. Ook rest van het journaille was aanwezig in de voicemail, met name onze vrienden van Radio1 en Trouw willen we u niet onthouden. Dan was daar natuurlijk nog het hoofdbestuur van Democraten 66 dat gisteravond, na een in aller haast ingelast spoedoverleg, besloot extra maatregelen te treffen tegen de roze invasie. Gelukkig is het vandaag 1 april. Hoogste tijd dus om te onthullen dat het hier een stijlloze grap betreft. Leve de kracht van het geschreven woord en de tiefus met die bussen! Waarom zouden wij Wouter de PvdA-kabouter extragratis aan 50+ zetels helpen? Iedereen die GeenStijl al wat langer volgt, weet dat we wars zijn van welke politieke stroming dan ook. We gaan namelijk zelf voor het pluche. Wat we wel aantoonden: D66 is irrelevant en nog gevaarlijk ook. De partij van de democratische vernieuwing blijkt de allerzwakste schakel in deze democratie. Tja, ondertussen klikken onze telefoons en staan er donkere Volvo's voor de deur want Remkes en Donner willen hun baantje blijkbaar niet kwijt. Zoek het maar lekker uit zaterdag daar in Den Haag. Dank voor de bloemen, wij leveren overigens de nieuwe paus! Iemand interesse voor een vraaggesprek?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 22:53   #20
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jeej het is er door en het kabinet mag blijven zitten
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2005, 10:50   #21
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

gelukkig, het laatste wat nederland nu wel kon gebruiken waren nieuwe verkiezingen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.