Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 August 2002, 21:43   #1
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ik heb het snijden niet meer onder controle...

het is een verslaving geworden dat snijden...

in het begin had ik het nog allemaal redelijk onder controle, ik had het zelf in de hand wanneer het gebeurde.
maar nu lukt dat niet meer, ik doe het steeds vaker en steeds dieper.
zelfs al voel ik me al een heel klein beetje down dan doe ik het al.
je met het zien als een soort morfine, iedere keer als ik het doe wordt ik er zo rustig van het is dan net alsof al mn problemen even weg zijn.
in mijn ogen is mezelf verwonden de enige oplossing, want ik vind niet dat ik het moet afkuren op de omgeving..
ik wil er wel mee stoppen maar op het moment dat ik het doe denk ik ach die ene keer kan nu ook geen kwaad meer, het is net alsof de rem er vanaf is gehaald.

hoe kan ik ermee stoppen, ik wil het zelf doen want ik wil niet dat mn ouders ermee worden opgezadeld, want dan krijgen ze toch nog gelijk dat ik zwak ben en niks kan.
verder heb ik helemaal niemand die me kan helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2002, 21:49   #2
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb geen idee.... gewoon zorgen dat er nooit iets scherps in de buurt ligt msien?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2002, 21:50   #3
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja verslaafd aan snijden, als je het gevoel hebt dat het te erg uit de hand loopt moet je een psychiator opzoeken, want dan red je het alleen niet meer
Voor de rest, ik neem aan dat je snijd door dat 'rotgevoel'
dan moet je een manier vinden om dat gevoel weg te krijgen, ook al ik weet, dat is bijna onmogelijk, maar het kan wel..
Of zoek alternatieven in de plaats van snijden, om je gevoelens kwijt te kunnen, ook al weet ik zo niet hoe
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2002, 22:01   #4
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Isaac
ik heb geen idee.... gewoon zorgen dat er nooit iets scherps in de buurt ligt msien?
dat helpt niet, ik weet uit ervaring dat ik heel creatief ben als ik niks scherps kan vinden...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2002, 22:04   #5
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
tja verslaafd aan snijden, als je het gevoel hebt dat het te erg uit de hand loopt moet je een psychiator opzoeken, want dan red je het alleen niet meer
Voor de rest, ik neem aan dat je snijd door dat 'rotgevoel'
dan moet je een manier vinden om dat gevoel weg te krijgen, ook al ik weet, dat is bijna onmogelijk, maar het kan wel..
ik wou dat dat zo makkelijk was, maar ik kan er zelf niets aan doen om dat rotgevoel te laten verdwijnen ja alleen dat snijden.
ik wil ook van dat rotgevoel afkomen maar hoe????
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2002, 22:13   #6
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by moucie


ik wou dat dat zo makkelijk was, maar ik kan er zelf niets aan doen om dat rotgevoel te laten verdwijnen ja alleen dat snijden.
ik wil ook van dat rotgevoel afkomen maar hoe????
Ik denk zelf hoe gauw dat rotgevoel weggaat, dat jij je weer beter voelt, en ook stopt met snijden
maar dat snijden is geen oplossing, want op lang termijn ga je alleen maar erger voelen
en om van dat gevoel af te raken, moet je denk ik toch bij een psychiator zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2002, 23:27   #7
Monica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het ook wel s gedaan, maar dan met een andere bedoeling. Het komt vaak door emoties die je niet kan uiten of problemen waar je mee zit. Het kan idd heel moeilijk zijn om ermee te stoppen. Ik werd erg geholpen door een goeie vriendin van me.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 10:30   #8
ramsesii
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou een fietsband pakken.... en het crackpijpje wegleggen...

als je jezelf snijdt om je daar beter van te voelen spoor je toch echt niet en moet je serieus help gaan zoeken
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 12:36   #9
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by ramsesii
ik zou een fietsband pakken.... en het crackpijpje wegleggen...

als je jezelf snijdt om je daar beter van te voelen spoor je toch echt niet en moet je serieus help gaan zoeken
WTF!!!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 12:43   #10
ramsesii
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by N-DiZzY
WTF!!!
is er iets onduidelijks aan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 12:46   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by ramsesii


is er iets onduidelijks aan ?
je spamt in serieuzere forums..
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 12:57   #12
ramsesii
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by N-DiZzY
je spamt in serieuzere forums..
ik zeg alleen dat ze met die onzin moet ophouden en hulp moet zoeken
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 13:01   #13
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by ramsesii


ik zeg alleen dat ze met die onzin moet ophouden en hulp moet zoeken
ja die zoekt ze hier! dus als je haar helpt inplaats van hidden-spammen komen we ver en is zij hopelijk gelukkig
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 13:03   #14
ramsesii
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by N-DiZzY
ja die zoekt ze hier! dus als je haar helpt inplaats van hidden-spammen komen we ver en is zij hopelijk gelukkig
als je jezelf aan het snijden bent moet je profesionele hulp zoeken niet hier je problemen op dit forum neerleggen (nou ja, het kan wel) daar heb je volgens mij helemaal niks aan
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 13:04   #15
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by ramsesii


als je jezelf aan het snijden bent moet je profesionele hulp zoeken niet hier je problemen op dit forum neerleggen (nou ja, het kan wel) daar heb je volgens mij helemaal niks aan
misschien is inet beter om je verhaal kwijt te kunnen, het is heel moeilijk om het te vertellen, geloof me nou maar
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 13:37   #16
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ramsesii weet gewoon niet helemaal waarvoor het psychologie forum dient
negeer hem nou maar gewoon..
hij zegt tenslotte toch alleen maar domme dingen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 13:38   #17
ramsesii
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[ bij deze wil ik mijn excuses aanbieden aan gedupeerden en onze lieve forumbaas rickclan, wegens gebrek aan respect voor elkaar ]
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 13:54   #18
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ramsesii is bij deze gebanned van het psychologie forum
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 19:19   #19
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat klopt, ik verwacht ook niet zo 1 2 3 een oplossing het helpt alleen al om je verhaal kwijt te kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2002, 19:35   #20
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je verhaal kwijt kunnen is al wat jah.
een oplossing weet ik veder ook niet zo 1 2 3
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 01:13   #21
Mr.Master
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Praat met een vriend/vriendin/ouder/maakt niet uit. IEMAND.

Zodra je je hart kan kuchten en je je beter voelt gaat dat snijden ook weer over. Een psychiater helpt denk ik wel. En anders zijn wij hier nog
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 15:45   #22
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet proberen dr hulp in te zoeken, je kunt dit niet alleen oplossen...probeer je woede of je rotgevoel op iets anders af te reageren, en als je dat niet lukt, probeer het dan de volgende keer wéér, geef niet op
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 15:52   #23
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

probeer een andere verslaving te vinden in plaats van snijden, das meestal minder erg dan je zelf verwonden, als je perongeluk te diep snijd ben je er niet meer

ga ook eens met mensen praten, die kunnen je helpen tegen het down zijn

ga eens leuke dingen doen met vrienden/familie, ga dus eens uit of naar een pretpark

zorg dat alles waar je je mee kan snijden bot is, of ergens in de buurt van je ouders/vrienden is, zodat die je dan tegen kunnen houden

pak een joint
  Met citaat antwoorden
Oud 21 August 2002, 19:17   #24
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is zo als ik leuke dingen doe is er niets aan de hand maar zodra er wat gebeurd gaat het mis
het is heel moeilijk uit te leggen
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2002, 11:13   #25
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by moucie
het is zo als ik leuke dingen doe is er niets aan de hand maar zodra er wat gebeurd gaat het mis
het is heel moeilijk uit te leggen
Probeer het toch anders maar. Typ maar een heel lang verhaal en leg alles aan ons uit, dan kun je in ieder geval je verhaal een keer kwijt, misschien lucht dat wel op. Iedereen hier wil je helpen, dussuh..... Als je wilt mag je het hele verhaal vertellen vanaf de allereerste dag dat je je rot voeldde....... (hoeft echt niet als je niet wilt, maar misschien lucht het op)
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2002, 20:16   #26
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oké ik ga het zo goed als ik kan het proberen uit te leggen:

het is altijd al zo geweest dat mn vader niks van me moest hebben.
als klein kind ontweek ie me en speelde, knuffelde nooit met me, hij deed dus eigenlijk niet die dingen die een klein kind nodig had.
hij was zelfs zo wreed dat als hij naar bed kwam dan ging hij altijd eerst naar mn zus toe en gaf haar een nachtzoen maar mij sloeg ie altijd over en als ik dan naar hem toe ging voor een nachtzoen dan draaide hij of weg of hij sloeg me en jaagde me daarna naar bed.
al die jaren liet hij me over duidelijk merken dat mn zus alles was, ik niks kon en ik de schuld was van alle problemen die er waren.
op een begeven moment veranderde de situatie:
mn zus ging samenwonen en ik bleef alleen achter.
mn vader kon me nu dus niet meer via mn zus kleineren en moest een andere manier zoeken:
hij begon me te negeren, dood te zwijgen en als ik alleen met hem was dan kleineerde hij me zo erg dat er niets meer van me overbleef dan een hoopje ellende.
als mn zus op bezoek kwam dan veranderde het patroon weer naar de oude situatie, hij liet weer merken hoezeer hij mn zus bewonderde en hoezeer hij een hekel aan me had.
het gaat nu nog steeds zo door. er komt maar geen eind aan.

kort samen gevat dus: mn vader heeft me nooit maar dan ook echt nooit liefde gegeven hij heeftme alleen maar kapot gemaakt.
mn zus genoot ervan en mn moeder zei er niks van.

ik dacht vroeger dat het altijd normaal was dat er nijna nooit iemand tegen me praate of knuffelde ofzo.
ik weet nu inmiddels beter en het doet me zo verdomd veel pijn.
nu anno 2002 wordt er thuis bijna nooit me me gepraat en mn zus word nog steeds overal de hemel ingeprezen.
dat was de thuis situatie
nu de school situatie:
aangezien thuis er nooit met me gepraat werd trok ik me op school ook helemaal terug
ik zocht nooit contact en werd op de basisschool voortdurend gepest puur om het feit dat ik zwakker was en ik toch niks terug zei
het maakte me nog onzekerder en toen de middelbare schooltijd aan brak dacht ik gelukkig een nieuw begin.
helaas voor mij was dat niet zo...
ik werd weer gepest maar op zo'n gemene manier dat ik weer werd doodgezwegen.
ik praate dus met niemand, op school niet en thuis niet.
nu in mn 3e jaar heb ik wel een paar vriendinnen maar het kost me zoveel moeite om te praten omdat ik eignelijk nooit echt geleerd heb om te communiceren.
en dat vinden ze niet zo leuk.

mijn enige logische verklaring dat mn vader me zo haat is dat ik niet gewenst was.
ik verschil namelijk bijna 8 jaar met mn zus.
in zn levensverhaal wat ik gevonden had kwam ik helemaal niet voor hij schreef alleen maar hoe gelukkig ze waren met zn drietjes.

ik weet niet meer wat ik moet doen iedere dag voel ik die pijn daarom snij ik me ook dat is de enige pijn die ik onder controle heb.

ik hoop nu dat jullie een beetje begrijpen wat ik iedere dag moet doormaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2002, 21:16   #27
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

ik weet er alles van en JIJ kunt er niks aan doen, er zijn meer mensen zoals jij. Ik bijv....
sterkte ermee
en het gaat vanzelf over denk ik maar, hoop ik
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2002, 08:01   #28
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
ik weet er alles van en JIJ kunt er niks aan doen, er zijn meer mensen zoals jij. Ik bijv....
sterkte ermee
en het gaat vanzelf over denk ik maar, hoop ik
jij ook sterkte,
ook al is het misschien niet mijn schuld, ik zit er wel mee
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2002, 16:41   #29
fallenangel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

haaaaay,
ik heb hetzelfde voor...ik ben ook verschrikkelijk verslaafd maar het doet ZOOOOOO goed als ik het doe!!! kan er nx aandoen!
als je wil kan je me altijd maile keey?
xxxFallen Angelxxx
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2002, 19:52   #30
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by fallenangel
haaaaay,
ik heb hetzelfde voor...ik ben ook verschrikkelijk verslaafd maar het doet ZOOOOOO goed als ik het doe!!! kan er nx aandoen!
als je wil kan je me altijd maile keey?
xxxFallen Angelxxx
ik weet het maar achter af heb ik weer spijt, het gebeurt in een soort roes.
het voelt goed maar het is zoooo fout.
dit past hier wel bij:

De pijn in mijn hart moet ik lichamelijk voelen,
zodat mijn hart even af kan koelen.

..."Van binnen doet het zo vreselijk pijn,
dus ik moet iets anders gaan doen om die pijn te verzachten...".

en dat is dus snijden...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2002, 19:53   #31
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

deze vond ik op internet:

De grip verliezen
Het gevoel overheerst
De verleiding te groot
En de drang is gevaarlijk

Nadenken lukt niet
Het is nu alles of niets
Ik kies voor alles
Waarom weet ik niet

Het is weer voorbij
Tot de volgende keer
Krassen in mijn polsen
En het doet niet eens zeer
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2002, 18:39   #32
Addicted2love
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hey. moucie

inderdaad zoals de rest het zegt het gebeurt heel vaak dat vooral jongeren zicht snijden,kwetsen,hun hoofd tegen de muur slagen. omdat ze te dun zijn, te dik , te dit , zich alleen voelen echt veel redens.

Maar de oplossing is volgens mij een houvast hebben.
Kan iedereen zijn maar meestal vind men dat terug in een partner.
Een vriend van me heeft da vroeger ook gehad. Hij kreeg wel altijd het materieele thuis maar niet het affectie. Niet dat zijn ouders niet van hem hielden maar ze dachten ah als we dit komen zal hij wel blij zijn. Ja maar toch blijf je alleen en het is dat ALLEEN GEVOEL
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2002, 18:49   #33
Addicted2love
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

SORRY HEB PER ONGELUK OP ENTER GEDUWD

Dus het is dat ALLEEN GEVOEL dat je moet kwijt spelen . (denk ik)
Verder moet je je van je vader niets aantrekken als hij stom doe negeer hem geef een koekje van eigen deeg.
Ge moet u er niet slecht over voelen. Geef bijvoorbeeld als ge thuis komt alleen u moeder een kus en loop direct naar boven in plaats van uw vader ook een kus te geven.
Koop een box zak en werk daar uw agressie op uw vuisten zullen misschien wat pijn doen maar das altijd beter dan u te snijden!!!!
Zo ben je ook ineens getrained om de mensen die u pesten op school een boks te verkopen als ze u pesten.
Maar ge kunt gewoon inderdaad beter meer praten das eigenlijk makelijk hoe meer je praat hoe meer je zal praten!!!
Hier op de community schrijf je toch ook awel in de plaats van schrijven spreek je.
Maar stop in iedergeval me snijden want voor je het weet lig je in ziekenhuis voor een te diepe snee of mischien wel dat veel verder gaat? het word trouwens alleen maar erger.

Koop een huisdier dat helpt misscien om minder alleen te zijn en je kunt er ook tegen praten. Dieren geven meestal heel veel liefde en het is dat wat je nodig hebt!!!

ik ga stoppe me zagen
Nog veel succes
Addicted2love
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2002, 20:38   #34
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Addicted2love
SORRY HEB PER ONGELUK OP ENTER GEDUWD

Dus het is dat ALLEEN GEVOEL dat je moet kwijt spelen . (denk ik)
Verder moet je je van je vader niets aantrekken als hij stom doe negeer hem geef een koekje van eigen deeg.
Ge moet u er niet slecht over voelen. Geef bijvoorbeeld als ge thuis komt alleen u moeder een kus en loop direct naar boven in plaats van uw vader ook een kus te geven.
Koop een box zak en werk daar uw agressie op uw vuisten zullen misschien wat pijn doen maar das altijd beter dan u te snijden!!!!
Zo ben je ook ineens getrained om de mensen die u pesten op school een boks te verkopen als ze u pesten.
Maar ge kunt gewoon inderdaad beter meer praten das eigenlijk makelijk hoe meer je praat hoe meer je zal praten!!!
Hier op de community schrijf je toch ook awel in de plaats van schrijven spreek je.
Maar stop in iedergeval me snijden want voor je het weet lig je in ziekenhuis voor een te diepe snee of mischien wel dat veel verder gaat? het word trouwens alleen maar erger.

Koop een huisdier dat helpt misscien om minder alleen te zijn en je kunt er ook tegen praten. Dieren geven meestal heel veel liefde en het is dat wat je nodig hebt!!!

ik ga stoppe me zagen
Nog veel succes
Addicted2love
dankjewel voor het advies,
ik heb een hondej en een vogel waar ik wel steun aan heb, maar weet je het is zo verdomde moeilijk om te stoppen.
het is een stukje van mn leven geworden en als ik stop is het net alsof weer eenstukje van me dood gaat er zou dan denk ik een hele leegte achterblijven,
en waar moet ik dan met mn pijn naar toe????
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2002, 21:34   #35
Addicted2love
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien is het zoals drugs moeilijk in begin om te stoppen maar eens dat je door de zware periode door bent zal je je waarschijnlijk veel beter voelen.

en van da dood gaan. Als je te diep snijd kun je misschien helemaal dood gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2002, 21:58   #36
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Addicted2love
Misschien is het zoals drugs moeilijk in begin om te stoppen maar eens dat je door de zware periode door bent zal je je waarschijnlijk veel beter voelen.

en van da dood gaan. Als je te diep snijd kun je misschien helemaal dood gaan.
ik zorg wel dat ik me niet te diep snij, het is een stukje van me geworden, het is een beetje moeilijk te begrijpen als je het niet doet.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2002, 15:30   #37
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by moucie


ik zorg wel dat ik me niet te diep snij, het is een stukje van me geworden, het is een beetje moeilijk te begrijpen als je het niet doet.
Ik begrijp het wel. Maar inderdaad probeer echt iets of iemand te vinden waar je hou vast aan hebt, misschien een vertrouwens persoon op school ofzow, een leraar of lerares misschien, misschien iemand die je kent die ook stil is. Of iemand op het internet waar je het idee van hebt dat je daar goed mee kan praten over je problemen, zodat je die kan mailen en telkens je verhaal kwijt kunt in ieder gevalen iemand die je kan helpen met dat snijden. Ik denk dat iemand over het internet makkelijker is dan iemand die je echt elke dag ziet ofzow. Als je een persoon niet ziet is het makkelijker om iets uit te leggen. Want zoals jij zei is het moeilijk voor je om met mensen te praten, maar zo je verhaal op internet te typen das makkelijker. Schrijven is altijd makkelijker dan praten, vind ik zelf in ieder geval.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2002, 18:46   #38
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

ja, naja gewoon wachten tot het over gaat denk ik dat het best is. Ik loop er bij een psygo voor maar het helpt gewoon geen f*ck...
EN het is 110% cker niet jou schuld !!!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2002, 20:23   #39
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel


Ik begrijp het wel. Maar inderdaad probeer echt iets of iemand te vinden waar je hou vast aan hebt, misschien een vertrouwens persoon op school ofzow, een leraar of lerares misschien, misschien iemand die je kent die ook stil is. Of iemand op het internet waar je het idee van hebt dat je daar goed mee kan praten over je problemen, zodat je die kan mailen en telkens je verhaal kwijt kunt in ieder gevalen iemand die je kan helpen met dat snijden. Ik denk dat iemand over het internet makkelijker is dan iemand die je echt elke dag ziet ofzow. Als je een persoon niet ziet is het makkelijker om iets uit te leggen. Want zoals jij zei is het moeilijk voor je om met mensen te praten, maar zo je verhaal op internet te typen das makkelijker. Schrijven is altijd makkelijker dan praten, vind ik zelf in ieder geval.
ik chat en amil met mensen van internet die dat ook doen en je daar heb ik inderdaad steun aan,
en voor de rest is het afwachten net zoals slipknot zei....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2002, 10:19   #40
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by moucie


ik chat en amil met mensen van internet die dat ook doen en je daar heb ik inderdaad steun aan,
en voor de rest is het afwachten net zoals slipknot zei....
Heel veel sterkte dan maar. En blijf vooral onthouden dat het NIET jou schuld is!! Das het belangrijkste....
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2002, 20:16   #41
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel


Heel veel sterkte dan maar. En blijf vooral onthouden dat het NIET jou schuld is!! Das het belangrijkste....
ik weet het maar soms is het moeilijk te geloven

maar goed iedereen ontzettend bedankt voor de reacties!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2002, 19:44   #42
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ramsesii
ik zou een fietsband pakken.... en het crackpijpje wegleggen...

als je jezelf snijdt om je daar beter van te voelen spoor je toch echt niet en moet je serieus help gaan zoeken
enig idee van de hulpverlening in nederland m. b. t. snijden ?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2002, 22:09   #43
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak


enig idee van de hulpverlening in nederland m. b. t. snijden ?
vertel...
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2002, 10:13   #44
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

psycholoog opzoeken...
je snijdt omdta je down bent....
hij helpt je om van dta deprie gevoel af te komen en dan stop je ook met snijden......
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2002, 11:37   #45
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

das denk de enige optie tenzij je een keer zo wil snijden dat je het niet overleeft
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2002, 00:01   #46
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by moucie


vertel...
die is er niet, een inrichting trapt je dr uit als je snijdt..
waar je niks aan hebt, van een drank of drugs verslaving kom je ook niet af van het een op het andere moment.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2002, 00:03   #47
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by trustfire
psycholoog opzoeken...
je snijdt omdta je down bent....
hij helpt je om van dta deprie gevoel af te komen en dan stop je ook met snijden......
werkt niet altijd, het is niet altijd een depri gevoel, of tenminste verre van alleen dat.(zelfhaat is er bijv. ook een)
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2002, 00:03   #48
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by meiske
das denk de enige optie tenzij je een keer zo wil snijden dat je het niet overleeft
dat heet zelfmoord..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2002, 07:00   #49
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Thumbs down

En wat vind je drie dagen na de daad ervan? Hoe denk je over jezelf. Hoe vind je je armen/[andere plek waar je je snijd]? Vind je het er niet vreselijk verpestend eruit zien? Wordt je er dan niet veel ongelukkiger van?

Kortom, goed idee om eens wat anders op eht snijden te vinden, bijvoorbeeld tegen een muur slaan ofzow.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2002, 11:26   #50
Chesta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by ramsesii


als je jezelf aan het snijden bent moet je profesionele hulp zoeken niet hier je problemen op dit forum neerleggen (nou ja, het kan wel) daar heb je volgens mij helemaal niks aan
--------------------------------------------------------------------------------

misschien is inet beter om je verhaal kwijt te kunnen, het is heel moeilijk om het te vertellen, geloof me nou maar


---------------------------------------------------------------------------------

Ik las hier ook nog ergens dat het veel hielp om het hier te posten, en dat klopt natuurlijk ook wel, maar het is niet alles.
Ook praten met vrienden en vriendinnen kan helpen.

MAAR VINDT ALSJEBLIEFT PROFFESIONELE HULP!

Dit is iets dat je serieuzer moet nemen als een alcohol - of drugs verslaving... Als je het alleen houdt bij het vertellen aan vrienden dan gaan zij er onderdoor, en dat weet ik want dat heb ik al meerdere malen gezien (en meegemaakt)

Ik wens je verder alle succes en sterkte --- ik zal zo ff een paar nr.'s voor hulp voor je opzoeken,

kuz
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.