Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 January 2004, 18:18   #1
zeppelin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard hoofdoek op school

Volgens minister Dewael (belgie) moet de hoofddoek in alle openbare instellingen (leraren, politie, rechtbank) verboden worden. Ook leerlingen mogen geen hoofddoek dragen.

Nu zou ik graag verschillende standpunten horen.

Verbod op hoofddoek in school?
ja of neen?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:22   #2
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

moet kunnen. maar dan vind ik ook dat je petjes mag dragen.
ook zijn die petjes niet voor t geloof.
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:24   #3
zeppelin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat dan met de integratie van de buitenlanders?
elke mens gelijk
maar van integratie en gelijkheid blijft niet veel meer over, wanneer die vrouwen of meisjes een hoofddoek dragen

en de hoofddoek is trouwens HET symbool van de onderdrukking van de vrouwen in de Islamitische landen
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:31   #4
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

jah het is daar hun cultuur. en vroeger zijn er in de loop der jaren grenzen onstaan. die gaat daar, die gaat daar en die gaat daar.
en nu moet opeens iedereen weer door elkaar? pas je dan wel een beetje aan..
van mij mogen ze best hun doekjes dragen.. maar als er op een school een regel is dat het af moet.. vind ik dat ze het af moeten doen. petjes mogen ook niet gedragen worden.
ze moeten zich maar aanpassen dan.
onze cultuur is anders.
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:33   #5
zeppelin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als wij ons petje moeten afdoen; no big deal
als die meisjes hun hoofddoek moeten afdoen; huge deal voor hunzelf

je kan het vergelijken met een die-hard katholiek die een doodzonde begaat, waarvan hij weet dat het hem zen plaatsje in de hemel kost
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:35   #6
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

moeten ze maar thuis blijven waar het in hun cultuur wel normaal is..
ik kom misschien hard over, maar toch..
ik respecteer het allemaal hoor, die doekjes, maar hier is een totaal andere cultuur dan daar.. en ze moeten zich daar toch maar grotendeels aan aanpassen vind ik..
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:38   #7
zeppelin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kben volledig met je akkoord eigelijk
maar toch, ligt het moeilijk
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:40   #8
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

tuurlijk ligt het moeilijk. het gaat om geloven die de wereldvrede behoudt / kapot maakt..
maar het is wel zo.
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:53   #9
zeppelin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Elke school zou zelf moeten beslissen
Toelaten of niet toelaten
maar dan wel consequent zijn
als doekjes mogen, dan petjes ook
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 18:55   #10
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

dat zeg ik. gamma.
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 19:12   #11
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jullie weten dat het in landen als Turkije etc. _verboden_ is om hoofddoekjes te dragen in openbare instellingen?

Daar is toen een hele rel om geweest in het toenmalige kabinet van Turkije.

Maar hier kan en mag het (vooralsnog) dus wel. Een hoofddoekje is m.i. een teken van extremisme en ik ben er tegen, zeker in openbare gebouwen vind ik dat het niet zou mogen.

Zie dat maar als rechts, maar dat is jullie probleem, maar de uiting aanziend waarvoor het staat, tja, nee, dan lijkt me een verbod beter.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 19:20   #12
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

hm dat wist ik niet. ik ben sowieso niet echt op de hoogte van wat er allemaal in de wereld gebeurd omdat het me eigenlijk niet erg veel boeit... najah, het boeit me wel maar er gebeurd te veel (ellende). en daar word ik depri van.

maar.. uhm dat wist ik dus niet.
en op zich moet het wel kunnen die doekjes, maar alleen op plekken waar je ook petten en andere mutsjes mag dragen.
het is beleefd als je ergens binnenkomt en je doet je muts of pet af. dan vind ik onbeleefd als die meisjes/vrouwen hun doek niet af doen in zo een ruimte.
want in princiepe blijft het een kledingstuk en kun je het niet verboden maken..
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 19:24   #13
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
hm dat wist ik niet. ik ben sowieso niet echt op de hoogte van wat er allemaal in de wereld gebeurd omdat het me eigenlijk niet erg veel boeit... najah, het boeit me wel maar er gebeurd te veel (ellende). en daar word ik depri van.

maar.. uhm dat wist ik dus niet.
en op zich moet het wel kunnen die doekjes, maar alleen op plekken waar je ook petten en andere mutsjes mag dragen.
het is beleefd als je ergens binnenkomt en je doet je muts of pet af. dan vind ik onbeleefd als die meisjes/vrouwen hun doek niet af doen in zo een ruimte.
want in princiepe blijft het een kledingstuk en kun je het niet verboden maken..
Wat een BS je kan kleding wel degelijk verboden of juist verplicht maken.

En dit heeft absoluut niks met beleefd zijn te maken, dit heeft met religieuze achtergrond te maken op een openbare plaats. Als jij katholiek wil zijn, prima, maar als je naar een openbare school gaat moet je niet verwachten dat je voor tussen de middag een apart lokaal krijgt om te bidden, daar gaat het om.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 19:27   #14
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

neej dat zeg ik ook..
maar het gaat er om dat als zij hierheen komen zij beleefd moeten zijn om hun doeken af te doen, zoals wij beleefd zijn om onze petten af te doen.
en je kan kleding dan wel verboden maken, maar niet in het normale leven. iedereen is vrij met de kleding die je draagt.. misschien op bepaalde plekken niet, maar je kunt bepaalde kleding niet verboden maken..
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 19:34   #15
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
neej dat zeg ik ook..
maar het gaat er om dat als zij hierheen komen zij beleefd moeten zijn om hun doeken af te doen, zoals wij beleefd zijn om onze petten af te doen.
en je kan kleding dan wel verboden maken, maar niet in het normale leven. iedereen is vrij met de kleding die je draagt.. misschien op bepaalde plekken niet, maar je kunt bepaalde kleding niet verboden maken..
Ja, dat kan dus wel :/

Dat is de pest van het hele verhaal. Als de regering een uitzondering wil maken op de grondwet (die overigens vol met inconsistenties staat) dan kan dat, dat noemen ze "democratie"

En het gaat NIET over BELEEFD. het gaat over een uiting van extremisme, dus hou op met je beleefd alsjeblieft, want daar gaat het niet om

Toch kan de regering, als ze dat willen kleding verboden maken, zij maken een wet die geldig is en dan zit je mooi met je reet in de stront, want daar dien je je aan te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 19:42   #16
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

hm ok. ik weet dat t niet over beleefd zijn gaat, maar over een uiting van extremisme.. dat snap ik. maar "wij als hollanders snappen niet" dat dat zo extreem bij hun is.. wij denken dat het gewoon bij hun geloof hoort.. en denken er verder niet over na.
ik dus ook niet. maar als ze hier komen wonen moeten ze niet verder gaan met die uiting van extremisme, want hier is het een andere cultuur.. (of t 'mag' niet in turkije dan.. waarom doen ze het dan wel hier!?)
hier moeten ze maar 'beleefd' zijn en zich aan onze cultuur aanpassen en hun doekjes af doen... en tot die tijd dat er nog geen wetten zijn voor kledingvoorschriften mogen ze het best dragen, net als petjes die wij dragen... maar doe ze wel af als het ergens moet of waar het 'beleefd' over moet komen..

beetje vaag dat ik opeens ga discussieren waar ik geen fuck van af weet. en ik discussier nooit
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 20:21   #17
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
hm ok. ik weet dat t niet over beleefd zijn gaat, maar over een uiting van extremisme.. dat snap ik. maar "wij als hollanders snappen niet" dat dat zo extreem bij hun is.. wij denken dat het gewoon bij hun geloof hoort.. en denken er verder niet over na.
ik dus ook niet. maar als ze hier komen wonen moeten ze niet verder gaan met die uiting van extremisme, want hier is het een andere cultuur.. (of t 'mag' niet in turkije dan.. waarom doen ze het dan wel hier!?)
hier moeten ze maar 'beleefd' zijn en zich aan onze cultuur aanpassen en hun doekjes af doen... en tot die tijd dat er nog geen wetten zijn voor kledingvoorschriften mogen ze het best dragen, net als petjes die wij dragen... maar doe ze wel af als het ergens moet of waar het 'beleefd' over moet komen..

beetje vaag dat ik opeens ga discussieren waar ik geen fuck van af weet. en ik discussier nooit
Tis te merken

Waarom ze ut hier wel doen, wel, dat is een hele moeilijke vraag met geen pasklaar antwoord. Ik denk dat dat een beetje op het psychologische vlak ligt en het feit dat in Nederland alles zomaar kan en mag (dit noemen ze ook "democratie").

En nou gebruik je wéér beleefd! "beleefd over moet komen"? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

Petjes en hoofddoekjes zijn, zoals je min of meer al aangaf, natuurlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken, dat kan absoluut niet. Dat iemand met kanker en chemokuren etc. een pet draagt wordt dan weer een ander verhaal, maar in het dagelijkse leven een petje dragen doe je omdat je dat leuk of mooi of stoer of geil vindt. Niet omdat je aanhanger bent van de Hara Krishna o.i.d.

Kortom, kromme vergelijking.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 20:24   #18
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

het zit allemaal in mn hoofd..
en ik heb een rare gedachte die ik niet echt 1-2-3 ff kan zeggen of typen.. daar moet ik altijd heel moeilijk over doen.
dus ik zal er over nadenken wat ik precies bedoel en hoe ik het t beste kan overbrengen. en dan post ik t later wel
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 20:25   #19
Owazeke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
moeten ze maar thuis blijven waar het in hun cultuur wel normaal is..
ik kom misschien hard over, maar toch..
ik respecteer het allemaal hoor, die doekjes, maar hier is een totaal andere cultuur dan daar.. en ze moeten zich daar toch maar grotendeels aan aanpassen vind ik..
ga ik mee akkoord;
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 20:30   #20
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Owazeke
ga ik mee akkoord;
Als je nou éérst alle posts leest drolletje...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2004, 16:33   #21
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

hey ben ik weer

Ik vind gewoon dat het moet kunnen, het heeft gewoon met hun geloof te maken. Een petje is dus echt wel heel anders dan een hoofddoek, een petje draag je omdat je het leuk vind, en een hoofddoek draag je omdat het volgens het geloof moet.
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 17:16   #22
smaragdje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het hoofddoekje heb niks met geloof te maken. Dat was vroeger al om je haren te beschermen tegen straatvuil. maar omdat het al jaren zo gaat wordt er maar gezegt dat het bij het geloof hoort.
Ik vind zelf dat het bij mij op school niet kan en zeker niet bij de praktijklessen. (Ik zit op een laboratorium school). en het is dus niet handig als je hoofddoekje in de fik vliegt tijdens praktijk. Maar het is op school wel toegestaan om het te dragen...
Maarja ik vind het dan ook altijd nog de keuze van de persoon zelf. kan er toch weinig an veranderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 18:10   #23
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by CharmedOne
hey ben ik weer

Ik vind gewoon dat het moet kunnen, het heeft gewoon met hun geloof te maken. Een petje is dus echt wel heel anders dan een hoofddoek, een petje draag je omdat je het leuk vind, en een hoofddoek draag je omdat het volgens het geloof moet.
Citaat:
Originally posted by smaragdje
Het hoofddoekje heb niks met geloof te maken. Dat was vroeger al om je haren te beschermen tegen straatvuil. maar omdat het al jaren zo gaat wordt er maar gezegt dat het bij het geloof hoort.
Ik vind zelf dat het bij mij op school niet kan en zeker niet bij de praktijklessen. (Ik zit op een laboratorium school). en het is dus niet handig als je hoofddoekje in de fik vliegt tijdens praktijk. Maar het is op school wel toegestaan om het te dragen...
Maarja ik vind het dan ook altijd nog de keuze van de persoon zelf. kan er toch weinig an veranderen.
*zucht*

Misschien handig om wat posts hiervoor te lezen?

Ik heb het idee dat niemand dat doet behalve ik ...

Sorry hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 13:08   #24
MiSz HaLfBlOeD
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Hey ik ben nieuw hier en heb me speciaal ingelogd om hier op te kunnen reageren...Echt jammer dat er bijna alleen maar negatieve reacties zijn over die hoofddoek. Waarom is het nu weer extremisme, als je niks van het geloof afweet moet je ook geen onzin gaan praten dat dit het teken is dat vrouwen onderdrukt zijn.En dat ze het dragen voor straatvuil?? Die onzin heb ik echt nog nooit gehoord sorry hoor. Een hoofddoek dragen meisjes/vrouwen voor hun geloof en niet voor hun man, vader of broer, ze doen het omdat ze er zich zelf er goed bij voelen. Waarom zou je iets van een geloof af moeten schaffen?? Want dit heeft wel degelijk met geloof te maken en niet met cultuur zoals veel mensen denken. en waar hebben jullie last van als ze een hoofddoek dragen?? Nergens van toch?

Dit is niet aanvallend bedoeld hoor wilde alleen ff mijn mening geven
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 13:13   #25
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Citaat:
Originally posted by MiSz HaLfBlOeD
Hey ik ben nieuw hier en heb me speciaal ingelogd om hier op te kunnen reageren...Echt jammer dat er bijna alleen maar negatieve reacties zijn over die hoofddoek. Waarom is het nu weer extremisme, als je niks van het geloof afweet moet je ook geen onzin gaan praten dat dit het teken is dat vrouwen onderdrukt zijn.En dat ze het dragen voor straatvuil?? Die onzin heb ik echt nog nooit gehoord sorry hoor. Een hoofddoek dragen meisjes/vrouwen voor hun geloof en niet voor hun man, vader of broer, ze doen het omdat ze er zich zelf er goed bij voelen. Waarom zou je iets van een geloof af moeten schaffen?? Want dit heeft wel degelijk met geloof te maken en niet met cultuur zoals veel mensen denken. en waar hebben jullie last van als ze een hoofddoek dragen?? Nergens van toch?

Dit is niet aanvallend bedoeld hoor wilde alleen ff mijn mening geven
je haar moet toch schoon blijven in zo een geloof...
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 13:14   #26
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Originally posted by MiSz HaLfBlOeD
Hey ik ben nieuw hier en heb me speciaal ingelogd om hier op te kunnen reageren...Echt jammer dat er bijna alleen maar negatieve reacties zijn over die hoofddoek. Waarom is het nu weer extremisme, als je niks van het geloof afweet moet je ook geen onzin gaan praten dat dit het teken is dat vrouwen onderdrukt zijn.En dat ze het dragen voor straatvuil?? Die onzin heb ik echt nog nooit gehoord sorry hoor. Een hoofddoek dragen meisjes/vrouwen voor hun geloof en niet voor hun man, vader of broer, ze doen het omdat ze er zich zelf er goed bij voelen. Waarom zou je iets van een geloof af moeten schaffen?? Want dit heeft wel degelijk met geloof te maken en niet met cultuur zoals veel mensen denken. en waar hebben jullie last van als ze een hoofddoek dragen?? Nergens van toch?

Dit is niet aanvallend bedoeld hoor wilde alleen ff mijn mening geven
Ik heb er last van ik persoonlijk heb een hoofddoeken fobie
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 13:16   #27
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Citaat:
Originally posted by DarkAngel
Ik heb er last van ik persoonlijk heb een hoofddoeken fobie
word je der geil van? heb ik met lijken, maar dat wist je al he
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 13:17   #28
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Originally posted by Niemand
word je der geil van? heb ik met lijken, maar dat wist je al he
nee ik ben er bang van
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 13:18   #29
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Citaat:
Originally posted by DarkAngel
nee ik ben er bang van
ja da bdoel ik
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 15:24   #30
MiSz HaLfBlOeD
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Citaat:
Originally posted by Niemand
je haar moet toch schoon blijven in zo een geloof...
Ey,, Ja, je haar moet wel schoon zijn, maar dat geld voor je hele lichaam. Maar daar is de hoofddoek niet per se voor hoor. De hoofddoek is net als het bedekken van je lichaam het respect hebben voor je geloof, maar ja sommige vinden dat je je geloof ook maar moet laten vallen als je in Nl komt wonen want dat is een deel van integratie...Cultuur en geloof is echt een verschil hoor :S. En omdat het in turkije verboden is, kun je niet zeggen dan moet het ook in Nl verboden worden, want er wonen hier genoeg Moslims van allerlei nationaliteiten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.