Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 June 2006, 17:59   #1
×fairydreams×
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard wel of niet?!

hallo,,

ik zit op een school, waar net gymnasium is geintroduceert.. omdat mijn leven echt zo typisch 'teenager-style' is.. vertel ik niet te veel over mezelf... ik heb een probleem..

in groep 8 basisschool.. ging alles goed.. cijfers waren hoog..
1ste klas .. ging nog steeds alles goed.. cijfers waren nog steeds hoog..
toen.. in de 2de klas koos ik om het gymnasium te gaan doen.. de start was belabberd.. omdat ik nooit echt had geleerd.. te 'leren'.. het hele jaar worstelde ik met 7 onvoldoendes.. op dit moment heb ik er nog maar 1.. maar.. nu weet ik niet of ik naar gymnasium 3 wil.. (en dus naar atheneum 3) ik vind het nogal rot.. want m'n hele leven ligt overhoop.. en ik weet 't niet meer.. ik wil ten eerste al deze last van m'n schouders en vraag daarom om hulp! ik wil dus niet weer een jaar met klotegevoelens omdat ik onvoldoendes heb..

Xx
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2006, 09:41   #2
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ×fairydreams×

op dit moment heb ik er nog maar 1.. maar.. nu weet ik niet of ik naar gymnasium 3 wil.. (en dus naar atheneum 3) ik vind het nogal rot.. want m'n hele leven ligt overhoop.. en ik weet 't niet meer.. ik wil ten eerste al deze last van m'n schouders en vraag daarom om hulp! ik wil dus niet weer een jaar met klotegevoelens omdat ik onvoldoendes heb..

Xx

Als jij het niet wilt, moet je het ook niet doen.
Denk er alleen nog wel even goed over na, want anders krijg je er later misschien spijt van.
Maar om nu met een rot gevoel naar school te moeten dat is ook niks.
Dan ga je helemaal niet meer voor je plezier.
Doe anders gewoon een stapje terug, havo is ook goed! (vind ik dan)
Je bent misschien wel begonnen met onvoldoendes, maar je hebt er nu nog maar één.
Dus misschien heb je het 'leren' nu een beetje opgepakt en gaat het dit jaar veel beter.

Tenminste ik hoop het voor je!

Succes met je besluit!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2006, 16:04   #3
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap dat je geen zin hebt in weer een jaar rotgevoelens. School moet ook leuk zijn, en niet alleen stressen. Als je er echt zoveel moeite mee hebt kan je beter een stapje terug doen. Overleg met je leraren of het slim is om verder te gaan met het VWO, of dat het beter is als je HAVO gaat doen.
Ik weet uit ervaring dat 3 VWO veel pittiger is dan 2 VWO.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2006, 20:55   #4
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

Ik denk dat als je ervoor kiest om atheneum 3 te gaan doen, er al een hele last van je af valt. Ik zit in een gemengde klas (dus atheneum en gymnasium door elkaar) en de mensen die gymnasium doen hebben zowat een blokrooster (dus zowat elke dag van 8 tot 16 uur). Dat is behoorlijk pittig en ja, je cijfers kunnen er ook onder lijden.
Ik heb gekozen voor atheneum, omdat ik geen Grieks en Latijn wilde...maar als jij het bijvoorbeeld echt heeeeel leuk vindt en er heeeeel graag mee door wilt...Dan moet je het kunnen. Kijk ook even of je het nodig hebt voor wat je later wilt worden.
Ik vind het trouwens al een hele prestatie dat je die onvoldoendes zo goed hebt weten op te krikken!! Duimpje omhoog
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.