Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 May 2006, 16:33   #1
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Question pijn aan ogen

ik heb de laatste tijd pijn aan mijn ogen. zou het kunnen dat dit komt door tv kijken, pc'en en lezen? ik zie alles wel nog, maar ik merk wel dat sommige kleine letters waziger worden. zou dit tijdelijk kunnen zijn door overbelasting? of kijk ik best voor een leesbril?
een vriendin zei me dat het ook migraine zou kunnen zijn?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2006, 17:08   #2
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Meestal krijg je toch juist hoofdpijn als je een leesbril nodig hebt? Het zou ook aan het weer kunnen liggen, door het stuifmeel enzo kun je branderige ogen en 'hooikoortsverschijnselen' kunnen krijgen.

Maar ik zou er denk eventjes mee naar de dokter gaan als je er last van blijft houden
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2006, 18:44   #3
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bootje
ik heb de laatste tijd pijn aan mijn ogen. zou het kunnen dat dit komt door tv kijken, pc'en en lezen? ik zie alles wel nog, maar ik merk wel dat sommige kleine letters waziger worden. zou dit tijdelijk kunnen zijn door overbelasting? of kijk ik best voor een leesbril?
een vriendin zei me dat het ook migraine zou kunnen zijn?
van hele dagen computerwerk KAN je wel last van je ogen krijgen ja zeker als je word (e.d.) gebruikt die zo'n mooi fel wit beeld hebben.
het is niet voor niks dat de meeste programmeer omgevingen (vroeger) de instelling blauw scherm/ witte(grijze) text hadden
da's veel rustiger voor je ogen

ik heb mijn IDE's dan ook standerd op borland classic ( zo heet die instelling) staan
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2006, 18:58   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik ben wel al drie dagen aan het typen in word, ja. ik denk ook dat het daarmee te maken heeft.
maar ik zal toch eens bij een oogarts langsgaan voor een leesbril of zo, misschien dat ik dan mijn ogen minder vermoei.
hooikoorts heb ik niet en m'n ogen zijn ook niet gezwollen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2006, 08:04   #5
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bootje
ik ben wel al drie dagen aan het typen in word, ja. ik denk ook dat het daarmee te maken heeft.
maar ik zal toch eens bij een oogarts langsgaan voor een leesbril of zo, misschien dat ik dan mijn ogen minder vermoei.
hooikoorts heb ik niet en m'n ogen zijn ook niet gezwollen.
het heeft met die fel witte achtergrond te maken . een of andere mongool heeft bedacht dat het op een computer "onder het typen" uit moet zien als papier.. het verschil is dat een beeldscherm een grote "lamp" is en wit is het felst en belast je ogen het meest

tip: -als het kan blauwe achtergrond witte/ grijze text
- draai het contrast op maximum en de intensiteit zo LAAG mogelijk

- blijf niet achter die "bak" zitten tot je naar bed gaat. gun je ogen ff een uurtje rust door muziek te luisteren of te lezen ( maar dan geen kleine priegel letters. desnoods neem je een kleuterboek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2006, 07:14   #6
Drummergirl
Lid
 
Geregistreerd op: 21 May 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar Drummergirl
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF
Meestal krijg je toch juist hoofdpijn als je een leesbril nodig hebt? Het zou ook aan het weer kunnen liggen, door het stuifmeel enzo kun je branderige ogen en 'hooikoortsverschijnselen' kunnen krijgen.

Maar ik zou er denk eventjes mee naar de dokter gaan als je er last van blijft houden
ik heb zelf last van hooikoorts en ik denk niet dat je dit hebt. Meestal heb je hierbij niet alleen last van zere ogen. Ben je de laatste tijd ook verkouden of heb je keelpijn? Dan zou je best hooikoorts kunnen hebben. Ik heb de laatste tijd ook erg last van mijn ogen, ook met lezen e.d.
__________________
GUNS N ROSESS 8-)
Drummergirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2006, 12:59   #7
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

misschien moet je wel een bril voor veraf als je bijv. de ondertiteling op tv niet meer kan lezen...ik had eerst ook dat de letters waziger werden en ik heel m'n ogen "fijn moest knijpen" om weer goed te kunnen zien. Heb nu ook een bril, het is wel veel beter zo.
En ja..als je niet goed boeken kunt lezen, kan je misschien toch maar even langs de opticien gaan (zou ik sowieso doen) voor een leesbril, of om te kijken of je überhaupt een bril nodig hebt.
Je moet ook niet te lang achter elkaar tv of pc kijken, want daar krijg je vermoeide ogen van...dus wordt alles vanzelf waziger. En het is ook een idee om boeken in goed verlichte ruimtes te lezen i.p.v. in het donker. Maar dat had je vast ook zelf wel begrepen.
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2006, 15:42   #8
kreej-z
Lid
 
kreej-z's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 September 2002
Locatie: tilburg
Berichten: 3.235
Standaard

ik zou even bij een opticien binnenlopen. Daar kun je gratis je ogen laten testen en dan weet je zeker wat er aan de hand is
__________________
you know that thing you get
on your face when you are
happy?
kreej-z is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.