Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 December 2004, 18:37   #1
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Zo kan het ook natuurlijk

In vervolg op de topic "wat zou je doen" van BlackTurtle, wil ik mijn verhaaltje ook maar even posten .

Ik was vanavond toen ik klaar was met werken op weg naar het station omdat een collega van mij moest de trein van 18:33 halen (het was op dat moment 18:30). Dus wij een beetje haastig fietsen tog . Op een gegeven moment loopt een andere collega van mij met zijn vriendin langs en Thomas (de jongen die achterop zat) die riep hem. Daardoor werd ik afgeleid en keek ik achterom en opeens komt er een fietser uit een steegje (ik had voorrang) en ik knal recht op m in. Die kerel ging helemaal leip tegen mij en ik wist gewoon dat hij mij klappen wou gaan geven (gezien zijn dreigende houding). Dus ik probeer het allemaal te sussen maar op een gegeven moment haalt hij naar mij uit en raakt mij recht in mijn gezicht. Ik deins achteruit en probeer met mijn fiets een barrière op te zetten om zo nog een klap te voorkomen. Maar toen werd die kerel nog leiper en sloeg die mij nog een keer, met als gevolg dat mijn bril van me gezicht flikkert en beschadigd raakt.
Ik ging helemaal gedesorienteerd zoeken naar mijn bril die op de grond lag. Volgens mij wilde hij mij nog een keer gaan slaan, ware het niet dat toen de collega die wij eerst zagen met zijn vriendin kwam aanlopen. Toen waren wij dus in de meerderheid en ging hij er snel vandoor.
We hebben hem laten gaan, mede doordat de vriendin van Thijs (de collega die voorbij liep) hem van gezicht herkende.
Omdat het frame van mijn fiets helemaal ontzet is en hij mij heeft geslagen, gaat ikke mooi aangifte doen . Er zijn drie getuigen van het voorval dus het moet wel goed komen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik wel een beetje bang was , omdat ik behoorlijk werd geimponeerd door zijn dreigende houding, welke gepaard ging met een skinhead-achtige uiterlijk. Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik rustig ben gebleven, want voor hetzelfde geld was ik ook gaan flippen (aangezien het al vanaf het begin 2 tegen 1 was) en dan had ik terug geslagen. Daar komt trouwens ook wel bij dat ik al een tijdje vredig anti-geweld ben

[edit] Ow ja, even een toevoeging: ik ga aangifte doen wegens mishandeling, doorrijden na een ongeluk en het veroorzaken van een ongeluk [/edit]
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2004, 18:47   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ieder normaal mens schrikt zich natuurlijk kapot als iemand op hem in gaat rammen, hoop dat ze hem te pakken krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2004, 19:15   #3
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



en laten ze hem flink anaal nemen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2004, 23:00   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hopelijk wordt er wat mee gedaan. Het is de aankomende periode weer een drukke periode @ politie en jusitie, dus ik hoop voor je dat de zaak snel opgelost is.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2004, 10:12   #5
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Hopelijk wordt er wat mee gedaan. Het is de aankomende periode weer een drukke periode @ politie en jusitie, dus ik hoop voor je dat de zaak snel opgelost is.
Ze zeiden dat zodra ik de naam van de persoon heb, dat ze die dan gaan aanpakken en dat de schade die mijn fiets heeft opgelopen op hem verhaalbaar is
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2004, 16:06   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Zelf een proces op basis van 6:162 tegen hem aan spannen om materiele en immateriele schade terug te vorderen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2004, 17:06   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Zelf een proces op basis van 6:162 tegen hem aan spannen om materiele en immateriele schade terug te vorderen.
Onrechtmatige daad is zo 2003
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2004, 13:33   #8
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

- wachttijd : reken er maar op dat het een paar weken gaat duren, want je bent maar een individu
- skinheadachtigfiguur: had iedereen kunnen zijn
- vergoeding van fiets : wordt niet waargemaakt, want je was erbij toen het gebeurde, je had het voorkomen kunnen worden...

Op die manier, door dit te zeggen als argumenten, draaien die politie en verzekering er mooi omheen hoor

Natuurlijk hoop ik wel het beste voor je...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2004, 21:48   #9
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je gaat me toch niet vertellen dat jij je 2x in je gezicht hebt laten slaan en het enige wat je er tegen doet is je fiets ervoor zetten?

die dan ook nog afgebroken word.

en een collega die er bij staat en er na kijkt, fijne collega.

ik hoop voor je dat je een naam van die gast hebt, en denk overgens heel goed na voordat je aangifte doet, je adresgegevens worden namelijk ook bij de dader bekend.

je had beter terug kunnen meppen dat geeft uiteindelijk meer voldoening dan een aangifte, als ze er uberhaupt wat mee doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 12:41   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
je gaat me toch niet vertellen dat jij je 2x in je gezicht hebt laten slaan en het enige wat je er tegen doet is je fiets ervoor zetten?

die dan ook nog afgebroken word.

en een collega die er bij staat en er na kijkt, fijne collega.

ik hoop voor je dat je een naam van die gast hebt, en denk overgens heel goed na voordat je aangifte doet, je adresgegevens worden namelijk ook bij de dader bekend.

je had beter terug kunnen meppen dat geeft uiteindelijk meer voldoening dan een aangifte, als ze er uberhaupt wat mee doen.
De adresgegevens worden echt niet bekent bij de dader, dan zou niemand ooit nog een geweldpleger durven aan te geven, staan ze straks met zn tienen voor je deur
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 18:24   #11
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een kennis van mij is laatst ook in elkaar geslagen terwijl hij nix deed, die heeft ze ook aangegeven en nu moeten er 2 voor de jeugdrechter. Adresgegevens van slachtoffers en daders worden trouwens niet gegeven (eigenlijk nogal logisch tegen wraakacties)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 18:28   #12
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De adresgegevens worden echt niet bekent bij de dader, dan zou niemand ooit nog een geweldpleger durven aan te geven, staan ze straks met zn tienen voor je deur
nou ik heb toenb naam adres alles gekregen.

en ik ben bij m aan de deur geweest en t klopte ook nog, nu jij weer.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 18:28   #13
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat stond allemaal in de aangifte die je te zien kreeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 19:01   #14
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Slechte zaak dan, het is namelijk absoluut NIET toegestaan om dat zomaar te doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 19:48   #15
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Mja, maar volgens mij krijg je wel een naam van degene die je aangeeft, of niet?

En als je die weet kan je zijn adres gewoon opzoeken
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 19:51   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet 100% zeker dat dat niet mag, want dan zou namelijk niemand meer aangifte doen als de dader het adres krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 16 December 2004, 20:14   #17
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

http://www.politie.nl/Utrecht/Politi...ad_anoniem.asp

Anoniem dus
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 06:28   #18
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De adresgegevens worden echt niet bekent bij de dader, dan zou niemand ooit nog een geweldpleger durven aan te geven, staan ze straks met zn tienen voor je deur

helaas wel... iedere verdachte heeft recht op een eerlijk proces en een mogelijkheid tot verdediging. Om deze reden heeft de advocaat vd verdachte de mogelijkheid om alle processtukken in te zien, dus ook die waarop de gegevens van de aangever staan...

maargoed.... die kerel zou wel erg stom zijn om nog es langs te komen hoor... zou k niet al te veel voor vrezen
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 06:29   #19
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
http://www.politie.nl/Utrecht/Politi...ad_anoniem.asp

Anoniem dus
das informatie geven... geen aangifte doen
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 11:37   #20
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en jij hoort dat te weten als wout in spe
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 11:43   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dus als je finaal in elkaar wordt geslagen op straat en je doet aangifte, dan krijgt de andere advocaat te zien wie er die aanklacht heetf ingediend en dan vervolgens geeft hij de adres gegevens aan zijn client die na 240 uur plantsoenen harken eens bij je langskomt
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 11:48   #22
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HugoBoss
maargoed.... die kerel zou wel erg stom zijn om nog es langs te komen hoor... zou k niet al te veel voor vrezen
okee volgende theoretische situatie, onze plankje staat sóchtends op om naar school te gaan en net als hij bij de hoek van de straat is springt er een jongen op met een honkbalknuppel die onze arme plank aan splinters slaat, met de boodschap

''jij trekt die aanklacht in, of morgen krijgt je vader/m,oeder zusje of broertje de zelfde behandeling'''


maar wat nu. dit was niet de jongen waartegen onze plank aangifte had gedaan, stress.

zwaar gehavend naar het zeikenhguis wonden laten hechten, en dan naar huis, het hele huis is in rep en roer, wat doe je?

vertrouw je in onze rechtsstaat en doe je opnieuw aangifte met het risico dat morgen je moeder ook ten prooi valt aan dit uitschot. want als ze al zo brutaal zijn om een 3e bij je langs te sturen om je aan gruzelementen te meppen. dan hebben ze er vast gen moeite mee een famillie lid te grazen te nemen.

of laat je de boel de boel en trekt je eerdere aangifte in?

WAT DOE JE!?


ik weet dat dit een extreem voorbeeld is, maar geloof me, het gebeurt. en wat doe je dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 11:51   #23
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja dat wil ik ook wel eens weten, klinkt behoorlijk onrechtvaardig
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 12:09   #24
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

onrechtvaardig ja.

maar het werkt ontzettend goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2004, 12:00   #25
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dus als je finaal in elkaar wordt geslagen op straat en je doet aangifte, dan krijgt de andere advocaat te zien wie er die aanklacht heetf ingediend en dan vervolgens geeft hij de adres gegevens aan zijn client die na 240 uur plantsoenen harken eens bij je langskomt
dat is helaas inderdaad mogelijk.. er is echter wel één uitzondering... in echt uitzonderlijke gevallen kan de mogelijkheid geboden worden om de aangever het adres van het politiebureau te geven, ipv zijn eigen adres.. maar dan nog staat zijn echte naam wel in de stukken...
Uit het verleden blijkt wel dat dit zo goed als nooit problemen oplevert maargoed... ik ben het er serieus best wel mee eens dat het krom is.. maar zo zit de wet nou eenmaal in elkaar... helaas
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2004, 16:16   #26
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou splinterboy heb je al aangifte gedaan?

en zoja wat is er van terecht gekomen?

zo nee, waarom neit?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.