Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 1,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 August 2009, 12:50   #301
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

metal geeft meer dan een zetje.
metal=king of respect rite?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 4 August 2009, 12:51   #302
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

fanboy, ew
blabla1993 is offline  
Oud 4 August 2009, 12:53   #303
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

hello?
elf boy?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 4 August 2009, 12:54   #304
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

wut.
blabla1993 is offline  
Oud 4 August 2009, 14:22   #305
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Shibby?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 4 August 2009, 18:05   #306
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
dat bovendien oorspronkelijk toch echt een christelijke samenleving is.
Ye..................



Not rly.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 4 August 2009, 18:58   #307
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
En geloven en niet geloven kan toch echt prima samen in een (multicultureel)samenlevinkje zoals nederland, dat bovendien oorspronkelijk toch echt een christelijke samenleving is.
Als gelovigen kappen te stemmen op hun idiote kutpartijen die ons leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen, ja, dan maakt het mij geen flikker uit wat ze geloven.
Doe wat je wilt zolang je er anderen niet mee lastigvalt.
blabla1993 is offline  
Oud 4 August 2009, 19:20   #308
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Dat is toch ook lame, je moet lid zijn willen ze de klokken voor je luiden als je de pijp uitgaat of ziek bent. Kan aan mij liggen, maar zijn hun 'naasten' dan alleen mensen die lid zijn van een parochie?
Natuurlijk niet maar dat zijn meestal de mensen die ze kennen, best logisch of niet. En het gebeurt ook heus wel dat ze aandacht besteden voor iemand die niet gelooft, maar meestal komt dat dan opeens opdringerig over, is het niet? (En ja die bezoeker zal dan komen met god dit en dat gebazel wat je allemaal niet wilt aanhoren)
 
Oud 4 August 2009, 19:33   #309
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Als gelovigen kappen te stemmen op hun idiote kutpartijen die ons leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen, ja, dan maakt het mij geen flikker uit wat ze geloven.
Doe wat je wilt zolang je er anderen niet mee lastigvalt.
Als jij bijvoorbeeld stemt op een christelijke partij zoals CDA, CDU of CU dan weet je in ieder geval zeker dat je je standaard vrije dag op zondag behoudt. Verder betekent stemmen op een christelijke partij ook gewoon dat christelijke basisscholen er blijven enz. Ik snap niet wat je bedoelt met
''leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen''.
 
Oud 4 August 2009, 21:13   #310
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Als jij bijvoorbeeld stemt op een christelijke partij zoals CDA, CDU of CU dan weet je in ieder geval zeker dat je je standaard vrije dag op zondag behoudt. Verder betekent stemmen op een christelijke partij ook gewoon dat christelijke basisscholen er blijven enz. Ik snap niet wat je bedoelt met
''leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen''.
Door koopzondag af te schaffen.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 4 August 2009, 21:56   #311
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Als jij bijvoorbeeld stemt op een christelijke partij zoals CDA, CDU of CU dan weet je in ieder geval zeker dat je je standaard vrije dag op zondag behoudt.
Joepiedepoepie, mij maakt het echt een boel uit of mijn vrije dag zondag is of een andere dag van de week.
Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Verder betekent stemmen op een christelijke partij ook gewoon dat christelijke basisscholen er blijven enz.
Wat moeten we met christelijke basischolen?
Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Ik snap niet wat je bedoelt met
''leven willen verkloten met hun christelijke regeltjes en de scheiding tussen geloof en politiek willen opheffen''.
Ons cooledrugsbeleid verkloten bijvoorbeeld, en volgens mij maakt de SGP er geen geheim van dat ze de scheiding tussen kerk en staat onzin vinden.
blabla1993 is offline  
Oud 4 August 2009, 22:47   #312
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Natuurlijk niet maar dat zijn meestal de mensen die ze kennen, best logisch of niet. En het gebeurt ook heus wel dat ze aandacht besteden voor iemand die niet gelooft, maar meestal komt dat dan opeens opdringerig over, is het niet? (En ja die bezoeker zal dan komen met god dit en dat gebazel wat je allemaal niet wilt aanhoren)
Mensen die niet geloven gaan ook wel eens op ziekenbezoek. En waarom zou dat opdringerig overkomen? Heb je Deegbal hier op het forum ooit iets horen zeggen tegen de mensen hier de niet geloven?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 4 August 2009, 23:23   #313
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

jongens kennen jullie me nog?
ik verkort mijn verhaal even:
ik geloof in God.
KKOPPI is offline  
Oud 5 August 2009, 00:58   #314
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

aangezien jij niet op mijn punten reageert heb jij geen recht van spreken.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 5 August 2009, 15:00   #315
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
jongens kennen jullie me nog?
ik verkort mijn verhaal even:
ik geloof in God.
Houd je bek of neem deel aan de discussie.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 5 August 2009, 15:22   #316
renault
Lid
 
Geregistreerd op: 4 July 2009
Berichten: 25
Standaard

yay

Laatst aangepast door renault : 5 August 2009 om 15:24
renault is offline  
Oud 5 August 2009, 15:26   #317
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door the_darkness Bekijk Bericht
aangezien jij niet op mijn punten reageert heb jij geen recht van spreken.
okedanjevindhetnietleukdatjezonheelverhaalvoorniks hebtgeschrevenhe

Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk dankzij jullie toch wel een beetje veranderd ben van mening, maar ik blijf in God geloven.

1. je geef totaal geen antwoord op de voorbeelden en punten die aangevoerd worden door bovenstaande forummers, je ontwijkt ze alleen.

=Ik ontwijk helemaal niks. Mensen zij lui en ik wil niet, net zoals jullie bij mijn verhalen, op ieder detail gaan letten. Ik doe dat wel mits jullie dat bij mij doen, maar onze discussie lijkt nu wat 'lang geleden'.


2. Als je ook maar het vaagste idee had hoe moleculen en atomen in elkaar zaten en de basis van gen wetenschap begreep wist je dat uiteindelijk al het leven op aarde overeenkomsten vertoont en uiteindelijk uit dezelfde bouwstenen bestaan die enkel een andere richting op zijn ontwikkeld. Dus jouw punt dat dit onwaarschijnlijk is faalt. Stop aminozuren in een potje en doe er electriciteit bij, en alleen al de eencellingen die zich gaan vormen zullen zich steeds meer van elkaar gaan verschillen, ookal komen ze uit het zelfde aminozuur en dus dezelfde bouwstof voort.

=Hier was ik inderdaad niet echt duidelijk. Ik bedoel dat er in sommige atomen, moleculen enz. een 'hack' van God zit dat wij en dieren kunnen leven. Ik heb het ook over het bewustzijn van de mens. Je hersenen (=eindig) kunnen aan bijv. de hemel of de hel denken (=oneindig). Natuurlijk reageren stoffen op elkaar, maar zonder God zag het er hier heel anders uit.


3. Je redenatie achter het feit dat als je iemand van een afgelegen stam in het westen op gaat voeden en dat hij dan net als ons is is hier misplaatst.
Dit heeft er mee te maken dat in de laatste ijstijd de mensen soort Cro Magnon hun hersen inhoud ontwikkelde tot onze huidige capaciteit. Dit is een gevolg van evolutie, en is niet altijd zo geweest. Een Neanderthaler zou zich niet kunnen settelen, nog niets begrijpen, ookal zou je hem vanaf het moment dat hij een baby was opvoeden.

=Dit is nou zo'n punt waar ik een beetje in veranderd ben. Héél figuurlijk en beeldend kan ik zeggen dat God een aap nam en daaruit de mens 'kneedde' tot het huidige soort mens. Ik heb toevallig een paar uur geleden een programma gezien op Discovery (Sci-trek: What animals think), waar te zien was dat dieren toch wel kunnen denken. Een deel van dat programma werd besteed aan primaten die als mensen handelden, maar of ze er echt bewust van zijn weet ik niet.

4. Je beweert dat er oude schedels zijn gevonden die er precies zo uitzien als de moderne mensenschedel, maar je voert geen bron aan. Ik beschouw dit punt dan ook als ongefundeerd, en verwerp het.

=Als het nodig was, had dat dan gevraagd. Het ís ook ongefundeerd want ik weet zelf de bron niet te vinden ik zag het een keer op TV toen ik acht was ofzo... Ik riep maar wat hoor

5. Je noemt ons dom omdat wij zeggen dat God niet bestaat. Toch kan je zelf niet bewijzen dat hij dit wel doet. Als wij hier dom roepen, dan doe jij hetzelfde. Mensen hebben in vroegere tijden namen bedacht voor alle dingen die ze begrepen, en de dingen die ze niet begrepen noemden ze Goden. Heel lang vereerden de mensen de Zon als een God. nu weten we dat het gewoon een ster is. God is niks anders dan een naam voor het onverklaarbare. En de wetenschap reduceert het aantal onverklaarbare verschijnselen elke dag. de term "God" legt het af tegen de wetenschap, en het aantal onverklaarbare "wonderen" waaruit godsdienst fanatici putten wordt met de dag kleiner.

=Het probleem is ook dat ik niet kan uitleggen wie God is, het is gewoon veel te moeilijk. Ikzelf weet dat God bestaat, maar welke argumenten ik ook geef (en dat is trouwens voor iedereen hier op het forum als hij gelooft én argumenten geeft), 9 van de 10 keer krijg ik iedereen tegen me. Wij hier in het christendom begrijpen wie God is, maar ik kan dat gewoon niet uitleggen

6. Je roept dat Christenen de enige normale mensen zijn. Ik woon in een dorp waar tegen mij wordt verteld dat ik naar de hel ga omdat ik me zwart kleed, metal luister, en metalen kettingen draag. Daarnaast heeft religie, en dan met name het Christendom in de tijd dat ze dag macht had de vooruitgang van de mensheid compleet stilgezet met haar dogma's en het verbranden van iedereen die anders dacht of zaken aan de kaak stelde waar de bijbel geen antwoord op had. Hallo Middeleeuwen.

=Je kan je realiseren dat Christenen denken dat ze normaal zijn omdat ze in God geloven. Alles kan altijd beter, ook Christenen. Zelf vind ik het overdreven dat als je hardrock of metal luistert dat je naar de hel gaat (ik luister het ook), maar wel als je je satanistisch gaat gedragen (omgekeerd kruis, afbeeldingen van duivel enz.)

7. Het is erg makkelijk om te roepen dat we het pas na onze dood zullen begrijpen. Dan leven we niet meer om deze discussie te hervatten niet waar?
Een erg zwak punt dat niet meer dan een maskering is voor het feit dat je door je munitie heen bent en nu door middel van cliché uitspraken de aftocht probeert te blazen.

=Dat is helemaal niet waar. Ik heb niet eens gedacht aan 'discussie afgelopen', tenslotte zie je na de dood pas dat God bestaat. En na de dood leef je trouwens wel, dan begint pas het echte leven (het klinkt echt belachelijk in deze tijd, ik weet het).

8. Je noemt ons star, maar jij bent degene die gaat schelden, en alleen maar roept "maar ik heb gelijk". Dit is star, een kokervisie, en gigantisch bekrompen. Naast het feit dat alleen dit al aanduidt dat je de discussie verloren hebt, belichaam je voor mij ook nog eens de zielige bekrompen stereotype zelfvergenoegzame domme rot christenen die ik elke dag over me heen krijg en waar ik een rothekel aan heb.

Dit wijst er al op dat wij allebei geen zin hebben om verder te gaan met de discussie. En wat bedoel jij met schelden?

In ieder geval
WIJ weten dat het enige doel dat je hier op aarde bent is: Je ziel te redden. In stof begin je en in stof zul je eindigen.
KKOPPI is offline  
Oud 5 August 2009, 16:03   #318
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

kijk, nu reageer je al een stuk normaler dan in je vorige posts.
Nu is er een gewone discussie mogelijk zonder schelden van beide kanten.

1. Het punt van een discussie is om een dispuut met woorden uit te vechten en de ander te overtuigen van je gelijk. Dit kan echter alleen als je aan de ander uitlegt waarom zijn feiten ongefundeerd,fout, of onbetrouwbaar zijn. Dat deed je echter niet bij ons, je negeerde ons, of riep: ik heb gewoon gelijk, wacht maar af. Ja op die manier gooi je hier dus echt de lucifer in de benzine. Punt is, wij letten niet op die kleinigheden om je te pesten, maar om het niveau van de discussie te verhogen.

2. Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt? De oorspronkelijke discussie was geloof ik dat jij beweerde dat de mens los stond van alles, en ik beweerde dat door evolutie alles aan elkaar verwant is. Daarnaast, elk bewustzijn onderzoekt dingen die het in eerste instantie niet begrijpt. Het is daarom niet vreemd om aan dingen als oneindigheid te denken.

3. Je zegt dat God figuurlijk gesproken een aap pakte en daar de mens uit destilleerde. Dat is gewoon de evolutie theorie in iets andere bewoordingen uitgelegd naar mijn mening.

4. Je geeft toe dat dit ongefundeerd is. In dat geval kunnen we dit punt buiten beschouwing laten, want een discussie zonder degelijke fundering is geen discussie maar een potje gissen en koffiedik kijken.

5. En dat is ook de reden dat religieuze mensen over het algemeen een discussie verliezen. Er is geen wetenschappelijk bewijs, een goede fundering ontbreekt dus. Zoals Dolf Jansen het ooit heeft gezegd: daarom heet het geloven, anders hadden we het wel weten genoemd.

6. En waarom ga je naar de hel als je diabolische tekens draagt etc?
De metal scené is iets waarin veel dingen sarcastisch en overdreven zijn, men moet het met een korreltje zout nemen. Als God echt zou bestaan dan zou hij het meest intelligente wezen in het universum zijn, en dat ook wel snappen. Dit lijkt mij dus een voorbeeld van een verkeerde christelijk-menselijke visie. Wat mij leidt tot het punt dat als er een God bestond geen enkele religie het 100% goed begrepen heeft.

7. Dat beweer jij. Maar dan nog is er niemand meer om de pc op te starten, naar dit forum te gaan, en te zeggen: Goh jongens, God bestaat toch, die dude had gelijk! Dit is dus naar mijn mening totaal niet van toepassing en totaal irrelevant.

8. Ik ben best bereid een discussie aan te gaan, maar alleen als anderen de moeite nemen om echt goed op de punten van anderen in te gaan, en daar een volwassen en goed onderbouwde reactie op kunnen geven. Als je een paar posts terugleest kom je tot de conclusie dat je dat niet deed. Je klinkt nu een stuk volwassener, dus misschien is er nu wel een goede discussie mogelijk.

9. Jullie weten niet, jullie geloven het. Zie mijn quote van Dolf Jansen.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 5 August 2009, 17:16   #319
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk dankzij jullie toch wel een beetje veranderd ben van mening, maar ik blijf in God geloven.
Dat is mooi, Want nu kun je je een beetje in onze situatie verplaatsen. Leg je nieuwe theorie maar is voor aan iemand anders die net zo gelovig is. Hij zal je punt misschien begrijpen of juist totaal afkraken omdat het volgens hem totaal niets van waar is. Je zult zien dat iedereen een heel ander idee heeft van de waarheid.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Dit is nou zo'n punt waar ik een beetje in veranderd ben. Héél figuurlijk en beeldend kan ik zeggen dat God een aap nam en daaruit de mens 'kneedde' tot het huidige soort mens. Ik heb toevallig een paar uur geleden een programma gezien op Discovery (Sci-trek: What animals think), waar te zien was dat dieren toch wel kunnen denken. Een deel van dat programma werd besteed aan primaten die als mensen handelden, maar of ze er echt bewust van zijn weet ik niet.
Goed van je dat je naar programma's kijkt als discovery. Maar wacht eventjes. Dacht je hiervoor dat dieren helemaal niet konden denken? Dieren/mensen leven puur instictief. Zo eten beren veel vis voor hun winterslaap. vliegen vogels van de ene kant naar de andere kant van de wereld voor het weer. En zoeken vissen hun geboorten plaats op om te paren. Dit instict lijkt vaak automatisch te gaan door middel van de basisbehoeftes. http://www.twynstragudde.nl/img/Kenn...n2e_32_234.gif daarnaast kunnen ze natuurlijk ook denken. Dat maakt ze bewust van alles wat er om hun heen gebeurt. Het 1 is net wat slimmer dan de andere. Ik zal een voorbeeld van intelligentie en behoeftes geven : Honden kun je van alles leren. Dit doe je vaak door ze een koekjes of iets dergelijks te geven. Omkopen heet dat. In het begin zal de hond het niet snappen. maar na veel oefenen zal hij begrijpen dat hij iets moet doen voordat het het iets kan krijgen. Honden zijn na mate de jaren vrij tam geworden en zijn daarom vaak ongevaarlijk in tegenstelling tot wilde dieren die heel erg instinctief leven. De mens leeft ook instictief. Dat ga je pas echt merken wanneer je van alle basisbehoeftes te kort komt.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Als het nodig was, had dat dan gevraagd. Het ís ook ongefundeerd want ik weet zelf de bron niet te vinden ik zag het een keer op TV toen ik acht was ofzo... Ik riep maar wat hoor
http://www.takeus.nl/wp-content/uplo...nderthaler.jpg
Dit is een replica van een schedel van de neaderthaler die ze paar maandjes geleden gevonden hebben in nederland.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Het probleem is ook dat ik niet kan uitleggen wie God is, het is gewoon veel te moeilijk. Ikzelf weet dat God bestaat, maar welke argumenten ik ook geef (en dat is trouwens voor iedereen hier op het forum als hij gelooft én argumenten geeft), 9 van de 10 keer krijg ik iedereen tegen me. Wij hier in het christendom begrijpen wie God is, maar ik kan dat gewoon niet uitleggen
Nouja, eigenlijk wat ik net al zei. Iedereen geloofd weer net een stukje anders. Dan kun je nog het zelfde denken te geloven als iemand anders dat je weet wie god is.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Je kan je realiseren dat Christenen denken dat ze normaal zijn omdat ze in God geloven. Alles kan altijd beter, ook Christenen. Zelf vind ik het overdreven dat als je hardrock of metal luistert dat je naar de hel gaat (ik luister het ook), maar wel als je je satanistisch gaat gedragen (omgekeerd kruis, afbeeldingen van duivel enz.)
Precies het zelfde weer. Jij geloofd niet dat je naar de hell gaat wanneer je naar hardrock of metal luistert. De ene gelooft met je mee. en de andere weer niet.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Dat is helemaal niet waar. Ik heb niet eens gedacht aan 'discussie afgelopen', tenslotte zie je na de dood pas dat God bestaat. En na de dood leef je trouwens wel, dan begint pas het echte leven (het klinkt echt belachelijk in deze tijd, ik weet het).
Het is ook belachelijk. Doodgaan is iets natuurlijks waarbij alles uitvalt in je lichaam. Dus ook je bewust zijn. Je hersenen vallen uit omdat er geen bloed meer naar toe stroomt die het hele zaakje in gang zet. Mensen die hersendood zijn hebben geen bewustzijn. Die zijn dus eigenlijk al dood terwijl alles in je lichaam nog zoals het hoort doorloopt. Het komt voor dat mensen tijdelijk hersendood zijn voor bijvoorbeeld een operatie of door een ongeluk. Het is dan vaak zo dat daarna de hersenen zo danig beschadigd zijn dat de persoon een totaal andere persoonlijkheid zal hebben. Kortom, Zonder juist werkende hersenen zul je er weinig aan hebben.


Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
In ieder geval
WIJ weten dat het enige doel dat je hier op aarde bent is: Je ziel te redden. In stof begin je en in stof zul je eindigen.
Bestaanszekerheid is 1 van de basisbehoeftes van mensen/dieren. Door je te laten omkopen door alle regeltjes uit het boek te volgen is dus ook 1 van de eigenschappen van onze hersenen.


Want tjah. Wat is er nou mooier dan naar de hemel gaan waar je geen zorgen en last hebt. Waar al je basisbehoeftes verlost zijn.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?

Laatst aangepast door Zeespons : 5 August 2009 om 17:24
Zeespons is offline  
Oud 5 August 2009, 17:27   #320
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

1. Het punt van een discussie is om een dispuut met woorden uit te vechten en de ander te overtuigen van je gelijk. Dit kan echter alleen als je aan de ander uitlegt waarom zijn feiten ongefundeerd,fout, of onbetrouwbaar zijn. Dat deed je echter niet bij ons, je negeerde ons, of riep: ik heb gewoon gelijk, wacht maar af. Ja op die manier gooi je hier dus echt de lucifer in de benzine. Punt is, wij letten niet op die kleinigheden om je te pesten, maar om het niveau van de discussie te verhogen.

=oke

2. Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt? De oorspronkelijke discussie was geloof ik dat jij beweerde dat de mens los stond van alles, en ik beweerde dat door evolutie alles aan elkaar verwant is. Daarnaast, elk bewustzijn onderzoekt dingen die het in eerste instantie niet begrijpt. Het is daarom niet vreemd om aan dingen als oneindigheid te denken.

Citaat:
Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt?
=Daarom geloven wij ook (Ik kwam hier alleen om te zeggen dat ik geloof, en van jullie moest ik ook nog argumenten geven) Als je gelooft vertrouw je erop dat dat is gebeurd.
De mens is verwant aan alles, maar toch ook weer niet. Als je bijv. in sommige sociale of geestelijke opzichten kijkt is de mens toch niet echt verwant aan de rest. Andere dingen als het lichaam kunnen verwant zijn.
Wij begrijpen het juist heel goed, sinds jezus opstond. ("eerste instantie")


3. Je zegt dat God figuurlijk gesproken een aap pakte en daar de mens uit destilleerde. Dat is gewoon de evolutie theorie in iets andere bewoordingen uitgelegd naar mijn mening.

=Je hebt eigenlijk gelijk, ik zei ook dat ik een beetje anders dacht dan andere christenen, dat de evolutie ongeveer wel bewezen is. Nergens in de bijbel staat volgens mij dat de mens niet uit de aap is ontstaan? Alleen omdat Adam en Eva genoemd worden vinden alle christenen de evolutie belachelijk. De bijbel is heel erg figuurlijk, vooral het oude testament. Adam en Eva konden bijv. net zo goed mensenkoloniën zijn ofzo (ik noem maar wat) die allemaal iets verkeerds deden...

4. Je geeft toe dat dit ongefundeerd is. In dat geval kunnen we dit punt buiten beschouwing laten, want een discussie zonder degelijke fundering is geen discussie maar een potje gissen en koffiedik kijken.

=inderdaad


5. En dat is ook de reden dat religieuze mensen over het algemeen een discussie verliezen. Er is geen wetenschappelijk bewijs, een goede fundering ontbreekt dus. Zoals Dolf Jansen het ooit heeft gezegd: daarom heet het geloven, anders hadden we het wel weten genoemd.

=Daar zit zeker wat in. Helemaal juist...

6. En waarom ga je naar de hel als je diabolische tekens draagt etc?
De metal scené is iets waarin veel dingen sarcastisch en overdreven zijn, men moet het met een korreltje zout nemen. Als God echt zou bestaan dan zou hij het meest intelligente wezen in het universum zijn, en dat ook wel snappen. Dit lijkt mij dus een voorbeeld van een verkeerde christelijk-menselijke visie. Wat mij leidt tot het punt dat als er een God bestond geen enkele religie het 100% goed begrepen heeft.

Omdat diabolische tekens duivels niks anders zijn dan duivelse tekens (betekent precies hetzelfde natuurlijk), en dat spreekt voor zich hé. Of zit er geen duivel in de hel? Je gaat sowieso al naar de hel als je slechte dingen doet, maar het gaat 10x makkelijker als je die tekens enz. draagt.
En God is het meest intelligente wezen. God treurt om wat de mensen doen, omdat we het allemaal zelf doen. God bestuurt ons niet, hij heeft ons losgelaten op aarde, omdat het kwade is ontstaan (=Satan)


7. Dat beweer jij. Maar dan nog is er niemand meer om de pc op te starten, naar dit forum te gaan, en te zeggen: Goh jongens, God bestaat toch, die dude had gelijk! Dit is dus naar mijn mening totaal niet van toepassing en totaal irrelevant.

(Iedereen hier beweert iets, hoe onzinnig het ook klinkt)
(Ik praat hier in dit topic nog steeds vanuit mijn geloof) Er is dan nog een hemel of een hel waarin we het kunnen uitvechten


8. Ik ben best bereid een discussie aan te gaan, maar alleen als anderen de moeite nemen om echt goed op de punten van anderen in te gaan, en daar een volwassen en goed onderbouwde reactie op kunnen geven. Als je een paar posts terugleest kom je tot de conclusie dat je dat niet deed. Je klinkt nu een stuk volwassener.

Ik wist niet met wat voor personen ik hier te maken zou hebben
KKOPPI is offline  
Oud 5 August 2009, 17:32   #321
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Geef ook effies andwoord op de mijnes als je wilt.

please.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 5 August 2009, 17:51   #322
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

NEE! ik had een heel verhaal gemaakt en firefox viel uit Zeespons geen probleem ik post morgen wel (heb nog veel te doen)
KKOPPI is offline  
Oud 5 August 2009, 20:30   #323
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Mensen die niet geloven gaan ook wel eens op ziekenbezoek. En waarom zou dat opdringerig overkomen? Heb je Deegbal hier op het forum ooit iets horen zeggen tegen de mensen hier de niet geloven?
Dat bedoel ik niet. Meer van, jij gelooft niet, je bent erg ziek, en de dominee komt op bezoek. Bloemetje mee, of chocola weet ik veel, en hij gaat wat zeggen over dat god met je is en dit en dat en dat god je beter gaat maken en dat je moet bidden zodat je beter wordt. ahum.
 
Oud 5 August 2009, 20:40   #324
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Door koopzondag af te schaffen.
Natuurlijk, die 6 dagen van de 7 waarop je al je inkopen kunt doen zijn natuurlijk niet genoeg, hebberig zoals altijd.
Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Joepiedepoepie, mij maakt het echt een boel uit of mijn vrije dag zondag is of een andere dag van de week.
Wat moeten we met christelijke basischolen?
Ons cooledrugsbeleid verkloten bijvoorbeeld, en volgens mij maakt de SGP er geen geheim van dat ze de scheiding tussen kerk en staat onzin vinden.
Nouja van zondag weet je in ieder geval zeker dat je vriendin/vrienden ook niet hoeven te werken en die dus op jou vrije dag ook tijd voor je hebben. Christelijke basisscholen daar sturen ze Christelijke kinderen heen zodat die niet op openbare scholen gaan zeuren om bijbelse geschiedenis of bidden voor het eten bij overblijven. Drugs hoeven ze niet eens aan te beginnen, want ze halen toch geen kloot uit, maak je geen zorgen.
 
Oud 5 August 2009, 23:27   #325
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Volgens mij ben jij niet zo heel erg slim. Of sla ik nou de plank mis?
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 5 August 2009, 23:31   #326
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Westfries?
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 5 August 2009, 23:34   #327
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Of Hagenees
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 5 August 2009, 23:37   #328
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Of je een hagenees bent.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 5 August 2009, 23:53   #329
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Ik heb dus gelijk? x'D
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 6 August 2009, 00:04   #330
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Amsterdammer.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 6 August 2009, 00:19   #331
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Amsterdam ligt ook echt in Centraal Nederland Spons

MAAR, als het de bedoeling van het leven was dat we ons enkel suf neukten, dan waren we wel konijnen geweest.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 6 August 2009, 00:27   #332
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Wel tussen west friesland en denhaag >_>
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 6 August 2009, 00:28   #333
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

als je even de kaart van Nederland erbij had gepakt had je gezien dat het midden van nederland Utrecht is. Amsterdam ligt niet voor niets in provincie NOORD Holland.
Nadenken.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 6 August 2009, 08:41   #334
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Wel tussen west friesland en denhaag >_>
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 6 August 2009, 09:59   #335
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Mijn grootste God is Google
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 6 August 2009, 12:27   #336
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Zeespons, over sommige dingen ben ik het wel met jou eens. Hier nog een paar punten om verder over te praten:
Citaat:
Origineel gepost door Zeespons
Dacht je hiervoor dat dieren helemaal niet konden denken?
O zo! Nee, ik heb altijd gedacht dat dieren kunnen denken. Maar ik dacht dus niet dat ze er bewust van zijn, zoals iedereen. Maar als je dat programma gezien hebt, zul je heel anders denken over wat dieren denken. In het algemeen bleek het dat de mens de intelligentie van de dieren heeft onderschat. Jouw voorbeeld is er typisch een als zo een in dat programma.

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons
Precies het zelfde weer. Jij geloofd niet dat je naar de hell gaat wanneer je naar hardrock of metal luistert. De ene gelooft met je mee. en de andere weer niet.
Inderdaad. "Het" Christendom bestaat niet, het is natuurlijk iets algemeens. Je hebt inderdaad heel veel verschillende groepen ook in het christendom.

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons
Het is ook belachelijk. Doodgaan is iets natuurlijks waarbij alles uitvalt in je lichaam. Dus ook je bewust zijn. Je hersenen vallen uit omdat er geen bloed meer naar toe stroomt die het hele zaakje in gang zet. Mensen die hersendood zijn hebben geen bewustzijn. Die zijn dus eigenlijk al dood terwijl alles in je lichaam nog zoals het hoort doorloopt. Het komt voor dat mensen tijdelijk hersendood zijn voor bijvoorbeeld een operatie of door een ongeluk. Het is dan vaak zo dat daarna de hersenen zo danig beschadigd zijn dat de persoon een totaal andere persoonlijkheid zal hebben. Kortom, Zonder juist werkende hersenen zul je er weinig aan hebben.
Hier heb ik ook heel lang over dagedacht. Maar er zijn honderden bewijzen van geestenverschijningen gedaan, iedereen weet nu inmiddels dat er ook onstoffelijke wezens bestaan. Dit zou misschien kunnen duiden op hemel, hel, God enz.
Of het kan zijn dat hemel en hel een heel andere dimensie zijn, of een wormgat waar je in terechtkomt als je dood gaat, maar hier kan niemand ooit achterkomen...
Citaat:
Origineel gepost door Zeespons

Want tjah. Wat is er nou mooier dan naar de hemel gaan waar je geen zorgen en last hebt. Waar al je basisbehoeftes verlost zijn.
Ja inderdaad, wat is er mooier dan de hemel? Je komt er niet zomaar
KKOPPI is offline  
Oud 6 August 2009, 12:59   #337
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

1. Ik heb nog nooit een geest gezien, laat staan dat iedereen weet dat ze bestaan.

2. Hoe kan je nou weten of de hemel echt zo'n paradijs is?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 6 August 2009, 19:37   #338
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Inderdaad. "Het" Christendom bestaat niet, het is natuurlijk iets algemeens. Je hebt inderdaad heel veel verschillende groepen ook in het christendom.
Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan? Wie bepaald dit? misschien zit je er wel helemaal naast en mag je inderdaad helemaal geen metal etc luisteren.
homoseksualiteit wordt ook al steeds vaker geaccepteerd onder bepaalde christenen. Terwijl dit origineel toch echt wordt afgekeurd. Ga je nu naar de hell? de ene zegt van wel. en de andere van niet. Het begint gewoon betekenisloos te worden.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Hier heb ik ook heel lang over dagedacht. Maar er zijn honderden bewijzen van geestenverschijningen gedaan, iedereen weet nu inmiddels dat er ook onstoffelijke wezens bestaan. Dit zou misschien kunnen duiden op hemel, hel, God enz.
Of het kan zijn dat hemel en hel een heel andere dimensie zijn, of een wormgat waar je in terechtkomt als je dood gaat, maar hier kan niemand ooit achterkomen...
Onstoffelijke wezens zijn nooit aangetoond of bewezen. Geloof niet alles wat je ziet of hoort. Denk bij jezelf is goed na. Zelfs al zou er onstoffelijke wezens bestaan (bijv je gestorven opa). Dan zou die of geen, of een totaal andere persoonlijkheid hebben. Dat hersen verhaaltje heb ik net al verteld. And it makes perfect sence. Het brein is een ongelooflijk stukje werk en is in staat om meer dingen te doen die je je kan voorstellen. Media is een prachtig voorbeeld. Bij reclame wordt er altijd gekeken naar de doelgroep. Bij de doelgroep wordt dan gekeken wat ze willen. waar ze behoefte aan hebben etc. Op tv zul je vaak van die programma's zien als Char. Char die communiceert met overledenen. Niet iedereen zit hier op te wachten natuurlijk. Maar het is speciaal voor een doelgroep. Het doelgroepje is voornamelijk voor mensen die naar veiligheid en zekerheid zoeken. Dit is 1 van de basisbehoeftes van de mens. Het geeft ze een bevredigend en veilig gevoel. Want tuurlijk wil je horen dat je vader het goedmaakt in the spirit world. En dat hij van je houd. Dit is nog een klein voorbeeldje hoor. Elke reclame speelt met je behoeftes. Van aantrekkelijk kleurgebruik. naar vanish oxy action die al je vlekken verwijderen. Ik wil het eerst wel effies een keertje zien of vanish oxy action daadwerkelijk werkt. Dan pas geloof ik het 100%

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Ja inderdaad, wat is er mooier dan de hemel? Je komt er niet zomaar
Precies, Dit is dus wat ik bedoelde. Iedereen zou wel naar de hemel willen gaan. Dat is de plek waar je geen zorgen, last, honger, of enig ander basisbehoefte. Het is dus natuurlijk om zo te denken. Zo werkt je brein nou eenmaal.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline  
Oud 7 August 2009, 14:57   #339
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan?

Zal vast wel mogen.
Hoge priesters hebben ook een speciaal boekje om kindermisbruik goed te praten tegenover God.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 7 August 2009, 15:52   #340
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Vlinder Bekijk Bericht
Natuurlijk, die 6 dagen van de 7 waarop je al je inkopen kunt doen zijn natuurlijk niet genoeg, hebberig zoals altijd.
Ik heb messenblokken zat.
Ook 1 hebben?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 7 August 2009, 16:10   #341
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Ik heb messenblokken zat.
Ook 1 hebben?
Niet nodig hoor.
 
Oud 7 August 2009, 17:51   #342
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

oh, nu ineens niet.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline  
Oud 9 August 2009, 17:28   #343
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan? Wie bepaald dit? misschien zit je er wel helemaal naast en mag je inderdaad helemaal geen metal etc luisteren.
homoseksualiteit wordt ook al steeds vaker geaccepteerd onder bepaalde christenen. Terwijl dit origineel toch echt wordt afgekeurd. Ga je nu naar de hell? de ene zegt van wel. en de andere van niet. Het begint gewoon betekenisloos te worden.
Een niet-gelovige die goed leeft gaat eerder naar de hemel dan een gelovige die slecht leeft. En echte regels zijn er niet, de 10 geboden zijn meer richtlijnen voor wat goed en slecht is in je leven. Maar zoals Najib Amhali gisteren zei: "iedereen denkt dat zijn eigen geloof het ware geloof is." Iedereen (in het christendom) gelooft op zijn eigen manier, en denkt dat dat ook het ware geloof is. Maar groot zijn de verschillen tussen christenen dan meestal nog steeds niet.

Citaat:
Onstoffelijke wezens zijn nooit aangetoond of bewezen. Geloof niet alles wat je ziet of hoort. Denk bij jezelf is goed na. Zelfs al zou er onstoffelijke wezens bestaan (bijv je gestorven opa). Dan zou die of geen, of een totaal andere persoonlijkheid hebben. Dat hersen verhaaltje heb ik net al verteld. And it makes perfect sence. Het brein is een ongelooflijk stukje werk en is in staat om meer dingen te doen die je je kan voorstellen. Media is een prachtig voorbeeld. Bij reclame wordt er altijd gekeken naar de doelgroep. Bij de doelgroep wordt dan gekeken wat ze willen. waar ze behoefte aan hebben etc. Op tv zul je vaak van die programma's zien als Char. Char die communiceert met overledenen. Niet iedereen zit hier op te wachten natuurlijk. Maar het is speciaal voor een doelgroep. Het doelgroepje is voornamelijk voor mensen die naar veiligheid en zekerheid zoeken. Dit is 1 van de basisbehoeftes van de mens. Het geeft ze een bevredigend en veilig gevoel. Want tuurlijk wil je horen dat je vader het goedmaakt in the spirit world. En dat hij van je houd. Dit is nog een klein voorbeeldje hoor. Elke reclame speelt met je behoeftes. Van aantrekkelijk kleurgebruik. naar vanish oxy action die al je vlekken verwijderen. Ik wil het eerst wel effies een keertje zien of vanish oxy action daadwerkelijk werkt. Dan pas geloof ik het 100%
Dit is inderdaad een heel moeilijk onderdeel. Maar er zijn nog heel veel dingen die de mens nog niet weet, echt heel erg veel. Kans van een op honderdduizend kan mijn verhaaltje over de dimensies dus zijn, ongelofelijk zijn de mogelijkheden. Op discovery hadden ze het een keer over poorten in het universum, op de aarde, en dat daar van alles doorheen kan glippen. Wetenschappers houden zich daar mee bezig, en het klinkt allemaal zo gek nog niet. Buiten dat zijn er talloze mensen (zelfs in mijn familie, en daar durf ik ECHT op te vertrouwen) die verschijningen van dode mensen, visioenen enz. hebben gehad. Natuurlijk weet ik niet zeker of geesten bestaan, maar ze zijn dus absoluut niet uit te sluiten. Al die honderdduizenden mensen die geesten hebben gezien (inclusief in mijn leefgebied) zullen toch niet allemaal gek zijn?



Citaat:
Precies, Dit is dus wat ik bedoelde. Iedereen zou wel naar de hemel willen gaan. Dat is de plek waar je geen zorgen, last, honger, of enig ander basisbehoefte. Het is dus natuurlijk om zo te denken. Zo werkt je brein nou eenmaal.
Misschien is de hemel dus een materiele plek, ergens anders.
KKOPPI is offline  
Oud 9 August 2009, 19:43   #344
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Een niet-gelovige die goed leeft gaat eerder naar de hemel dan een gelovige die slecht leeft. En echte regels zijn er niet, de 10 geboden zijn meer richtlijnen voor wat goed en slecht is in je leven. Maar zoals Najib Amhali gisteren zei: "iedereen denkt dat zijn eigen geloof het ware geloof is." Iedereen (in het christendom) gelooft op zijn eigen manier, en denkt dat dat ook het ware geloof is. Maar groot zijn de verschillen tussen christenen dan meestal nog steeds niet.
Dan heeft de komiek niet heel goed gekeken. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen. Het enige verschil wat christenen allemaal wel gemeen hebben is het hele idee achter geloven. De manier waarop ze in het leven staan. Ik zou bijvoorbeeld nooit van mn leven kunnen wonen/trouwen met een vriendin die gelovig is. Maakt niet uit hoeveel ik van dr hou. Het werkt gewoon niet. Zei is hier op aarde om ergens anders weer terecht te komen door hier goed te leven. Ik zelf probeer hier goed te leven door zo goed mogelijk te zijn voor anderen en voor mezelf. Voor zover ik mij dat lukt. Dus natuurlijk ook voor haar. Ik zou mn leven voor dr geven. Zei zou dat waarscheinlijk ook doen. Maar wel met een hele andere gedachten. Begrijp me niet verkeert. Ik zou die relatie toch aangaan. Voor haar leven. Dat maakt mij gelukkig.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Dit is inderdaad een heel moeilijk onderdeel. Maar er zijn nog heel veel dingen die de mens nog niet weet, echt heel erg veel. Kans van een op honderdduizend kan mijn verhaaltje over de dimensies dus zijn, ongelofelijk zijn de mogelijkheden. Op discovery hadden ze het een keer over poorten in het universum, op de aarde, en dat daar van alles doorheen kan glippen. Wetenschappers houden zich daar mee bezig, en het klinkt allemaal zo gek nog niet. Buiten dat zijn er talloze mensen (zelfs in mijn familie, en daar durf ik ECHT op te vertrouwen) die verschijningen van dode mensen, visioenen enz. hebben gehad. Natuurlijk weet ik niet zeker of geesten bestaan, maar ze zijn dus absoluut niet uit te sluiten. Al die honderdduizenden mensen die geesten hebben gezien (inclusief in mijn leefgebied) zullen toch niet allemaal gek zijn?
Ze zijn inderdaad niet uit te sluiten. En dat zeg ik simpelweg omdat ik het met je eens ben over wat je zegt dat niks uit te sluiten valt. Bijna niemand geloofd dat amerika zelf 11 september heeft veroorzaakt. Maar het valt zeker niet uit te sluiten. En omdat het niet uit te sluiten valt zul je altijd een oogje houden om amerika. Als er daadwerkelijk "dimensies" bestaan. Dan zullen we die ooit nog wel is zien. Wie had ooit gedacht dat er televisie zou bestaan. Niemand totdat het daadwerkelijk mogelijk was. Wat ik bedoel.. is dat als je alles geloofd wat je niet kan uitsluiten. Dat je simpelweg gek wordt. Want dan zouden we de matrix ook zeker niet uit kunnen sluiten. Leef met wat je gegeven wordt. En stel altijd vragen.

En over die geesten.
Hoe komt het dan dat niemand uit mijn familie ooit zulke verschijnselen gezien heeft? Ik geloof dat jij wel redelijk kunt nadenken. Dus kun je nog eens een keer terug komen wanneer jij er daadwerkelijk 1tje gezien hebt?

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Misschien is de hemel dus een materiele plek, ergens anders.
Dan is de hemel een materiele plek zonder onze lichamen en/of gedachtes. Je hebt je eigen brein nodig om het zelfde te doen en denken in de hemel.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?

Laatst aangepast door Zeespons : 9 August 2009 om 23:54
Zeespons is offline  
Oud 10 August 2009, 19:25   #345
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Dan heeft de komiek niet heel goed gekeken. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen. Het enige verschil wat christenen allemaal wel gemeen hebben is het hele idee achter geloven. De manier waarop ze in het leven staan. Ik zou bijvoorbeeld nooit van mn leven kunnen wonen/trouwen met een vriendin die gelovig is. Maakt niet uit hoeveel ik van dr hou. Het werkt gewoon niet. Zei is hier op aarde om ergens anders weer terecht te komen door hier goed te leven. Ik zelf probeer hier goed te leven door zo goed mogelijk te zijn voor anderen en voor mezelf. Voor zover ik mij dat lukt. Dus natuurlijk ook voor haar. Ik zou mn leven voor dr geven. Zei zou dat waarscheinlijk ook doen. Maar wel met een hele andere gedachten. Begrijp me niet verkeert. Ik zou die relatie toch aangaan. Voor haar leven. Dat maakt mij gelukkig.
Dan zou jij volgens het christendom dus mooi naar de hemel gaan.



Citaat:
Ze zijn inderdaad niet uit te sluiten. En dat zeg ik simpelweg omdat ik het met je eens ben over wat je zegt dat niks uit te sluiten valt. Bijna niemand geloofd dat amerika zelf 11 september heeft veroorzaakt. Maar het valt zeker niet uit te sluiten. En omdat het niet uit te sluiten valt zul je altijd een oogje houden om amerika. Als er daadwerkelijk "dimensies" bestaan. Dan zullen we die ooit nog wel is zien. Wie had ooit gedacht dat er televisie zou bestaan. Niemand totdat het daadwerkelijk mogelijk was. Wat ik bedoel.. is dat als je alles geloofd wat je niet kan uitsluiten. Dat je simpelweg gek wordt. Want dan zouden we de matrix ook zeker niet uit kunnen sluiten. Leef met wat je gegeven wordt. En stel altijd vragen.
Bijvoorbeeld wat hieronder staat.


Citaat:
En over die geesten.
Hoe komt het dan dat niemand uit mijn familie ooit zulke verschijnselen gezien heeft? Ik geloof dat jij wel redelijk kunt nadenken. Dus kun je nog eens een keer terug komen wanneer jij er daadwerkelijk 1tje gezien hebt?
Ik heb vaak genoeg geesten gezien. Laatste keer was op de 21e van vorige maand. Ik lag in bed, alles muisstil en ineens gaat het touwtje bij het gordijn hevig heen en weer slingeren. 1 seconde daarna stond het touwtje weer kaarsrecht, alsof er nooit beweging in had gezeten. Ramen waren dicht enz. En nu niet met excuses komen als 'dat was natuurlijk een droom', want ik was klaarwakker.



Citaat:
Dan is de hemel een materiele plek zonder onze lichamen en/of gedachtes. Je hebt je eigen brein nodig om het zelfde te doen en denken in de hemel.
Dat stond weer in de schriften, aan het einde van alles wordt het vlees weer levend enzo ik ken het ook niet heel erg goed.
KKOPPI is offline  
Oud 10 August 2009, 20:30   #346
Icarus
Super Lid
 
Icarus's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 February 2009
Locatie: Moskou
Berichten: 5.834
Standaard

Djeezes,jij weer.
__________________
BelgenGay. Ik ben Pfaff
Icarus is offline  
Oud 10 August 2009, 22:35   #347
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Dan zou jij volgens het christendom dus mooi naar de hemel gaan.
Hmm.. Dat zou ik eigenlijk niet eens willen. En nee, ik wil ook niet naar de hell. Als ik dood ben. Laat me dan lekker dood zijn. Maar dat schijnt voor andere moeilijk voor te stellen. Hoe het is om daadwerkelijk DOOD te zijn.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Ik heb vaak genoeg geesten gezien. Laatste keer was op de 21e van vorige maand. Ik lag in bed, alles muisstil en ineens gaat het touwtje bij het gordijn hevig heen en weer slingeren. 1 seconde daarna stond het touwtje weer kaarsrecht, alsof er nooit beweging in had gezeten. Ramen waren dicht enz. En nu niet met excuses komen als 'dat was natuurlijk een droom', want ik was klaarwakker.
Dus dan waren het maar geesten? Ga een keer met mij "glaasje draaien". En als er daadwerkelijk dan iets gebeurt. Dan heb je me overtuigd. Oja, als ik jou was zou ik niet naar domino day gaan. Straks gooit die geest van je nog 1 van de steentjes om.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Dat stond weer in de schriften, aan het einde van alles wordt het vlees weer levend enzo ik ken het ook niet heel erg goed.
reincarnatie in je eigen lichaam waar een exacte copy van is op de hemel? Echt waar... Dan vindt ik de matrix nog logischer klinken. En dan zeggen ze dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen. Maar ik weet niet hoe ik anders "vlees weer levend" moet opvatten.




Demensies moet je niet te letterlijk nemen. Ze zeggen dat wij 4 demensies kunnen waarnemen. Namelijk : Lengte brete hoogte en tijd.
Ze zeggen dat we niet meerdere demensies kunnen waarnemen met de zintuigen die we op het moment hebben. http://www.allaboutthejourney.org/du...ezus-video.htm

Hier wordt een voorbeeld gegeven hoe we zouden leven zonder de demensie hoogte. Nu maakt hij alleen een grote fout. met dat er niks bestaat dat 3 (lengte brete tijd) demensies heeft. Hij neemt het echt veels te letterlijk. Waarom zou er niks bestaan met 2 demensies?

1: we zouden het dan moeten kunnen waarnemen omdat wij er 4 hebben.
2: Probeer je maar is 2 demensies voor te stellen. (lengte, tijd) Het kan niet.
3: Laat staan 1.
4 Hij zegt dat deze 4 aanmekaar zijn verbonden en komt met een basis van zijn theory over "flat land" die dus zoals ik net zei. niet klopt.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?

Laatst aangepast door Zeespons : 11 August 2009 om 18:56
Zeespons is offline  
Oud 11 August 2009, 00:13   #348
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

God heeft het klonen dus geperfectioneerd begrijp ik?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 12 August 2009, 16:47   #349
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Icarus Bekijk Bericht
Djeezes,jij weer.
hetzelfde.

het was hier net zo rustig toen jij banned was...
KKOPPI is offline  
Oud 12 August 2009, 17:03   #350
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Hmm.. Dat zou ik eigenlijk niet eens willen. En nee, ik wil ook niet naar de hell. Als ik dood ben. Laat me dan lekker dood zijn. Maar dat schijnt voor andere moeilijk voor te stellen. Hoe het is om daadwerkelijk DOOD te zijn.
Zo denken jullie er dus over, maar daarvoor is men gelovig.



Citaat:
Dus dan waren het maar geesten?
Nee, dan was het een klein zendertje dat er door mijn broer in was geplaatst en die met een afstandsbediening bestuurd werd om mij te foppen.

Ga een keer met mij "glaasje draaien". En als er daadwerkelijk dan iets gebeurt. Dan heb je me overtuigd. Oja, als ik jou was zou ik niet naar domino day gaan. Straks gooit die geest van je nog 1 van de steentjes om.

Je gelooft het dus duidelijk niet.
Eerder zei jij dat in jouw famillie nooit geesten gezien zijn?
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...n_geesten.html
Dat geesten zich ook in katholieke gezinnen vertonen, is hier dus terug te zien. Toevallig ging iemand die ik ken gisteren even naar de kerk, er was niemand. Hij ging zitten en naast zich in zijn rij hoorde hij een heel hard gebonk. Na 10 minuten gezocht te hebben vond hij nog steeds niks.


Citaat:
reincarnatie in je eigen lichaam waar een exacte copy van is op de hemel? Echt waar... Dan vindt ik de matrix nog logischer klinken. En dan zeggen ze dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen. Maar ik weet niet hoe ik anders "vlees weer levend" moet opvatten.
hallo, ik weet ook niet hoe dat allemaal geschreven staat... zullen we dit punt dan maar laten vallen?



Citaat:
Demensies moet je niet te letterlijk nemen. Ze zeggen dat wij 4 demensies kunnen waarnemen. Namelijk : Lengte brete hoogte en tijd.
Ze zeggen dat we niet meerdere demensies kunnen waarnemen met de zintuigen die we op het moment hebben. http://www.allaboutthejourney.org/du...ezus-video.htm

Hier wordt een voorbeeld gegeven hoe we zouden leven zonder de demensie hoogte. Nu maakt hij alleen een grote fout. met dat er niks bestaat dat 3 (lengte brete tijd) demensies heeft. Hij neemt het echt veels te letterlijk. Waarom zou er niks bestaan met 2 demensies?

1: we zouden het dan moeten kunnen waarnemen omdat wij er 4 hebben.
2: Probeer je maar is 2 demensies voor te stellen. (lengte, tijd) Het kan niet.
3: Laat staan 1.
4 Hij zegt dat deze 4 aanmekaar zijn verbonden en komt met een basis van zijn theory over "flat land" die dus zoals ik net zei. niet klopt.
Wij gaan altijd maar weer naar de wetenschap. Ik zeg: Kortom, er zijn nog te veel dingen die de mensen niet weten.
KKOPPI is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.