Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 30 November 2006, 22:52   #1
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Religie splitsen van het systeem

Als het gebeurd zal het waarschijnlijk niet overal ter wereld in m'n leven gebeuren. Maar ik denk wel dat het goed zou zijn. Het maatschappelijk systeem gewoon laten wat het is, en zorgen dat religie het niet meer drijft.

Dus geen 'God bless our America/Holland/Der Deutsche Republiek/wat voor land dan ook' meer. Hiermee bedoel ik niet dat het verboden moet worden om gelovig te zijn ofzo, of dat je wordt uitgestoten. Maar gewoon simpelweg, dat je geen oorlogen meer zou kunnen beginnen omdat je vindt dat dat andere geloof minderwaardig is ofzo.

Het is tegenwoordig nog veel te veel zo dat religie zich bemoeit met de politiek. Het moet vice versa natuurlijk ook niet kunnen (zoals the klote gedoe met die hoofddoeken hier in Nederland verboden maken op steeds meer plekken).

Wat ik gewoon merk is dat ze in de top, in ieder land van de wereld (nou ja, misschien niet maar volgens mij wel) religieus zijn. Kijk maar naar Balkenende die zijn mooie religieuze waarden en normen over het hele land wil verspreiden.

Het zal waarschijnlijk lang duren en met veel moeite gaan, maar ik hoop dat het op een dag wel zo is dat religie and bestuur van elkaar worden gescheiden. Hiermee kunnen mensen vrijuit hun religie uitdrukken zoveel ze maar willen. Het zou waarschijnlijk ook zorgen dat er een stuk minder oorlogen komen.

Er zijn ook de mensen die hun hele lichaam bedekken... geloof is het wel, maar er gemakkelijk misbruik gemaakt van worden. Maar als het zover is dat gedaan kan worden wat ik graag zou willen dat zal dat waarschijnlijk geen problemen veroorzaken.

In ieder geval, wat denken jullie ervan? Denken jullie dat een splitsing tussen religie en het maatschappelijk systeem goed kan zijn? Het is net zoiets als algemene zaken en persoonlijke zaken gescheiden houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2006, 22:51   #2
Improvement
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Helemaal mee eens. Vraag je god maar eens wat er gebeuren moet als er problemen zijn met de CAO. Als de conservatieven mij daar een waardig antwoord op kunnen geven, dan mag van mij de religie een deel uitmaken van het bestuur.

En dan nog iets wat veranderd moet worden, de Nederlandse monarchie. Dit vind ik ronduit belachelijk. Ik hoef hier naar mijn mening niet eens argumenten voor te geven. Tenzij er mensen zijn die een ander standpunt hebben?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2006, 03:00   #3
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Helemaal mee eens. Religie de wereld uit, een hoop problemen ook de wereld uit. Maarja, wie overtuigd al die gelovigen ervan dat het onzin is? (ik zeg niet dat gelovigen dom zijn, alleen dat ik vind dat het onzin is, oke?, dus daar geen gezeur over.)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2006, 17:32   #4
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zeg niet dat religie de wereld uit moet. Ik ben niet religieus, maar ik heb er wel veel respect voor. Ik wil voornamelijk dat religie wordt gesplitst van het systeem omdat het zo veel moeilijk is om daarover oorlogen te starten.

Van wat voor geloof dat ook mag je niet doden, en dan starten ze wel lekker in Gods naam een oorlog. Ze tonen zo lekker veel respect... -_- Dus niet!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2006, 20:58   #5
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Ik zeg niet dat religie de wereld uit moet. Ik ben niet religieus, maar ik heb er wel veel respect voor.
Ik vind van wel.
En ik heb eigenlijk niet echt respect voor religie.
maargoed, das mijn mening
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2006, 13:49   #6
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Alle gelovigen naar de maan
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2006, 00:20   #7
sjorsje-v
knetterbek
 
sjorsje-v's Avatar
 
Geregistreerd op: 27 December 2006
Locatie: drenthe
Berichten: 1.458
Standaard

venus
__________________
r.i.p wesley :(
sjorsje-v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2006, 15:18   #8
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Alle gelovigen naar de maan
jij snapt het
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.