Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 April 2002, 19:10   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Wat vind jij nou van Drugs ?

- Moeten ze alle drugs legaliseren ?
- Moeten ze alles verbieden ?

Tell Me, argumenten graag !
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 19:44   #2
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Nou drugs moeten ze niet zomaar legaliseren..maar bijvoorbeeld wiet hoeft niet perse schadelijk te zijn. Ze zeggen dat 1 keer in de 3 maanden een jointje opsteken juist heel gezond kan zijn..verder heeft het ook een verzachtende werking als je echt vet in de kreukels zit. Daarmee wil ik zeggen dat als je een keer in mekaar geslagen bent en je kan niks andesr dan liggen en zelfs dat doet pijn, moet je een paar joints opsteken en na een tijdje voel je er voor ene paar uur niks meer van.

Mwoah ik weet niet..er moet wel wat gedaan worden aan al die kutkoters van 12/13 jaar die het allemaal gewoon gana uitproberen om stoer te doen..vind dat het vanaf 16 jaar niet verboden hoeft te worden.

Zelf kweken moet niet worden toegestaan, als ze wat willen hebben gaan ze maar naar een coffeeshop. Voor de rest mag alle andere drugs wat mij betreft als illegale troep beschouwd worden.
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 19:48   #3
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

als je t legaliseert word t goedkoper, waardoor de diefstal kan afnemen, ook zal de drugshandel dan waarschijnlijk afnemen, aangezien er dan minder in 'het zwarte citrcuit' verdiend kan worden

maar ja...waarschijnlijk zullen meer mensen het dan gaan uitproberen, waardoor het aantal verslaafden dan waarschijnlijk wel zal toenemen

als je t dus zou afschaffen kan je tegengestelde gevolgen krijgen, maar t kan ook anders lopen

of het aantal verslaafden dan afneemt is de vraag, waarschijnlijk blijft dat hetzelfde en gaat de diefstal dmv drugs alleen maar stijgen aangezien drugs dan weer alleen maar duurder worden

ik denk dat er meer nadelen zitten in het afschaffen dan in het legaliseren van drugs, dus ik zou meer voor legaliseren gaan, iig wel bij softdrugs, deze zijn lang nie zo gevaarlijk als harddrugs

bij harddrugs zou ik nie legaliseren zeggen, aangezien deze ook nog nooit in nederland zijn gelegaliseerd, maar er moet iig wel, voor zowel soft- als harddrugs, mocht dat laatste wel gelegaliseerd zijn/worden, een minimumleeftijd voor zijn, 16 of 18 jaar bijvoorbeeld, anders zou een kind van 9 aan een joint kunnen komen, en dat zal op zo'n leeftijd vast nog niet goed zijn
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.

Laatst aangepast door Bird Of Prey : 14 April 2002 om 19:53
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2002, 12:21   #4
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben tegen legalisering van alle drugs:

-softdrugs kunnen sowieso niet gelegaliseerd worden door Europese afspraken
-10% van de softdruggebruikers is verslaafd
Voor medische toepassingen is het wel geschikt, maar als genotmiddel blijft het in mijn ogen slecht.

De gevolgen van harddrugs zijn veel te ernstig om ook maar aan legaliseren te denken.

BTW: alle drugs, ook softdrugs zijn verboden, maar NL heeft een gedoogbeleid; oftewel: het mag niet, maar wij zijn te zwak om het te controleren, dus mag het.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2002, 14:18   #5
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by casual
BTW: alle drugs, ook softdrugs zijn verboden, maar NL heeft een gedoogbeleid; oftewel: het mag niet, maar wij zijn te zwak om het te controleren, dus mag het.
ach...'wij' geven tenminste toe dat we te zwak zijn om het te controleren
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2002, 21:32   #6
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


ach...'wij' geven tenminste toe dat we te zwak zijn om het te controleren
Met wij bedoelde ik de politiek en opsporingsinstanties. Ik vind het wel goed dat het wordt toegegeven, maar wat heb je aan het toegeven als je er vervolgens niets mee doet?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2002, 12:16   #7
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

VOOR legaliseren;

als je het legaliseert haal je het voor een groot gedeelte uit de criminaliteit

de overheid kan bepalen hoeveel er gemaakt gaat worden

het word duurder; de overheid kan er accijns op gaan vragen

de weed/hasj is zuiver; er wordt niet meer mee gerotzooid zoals dat nu wel gebeurd.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2002, 20:04   #8
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 26 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Soft-drugs legaliseren
Hard-drugs misschien ook wel(wat maakt het ook uit: je leeft maar 1 keer toch?)

Domme regels, wie gaat er dood van drugs? Veel meer dan van roken van gewone sigaren/sigaretten.(door dichtslibben aderen)

Waarom mag drugs dan niet?
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2002, 21:21   #9
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by boertje
VOOR legaliseren;

als je het legaliseert haal je het voor een groot gedeelte uit de criminaliteit

de overheid kan bepalen hoeveel er gemaakt gaat worden

het word duurder; de overheid kan er accijns op gaan vragen

de weed/hasj is zuiver; er wordt niet meer mee gerotzooid zoals dat nu wel gebeurd.
De overheid kande hoeveelheid wel gaan bepalen, maar als de vraag groter is, zal er altijd een zwarte markt blijven bestaan. Ook de accijns is een mooi argument, maar weed is geen product waarop het zin heeft, zoals benzine.
Want bij benzine hebben we het over natuurlijke grondstoffen, bij weed kan iedereen het kweken, zodat de zwarte handel blijft bestaan. Want iedereen kan naar een growshop en zoveel plantjes halen als hij wil.
Een accijns heeft pas zin als je de hele handel kunt overzien.
Die zuivere weed is idd wel beter dan sommige rotzooi van nu, maar consumenten zullen de afweging gaan maken tussen de dure overheidsweed en de veel goedkopere illegale weed. Als je dan een vertrouwd adresje met goede kwaliteit kent, is de keus al snel gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2002, 01:11   #10
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zware drugs zouden illegaal moeten zijn.. maar wiet ofzow moet kunnen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2002, 08:49   #11
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

geschreven door: casual


"De overheid kande hoeveelheid wel gaan bepalen, maar als de vraag groter is, zal er altijd een zwarte markt blijven bestaan. Ook de accijns is een mooi argument, maar weed is geen product waarop het zin heeft, zoals benzine.
Want bij benzine hebben we het over natuurlijke grondstoffen, bij weed kan iedereen het kweken, zodat de zwarte handel blijft bestaan. Want iedereen kan naar een growshop en zoveel plantjes halen als hij wil.
Een accijns heeft pas zin als je de hele handel kunt overzien.
Die zuivere weed is idd wel beter dan sommige rotzooi van nu, maar consumenten zullen de afweging gaan maken tussen de dure overheidsweed en de veel goedkopere illegale weed. Als je dan een vertrouwd adresje met goede kwaliteit kent, is de keus al snel gemaakt."



---------------------------------------------------------------------------------


Maar de overheid gaat er juist wel accijns op leggen...en natuurlijk gaat een deel van de mensen naar illigale kwekerijen, dat gebeurd nu met sigaretten en drank ook....(ik koop mijn wodka's en dat soort drank ook vaan 6 piek per fles)...
En even over de rotzooi in de weed; in 90% van de weed zit zoveel klotezooi dat het onder de harddrugs vakt, ik denk als je de mensen daar goed over inligt dat ze hun afweging zullen maken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:52.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.