Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 July 2006, 13:00   #1
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Ik denk steeds aan vroeger !

Hallo,

De laatste paar maanden denk ik echt constant aan vroeger !! En dan de jeugd van mij. Ik kijk ook niet vooruit, ik kijk alleen maar achteruit. Alles wat vroeger gebeurde denk ik aan, ik word inweze terug in de tijd gezogen. Alles wat ik zie hier in huis ofzo, doet me denken aan vroeger. Ik haal telkens herrinerringen op, je kunt het je zo gek nog niet bedenken Wat is dit? Ben ik ziek ofzo?

Ik denk echt steeds aan alles wat er vroeger gebeurde en wat ik meemaakte. Ik zou ook dolgraag mijn jeugd overnieuw doen. Zelfs tekenfilms die ik vroeger keek denk ik nog steeds aan terug
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 16:29   #2
sweetwendy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je kan ook erover praten met je ouders of een therapeut waarom je daar steeds aan denkt en wat je gevoelens erbij zijn. Misschien een tip .
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 19:10   #3
patriesje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je haalt de woorden uit mn mond
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 20:00   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien komt het omdat je volwassen aan het worden bent en terugdenkt aan je jeugd die nooit meer terug zal komen, ik denk dat iedereen wel zo'n periode heeft (gehad). Niks mis mee toch mijmeren over vroeger?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 20:07   #5
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sweetwendy
of een therapeut
Dat lijkt me nogal snel
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 21:24   #6
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Iedereen denkt toch weleens terug aan vroeger.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 22:57   #7
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Yeah maar als je terug denkt aan klote dingen die je hebt meegemaakt dan begin je nu misschien gewoon te verwerken. En als je daar echt mee zit en het je leven steeds meer gaat beheersen is een therapeut helemaal niet z'n slecht idee.. als is het maar even een vertrouwenspersoon op school ofzo.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 22:59   #8
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik denk ook (te) veel aan het verleden. maar wat appelshampoo al zei, dat is gewoon mijmeren over vroeger en daar is niks mis mee. als het maar niet zo gek wordt dat je je niet meer op het heden en de toekomst kunt richten
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 11:11   #9
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
Yeah maar als je terug denkt aan klote dingen die je hebt meegemaakt dan begin je nu misschien gewoon te verwerken.
Maar ik denk juist aan hoe leuk ik het vroeger had enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 11:52   #10
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Er zit natuurlijk een verschil in blijven hangen in het verleden, of af en toe eens terugdenken
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 18:14   #11
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tom16
Maar ik denk juist aan hoe leuk ik het vroeger had enzo
Dan is het gewoon volwassen worden ja dan ben je niet ziek ofzo.. misschien moet je het eens vragen aan leeftijdsgenoten, die hebben het misschien ook
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 19:26   #12
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
misschien moet je het eens vragen aan leeftijdsgenoten, die hebben het misschien ook
Dat doet hij nu toch ook?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2006, 22:21   #13
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Dat doet hij nu toch ook?
Oja
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2006, 01:33   #14
leeghoofd
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien dat je dingen uit het verleden nog niet hebt verwerkt en dat je nu stukje bij beetje te zien krijgt wat er nog niet verwerkt is????
  Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2006, 17:42   #15
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het ook heel erg! Maar ik besef me wel dat die tijd nooit meer terug zal komen en dat je op jouw leeftijd je toekomst beter in kan delen in dingen die jij graag wil.

Dromen over de toekomst kan dan fijner zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2006, 18:13   #16
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

Idd wel normaal.
Toch wil ik de tijd af en toe wel terug zetten hoor, lekker buiten spelen en stomme bordrijen maken op school.
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2006, 00:26   #17
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De laatste tijd kijk ik regelmatig op de site van mijn oude school. Een tijdje terug zag ik dan dat mijn leraar Nederlands met pensioen is gegaan. Dan ga je denken van: " goh, stel dat ik terug zou gaan dan zou ik toch geen les meer van die aardige leraar hebben ".

En nu vanavond, zie ik de mensen die hun diploma uitreiking hebben. Zo'n beetje de laatste mensen die ik weleens had gesproken op school.

Of je vrienden die je in de klas hebt leren kennen. Altijd tijdens de pauze ouwehoerderij, op een gegeven moment waren er dan drie stelletjes ontstaan en werd de groep nog groter... Inmiddels is het dan weer uit tussen twee stelletjes. Mijn vriend en ik hebben dan wel wat met elkaar nog steeds, hij heeft ook bij mij (eventjes) in de klas gezeten.

Toch wel fijn dat ik alle gebeurtenissen met hem nog kan delen, omdat hij hetzelfde heeft meegemaakt

*zucht* nee ik ben er nog lang niet overheen.
*haalt een traantje weg*

En die docenten die je toen zo vervelend vond. Achteraf besef je dat ze toch wel aardig waren en als ik nu met ze zou praten, het ook heel anders zou gaan.

Vorig jaar miste ik het zo erg, dat ik even ben langsgegaan om te vragen of ze nog beelden hadden van de diploma uitreiking. Toen zag ik ook een papiertje opgehangen met de vraag of iemand wou meedoen met de Culturele avond. Gelijk even langs mijn oude muziekdocente gegaan om me aan te melden en dat vond ze hartstikke leuk

ik kan wel uren doorgaan, maar dat zal ik jullie niet aandoen...maar toch

Laatst aangepast door Jamiel : 17 July 2006 om 00:29
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2006, 04:37   #18
saar90
saar90
 
saar90's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2006
Locatie: Nederland?
Berichten: 8
Standaard

Het is hoe je het leven bekijkt
ik heb persoonlijk ook het een en ander meegemaakt
ik denk maar zo; je leeft voor je toekomst, het verleden is nou eenmaal zo, kan je niets meer aan veranderen.
saar90 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2006, 19:59   #19
DeeplyToxicatin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap wat je bedoelt...
Heb er ook heel lang last van gehad, voelde me toen niet goed in mijn vel op dat moment en vond dat ik niet het uiterste uit mijn "jeugd" had gehaald. Dat alles wat te snel ging, en dat ik dingen anders zou willen hebben gedaan.

Nu ik me (wat) beter voel en wat meer "avontuur" beleef, heb ik der eigenlijk veel minder last van.

Maar goed, je kunt niet terug in het verleden en je leven overnieuw leven. Dus eigenlijk heeft het allemaal geen nut wat je doet, probeer te genieten van de dag van vandaag. En probeer dingen te ondernemen/doen die je je verleden wat doen vergeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2006, 20:28   #20
snoepjes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heeft het met iets te maken dat je niet kan verwerken?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2006, 15:58   #21
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb je een trauma of zo?
Zo niet, misschien ontbrak er iets in je jeugd...
'k Denk dat je dat moeilijk nu kunt zeggen, tenzij je zelfs nog weet wat je op 11 Oktober 2000 hebt gegeten ()
-
Idd: een Therapeut is een optie!
-
Verder; Geloof je in Reďncarnatie?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 19:34   #22
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen heeft het wel. Vooral als je steeds maar ouder word en lastige beslissingen moet nemen. dan zou je liever klein willen zijn toen was alles simpel werd het voor je gedaan. het nieuwe is eng en niet vertrouwt. het oude is je hou vast. Ik denk niet dat het gek is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.