Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 June 2004, 21:32   #1
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard Tuchtschool

Citaat:
Lastpakken allemaal naar de tuchtschool

Onhandelbare scholieren moeten voortaan direct naar een tuchtschool worden gestuurd. Een Kamermeerderheid denkt dat zo de problemen op veel scholen opgelost kunnen worden.

Terra College
CDA, VVD, D66 en PvdA komen tot die verregaande conclusie na gesprekken over veiligheid op allerlei scholen. Dit naar aanleiding van de dodelijke schietpartij op het Terra College in Den Haag.

Heropvoeding
Op de nieuw op te richten tuchtscholen moeten de onverbeterlijke lastpakken worden heropgevoed. Volgens de politiek zijn er genoeg leegstaande panden die dienst kunnen doen als internaat.

Voelen
"Als ze niet willen horen, moeten ze maar voelen'', aldus VVD-Kamerlid Balemans. "Onhandelbare leerlingen moeten worden heropgevoed, terwijl ze ook onderwijs krijgen.'' CDA'er Eski benadrukt dat de verwijdering van leerlingen die de veiligheid in gevaar brengen of de lessen stelselmatig verstoren tijdelijk van aard moet zijn. "Na verblijf op het internaat moeten ze bij voorkeur terug naar het reguliere onderwijs.''

Van der Hoeven
Onderwijs-minister Van der Hoeven komt binnenkort met veiligheidsplannen voor scholen. Ze heeeft aangekondigd extra geld uit te trekken voor veiligheid in het onderwijs. Dat geld gaat naar preventie en heropvoeding. Van der Hoeven liet zich nog niet uit over de hoogte van het bedrag.
Goeie zaak vind ik. Ik denk dat jongeren die onhandelbaar zijn en echt een gevaar vormen voor de maatschappij (op wat voor manier dan ook) het beste kunnen worden heropgevoed in zo'n tuchtschool, waar ze strak worden gehouden en ook onderwijs krijgen.

De problemen die deze probleemjongeren hebben komen denk ik ook vaak door de (verkeerde) opvoeding die ze hebben gehad...geen aandacht, geen ruimte om zichzelf te ontplooien...door dat soort dingen ben je volgens mij sneller vatbaar voor de invloed van 'verkeerde milieus' en ik denk dat zo'n tuchtschool dan een 'uitkomst' biedt. Als zo iemand tijdelijk uit de maatschappij wordt gehaald en langzamerhand ook weer leert wennen aan de normen en waarden van de maatschappij denk ik dat de veiligheid op scholen er ook een stuk beter op wordt.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 13:07   #2
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het ook een goed idee. Niet alleen de veiligheid op school wordt er beter van, maar ook de veiligheid op straat, want als je allemaal normen en waarden hebt geleerd dan is er ook niemand meer die behoefte heeft om jou stoer te zien doen als probleemkind zijnde
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 13:10   #3
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik weet niet of dat wel gaat werken. okee, ze moeten misschien heropgevoed worden maar lastpakken + lastpakken = dubbele problemen toch? allemaal van dat soort scholieren, dat gaat toch ook niet werken?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 13:48   #4
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik weet niet of dat wel gaat werken. okee, ze moeten misschien heropgevoed worden maar lastpakken + lastpakken = dubbele problemen toch? allemaal van dat soort scholieren, dat gaat toch ook niet werken?
Tuchtschool = zeeeer maar dan ook ZEER strak gehouden worden!
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2004, 17:50   #5
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

en gaat ons dat niet heel veel geld kosten?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2004, 17:58   #6
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
en gaat ons dat niet heel veel geld kosten?
Nee als je het je bekijkt, voor strengere leraren op school heb jij toch ook meer respect? Je gaat daar echt niet met gummetjes zitten gooien omdat je WEET wat de concequentie is, terwijl je dat misschien bij een tollerantere leraar wel doet.

Als die kinderen/jongeren, een strakke en duidelijke opvoeding krijgen komen ze meestal vanzelf op het rechte pad, want goed werk wordt beloond, de rest wordt afgestraft door het handelen van karweitjes ect.
En een Tucht school(of school met veel probleem jongeren) is niet duur, de ouders van de kinderen betalen gewoon schoolgeld.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.