Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 December 2002, 16:35   #1
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard openbaar vervoer gratis

me laatste stelling.

de overheid zou openbaar vervoer gratis moeten maken om de files te voorkomen.

het klinkt wel leuk. maar lijkt mij een beetje lastig plan om uit te voeren de stations moeten allemaal groter en de planning moet veel beter want de NS is nu 1 grote puinhoop. er zullen meer busstations moeten komen want al die kleine bushokjes zullen dan wel een beetje overvloed worden als iederen s'ochtens vroeg tegelijk naar zijn werk gaat.

dit gaat ontzettend veel geld kosten en dat moeten wij via de belasting betalen dus gratis vind ik het niet egt
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 16:41   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voordeel:
- minder files
- minder mileuverontreiniging

nadeel:
- er is NU niet genoeg vervoer om iedereen te vervoeren met het openbaar vervoer
- IEDEREEN betaalt voor vervoer, ook de mensen die niet reizen (dit is mijn grootste nadeel)


Of je nou voor vervoer moet betalen via belasting of via benzine, dat maakt vrij weinig uit
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 19:33   #3
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mee eens
ik reis nu al 3 jaar bijna gratis met het openbaar vervoer (ov) en het bevalt me
lekker geen gezeik met auto kwijt kunnen

maar als ze het gratis maken moeten ze wel iets meer bussen inzetten, zodat je niet te lang hoeft te wachten op de volgende bus en dat ze vaker stoppen, anders moet je zoveel lopen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 20:30   #4
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
mee eens
ik reis nu al 3 jaar bijna gratis met het openbaar vervoer (ov) en het bevalt me
lekker geen gezeik met auto kwijt kunnen

maar als ze het gratis maken moeten ze wel iets meer bussen inzetten, zodat je niet te lang hoeft te wachten op de volgende bus en dat ze vaker stoppen, anders moet je zoveel lopen
idd er moeten meer bussen ingezet worden.

maar volgens mij blijft er een groot deel van de mensen over die gewoon liever zelf bepaald wanneer hij of zij reist met zijn eigen autotje en radio.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 20:33   #5
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gratis bestaat niet.

Leuk bedacht dus, maar niet in praktijk om te zetten
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 20:52   #6
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Gratis bestaat niet.

Leuk bedacht dus, maar niet in praktijk om te zetten
wel hoor, iig gedeeltelijk
je betaald belasting
een gedeelte van de belasting kan ergens anders naar toe gaan, loon en bussen etc
het is in praktijk met gemak haalbaar
of de regering het wil is een ander iets

ze willen het proberen in eindhoven
maar er zijn wat complicaties
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 21:19   #7
p4tj3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het maar nix al die junkies reizen mee enzo
stinkt de hele bus naar wiet.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2002, 21:43   #8
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm drugsgebruik kan logischewijze verboden worden (is het al in openbare gelegenheden dacht ik)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 12:27   #9
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Helemaal gratis is bijna niet te doen echter het zou spotgoedkoop moeten zijn. een maand abbo voor alle openbaar vervoer in nederland (dus niet met sterren rommel en zo) zou iets van 75 euro in de maand moeten kosten.

Vervolgens moeten controlle's op zwart rijden enorm verscherpt worden tevens op vernielingen en rotzooi makerij (zodat alles netjes en schoon blijft)

en de boetes op zwart rijden mogen wel met een procent of 800 omhoog zodat zodra je gepakt ben je echt een hele hoop geld kwijt bent dit in combinatie met een pakkans van 99.9% bij zwart rijden zou het een mooi systeem maken.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 12:43   #10
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
Helemaal gratis is bijna niet te doen echter het zou spotgoedkoop moeten zijn. een maand abbo voor alle openbaar vervoer in nederland (dus niet met sterren rommel en zo) zou iets van 75 euro in de maand moeten kosten.

Vervolgens moeten controlle's op zwart rijden enorm verscherpt worden tevens op vernielingen en rotzooi makerij (zodat alles netjes en schoon blijft)

en de boetes op zwart rijden mogen wel met een procent of 800 omhoog zodat zodra je gepakt ben je echt een hele hoop geld kwijt bent dit in combinatie met een pakkans van 99.9% bij zwart rijden zou het een mooi systeem maken.
haha en de belasting gelijk houden of verlagen he
haha
sorry hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 13:13   #11
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


haha en de belasting gelijk houden of verlagen he
haha
sorry hoor
sterk argument weer


Ja het moet namelijk geheel te doen zijn, men wil de mensen uit de auto helpen en in het OV stoppen wel dat lukt niet als het OV smerig is vol met figuren zit zonder kaartje die zich grof en acosiaal gedragen en er gewoon mee weg komen zonder boetes

En dat de auto en het OV bijna net zo duur is (januri wordt de prijs van strippenkaart en dergelijke weer hoger en de zonne's kleiner) terwijk de auto wel veel meer voordelen heeft ten opzichten van het OV voor de MENS zelf.

Waarom zou de belasting voor het OV niet omhoog moeten ik zou er geen probleem mee hebben een goed en bijna gratis OV systeem is een goede zaak dat mag best iets kosten, Voorwaarde is natuurlijk wel weer dat iedereen dan evenveel belasting voor die OV betaald niet dat ook die belasting weer schaal afhankelijk wordt. Dit zou volstrekt onlogisch worden gezien de hogere schalen bijna nooit met het OV reizen en er dan het meest voor moeten betalen.

kortom die belasting mag best geheven wordne maar dan voor een iedere schaal gelijk


om anemic voor te zijn namelijk
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:27   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


sterk argument weer


Ja het moet namelijk geheel te doen zijn, men wil de mensen uit de auto helpen en in het OV stoppen wel dat lukt niet als het OV smerig is vol met figuren zit zonder kaartje die zich grof en acosiaal gedragen en er gewoon mee weg komen zonder boetes

En dat de auto en het OV bijna net zo duur is (januri wordt de prijs van strippenkaart en dergelijke weer hoger en de zonne's kleiner) terwijk de auto wel veel meer voordelen heeft ten opzichten van het OV voor de MENS zelf.

Waarom zou de belasting voor het OV niet omhoog moeten ik zou er geen probleem mee hebben een goed en bijna gratis OV systeem is een goede zaak dat mag best iets kosten, Voorwaarde is natuurlijk wel weer dat iedereen dan evenveel belasting voor die OV betaald niet dat ook die belasting weer schaal afhankelijk wordt. Dit zou volstrekt onlogisch worden gezien de hogere schalen bijna nooit met het OV reizen en er dan het meest voor moeten betalen.

kortom die belasting mag best geheven wordne maar dan voor een iedere schaal gelijk


om anemic voor te zijn namelijk
goed argument
alleen heet het dan geen belasting maar een heffing.
En wederom toch niet eerlijk, dat is de reden waarom progressieve belasting is uitgevonden. Omdat 75 euro voor jou weinig is maar voor iemand met een minimuminkomen veel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:29   #13
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En daarbij, moet er meer rekening gehouden voor de mensen die NIET gebruik hoeven te maken van het Openbaar vervoer. Die mensen hebben een extra kostenpost.....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:36   #14
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
En daarbij, moet er meer rekening gehouden voor de mensen die NIET gebruik hoeven te maken van het Openbaar vervoer. Die mensen hebben een extra kostenpost.....
zoals nu ook bij de OV gebeurd al realiseren mensen zich dit niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 14:42   #15
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


zoals nu ook bij de OV gebeurd al realiseren mensen zich dit niet.
En dan moet het gedragen worden voor heel reizend NEderland....Nu slechts een klein deel scholieren
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 15:41   #16
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


En dan moet het gedragen worden voor heel reizend NEderland....Nu slechts een klein deel scholieren
OV jaarkaar towrdt bij ELKE student ingehouden van zijn/haar StuFi
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 15:48   #17
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Iedereen lijkt het er over eens dat het OV goedkoper moet zo dan wel niet helemaal gratis. In iedergeval wil ik bij mijn plan blijven dat elk OV gratis is althans op moment van gebruik. Per maand of jaar wordt dan een heffing geheven desnoods in de vorm van een OV kaart zodat mensen die niet met het OV reizen er ook niets voor hoeven te betalen.


De overige kosten, zit zijn voornamelijk vernielingen en schoonmaak kosten naast energie om de voertuigen te laten rijden. Als men nu eens zou werken aan dat er ook echt niemand meer zwart kan / durft te rijden scheelt dat enorm veel geld. Ook is het een goed plan om vernielingen en of extreme schoonmaak kosten te drukken door goed toezicht op het vervoer.

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 15:50   #18
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


OV jaarkaar towrdt bij ELKE student ingehouden van zijn/haar StuFi
laat daar geen misverstand onder verstaan, mijn opvatting van student was: een ieder die school volgt, afgezonderd speciaal onderwijs voor ouderen. (anders maakt het nog niet uit, dan moet je mijn psots alleen klein beetje anders lezen)

ja en dat is onterecht, maar het is een klein deel van de bevloking die daar nu mee te kampen heeft. Daar ben ik ook op tegen, maar wat jij wilt is het probleem wat nu alleen de studenten hebben (een klein deel, aagezien veel studenten nog neit eens recht hebben op stuFi <18 e.d.) opschuiven naar iedereen in Nederland. Dat is niet echt een oplossing, wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 17:18   #19
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

FOL ik bedoel geen oplossing ik stel een vergelijking
ik bedoel dat als je IEDEREEN laat betalen, er altijd mensen zijn die er geen gebruik van maken
ZOALS nu ook het geval is bij studentne. Je hebt gewoon studenten die naast hun academie wonen. Die nooit een OV gebruiken, maar er wel voor betalen, doordat het van de StuFi afgetrokken wordt.
Verder sugereer ik hier dus alleen maar mee dat dit probleem zich in grotere mate voordoet wanneer dit landelijk ingevoerd wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 17:45   #20
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
FOL ik bedoel geen oplossing ik stel een vergelijking
ik bedoel dat als je IEDEREEN laat betalen, er altijd mensen zijn die er geen gebruik van maken
ZOALS nu ook het geval is bij studentne. Je hebt gewoon studenten die naast hun academie wonen. Die nooit een OV gebruiken, maar er wel voor betalen, doordat het van de StuFi afgetrokken wordt.
Verder sugereer ik hier dus alleen maar mee dat dit probleem zich in grotere mate voordoet wanneer dit landelijk ingevoerd wordt.
Mag ik u er op wijzen dat er voor studenten die naast hun studie plaats wonen er de mogelijkheid is om de OV studenten kaart NIET af te halen. Door de OV kaart niet af te halen zal deze student niet gekort worden op zijn of haar studie financiering.





-----------------------

nieuw certificaat binnen!
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:39   #21
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast


Mag ik u er op wijzen dat er voor studenten die naast hun studie plaats wonen er de mogelijkheid is om de OV studenten kaart NIET af te halen. Door de OV kaart niet af te halen zal deze student niet gekort worden op zijn of haar studie financiering.





-----------------------

nieuw certificaat binnen!
die mogelijkheid is er niet lieverd
alleen als je met je studie gaat stoppen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 20:44   #22
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


die mogelijkheid is er niet lieverd
alleen als je met je studie gaat stoppen
als ik me goed herinner, heb je gelijk.

OV is 'gratis' tenzij je het niet haalt met studiepunten enzo, dan meot je dokken. Geen OV betekent niet meer STUFI
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 21:20   #23
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


als ik me goed herinner, heb je gelijk.

OV is 'gratis' tenzij je het niet haalt met studiepunten enzo, dan meot je dokken. Geen OV betekent niet meer STUFI
klopt bij de invoering van de ov was alleen te merken dat het geld kostte
de stufi ging tegelijk omlaag
nu is er slecht de lage stufiwaardoor we denk dat ov gratis is. Volgens mij wordt er ongeveer 36 euro per maand afgetrokken. Uiteraard niet zichtbaar voor de student op zijn/haar bankafschrift.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:51.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.