Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 March 2006, 09:19   #1
agreement
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard risico bij juist gebruik

Hallo iedereen

Ik ben een prille dertiger die graag toch wat meer weetjes en zekerheid heeft omtrent de risico's ivm pil-zwangerschap-condoom.
Mijn vriend en ik hebben gemerkt dat hij; raar maar waar, niet op zijn hoogtepunt geraakt bij penetratie wanneer we een condoom gebruiken. We hebben het al verschillende keren geprobeerd en telkens lukte het niet. Maar wanneer we het zonder deden lukte het wel.
Het leutige voor mezelf eraan is dat ik als vrouw men hoogtepunt(-en!!!) bereikte voor hem. Maar ik vind het zelf ook enorm frustrerend.
Mijn volgende vraag gaat over de risico's om het zonder te doen. Qua geslachtziektes moeten we geen vrees hebben; dat hebben we laten testen.
Maar nu vraag ik me af hoe groot de kans op zwangerschap is, wanneer je vrijt zonder condoom als je de pil juist gebruikt?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2006, 09:36   #2
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De kans dat je niet zwanger wordt bij juist gebruik van de pil is 99% als ik het goed uit me hoofd weet.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2006, 09:57   #3
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

jij bent 30 en jij weet dit niet?

en als ik men vriendin bij penetratie meerdere keren laat komen,klaag ik niet,en zij zeker niet
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2006, 10:41   #4
agreement
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vroeg of laat? Het is een keuze die voor iedereen verschilt.

Ik heb een hele tijd gewacht voor ik me op liefdesterrein begaf. Ik moet me bij iemand voor de volle 100% goed voelen, wil ik verder gaan dan een vriendschappelijke relatie. Ook wel omwille van medische redenen.

Maar dat houdt dus in dat je niet de ervaring kunt opgedaan hebben ivgl mensen die van hun jeugd gebruik gemaakt hebben om verschillende relaties te beginnen of te 'testen'.

Het heeft dus zijn nadelen; maar zeker ook zijn voordelen. Zo heb ik nog nooit iemand gekwetst of heeft nog nooit iemand mij gekwetst in intieme relaties.

Hartelijk bedankt trouwens voor de reacties!!!

xxx agreement

ps. Ik vind het gewoon niet fijn voor hem dat het niet lukt; iedereen heeft andere gedachten ideeën of gevoelens. Als hij geniet; geniet ik daar ook van.

ps2. hij klaagt niet; maar ik vermoed dat het voor mannen niet optimaal voelt, wanneer het niet lukt
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2006, 13:45   #5
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En als je je bij klaarkomen in de vagina niet goed voelt bestaat er nog zoiets als coitus interuptus wat ook leuk kan zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2006, 21:21   #6
Eefje18
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap jou precies Agreement. Ik zou ook willen dat mn vriend geniet, dan ga je er zelf ook meer waardering voor krijgen. Mijn vriend lukt 'het' ook niet met condoom. En dat vond hij zeker niet prettig. Daar worden jongens/mannen hartstikke onzeker van, ook al zeggen ze van niet. In hun ogen hebben ze gefaald..... De pil is voor 99,9 % veilig. Ze garanderen geen 100 % omdat ze niet kunnen onderzoeken of dat wel zó veilig is. Er zijn maar weinig middeltjes, dingetjes, die ze echt voor 100 % garanderen. Ze hebben de techniek nog niet zo ver, om dat te kunnen weten. Maar k kan je wel zeggen, de pil is op dat gebied het veiligst van alle voorbehoedsmiddelen. Pil en condoom samen is natuurlijk meer.....
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2006, 21:33   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
kans is nihil op zwangerschap. Het punt is dat ze niet kunnen beweren dat er 100% veiligheid is ivm juridische gevolgen....
Dat is niet helemaal waar.. Ze zetten het er ook op dat het niet 100% veilig is, omdat dit nu eenmaal niet zo is. D'r bestaat een kleine kans dat er een bepaalde immuniteit ten op zichte van de pil onstaat..

Raffaëla van Idols is er een voorbeeld van dat je de pil kan slikken, maar toch zwanger wordt. (Jensen!)
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2006, 16:53   #8
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans

Raffaëla van Idols is er een voorbeeld van dat je de pil kan slikken, maar toch zwanger wordt. (Jensen!)
maar wanneer je je pil niet elke dag bijv. stipt om 20u slikt is het al iets 'onveiliger'. en ik neem aan dat ze niet uitgebreid aan jensen heeft verteld of ze niet af en toe een paar uurtjes te vroeg of te laat een pil heeft geslikt.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2006, 17:11   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
maar wanneer je je pil niet elke dag bijv. stipt om 20u slikt is het al iets 'onveiliger'. en ik neem aan dat ze niet uitgebreid aan jensen heeft verteld of ze niet af en toe een paar uurtjes te vroeg of te laat een pil heeft geslikt.
Ze zei dat ze hem gewoon goed geslikt had. Hoeveel vrouwen slikken trouwens elke dag stipt om 20u de pil? Lijkt me een te verwaarlozen aantal, dus dat zal qua percentage ook niet veel uit moeten maken..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2006, 20:12   #10
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

Een vriendin van mij die is 2x zwanger geworden, terwijl ze de pil toch slikte... Bij haar werkte die hormonen van de pil op een bepaalde manier niet. Nu heeft ze een spiraaltje en alles gaat goed.

Dus ja 100% safe is het zeker niet. Maar ik denk dat je de pil wel goed genoeg kan vertrouwen. Dat kans dat je zwanger word is immers ontzettkend klein, anders was de pil al lang van de markt af...
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2006, 20:21   #11
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
maar wanneer je je pil niet elke dag bijv. stipt om 20u slikt is het al iets 'onveiliger'. en ik neem aan dat ze niet uitgebreid aan jensen heeft verteld of ze niet af en toe een paar uurtjes te vroeg of te laat een pil heeft geslikt.
er mag toch gewoon 36 uur maximaal tussenzitten? Zonder dat hij onveiliger wordt.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2006, 11:16   #12
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ze zei dat ze hem gewoon goed geslikt had. Hoeveel vrouwen slikken trouwens elke dag stipt om 20u de pil? Lijkt me een te verwaarlozen aantal, dus dat zal qua percentage ook niet veel uit moeten maken..
ik zeg ook niet dat het stipt om 20u moet..
maar ik kan me zo voorstellen dat je als je vaak een paar uur ertussen laat ofzo, dat het dan iets onveiliger wordt. ik slik m bijvoorbeeld sochtends en dan ga ik niet elke keer precies om 9 uur opstaan om hem te slikken. maar ik weet verder zelf ook niet of dat uitmaakt, maar k kan me dat wel voorstellen zeg maar.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.