Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 July 2004, 14:45   #1
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard Nieuw OW-beleid

Citaat:
Bij deze voeren we een nieuw OW-beleid in. De richtlijn hiervoor zal zijn dat iemand na 2 OW's gebanned wordt. De situatie en persoon zullen echter bepalen of en wanneer iemand gebanned wordt; dit kan dus ook bijvoorbeeld na 1 of 3 OW's.
In staff zullen we situaties snel bespreken. Dit houdt dus in dat er snel gehandeld moet worden en dat er niet op de mening van iedereen gewacht hoeft te worden.
Degenen die nu 2 OW's hebben hoeven niet bang zijn meteen gebanned te worden, dat zou niet eerlijk zijn.
Hij staat ook bij mededelingen, maar dat jullie het even weten
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:20   #2
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

caloriearminorde
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:23   #3
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Ik vind het bagger
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:26   #4
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom dan nog in hemelsnaam een OW systeem behouden.
je kan dan beter als iemadn een ernstige overtreding begaat aan de hadn darvan een bantijd beslissen

bijv ban van 2 uur, als iemand vreselijk aant spammen is.
zo kan je vaker bannen en is effectiever dan iemadn meteen 2 of 4 weken geen acces te geven
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:50   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

We zullen in staff de situatie bespreken. Dan komt het bij mij een beetje over dat mensen die minder goed liggen bij de staff of nog onbekend zijn op het forum eerder de kans krijgen gebanned te worden dan anderen! Je speelt jezelf dan eigenlijk corruptie in de hand .
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:53   #6
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je wilt dus eigenlijk zeggen dat het niet echt heel veel uit maakt hoeveel OW's je hebt
want de ene keer word iemand gebanned na 1 OW, de andere keer na 3

het ligt nu dus meer aan hoe erg de OW is of iemand gebanned word of niet
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 15:57   #7
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
We zullen in staff de situatie bespreken. Dan komt het bij mij een beetje over dat mensen die minder goed liggen bij de staff of nog onbekend zijn op het forum eerder de kans krijgen gebanned te worden dan anderen! Je speelt jezelf dan eigenlijk corruptie in de hand .
Lijkt me wel een goede zaak hoor, want ik hoop dat fb's die uit de lossen hand met OW strooien dan een halt zal worden toegeroepen.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:20   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
je wilt dus eigenlijk zeggen dat het niet echt heel veel uit maakt hoeveel OW's je hebt
want de ene keer word iemand gebanned na 1 OW, de andere keer na 3

het ligt nu dus meer aan hoe erg de OW is of iemand gebanned word of niet
Precies, waarom noem je het dan nog OW-systeem? Na 2 OW's wordt je gebanned, maar het ken ook na 3, en dat wordt achter gesloten deuren besproken.. Uiterst dubieus, ik zie de discussies nu alweer voor me..

Kan iemand me de diepere redenen voor deze verandering meedelen? Wat is het nut ervan om het weer willekeurig te gaan doen? Wat is de doelstelling van de verandering, en wat denken jullie ermee te bereiken?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:33   #9
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Het huidige systeem werkte niet goed. Kijk bijvoorbeeld naar Forza, we hebben toen geduldig moeten wachten totdat hij 3 OWs had omdat dat de regel was, na 3 OW's word je gebanned en niet anders.

Nu zijn we overgegaan op een richtlijn. Doorgaans word je nu na 2 OW's gebanned. We willen hier echter niet altijd aan vasthouden en vanaf kunnen stappen als het nodig is. Stel dat je over een jaar tijd 2 OW's hebt gekregen om zaken die minder 'erg' zijn. Dan kunnen we dus bepalen om je nog geen ban te geven.
Een OW is namelijk een gelijke straf voor verschillende overtredingen. Op deze manier kunnen we toch beter passende straffen geven vind ik.

@ Sandra: ik denk niet dat het werkt om alleen met bannen te werken. Ten eerste denk ik dat niet iedereen het erg vind om voor een paar uurtjes niet op het forum te kunnen. Ten tweede denk ik dat een OW duurzamer is. Je kunt de fout in gaan, kunt nog een kans krijgen, ga je dan weer de fout in, kun je gebanned worden. Dit kan zich opstapelen.
Met een alleen-bansysteem zou dat vast ook wel kunnen, maar dat lijkt me veel omslachtiger.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:37   #10
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik ben bang dat deze regel alleen maar meer beschuldigingen van 'vriendjespolitiek' gaat opleveren.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:39   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Tja, zoals je het nu uitlegt klinkt het logisch. De praktijk zal moeten gaan uitwijzen wat het beste was, want ik zie de discussies alweer voor me wanneer de een wel een ban krijgt en de ander niet. Waar trek je de grens? Nu was het duidelijk; 3 OW's is ban, 2e OW is laatste waarschuwing.

Is deze beslissing trouwens echt genomen met het oog op Forza? Das toch al gauw pak 'm beet 3 maanden geleden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:41   #12
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik ben bang dat deze regel alleen maar meer beschuldigingen van 'vriendjespolitiek' gaat opleveren.
Dat hoop ik eens niet. Jullie kunnen ons er bij voorbaat al wel van gaan beschuldigen dat we op deze manier de zogenaamde "vriendjes" minder snel zullen bannen dan anderen, maar ik vind dat totaal onterecht. Wat we doen hangt af van de hele situatie. Er zitten genoeg verschillende mensen in de staff om "vriendjespolitiek" tegen te gaan (ik bedoel dat niet iedereen dezelfde "vriendjes" heeft en dat iedereen een ander er op kan wijzen als hij/zij aan "vriendjespolitiek" doet).

Waarschijnlijk zal het ook niet meteen perfect werken, maar een kans lijkt me op z'n minst op z'n plaats.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:41   #13
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518


Is deze beslissing trouwens echt genomen met het oog op Forza? Das toch al gauw pak 'm beet 3 maanden geleden
Onder andere, maar ik vind dat het beste voorbeeld
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:48   #14
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Nu zijn we overgegaan op een richtlijn. Doorgaans word je nu na 2 OW's gebanned. We willen hier echter niet altijd aan vasthouden en vanaf kunnen stappen als het nodig is. Stel dat je over een jaar tijd 2 OW's hebt gekregen om zaken die minder 'erg' zijn. Dan kunnen we dus bepalen om je nog geen ban te geven.
Kun je dan niet beter met een verlooptijd van OW's gaan werken?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 16:51   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Kun je dan niet beter met een verlooptijd van OW's gaan werken?
Kleine en grote OW's bijvoorbeeld. Kleine OW's verlopen dan, grotere blijven altijd staan. Maar 2 kleine OW's samen maakt wel één grote.. 2 kleine OW's binnen een half jaar zou dan leiden tot toch eventueel een bannetje..
Maar ach, iedereen hier is toch braaf
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 17:03   #16
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Halve OW's dus? En waarom zouden we dan geen gezeik krijgen omdat we de een een halve OW zouden geven en de ander een hele
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 17:20   #17
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat denk je van gewoon geen beleid en mensen gewoon bannen om wat ze doen en mensen waarschuwingen geven als ze over de scheef gaan en als ze dit nog een keer doen ze dan bannen, maar niet zoiets als bij 2 OW's heb je een ban aan je broeken

ik heb bijvoorbeeld in mijn forum verleden wel eens OW's gekregen en als ik er nu 1 bij zou krijgen zou ik meteen gebanned worden, onlogisch volgens mij
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 17:40   #18
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
wat denk je van gewoon geen beleid en mensen gewoon bannen om wat ze doen en mensen waarschuwingen geven als ze over de scheef gaan en als ze dit nog een keer doen ze dan bannen, maar niet zoiets als bij 2 OW's heb je een ban aan je broeken

ik heb bijvoorbeeld in mijn forum verleden wel eens OW's gekregen en als ik er nu 1 bij zou krijgen zou ik meteen gebanned worden, onlogisch volgens mij
Dat werkt vriendjespolitiek juist in de hand . Volgens een beleid wordt iedereen op gelijke wijze behandeld (anders heb je ook geen beleid). Regels zijn duidelijk, fouten mag je maken maar ergens is de grens. Wil je die grens over? Ook goed, maar dan doe je dat ergens anders en ken je de gevolgen voor hier.
Ik snap het probleem omtrent bans niet zo, als je je fatsoenlijk gedraagt heb je er helemaal geen last van. Kijk eerst es naar je eigen gedrag alvorens je zeurt over bans.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 17:46   #19
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Halve OW's dus? En waarom zouden we dan geen gezeik krijgen omdat we de een een halve OW zouden geven en de ander een hele
Als je vind dat iemand die het beleid in twijfel trekt meteen zeikt dan ben je natuurlijk niet goed bezig! Kritiek zal er ALTIJD zijn, welk systeem je nu toepast. Het systeem wat je nu wil gaan invoeren steekt echter niet al te best in elkaar.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 18:07   #20
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Kan dat gezeur over vriendjespolitiek ook niet eens kappen?

Of wij wel of niet vriendjes willen zijn hangt van jullie gedrag af..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 18:13   #21
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Als je vind dat iemand die het beleid in twijfel trekt meteen zeikt dan ben je natuurlijk niet goed bezig! Kritiek zal er ALTIJD zijn, welk systeem je nu toepast. Het systeem wat je nu wil gaan invoeren steekt echter niet al te best in elkaar.
Neem het allemaal nou niet zo letterlijk..
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 18:57   #22
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Schrok ik ff toen ik de eerste paar regels had gelezen
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 19:25   #23
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chica
Neem het allemaal nou niet zo letterlijk..
Lees je wel goed! Anders: een beleid niet zo letterlijk nemen, das lekker !
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:23   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Halve OW's dus? En waarom zouden we dan geen gezeik krijgen omdat we de een een halve OW zouden geven en de ander een hele
Zit wel wat in ja. Het was ook maar een proefballonnetje, ik ga met de tijd mee

@ Kampie: vriendjespolitiek creëer je zelf. Waar rook is is vuur om er eens een cliché tegenaan te gooien Bas is ook zeker niet de enige die erover klaagt huh
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:26   #25
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Zit wel wat in ja. Het was ook maar een proefballonnetje, ik ga met de tijd mee
kben blij dat je meedenkt
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:35   #26
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
kben blij dat je meedenkt
Ik denk ook mee
Eindelijk eens een FB die dat niet meteen gezeik noemt
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:38   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik denk ook mee
Eindelijk eens een FB die dat niet meteen gezeik noemt
Arthur noemt dat ook geen geziek

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:40   #28
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga ook zeuren
dan vind ik wel dat er open en bloot een stukje forum moet worden weer gegeven : ow 2 ows ect.. geband..
Leden moeten er niet in hoeven te posten.. maar er wel in kunnen kijken.. ik weet niet of dat kan.. maar misschien schrikt dat genoeg af ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:51   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dupke
ik ga ook zeuren
dan vind ik wel dat er open en bloot een stukje forum moet worden weer gegeven : ow 2 ows ect.. geband..
Leden moeten er niet in hoeven te posten.. maar er wel in kunnen kijken.. ik weet niet of dat kan.. maar misschien schrikt dat genoeg af ofzo
Moet zeggen dat ik daar ook voorstander van ben Kun je altijd even kijken waarvoor ie ook weer was, en hoeveel je er hebt.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:53   #30
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het op zich wel goed dat van het gehele gedoe van 3 OW's = ban afgestapt wordt, omdat teveel mensen daarop rekende, maar ik vind dat je het gehele OW systeem moet laten vallen en gewoon situatie per situiatie moet evalueren.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 20:54   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlauweWolf
Ik vind het op zich wel goed dat van het gehele gedoe van 3 OW's = ban afgestapt wordt, omdat teveel mensen daarop rekende, maar ik vind dat je het gehele OW systeem moet laten vallen en gewoon situatie per situiatie moet evalueren.
En hoe houd je dan bij wat iemand gedaan heeft? Willekeurig handelen ben ik niet voor, wel voor wat anders. Heb je geen idee wat zou kunnen werken en voor iedereen duidelijk is?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 22:57   #32
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon alle overtredingen afzonderlijk beoordelen.
Als iemand iets doet dat geen ban waard is dan plaats je het gewoon in de topic met zijn naam en als hij dan iets doet dat wel een ban waard is, of als verschillende feiten samen een ban waard is ga je gewoon op dat moment kijken.

Hoeveel keer is hij in de fout gegaan ?
Wat heeft hij gedaan, en wat is dan de totale straf ?

Daarop baseer je een banperiode en na die periode wordt zijn 'dossier' weer leeggemaakt en zet je er gewoon in dat hij al 1 maal een ban had.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2004, 23:03   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat wordt dan wel héél willekeurig.. Ik neem aan dat je het dan wel openbaar houdt?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 00:43   #34
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlauweWolf
gewoon alle overtredingen afzonderlijk beoordelen.
Als iemand iets doet dat geen ban waard is dan plaats je het gewoon in de topic met zijn naam en als hij dan iets doet dat wel een ban waard is, of als verschillende feiten samen een ban waard is ga je gewoon op dat moment kijken.

Hoeveel keer is hij in de fout gegaan ?
Wat heeft hij gedaan, en wat is dan de totale straf ?

Daarop baseer je een banperiode en na die periode wordt zijn 'dossier' weer leeggemaakt en zet je er gewoon in dat hij al 1 maal een ban had.
Dan wordt et wel es tijd om geld in te zamelen voor betaalde krachten Et worden net politie agenten die een PV moeten schrijven nou.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 00:58   #35
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach ja dan niet, met jullie vriendjespolitiekpractijken valt toch niks logisch te verzinnen, want steeds komen jullie terug op hetzelfde, der gaat vriendjespolitiek zijn ..

tjah dat ligt dan niet aan de manier waarop je de OW's uitdeelt en bekijkt, maar aan de staffleden of dat er wel dan niet is..
dus ik denk dat er dan eerder een probleem bij de staff zit als je ze niet vertrouwt..
met die OWs van nu kan je ook zo willekeurig zijn of je wil.. je beslist ook nog zelf of je die iemand een fatale 3de OW geeft voor een onbenulligheid of niet..

Dat voorstel van jou.. je kan daar ook willekeurig zijn, dat kan je met alle voorstellen.. dus ik vind dat je de voorstellen moet bekijken met het idee dat de staff niet aan vriendjespolitiek doet, en dan zien wat het kan opleveren.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 01:04   #36
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk is het systeem van nu nog redelijk goed, maar je moet afstappen van de 3 OW's = ban gedoe.
Het voorstel van 2 OW's.. nee das gewoon hetzelfde principe..

Je moet gewoon bijhouden van de leden wat ze misdoen en wanneer, en telkens ze nog iets misdoen zet je dat erbij.
Op dat moment bekijk je of de som van de fouten die hij/zij maakte al genoeg is voor een ban of niet.
En dat moet je beslissen onafhankelijk van het aantal fouten maar des te meer afhangend van hoe "zwaar" de fouten zijn en hoeveel last daarmee veroorzaakt is.

Dus gewoon bijhouden wat ze misdoen en als de som teveel wordt naar jullie mening geven jullie maar een ban.



Misschien is het wel een goed idee om na elke ban in feedback een topic te plaatsen wie geband is, voor hoe lang en wat hij allemaal misdaan had.
Daar mogen leden dan commentaar op geven, waar ze de staff dan kunnen zeggen of ze vinden dat de ban te lang of te kort is..
Bans die uitgesproken zijn worden niet meer veranderd (zet dat bovenaan in het dik in het topic ) maar jullie kunnen dan rekening houden met de reacties van de leden een volgende keer dat een soortgelijke ban moet worden uitgedeeld
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 01:05   #37
BlauweWolf
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Dan wordt et wel es tijd om geld in te zamelen voor betaalde krachten Et worden net politie agenten die een PV moeten schrijven nou.
dat is al zo hoor ;P
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 01:05   #38
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlauweWolf
ach ja dan niet, met jullie vriendjespolitiekpractijken valt toch niks logisch te verzinnen, want steeds komen jullie terug op hetzelfde, der gaat vriendjespolitiek zijn ..

tjah dat ligt dan niet aan de manier waarop je de OW's uitdeelt en bekijkt, maar aan de staffleden of dat er wel dan niet is..
dus ik denk dat er dan eerder een probleem bij de staff zit als je ze niet vertrouwt..
met die OWs van nu kan je ook zo willekeurig zijn of je wil.. je beslist ook nog zelf of je die iemand een fatale 3de OW geeft voor een onbenulligheid of niet..

Dat voorstel van jou.. je kan daar ook willekeurig zijn, dat kan je met alle voorstellen.. dus ik vind dat je de voorstellen moet bekijken met het idee dat de staff niet aan vriendjespolitiek doet, en dan zien wat het kan opleveren.
Als je in beginsel al sowieso geen vertrouwen hebt in de staff zal elk voorstel stranden, hoe dan ook. Het beleid wordt niet getoetst door een onafhankelijke commissie en ook niet door een computer or whatever.
Alles is hoe dan ook relatief willekeurig, de mate waarin doet er nog niet eens toe. Als je geen vertrouwen hebt in de beslissingen die de staff maakt is het imho redelijk snel over.. niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 09:00   #39
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Bluewolf, zoals jij het brengt zal het ook gedeeltelijk zijn. Maar we hebben de 2 OW's = ban als richtlijn aan gehouden, om wat duidelijkheid te creeren voor de staff en de leden, en voor ons als handvat.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 09:05   #40
HazesRules
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind die regelementen en beleidsmaatregelen allemaal heel leuk en aardig, maar willen we a.j.b. niet vergeten dat dit een FORUM is en niet de algemene vergadering van de Tweede Kamer? En trouwens volgens mij valt het hier allemaal wel mee met spammers enz. Soms een paar mensen die reclame maken (voor een site of voor zichzelf )... maar voor de rest.

Maar ja ik kan het wel begrijpen, als je nu eenmaal een beetje macht hebt, al is het op een FORUM, dan misbruik je die soms ook een beetje.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 09:08   #41
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HazesRules
En trouwens volgens mij valt het hier allemaal wel mee met spammers enz. Soms een paar mensen die reclame maken (voor een site of voor zichzelf )... maar voor de rest.
je moest eens weten
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 09:11   #42
HazesRules
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
je moest eens weten
Neuj ik snap wat je bedoelt....

Maarreh sommige mensen vinden het irritant als mensen zo serieus doen over onbenullige zaken. (Zoals ons pm-gesprek van gister, jij houdt je aan de regels en ik vind het onzin)
Maar ja er zit een knop op je pc, die helpt je zo uit de puree!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 10:22   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het klopt wat je zegt, BW.. Op elk systeem valt wel iets aan te merken, maar het moet wel duidelijk zijn, anders wordt het helemaal willekeurig, en dan heb ik het niet over vriendjespolitiek maar dan kan het zelfs afhankelijk zijn van de zin die iemand een dag heeft.

Oh, dat ziet er uit als een flame, ff aantekeningetje plaatsen. Nu kun je voordat je een OW krijgt toch enigzins over de schreef gaan. Dan lijkt me het 2 OW's ban-systeem effectiever en eerlijker..

Maar misschien is het idee van Bas toch iets, OW's na een tijdje laten vervallen wanneer je terug gaat naar 2 OW's. Als je na 2 OW's toch nog niet per se een ban hoeft te hebben.. Gewoon de OW laten evalueren als je daar zelf prijs op stelt (ff FB PM'en ofzo). Als het een lichtelijk vergrijp is dan hoeft ie niet per se te blijven staan denk ik?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 11:30   #44
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik had al een balletje omhoog gegooid voor het laten vervallen van OWs,...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 11:35   #45
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik had al een balletje omhoog gegooid voor het laten vervallen van OWs,...
En?

Overigens is het eigenlijk heel simpel.. Iemand die zich in 1 jaar minder vaak dan 1 keer misdraagt is ook geen structurele verzieker. Iemand die zich op korte termijn 2x misdraagt is dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wél. Als je in een jaar tijd 1 OW'tje krijgt, dan moet je die persoon denk ik niet gaan bannen alsie dan nog een keertje over de schreef gaat denk ik..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 11:39   #46
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
En?

Overigens is het eigenlijk heel simpel.. Iemand die zich in 1 jaar minder vaak dan 1 keer misdraagt is ook geen structurele verzieker. Iemand die zich op korte termijn 2x misdraagt is dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wél. Als je in een jaar tijd 1 OW'tje krijgt, dan moet je die persoon denk ik niet gaan bannen alsie dan nog een keertje over de schreef gaat denk ik..
dat is dus ook mijn idee
ik zou zelfs zeggen: per 3maanden een OW laten vervallen ofzo.
nu heb je natuurlijk grapjassen die zich dan natuurlijk gelijk weer durven vergrijpen aan een flame. of iets anders waarmee ze weer hun volgende OW oplopen..echter dit soort figuren heb je er ook zo uit en hoef je dus ook niet te wachten op een volgende OW, die hebben dan gewoon een ban te pakken
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 11:41   #47
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
dat is dus ook mijn idee
ik zou zelfs zeggen: per 3maanden een OW laten vervallen ofzo.
nu heb je natuurlijk grapjassen die zich dan natuurlijk gelijk weer durven vergrijpen aan een flame. of iets anders waarmee ze weer hun volgende OW oplopen..echter dit soort figuren heb je er ook zo uit en hoef je dus ook niet te wachten op een volgende OW, die hebben dan gewoon een ban te pakken
Mwah, dan zou ik zeggen half jaar.. Iemand die elke 3 maanden een OW krijgt (dus 4 OW's per jaar!) draagt wel degelijk bij aan het verzieken van het forum, of vind je niet?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 12:21   #48
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Het huidige systeem werkte niet goed. Kijk bijvoorbeeld naar Forza, we hebben toen geduldig moeten wachten totdat hij 3 OWs had omdat dat de regel was, na 3 OW's word je gebanned en niet anders.

Nu zijn we overgegaan op een richtlijn. Doorgaans word je nu na 2 OW's gebanned. We willen hier echter niet altijd aan vasthouden en vanaf kunnen stappen als het nodig is. Stel dat je over een jaar tijd 2 OW's hebt gekregen om zaken die minder 'erg' zijn. Dan kunnen we dus bepalen om je nog geen ban te geven.
Een OW is namelijk een gelijke straf voor verschillende overtredingen. Op deze manier kunnen we toch beter passende straffen geven vind ik.

@ Sandra: ik denk niet dat het werkt om alleen met bannen te werken. Ten eerste denk ik dat niet iedereen het erg vind om voor een paar uurtjes niet op het forum te kunnen. Ten tweede denk ik dat een OW duurzamer is. Je kunt de fout in gaan, kunt nog een kans krijgen, ga je dan weer de fout in, kun je gebanned worden. Dit kan zich opstapelen.
Met een alleen-bansysteem zou dat vast ook wel kunnen, maar dat lijkt me veel omslachtiger.

Forza is destijds door de staff volkomen verkeerd aangepakt.. Hij heeft tig herkansingen gehad.. Dat werkt natuurlijk niet.
Hij had allang permanent gebanned kunnen zijn, ook zonder drie OW's... Het 3OW's-systeem kan goed werken, als het maar juist wordt toegepast...
Maar met dit nieuwe systeem is ook niets mis...
Al die systemen vallen of staan toch met de invulling die je er aan geeft.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 12:29   #49
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Al die systemen vallen of staan toch met de invulling die je er aan geeft.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2004, 13:59   #50
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Forza is destijds door de staff volkomen verkeerd aangepakt.. Hij heeft tig herkansingen gehad.. Dat werkt natuurlijk niet.
Hij had allang permanent gebanned kunnen zijn, ook zonder drie OW's... Het 3OW's-systeem kan goed werken, als het maar juist wordt toegepast...
Maar met dit nieuwe systeem is ook niets mis...
Al die systemen vallen of staan toch met de invulling die je er aan geeft.
klopt daar heb je helemaal gelijk in, maar ik dat dat met forza bijvoorbeeld gebeurde doordat het oude systeem er al zo ingesleten was. we hebben nu met z'n allen besloten dat we het anders gaat doen, wat ook betekent dat we er nu de juiste invulling aan kunnen geven
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:51.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.