Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Actualiteiten > Verkiezingen 2006
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2006 Wie wordt de grootste partij? Mag jij al stemmen? Of waar zou je op gestemd hebben en waarom? Bespreek het hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 30 September 2006, 21:10   #1
Jpy
Guest
 
Berichten: n/a
Question Bos of Balkenende

Wie kies jij Bos of Balkenende?

Ik ga voor Balkenende! Balkenende is beter dan die schreeuwlelijk van een Bos! Ik denk persoonlijk dat Bos niet meer gaat winnen. Het CDA en PvdA staan nu gelijk met 43 zetels. Balkenende is in een peiling populairder dan Bos. En een zittende premier die het goed doet heeft veel kans!

Ik vond een leuk stukje op http://www.bloggers.nl/opgemerkt

Over een glansrijke overwinning in november kan Wouter Bos helemaal niet zeker meer zijn. Al staat zijn partij nog ongeveer 6 zetels boven het CDA, hijzelf staat al ver onder Jan Peter Balkenende. En dit zal zeker invloed hebben op de verkiezingsuitslag. Denk maar aan 1986, toen stond de PvdA ver boven het CDA in de peilingen. Maar het volk wilde liever Ruud Lubbers van het CDA in het torentje houden. Daarom stemden ze massaal op het CDA. Dat kan nu ook gebeuren.

De grote vraag is nu: wie wordt de nieuwe premier? Jan Peter Balkenende of Wouter Bos! Een meerderheid ziet liever Balkenende weer terug. Er is dus een grote kans dat zwevende kiezers (en VVD-ers) massaal op Balkenende gaan stemmen, om Bos uit het torentje te weren. (Maurice de Hond denkt denkt dat dertig procent van de VVD-kiezers overstappen naar CDA. Dat kan ongeveer tien zetels schelen.) Bos staat in een slechtere positie dan Balkenende. Hij heeft namelijk veel meer concurentie dan Balkenende. Bos heeft te maken met de populaire Jan Marijnissen (SP) en Femke Halsema (GL). Balkenende heeft hiet niets tot nauwelijks last van. Hij pofiteert juist van concurrentie, hij heeft namelijk veel kans dat de wankele VVD hem een hoop stemmen gaat opleveren.

Op dit moment is Balkenende niet meer de Harry Potter, of de Bak-ellende. Integendeel, veel mensen hebben vertrouwen in deze man gekregen. Dit komt voornamelijk dat het weer goed gaat met de economie, de vruchten worden geplukt van zijn harde beleid. Veel mensen gaan zien dat hij het niet voor de lol heeft gedaan, maar dat hij het beste met Nederland voor heeft gehad.

Een positief punt van Balkenende is dat hij op een goede manier koppig is. Hij laat zich niet van de baan slaan door kritiek net als Wouter Bos (AOW). Hij vond Nederland belangrijker dan zichzelf. Aan zijn eigen populariteit dacht hij niet, hij dacht in de eerste plaats aan Nederland.Want vergis je niet: het is echt niet leuk om altijd maar kritiek te krijgen, om altijd bespot te worden, om zo impopulair te zijn. Balkenende heeft dit overwonnen!

Balkenende heeft een goede positie ingenomen. Hij doet nog niet mee met debatten met Bos. Ze moeten het met Maxime Verhagen doen. Als het ware staat Balkenende nu boven de partijen. Met interviews en dergelijk is hij bijzonder relaxt. Balkenende kreeg de volgende vraag bij een interview: 'Wie is uw Tomtom, uw navigator, was één van de vragen… en omdat het antwoord even uitbleef kwam daar nog achteraan: wie leidt u de weg…. Opeens wist de premier wat hij moest antwoorden: Bianca, mijn vrouw. Even, heel even, ging er schok door de tv-kijkers. Balkenende klonk als Wim Kok.' (www.descopist.nl) Ook met de Bavaria-race in Rotterdam was hij ongekent populair. Het werd begroet als een held. De kritiek is totaal verstomd na Balkenende III.

Natuurlijk moet we de lijstrekkersdebatten en de verkiezingen afwachten. Maar een ding is zeker. Balkenende staat in een hele goede positie. Hij is populair, betrouwbaar en symphatiek! Dit kan leiden tot Balkenende IV!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 12:19   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Geen van beiden. Bos praat niet met 2 maar met 5 verschillende monden als het hem uitkomt, en Balkenende heeft het 3 kabinetten lang waardeloos gedaan.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 13:27   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Balkenende, 100%

Hij komt op mij over als een zeer integer leider en hij heeft als premier in de afgelopen 4 jaar al zoveel meegemaakt, ik heb hem echt zien groeien en gun hem dan ook een balkenende IV, die wel de gehele 4 jaar gaat uitzitten. Met een betrouwbare coalitie partner als de VVD moet dat zeker mogelijk zijn. Balkenende heeft wel degelijk veel bereikt, immigratie is een flinke halt toegezegd, antiterrorisme maatregelen zijn succesvol gebleken, de zorg is geherstructureerd en de economie in het algemeen is weer in een uptrend, investeringsklimaat in Nederland ten opzichte van andere EU lidstaten is weer zeer positief, er is jaarlijks een miljard euro minder bijdrage aan Brussel geleverd.

Verder heeft Bos nog helemaal niets laten zien waaruit blijkt dat hij beschikt over de capaciteiten om een land te regeren. Het is een ruziezoeker en een kinderachtig heerschap.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2006, 13:45   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het laatste ben ik volkomen mee eens.

Immigratie beperken: is een doel op zich. Verder valt niet louter aan cijfers af te lezen of je kunt spreken van een geslaagd beleid. Ik vind in veel gevallen dat er sprake is geweest van een volkomen a-sociaal beleid waarbij het vooral leek te gaan om goedkoop scoren bij Nederlanders ten koste van schrijnende gevallen. Ijzeren Rita noemt de 1 het bijna liefkozend, ik noem het a-sociaal beleid.

Economische uptrend: Nederland is als exportland al sinds jaar en dag volkomen afhankelijk van de wereldeconomie. Gaat het in de wereld goed dan doen wij het goed, gaat het in de wereld slecht dan doen wij het slecht. Alleen deden wij het vergeleken met veel landen nog net even slechten en gaan we als laatste land weer een beetje omhoog. Heeft nauwelijks iets te maken met regeringsbeleid.

Antiterrorisme: laat met niet lachen. Alsof Balkenende's kabinet aanslagen weet te voorkomen. Stoer hoor, met een heel leger sluipschutters in Den Haag wat schooiers oppakken, maar wanneer er iemand het in zijn bol heeft dan is de regering wel de laatste die dat weet te verijdelen. Mijns inziens hebben we alleenmaar geluk gehad dat er nog niemand ons land heeft uitgekozen voor een aanslag.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2006, 23:25   #5
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Even beknopt:
Ik ben absoluut een aanhanger van de basis van het gedachtengoed van de PVDA.
Wouter Bos vind ik alleen wel eens wat populistisch overkomen. Toch vind ik hem wel een geschikt leider. Van de PVDA en ook Nederland. Ik denk ook dat hij de kracht/ personality/ communicatie skills heeft om bijvoorbeeld internationaal wat meer voor elkaar te krijgen.
(Ik kan me trouwens voorstellen dan mensen hem een beetje een gluiperd vinden, maar ik zie het meer als politiek handig/ gewiekst. Dat heb je gewoon nodig in de politiek .)

Balkenende heeft het overigens niet slecht gedaan in mijn ogen, maar ik zal nooit op (een persoon van) het CDA stemmen vanwege de beginselen van de partij. En ik ben het met Bart eens (maak ik op uit z'n stukje?) dat hij niet dermate bijzondere resultaten heeft geboekt dat ik overloop van enthousiasme en vind dat hij zeker door moet gaan.
Laat Bos het maar proberen!

Ik zal dus op Bos stemmen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2006, 19:30   #6
MD-Noortje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

PVDA , zit nu eenmaal in mijn bloed !
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2006, 18:56   #7
der-roedie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bos alsjeblieft here god BOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2006, 18:57   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MD-Noortje
PVDA , zit nu eenmaal in mijn bloed !

Het is als aids, wil je dat zeggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2006, 19:12   #9
.yorick.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bos!!!!!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2006, 19:31   #10
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
Het is als aids, wil je dat zeggen?


Balkenende trouwens, wie of wat de fok zou nou weer op Bos stemmen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2006, 15:24   #11
bono_vox-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bos lult over van alles maar er gebeurt niks.
balkende doet het goed zat.
zie jij nederland nu in de goot verdwijnen?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2006, 19:05   #12
der-roedie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bos Bos Bos Bos Bos Bos Bos Bos Bos En Nogeens Bos
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2006, 20:49   #13
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bartje518 Bekijk Bericht
Antiterrorisme: laat met niet lachen. Alsof Balkenende's kabinet aanslagen weet te voorkomen. Stoer hoor, met een heel leger sluipschutters in Den Haag wat schooiers oppakken, maar wanneer er iemand het in zijn bol heeft dan is de regering wel de laatste die dat weet te verijdelen. Mijns inziens hebben we alleenmaar geluk gehad dat er nog niemand ons land heeft uitgekozen voor een aanslag.
Dat je er niets van gemerkt hebt wil niet zeggen dat het anders niet was gebeurt...
Dat is nu een nadeel van preventie, je weet niet of het gewerkt heeft.
net als de griepprik, als je een griepprik haalt weet je niet of je wel de griep had gehad als je er geen had genomen...

En even voor de duidelijk 100% balkenende, die bos hangt me echt de keel uit. Stompzinnig kinderlijk ventje
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2006, 17:36   #14
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

Balkenende, omdat hij op mij veel serieuzer overkomt dan Bos. Ik vertrouw Bos niet op de een of andere manier. Verder ben ik ook rechts, dus tsja dan kies je al sowieso eerder voor Balkenende.
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.