Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 March 2007, 11:45   #1
14-11-06
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Waar is liefde bestand tegen?

Ik heb een superlieve vriendin, en ik hou heel veel van haar, maar laatste 2 weken heb ik een probleem gehad. Ik heb haar leren kennen doordat mijn zusje bij haar in de klas zit.

Maar het gaat nu heel slecht thuis, heel veel ruzie tussen mijn zusje en mijn vader. Mijn ouders zijn gescheiden trouwens. Nouja, 2 weken geleden had ik zaterdag afgesproken met mijn vriendin en we waren hier thuis en ik wilde niet dat ze zich druk maakte over deze situatie. Maar mijn zusje en mijn vader kregen weer superruzie beneden in de woonkamer terwijl wij boven op mijn kamer zaten. We gaan nu, mijn zusje en ik, verhuizen want zo kan het niet meer. Heel gedoe, maar ik heb weer een beetje vertrouwen erin dat het dan wel goed zal komen. Alleen ondertussen is het wat slechter gegaan tussen mij en me vriendin, en ze had gisteren gezegd dat ze niet wist waarom maar dat ze de laatste 2 weken niet echt verliefd meer is. En dus hebben we het uitgemaakt, om te kijken of we weer bij elkaar komen en weer verliefd worden, onder het motto dat dat een beetje vanzelf moet gaan. Ik had dat gevoel zelf ook een beetje verloren door die rootzooi hier thuis. In ieder geval wel heel veel houden van haar, maar geen vlinders ofzo in je buik. We zitten ook niet bij elkaar op school, en ik zie haar eigenlijk nergens behalve wanneer we afspreken. Als ik bij haar op school zou zitten zou het makkelijker zijn om te zeggen, het gaat nu vanzelf wel. Maar ik heb het idee dat als we nu niks meer echt doen, dat het dan gewoon verwaarloost wordt, of ik moet dat gevoel terug krijgen met MSN gesprekken...maar dat is zo anders.

Ze heeft er dus al 2 weken mee gezeten, beetje zo'n twijfel gevoel. Volgens mij, is het ook best een opluchting voor haar dat ze het nu heeft gezegd hoe ze afgelopen 2 weken voelt. En ze zal vast even wat tijd alleen willen, even niet gedwongen voelen om verliefd te zijn. Want we vinden elkaar allebei echt perfect, leuk en lief en alles. Maar het gaat nu even niet. Maar ik vraag me af, als je dat verliefde gevoel een beetje kwijtraakt onder zulke omstandigheden, kan het zijn dat als er dalijk een oplossing is voor ons thuis, dat we dan weer allebei verliefd kunnen worden.
Of is dit een teken dat beter is als het uit gaat, omdat liefde hier bestand tegen moet zijn, als het echt is? Ik wil niet dat ze zich druk maakt om die situatie thuis, het wordt dan automatisch ook haar probleem voor haar gevoel. Maar mijn zusje heeft het er ook constant tegen haar over in de klas, die problemen. Maar ik wil niet dat dat onze relatie verpest.

Ik weet het niet echt meer, eerlijk gezegd. Ik denk dat als het hier goed komt dat we weer leuke dingen kunnen doen, en dat we dan vanzelf weer een beetje dat gevoel krijgen. Een keer een dagje naar amsterdam met de trein ofzo. Of naar het park even zitten en gewoon relax even nergens aan denken. Of bowlen of iets heel simpels. Maar maken dat soort dingen nou verliefdheid, of klopt dit niet, dat door dingen te doen dat je samen blijft?

Oftewel, hoort liefde hier tegen bestand te zijn.
En kan je zeggen dat als het nu kwijt, dat het niet meer terugkomt als het thuis een beetje beter wordt. Of is dit iets wat heel veel relatie's kapot zou maken?

Sorry, lange post maar echt ik moet gewoon even weten wat andere zouden doen, of ervan vinden.

Laatst aangepast door 14-11-06 : 23 March 2007 om 11:55
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2007, 12:15   #2
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar waren? Aan je naam te zien 4 maanden?

Ik denk zelf dat echte liefde tegen heel veel dingen bestand is. Maar ik snap niet waarom jij vindt dat zij zich niet druk moet maken om jullie situatie thuis. Zij kan je juist ondersteunen en bijstaan in moeilijke periodes! Misschien voelde ze zich daarom een beetje buitengesloten? Omdat jij niet al je gevoelens over thuis met haar deelde?

Ik weet het ook niet natuurlijk hè, ik ken het hele verhaal niet.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2007, 13:34   #3
hegje
boooooooooooooooooooring
 
hegje's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 May 2003
Locatie: almeloooooo
Berichten: 1.098
Stuur een bericht via MSN naar hegje
Question

ik denk omdat vrouwen van een mug een olifant maken als het om dingetjes gaat.

spreken jullie elkaar dan nog wel, of is contact ook helemaal verdwenen?
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2007, 14:55   #4
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

mono cijfer naam = ban
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2007, 00:32   #5
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad, ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar zijn gebleven.
Als je een tijd bij elkaar bent groei je naar elkaar toe en hou je zodanig van je partner dat het als familie is: Je kunt ook niet stoppen met houden van je familie.

Net als chica zegt: Als je echt van iemand houdt, ondersteun je diegene door dik en dun.
Ik denk persoonlijk dat daarom wat meer is dan de situatie bij jou thuis. Misschien kun je daar een keer over praten.
Het kan natuurlijk wel een kleine rol hebben gespeeld.

Maak een keer tijd voor elkaar: Dat betekent dus niet bij jou thuis en ook niet bij haar. Ga naar het park bijvoorbeeld.
Een beetje luchtig praten over van alles en nog wat en als jullie aan het eind van de dag samen zo'n prettige sfeer hebben gecreeerd, misschien dat er dan een mogelijkheid bestaat om elkaar nog wel regelmatig te zien (maar uiteraard niet bij elkaar thuis) en dan zien jullie wel weer verder.

Ga niet hopen: Dat maakt je alleen nog maar meer wanhopig.
Het gevoel leidt naar wat het beste is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.