Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

 
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 20 August 2003, 12:13   #1
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Dit moet er ff uit (geld)

Ik ben nu toch wel zo godvergeten PISSIG! Ik had twee maand geleden nog een euro of 1200 op de bank staan, waarvan 700 op een spaarrekening. Kwam goed uit, want ik moet over minder dan twee maand verplicht naar het buitenland voor mijn studie. Dat zou zo'n 900 euro gaan kosten. Maar wat wil het geval: mijn vader opent een zaak in Duitsland. Dat loopt voor geen meter omdat de Duitsers massaal op vakantie zijn. Dus: geldgebrek. Nu was het al chronisch, maar nu is het helemaal verschrikkelijk. Moeder geen geld, vader geen geld. Zoon wel geld. Resultaat: "Mag ik 250 euro lenen". Een rekensommetje leert dat ik dan nog 950 heb, genoeg dus. Dus ik stem toe met de belofte dat ik het binnen een maand terug krijg (was 2 maand geleden). Natuurlijk kwam er geen ene rooie rotcent binnen. Niet bij mijn ouders, dus ook niet bij mij. Er ging wel geld uit, want mijn ouders waren weer blut en we moeten toch eten he?!? Dus daar ging weer 250. Ik had nog 700 euro. Niet erg, want ik kreeg nog 2 keer stufi ,dus dat kon nog zat. Maar toen werd het pas echt belachelijk. Ik heb mijn moeder mijn pincode verteld, want ze is wel te vertrouwen. Dacht ik. Maar wat heeft ze gedaan. Ze heeft in totaal ook zo'n 250 gepind zonder mijn medeweten. En net ben ik weer naar de pinautomaat geweest om m'n laatste 250 euro te pinnen. Wat dus betekent dat ik niet naar het buitenland kan. Godverdegodverdegodver (pardon my french). Bedenk wel dat ik nu dus niet aan de verplichtingen van mijn studie kan voldoen. En ik zie dat geld van mijn lange leven niet meer terug, want mijn vader heeft 1) een gebroken pols, waar hij alles mee doet behalve werken en 2) hij doet er toch geen ene flikker aan. Wat dus betekent dat we van mijn moeder haar salaris moeten leven. Maar we hebben afgelopen jaren op te grote voet geleefd (lees: een onbetaalbare hypotheek), waardoor ze nu ongeveer 60% van het bestaansminimum krijgt. Dus het duurt ook nog wel minstens een jaar voor ik iets zie van m'n geld. Ik kan nu niet eens mijn boeken betalen. Godverdegodver. Ik krijg nog stufi, maar dat is ook binnen een dag weg.

Ik moest gewoon even mijn ei kwijt.
  Met citaat antwoorden
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.