Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Bekijk resultaten enquête: gene technology ja of nee?
ja! we kunnen er zo veel mee! 1 5,88%
nee! absoluut niet! onnatuurlijk, moreel gezien slecht etc 4 23,53%
gedeeltelijk; sommige dingen mogen wel en sommige dingen mogen neit onderzocht worden 10 58,82%
waar hebben we het nou over? 2 11,76%
Stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 January 2007, 21:28   #1
rosan
Guest
 
Berichten: n/a
Post de perfecte mens

hallo allemaal,
ik heet rosan, ik ben net 16 jaar oud en zit op het ogenblik op een engelse kostschool. Ik moet nu voor biologie zelf onderzoek gaan doen naar gene technology. Wat ik nou van jullie wil weten voor mijn onderzoekje is wat jullie daarvan vinden.
ik zal het even in het heeeel kort samenvatten voor de gene die echt niet weten waar ik het nu over heb;
gene technology heeft zoals het al zegt te maken met je genen.
Door onderzoek zouden we veel dingen kunnen leren beinvloeden;we zouden veel ziektes kunnen genezen en/of voorkomen, vervuiling tegen gaan, planten kunnen verbeteren, ze bijvoorbeeld bestand maken tegen ongedierte of ziekte of zelf kou en warmte organen kunnen verplaatsen, IVF behandelingen (reageerbuiskinderen) ( en we zouden kunnen klonen; hoe zou je willen dat je kind er uit ziet? hoe wil je dat het zich gedraagt? wil je dat het intelligent is? Die erfbare ziekte die je hebt moet het die ook krijgen? als je zou mogen kiezen lijkt het me dat het antwoord op deze vragen niet zo moeilijk is... (het kan! zelfs gedrag word (oke tot zekere maten) door de gene bepaald. We moeten nog veel verder komen om zover echt te komen maar in theorie is het mogelijk.)
maar... wat mijn vraag nou is; Is dat moreel gezien goed? mogen de 'perfecte mens' creeren en zoveel andere dingen aan de natuur veranderen? moet onderzoek in gene technology verder gaan ja of nee? en het liefst ook waarom wel of niet? alvast heeeeeeeeeeel erg bedankt voor iedereen die hier aan mee wil werken. groetjes en heel veel liefs
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2007, 22:23   #2
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij mensen, is het is goed als het tegen ziektes wordt gebruikt. Maar daar blijft het ook bij. Bij planten en dieren (die we eten en die producten produceren voor ons) mogen ze het wel gebruiken. Maar het gevaar is wel dat 1 van die twee of beide ontsnappen en voor je 't weet brengen ze andere planten en dieren in gevaar.

Als we de perfecte mensen gaan creëren zullen we ook domme mensen gaan creëren die het domme werk mogen gaan doen. Zij zullen dan functioneren als soort robots, of slaven. Niemand die er wat om zal geven dat ze dood worden gemaakt. Wij hebben ze immers gecreëerd, dus mogen we ze ook doodmaken.

Zo'n mentaliteit is er nu nog niet, maar dat zal er dan zeker wel komen. Kijk maar naar abortus. Eerst werd er heel moeilijk over gedaan omdat je eigenlijk je kind dood, en tegenwoordig denken slechts weinigen er echt goed over na. Het is iets wat je zo kunt doen. "Oh shit?! Ik ben zwanger! Ik wil nog helemaal geen kind!" En dan pleegt ze abortus...

Zo gaat dat dus.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat ik ervan vind. Als er geen wereldoorlog uitbreekt zal de technologie 100% zeker verder gaan en over 50 jaar (kan veel meer of minder zijn) kiest iedereen precies hoe hij of zij wil dat zijn of haar kinderen eruit zien. Sterker nog, ze klonen zichzelf zodat ze iets over kunnen doen. Zoals een 30-jarige die verliefd is op een 12-jarige. Ze worden gekloond en dan is ineens dat leeftijdsverschil minimaal geworden.

EDIT: Ik raad je aan om het boekje Brave New World te lezen. Ik weet niet of het vertaal is in het Nederlands, maar het Engels is best te doen. 't Is niet al te dik en verbreed echt je visie wat dat soort dingen betreft.

Laatst aangepast door Nonexistinghero : 23 January 2007 om 22:26
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2007, 11:17   #3
Baksteen
Lit
 
Baksteen's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 July 2003
Berichten: 276
Standaard

Nee, zoiets gaat geheid fout.
Baksteen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2007, 17:04   #4
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat ze wat argumenten wel zal waarderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 16:46   #5
rosan
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heeel erg bedankt voor jullie mening zelf ben ik het inderdaad ook niet eens met het klonen van mensen zelf al is het voor in de geneeskunst wel handig...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 16:54   #6
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja zet je gewoon die kloon op de engelse kostschool en kan je zelf normaal onderwijs volgen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 17:17   #7
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en natuurlijk ligt het er ook aan wie of wat er wordt gekloont, en ik hoop niet dat die kloonen proberen uniek te zijn, gvd dan krijg je pas echte persoonlijkheidstoornissen, en ook:
ze gebruiken nu een eicel van iemand en daar die hollen ze als het ware uit en stoppen er inhoud van de cel van een ander organisme voor in de plaats en dan hopen ze dat ie zich gaat delen, de kloon is dan dus net geboren maar krijgt dus vroegtijdig allerlei ouderdomsziektes als de celdonor veel ouder is.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2007, 23:52   #8
rosan
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door BroodjeBeton Bekijk Bericht
ja zet je gewoon die kloon op de engelse kostschool en kan je zelf normaal onderwijs volgen
haha jaah misschien wel goed idee
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.