Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 November 2005, 11:44   #151
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik hoop toch echt dat marco dik op zn ballen krijgt tegen italië en dat we helemaal overlopen worden op het middenveld, snap echt helemaal niks meer van die kerel. Van Bommel speelt gewoon al een aantal wedstrijden goed en in de basis van Barca. Zelfs JC zegt dat ie t goed doet, nou dat wil wel wat zeggen, maar nog steeds niet bij de selectie. Nee we nemen lekker Boateng mee, pff daar zullen ze in duitsland echt bang van worden.
Volgens mij zijn t allemaal schoothondjes van Marco en de eerste de beste die zn bek open durft te trekken is gewoon zn plaats kwijt...

Laten we maar hopen dat we dik verliezen van die italianen, zodat marco nog voor het WK met beide benen weer op de grond staat
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 13:08   #152
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

die kleine Italiénen wirden machmall auf die mat aufgezwust.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 14:04   #153
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

machmal?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 14:05   #154
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niemand

Makaay op het moment terecht..
Hij laat nooit zijn mannetje lopen, hoor
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 14:15   #155
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik vind dit keer de selectie van emanuelson en ooijer positief, de rest slaat zoals gewoonlijk nergens op
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 13:09   #156
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik vind dit keer de selectie van emanuelson en ooijer positief, de rest slaat zoals gewoonlijk nergens op
wie mis je dan, behalve Van Bommel en Davids?
(Van de groep die niet geblesseerd of geschorst is)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 13:25   #157
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
wie mis je dan, behalve Van Bommel en Davids?
(Van de groep die niet geblesseerd of geschorst is)
Seedorf
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 13:54   #158
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Aisatti!
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 14:13   #159
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Hij laat nooit zijn mannetje lopen, hoor
das waar, maar ik vind makaay als spits niet op zijn best in het NL 11tal.. bij Bayern vink hem wel goed (al heeft ie nu een dipje gehad en weer gescoord van het weekend ) Bij NL kan hij niet laten zien wat ie kan..
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2005, 21:47   #160
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Van Bommel waarschijnlijk acht weken uit roulatie

'Ik wil de goede lijn van Barcelona doortrekken', zei Mark van Bommel bij zijn terugkeer in het Oranje-kamp. Maar zijn rentree na vijf maanden afwezigheid liep voor de middenvelder uit op een drama.
Al op de eerste training van het Nederlands elftal ging het mis. Van Bommel hield aan de ongelukkige botsing met George Boateng een zware enkelblessure over. Aangeslagen verliet hij met hulp het trainingsveld in Katwijk.

De eerste diagnose wijst op een gescheurde enkelband. Mogelijk is er meer aan de hand. Woensdagochtend moet onderzoek meer duidelijkheid verschaffen. Vanwege de zwelling kan het gewricht nog niet worden onderzocht.

Ongeacht de uitkomst moet Van Bommel er rekening mee houden dat hij zeker acht weken aan de kant staat. Daarmee moet hij ook de topper tegen Real Madrid, die op het programma staat voor volgende week, zeker missen. Dat is een hard gelag voor de middenvelder, die mede door de absentie van Deco bij de Catalaanse club als basiskracht zijn draai leek te hebben gevonden.

Ook Boateng raakte geblesseerd bij de botsing. De middenvelder van Middlesbrough heeft waarschijnlijk zijn knieband verrekt en kan daarom een optreden tegen Italië vergeten.


Vi.nl

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2005, 22:36   #161
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Klote.. Ik had hem graag sportieve revanche willen zien nemen op het gebeuren.. Aanstaande zaterdag ben ik er bij in de Arena..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 01:38   #162
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ga ik ook een keer kijken naar dat verdomde oranje, spelen ze niet alleen slecht maar verliezen ze bovendien
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:14   #163
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Vlaar heeft zich ook wel voldoende bewezen nu lijkt mij.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:23   #164
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ga ik ook een keer kijken naar dat verdomde oranje, spelen ze niet alleen slecht maar verliezen ze bovendien
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
wie mis je dan, behalve Van Bommel en Davids?
(Van de groep die niet geblesseerd of geschorst is)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:37   #165
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Van Basten is gewoon inconsequent.
Hij zet een verdediging neer met een rechtsback die in Spanje wissel staat en een centrum met twee spelers die bij AZ samen nog geen tien duels hebben gespeeld. Van Basten zou toch alleen spelers inzetten die regelmatig spelen bij hun club? Waarom dan geen Ooijer, die bij PSV echt in grootse vorm verkeert?

Van Basten zou toch geen spelers op voor hen onnatuurlijke posities neerzetten? Waarom vd Vaart dan rechtshalf? Zet dan Cocu centraal neer, Vaart op links en Landzaat op rechtshalf.

Waarom met drie spitsen blijven spelen als je eigenlijk geen echt goede buitenspelers hebt? Babel bewijst wekelijks bij Ajax absoluut geen goede linksbuiten te zijn (eerlijk gezegd vind ik hem uberhaupt maar van het niveau Grot), maar mag er in Oranje toch staan. En Castelen deed het niet onaardig, maar ik blijf hem te licht en te wisselvallig vinden.

Natuurlijk heeft van Basten te kampen gehad met een grote groep geblesseerden, maar sommige keuzes zijn gewoon niet logisch en zeker niet in het licht van zijn eerdere uitspraken.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:44   #166
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

wie er niet thuishoren
vlaar
boateng
babel
de jong
maduro
VOH

wie zouden ze kunnen vervangen
seedorf
yildirim
zenden
afellay
hofland
melchiot/reiziger
kluivert/v hooijdonk

en het spijt me heel erg, maar ik vind dat hij seedorf weer eens moet oproepen, die kun je toch niet blijven negeren geef hem eens een kans. als je boateng oproept kun je ook best zenden oproepen, die dicht ik nog meer kwaliteiten toe. als je maduro na 1 wedstrijd al oproept, waar is afellay dan nu? die speelt momenteel uitstekend volgens mij.

en daarbij; als v basten zonodig met vleugelspitsen wil spelen, selecteer yildirim dan gewoon weer, die is veel beter als kuyt aan de rechterkant. kuyt is een spits. ipv VOH kun je trouwens best kluivert of v hooijdonk oproepen.

ohja, ik denk dat gisteren ook wel heeft aangetoond dat oranje een vent op het middenveld mist. een type van bommel of davids. die landzaat speelt zo slap.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:53   #167
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Landzaat voegt niets aan Oranje toe imho.

Overigens ben ik het lang niet eens met al die spelers die je opnoemt.
Afellay is geblesseerd.
Reiziger maakt bij PSV gewoon een zwakke indruk en mag blij zijn als hij er instaat als iedereen fit is.
Yildirim heeft dit seizoen nog lange niet het niveau van toen hij voor het eerst werd opgeroepen.
Melchiot, presteert die uberhaupt nog?
Zenden, nog geen basisplaats bij L'pool, maar als hij de vorm van vorig seizoen haalt is het een optie. Ware het niet dat je op zijn positie ook Davids, Cocu en vd Vaart hebt.
Hofland doet het best goed bij Wolfsburg schijnt.
Kluivert mag eerst weer eens gaan presteren.
Van Hooijdonck maakt dit jaar toch ook absoluut geen indruk?
Seedorf... misschien was dit inderdaad wel het moment geweest om hem op te roepen.

Ik ben het in feite dus op zich wel eens met Tuur dat er buiten deze groep niet bijster veel echt interessante opties zijn om op te roepen, maar qua opstelling kloppen een aantal dingen gewoon echt niet.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:57   #168
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben het in grote lijnen met je eens, ik zeg ook al tijden dat Seedorf een kans verdient.

Maar ik vind eigenlijk dat alleen Seedorf en Davids ontbreken.
Van Bommel had natuurlijk gewoon gespeeld als ie niet geblesseerd was geraakt. Yildirim is al een hele tijd uit vorm. Kuijt vind ik inderdaad ook geen rechtsbuiten maar het is een alternatief. Speelt Zenden bij Liverpool? Ook Kluivert is geblesseerd. Ik vind dat Van Hooijdonk nog wat meer moet laten zien om in aanmerking te komen, maar ik schrijf em nog niet af.

Melchiot is een optie maar niet meer dan een degelijke verdediger, zelfde geldt voor Hofland en Reiziger.

Voor wat betreft de keuzes voor de opstelling, daar ontbreekt naar mijn idee inderdaad ook soms de logica. Maar mijn punt is dat bij deze groep niet zoveel namen ontbreken die niet geblesseerd zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:58   #169
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dat van Bommel gespeeld zou hebben geloof ik dus echt niet.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 12:59   #170
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Verder heb ik trouwens de wedstrijd niet gezien

Heb wel het laatste gedeelte van Engeland - Argentinië gezien, dat was nou eens een mooie oefenpot. Volop strijd, mooie sfeer, open wedstrijd, 3-2 Engeland.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 13:04   #171
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

van hooijdonk hoeft amper te presteren, het is gewoon duidelijk dat hij een beter breekijzer is dan vennegoor . zenden valt wel regelmatig in bij liverpool, en ja er zijn genoeg spelers in de selectie die niet elke week spelen.

gisteren trouwens dat stuk van henri v/d steen in het brabants dagblad gelezen toevallig, tijs? daar stond in dat als v bommel had gespeeld en hij 1 fout had gemaakt hij het WK op z'n buik kon schrijven. door zijn blessure zijn de kansen op een WK eigenlijk alleen maar toegenomen, ik kon me hierin wel vinden
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 13:05   #172
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Makaay moet er gewoon sowieso bij zitten Niet scoren kan het punt niet wezen want VOH scoort ook niet.

Wat betreft Vlaar die speelde kan ik nog wel inkomen. Het was een oefeninterland. Dan probeer je gewoon uit of die jongen het niveau aan kan. Niet dus. Zal me niks verbazen als hij de volgende keer er gewoon niet op staat, hoor!

Wat vinden jullie trouwens van Australië? Vorige play-offs wonnen ze thuis van Uruguay, ben benieuwd
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 13:18   #173
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik hoop echt dat ze winnen, net zoals T&T maar dat laatste wordt wel wat moeilijker
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 14:01   #174
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Gisteren naar de Arena geweest.. Vond het nog niet eens zo heel slecht. 3-1 was iig zeker geen terechte uitslag. Kuijt heeft iig bewezen niet de beste spits te zijn, Babel heeft laten zien waarom hij dus (nog) niet in Oranje thuis hoort, Vlaar is gewoon nog niet rijp genoeg en Castelen heeft gewoon bewezen dat hij, indien goed gebruikt, gewoon zeer nuttig is. Kromkamp, Vlaar en Landzaat zaten gisteren totaal niet in de wedstrijd en voor de rest viel me op hoe Cocu van het veld af strompelde. Hij is zo ontzettend nuttig op het middenveld, maar ik vrees voor het moment dat hij gewoon dat niveau niet meer lang genoeg kan halen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 15:28   #175
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Makaay moet er gewoon sowieso bij zitten Niet scoren kan het punt niet wezen want VOH scoort ook niet.
Blijf jij Makaay elke keer met VOH vergelijken ben je dom ofzo?

Hij is er puur als breekijzer en daar is Makaay niet voor nodig.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 16:49   #176
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
Blijf jij Makaay elke keer met VOH vergelijken ben je dom ofzo?

Hij is er puur als breekijzer en daar is Makaay niet voor nodig.
Het gaat daar helemaal niet om, het gaat om selectiecriteria, of ben je dom ofzo? Een breekijzer dat niet scoort hebben we dus ook niet nodig. Als je iemand als puur breekijzer wil oproepen kun je beter Van Hooijdonk oproepen. Dan heb je ook nog wat aan vrije trappen die je dan rond de 16 krijgt.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 17:09   #177
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Van Hooijdonk speelt dit seizoen ook kut hoor (en daar doet het feit dat hij tegen roda er toevallig weer twee binnentrapt niets aan af). Vennegoor brengt wat meer opportunisme, is nog beter in de lucht en is wat jonger..
Van Hooijdonk zou je dan moeten oproepen om zijn vrije trappen (daar heeft Nederland er overigens meer van rondlopen die dat goed kunnen) en om zijn rol in de groep, maar als puur breekijzer is hij niet beter dan VoH naar mijn idee, op andere gebieden kan hij dus wel weer meer bieden.

Maar een vergelijking tussen VoH en Makaay is dikke onzin. Dan kun je beter Makaay met Babel vergelijken... Zet Makaay op links neer en hij zal het heus niet slechter doen.
En ook gister zorgde VoH gister weer voor veel oppurtiniteit en doorgekopte ballen voorin. Alleen moet je dan wel een spits hebben die er achter speelt die anticipeert op die doorgekopte ballen..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 17:09   #178
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Het gaat daar helemaal niet om, het gaat om selectiecriteria, of ben je dom ofzo? Een breekijzer dat niet scoort hebben we dus ook niet nodig. Als je iemand als puur breekijzer wil oproepen kun je beter Van Hooijdonk oproepen. Dan heb je ook nog wat aan vrije trappen die je dan rond de 16 krijgt.
Als breekijzer hoef je niet zelf te scoren om belangrijk te zijn. Als je Makaay selecteert, dan moet je eigenlijk de hele aanval op hem afstemmen en dat gaat gewoon niet in het systeem dat van Basten voor ogen heeft. Makaay is ook niet bepaald het type dat zoals VoH of Van Hooijdonk met lengte de strijd aangaat in de 16 en zo voor anderen wat forceert.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 17:18   #179
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ach, dit is zo'n oneindige discussie Die zullen we maar niet meer aangaan, dan kunnen we weer alles erbij halen (Van B. speelt niet het juiste systeem enz enz), maar das zoooo vermoeiend
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 17:54   #180
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Als je iemand als puur breekijzer wil oproepen kun je beter Van Hooijdonk oproepen. Dan heb je ook nog wat aan vrije trappen die je dan rond de 16 krijgt.
Dit seizoen alleen als Begois in de goal staat
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 21:20   #181
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ach, dit is zo'n oneindige discussie Die zullen we maar niet meer aangaan, dan kunnen we weer alles erbij halen (Van B. speelt niet het juiste systeem enz enz), maar das zoooo vermoeiend
Juist.. ik denk dat de conclusie na gisteravond toch wel mag zijn dat alles mee moet zitten wilt Oranje een rol van betekenis spelen op het WK met deze groep.
Dus geen blessures bij bepalende spelers enzo.

Bas vond op de tribune het nog niet eens zo heel slecht, als tv-kijker heb ik nooit echt het idee gehad dat Nederland zou winnen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2005, 21:32   #182
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Overigens.. Jong Oranje dan. Klaas Jan Huntelaar miste toch een aantal mooie kansen, Slowakije had weinig mogelijkheden. 0-0 dus.

Nederland was de eerste helft een stuk sterker, na rust minder.. Zeker nadat Elia er in was gekomen voor Zuiverloon... Toen was de balans weg en verloor Nederland het overwicht. Maar dit moeten ze woensdag (?) toch wel kunnen afmaken in het hok van Abe.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2005, 00:03   #183
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

'Maduro mist de motivatie voor Jong Oranje'
In het programma Cafe de Sport meldde Humberto Tan dat Foppe de Haan ook Hedwiges Maduro graag had willen terughalen naar Jong Oranje voor het beslissende play-off duel aanstaande woensdag. De Haan zou in Slovenie tegenover Talpa hebben laten weten dat Maduro echter de motivatie mist om op dit moment uit te komen voor Jong Oranje, zo meldde Tan. De Haan hield het daarom bij Emanuelson, Vlaar en Castelen.


Trieste instelling vind ik dit zeg.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 14 November 2005 om 00:07
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2005, 20:31   #184
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ok, goedzo.. typisch gevalletje miscommunicatie.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2005, 15:02   #185
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Vraag me hierbij dan alleen af of De Haan niet gewoon persoonlijk aan Maduro had moeten vragen hoe hij ertegenover stond in plaats van af te gaan op een bericht van Talpa..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2005, 18:58   #186
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wat een prachtige aanval
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 19:28   #187
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Talking

He Bartje ben jij op het komende WK weer voor Duitsland?

Waarna je weer afdruipt na nederlagen en gelijke spelen tegen teams die lijken op Tjechie B en Letland?
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 19:33   #188
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Van Tsjechië B werd verloren . En neen, ik ben niet voor Duitsland omdat Rudi geen Nationaaltrainer meer is. Dit keer ben ik denk ik voor Spanje!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 20:00   #189
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Wat een prachtige aanval
Die eerste goal bedoel je waarschijnlijk?
Aissati vond ik wederom erg sterk spelen, terwijl hij veruit de jongste op het veld was.
Urby Emanuelson vond ik toch een stuk minder op het middenveld. Een aantal keer erg knullig balverlies...

Verdedigend staat het elftal best aardig. Luirink, Vlaar, Zomer en Kruiswijk zijn allen zeer talentvolle centrale verdedigers, terwijl een Braafheid en Tiendalli nuttig speelden.
Quincy blijft een erg rare voetballer. Zijn rendement is zo laag en dat is jammer, want af en toe heeft hij heerlijke bevliegingen. Van Daniel de Ridder ben ik nooit zo'n fan geweest. Is moeilijk van de bal af te zetten en heeft een redelijke voorzet, maar geen echte goede passeerbeweging.

Misschien dat het elftal fysiek tekort gaat komen, maar ik denk dat het als geheel het best aardig kan doen op het jeugd-EK, zeker als straks bijvoorbeeld Afellay, Maduro, Castelen en Luirink er weer bij zijn..
Maar het is natuurlijk de vraag of je jongens die waarschijnlijk mee naar het WK gaan op moet roepen voor dit EK.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:27   #190
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Eerste goal idd.. Aissati is idd een verademing op het middenveld. Emanuelson heb ik toch echt weleens beter zien voetballen op die positie, maar ja hij speelt dan ook al een heel seizoen op links-back..
Op zich is de Ridder best wel nuttig. Niet een typische rechtsbuiten, maar ik heb hem toch best wat aardige dingen zien doen. Quincy valt toch wel door de mand vind ik. Gaat gewoon te weinig dreiging vanuit als hij niet aan de bal is. Als hij de bal wel heeft (en voornamelijk als hij op snelheid ligt) is het voor de verdeding van de tegenstanders wel alle hands aan dek, maar ja.. Negen van de tien keer vergeet hij hem dan op het juiste moment af te spelen en pakt net dat ene mannetje te veel..
Bij Vlaar is wel duidelijk dat hij op dit moment ff niet lekker in zijn vel zit. Bij jong Oranje werd dit ook nog een paar keer duidelijk, alleen zijn de gevolgen daar minder groot..

Jong Oranje is tot de 23? Als dat zo is moet je nagaan dat ook vd. Vaart, Sneijder en Robben bijvoorbeeld ook nog in dit team zouden mogen spelen. Niet dat dit realistisch is, maar dan zou zo'n team het denk ik niet slecht doen op een jeugd EK.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:38   #191
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Is het Olympisch elftal niet tot 23 jaar en Jong Oranje tot 21?
Van Persie zou geloof ik wel nog mee mogen doen met Jong Oranje.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:42   #192
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Mjah, dat zou ook weleens kunnen. Sneijder is iig ook 21. Van Persie is een jaar ouder dan Sneijder. Volgens KNVB.nl is Jong Oranje hetzelfde als het Olympisch XI-tal. Voor zover ik het na kan gaan is het dus gewoon onder de 21.

Laatst aangepast door Bazzemans : 17 November 2005 om 22:45
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:45   #193
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik zou het echt niet weten, je hebt zoveel verschillende elftallen...
Wel positief is dat al die jeugd-elftallen nu ook echt de aandacht krijgen. Vol stadion voor jong Oranje, <19 was een hype, <17 werd ook volop gevolgd.
En de resultaten zijn ook nog behoorlijk, wie had dat ooit gedacht van Nederlandse jeugdploegen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:47   #194
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Gek eigenlijk dat dit nooit eerder zo is geweest. Onze jeugdopleidingen staan toch erg hoog aangeschreven, maar om daaruit dan goede vertegenwoordiging te krijgen voor de jeugdselecties was dan altijd weer moeilijk.

Eigenlijk heeft Johan Cruijf natuurlijk altijd al gelijk gehad. Minder spelers uit het buitenland halen, maar proberen de jonge jongens met dezelfde kwaliteiten vaker en een eerlijkere kans te geven.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:56   #195
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Absoluut, maar blijkbaar durft men dat pas als de nood echt aan de man is.
Ajax haalt een peperdure linksback uit Spanje, maar door stom toeval speelt Emanuelson zich in de basis.
Tegelijkertijd laat men waarschijnlijk veel talenten uit de eigen opleiding voor een appel en een ei vertrekken.

Gelukkig zit bij PSV nu een coach die het aandurft eigen talenten een kans te geven. Je moet er toch niet aan denken dat Dick Advocaat er nog zou zitten, dan zou niemand Affelay of Aissati kennen op het moment.

Maar ik denk dat je nu wel een tendens ziet dat de spelers uit jong Oranje ook echt bijna allemaal basisspelers zijn bij hun clubs... volgens mij was dat een x aantal jaren geleden ook echt niet. En natuurlijk zijn de Nederlandse talenten fysiek altijd zwakker dan hun tegenstanders.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 14:27   #196
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Op de één of andere manier flikt Guus Hiddink het ook telkens weer om zijn spelers ongelooflijk veel vertrouwen te geven. Bij de jonkies valt dat in het bijzonder op, maar hij deed het ook bij Australië en Zuid Korea (alhoewel daar ook tamelijk wat jonge voetballers bij zaten). Op de één of andere manier kan hij een team zoveel vertrouwen meegeven, een gave of kan iedereen dat?

Ook dat is eigenlijk best vreemd. Onze jeugdvoetballers zijn vaak fysiek veel minder sterk dan die van andere landen. Zou dit te maken kunnen hebben met het selectiebeleid van de clubs? Techniek gaat simpelweg voor kracht. Een goede balbehandling, aanname, traptechniek is een belangrijkere selectie-eis dan fysieke kracht? In mijn ogen zou dit dan weer te maken kunnen hebben met het aanvallende voetbal wat we graag willen spelen. In Italië ligt de nadruk veel meer op het verdedigen en krijg je dus ook sterke voetballers achterin. Maar als ik bijvoorbeeld weer naar Brazilië kijk zie je vaak hele technische voetballers, maar ook een paar flinke bikkels in de verdediging. In Nederland zijn voetballers als Jaap Stam en Bouhlarouz echter vrij bijzonder. Mjah.. Zeg het maar?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 14:35   #197
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Stam of Bouhlarouz hebben dan ook nooit in vertegenwoordigende elftallen gespeeld. Ik denk dat in Nederland in de jeugd de ontwikkeling van de spelers centraal staat en dat in andere landen het resultaat. En zeker in de jeugd kun je met fysiek techniek afbluffen en dus resultaat halen.

Overigens is het inderdaad de grote kracht van Hiddink dat hij mensen vertrouwen geeft. Zo'n Lamey bij PSV was bijvoorbeeld al volkomen afgeschreven, maar Hiddink maakt van hem toch een aardige linksback.
Hiddink weet gewoon heel goed de juiste mannetjes op de juiste plaats neer te zetten. Je kunt wel stellen dat de man voor PSV goud waard is.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 14:42   #198
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Stam of Bouhlarouz hebben dan ook nooit in vertegenwoordigende elftallen gespeeld. Ik denk dat in Nederland in de jeugd de ontwikkeling van de spelers centraal staat en dat in andere landen het resultaat. En zeker in de jeugd kun je met fysiek techniek afbluffen en dus resultaat halen.
Dat is waar ja, maar los daarvan wordt er volgens mij sowieso door grote clubs weinig gescout op fysieke kracht. Toch heb je deze jongens nodig om de spreekwoordelijke oorlog op internationaal niveau te winnen. In '88 hadden we ook een paar relatief minder techinsche, maar bikkelharde spelers in het elftal lopen. Ergens is het dan toch een gebrek dat hier weinig aandacht aan besteed wordt of moet "het voetbal" juist overwinnen en is dit absoluut het allerbeste dan wel het aller mooiste?

Citaat:

Overigens is het inderdaad de grote kracht van Hiddink dat hij mensen vertrouwen geeft. Zo'n Lamey bij PSV was bijvoorbeeld al volkomen afgeschreven, maar Hiddink maakt van hem toch een aardige linksback.
Hiddink weet gewoon heel goed de juiste mannetjes op de juiste plaats neer te zetten. Je kunt wel stellen dat de man voor PSV goud waard is.
De vraag is alleen wat komt nu eerst. Eerst de poppetjes op de juiste plaats, waardoor ze vertrouwen krijgen in zichzelf. Of geeft hij ze eerst dusdanig veel vertrouwen in het feit dat ze op die plaats horen te staan?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2006, 15:48   #199
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Van Basten: 'We mogen niet klagen'

27/1/2006 14:57

Bondscoach Marco van Basten is tevreden met loting van de kwalificatie voor het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Nederland moet het in Groep G opnemen tegen Albanië, Bulgarije, Luxemburg, Roemenië, Slovenië en Wit-Rusland.
'We mogen niet klagen', aldus de eerste reactie van Van Basten, 'we hebben goed geloot. Roemenië kennen we uiteraard nog van de kwalificatiereeks voor het WK in Duitsland. Afgaande op de stand op de FIFA-ranglijst hebben zij van onze tegenstanders de beste papieren.'

'Bulgarije is een ploeg die kan voetballen. Verder denk ik dat we van de andere tegenstanders normaal gesproken wel kunnen winnen.'

Op donderdag 16 februari gaan de voetbalbonden van de landen uit Groep G met elkaar rond de tafel zitten om een speelschema in elkaar te zetten. De eerste speelronde staat gepland voor zaterdag 2 september 2006.


vi.nl

Das natuurlijk een loting van niks
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2006, 16:06   #200
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518

Das natuurlijk een loting van niks
En dan zul je zien dat we het juist daar ontzettend moeilijk mee hebben
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:47.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.