Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 September 2002, 13:26   #1
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard gelul

waarom zijn mijn ouders tegen mij? ik bedoel ik wil graag naar het conservatorium, en ik wil na de havo nog vwo doen (om de wereld te laten zien dat ik het wel kan (ik ben terug gezet vandaar)) en mijn ouders proberen me er op alle mogelijke manier vanaf te laten zien. En ze zijn tegen mijn vrienden (meestal mensen die of roken/blowen/drinken of mensen die naar dezelfde muziek luisteren als ik) ze zijn tegen mij als ik alleen wil zijn.. Ik moet ALTIJD 'lief en aardig/sociaal whatever' zijn om ook maar de status 'sociaal mens' bij mijn ouders te krijgen. En ik ben nou eenmaal graag alleen. Ze zijn tegen mijn muziek en alles gewoon!

Waarom laten ze me niet zijn wie ik ben? Kan IEMAND me dat toevallig even vertellen, want mijn moeder loopt nou al minstens 1,5 week op mij te kutten vanwege alle bovenstaande dingen en ik heb echt GEEN zin meer om nog langer die rotzooi aan te moeten horen Dan ga ik nog liever dood.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2002, 14:09   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat van het conservatorium is wel degelijk een logische reactie....Veel mensen willen er heen, weinig mensen bereieken er iets mee...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2002, 14:23   #3
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
dat van het conservatorium is wel degelijk een logische reactie....Veel mensen willen er heen, weinig mensen bereieken er iets mee...
Dan is het nog steeds je eigen keuze om daar heen te gaan. Dat is jouw keuze en je ouders bepalen niet wat jij later doet. Hun hebben dan echt je hele leven bepaald omdat je iets hebt gedaan(opleiding)dat je eignelijk niet wilde. Ik geef hem eignelijk wel gelijk. Je ouders zeiken wel heel veel als ik het zo hoor, maar ik zou niet weten wat je ertegen kan doen.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2002, 14:55   #4
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Hmmz soms kunnen ouders het nog wel goed bedoelen weet je..soms lees ik hier verhalen en dan snap ik beide partijen wel.

Maar hier snap ik niks van Als jij dat toch wil, dan moet je dat toch doen In plaats dat ze op je zitten te zeiken, moesten ze eens in hun achterhoofd nagaan hoeveel geluk ze ermee hebben dat je het nog een keer wil proberen..wie weet had een andere zoon/dochter van hun de moed allang opgegeven..

Mjah ouders..onbegrijpelijke wezens...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2002, 14:57   #5
Ryzer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

EN IK DAN:
ik moet op mijn kamer zitte te lere tot 8 uur... dan moek nog drumme een kwartier (mijn instrument, speel wel graag MA NIE NA 8 UUR NOG)! IK moet al om kwart voor 10 stoppe met computere enzo... dus ik heb zo een uur en een kwartier om te chatte met mijn lief

En maar zage en schreeuwe en alles 100 keer herhalen...
STRESS DAK HEB!
Vraag me af wrom ik het thuis nog nie afgebolt ben!!!

(ben 15 btw)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2002, 15:40   #6
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel


Dan is het nog steeds je eigen keuze om daar heen te gaan. Dat is jouw keuze en je ouders bepalen niet wat jij later doet. Hun hebben dan echt je hele leven bepaald omdat je iets hebt gedaan(opleiding)dat je eignelijk niet wilde. Ik geef hem eignelijk wel gelijk. Je ouders zeiken wel heel veel als ik het zo hoor, maar ik zou niet weten wat je ertegen kan doen.
idd, zoals loeloe zegt, de meeste ouders hebben het beste met je voor, en als weinig mensenecht iets bereiken met een opleiding dan is het normaal dat ouders je daarvan proberen af te houden
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2002, 18:01   #7
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry....ik snap je ouders niet....
het is jou keuze en als je opleiding iets verkloot laat het dan je zelf verkloten dan leer je ervan....
er ook al kun je volgens meer mensen niet veel met het conservatorium maar is geld en opleiding nou belangrijker dan je levensgeluk.....muziek maakt jou blij en dan maakt het voor de rest toch niet uit??????
je moet je ouders eens recht in hun gezicht rustig vragen waarom hun mening en gedachtes belangrijker zijn dan jou mening en gedachtes en je geluk?????
je hebt niks aan je leven als je nooit eens flink op je bek gaat!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2002, 11:07   #8
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik snap er ook geen fuck van. En mijn vervolg opleiding moet ik ook zelf betalen (of ik nou psychologie/studie tot het worden van putjesschepster/ of het conservatorium ga doen) dus waarom dan zo moeilijk doen. en mijn bedoeling van het conservatorium is niet eens uitvoerend musicus worden (optreden enzo) ik wil gewoon lesgeven in mijn favo instrument (gitaar!!!) en dan ook nog eens klassiek. Dus. maar goed

Maar Ryzer.. Jij bent pas 15, ik 17,5 da's wel een beetje een verschil dacht ik zo. Op je 15 doen ze altijd nog moeilijk (algemeen gesproken) bovendien ben je gigapuber en ik ben eigenlijk niet puber meer (ben volwassener dan mijn ouders helaas denken).

dus. maar tnx anyway enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2002, 13:25   #9
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Nou jah wees blij eigenlijk want ik heb een pa die niet naar me omkijkt die me geld geeft en voor de rest mag ik het uitzoeken..tjah ik weet niet. Denk toch liever dat ik met jouw ouders zou willen ruilen ofzo want als je altijd maar kan doen waar je zin in hebt..dat gaat ook vervelen op den duur
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2002, 14:29   #10
PredjeeMarinier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

trustfire hou je domme dingen voor je man... als jij het wil verkloten mag je dat zelf weten en daar leer je van ? kom op nou man, vergeet niet dat je ouders wel 700 euro schoolgeld voor je moeten betalen + je boeken ? en dan vind je het raar dat je ouders willen dat je je best op school doet ? haha lekker tegen alles aantrappen en maar kankere op dat maatschappij, maar op je 30tigste janken dat je een melkert baantje heb, en dan je ouders de schuld ervan geven... komop nou je ouders hebben het beste met je voor, en willen gewoon dat je later een goede plaats hebt in de maatschappij. Ik weet niet hoe oud je ouders zijn, maar hun komen uit een tijd toen het nog niet allemaal zo makkelijk was. Je moest super geluk hebben als je kon studeren, en nu heeft de jeugd de kans daarvoor, en dan lopen ze allemaal te zeiken. jezus kijk eens verder dan jullie neus lang is, inplaats van elke dag stoned in een coffeeshop te zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2002, 11:38   #11
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PredjeeMarinier
jezus kijk eens verder dan jullie neus lang is, inplaats van elke dag stoned in een coffeeshop te zitten.
ik neem niet aan dat ik dat persoonlijk op moet nemen? Ik moet school (vervolg opleiding) zelf betalen. Dus. en ik doe toevallig wel redelijk mijn best op school. Nee eigenlijk niet, maar dat zegt niet meteen dat ik ook slechte cijfers haal . En mjah nou ja. Ik ben nooit stoned en ik kom niet eens in een coffeeshop dus. Maar ja. kijk het zit anders denk ik. Mijn ouders kankeren om alles. Ik word als ik op stap ga om 1.00 uur 's nachts OPGEHAALD!! WHAaaaaa en ik ben bijna 18 godverdomme. en heel veel van dat soort dingen. maar jaaaaaaaaaa ach... volgend jaar --> op kamers
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2002, 14:12   #12
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ej mensen niet gaan vlammen he...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2002, 11:22   #13
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
ej mensen niet gaan vlammen he...

ik vlamde niet
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2002, 13:37   #14
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by hezz



ik vlamde niet
ik zeg alleen dat je niet moet vlammen. Of je t nou deed of niet. Dus ssst mondje dicht
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2002, 13:16   #15
Narya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan

ik zeg alleen dat je niet moet vlammen. Of je t nou deed of niet. Dus ssst mondje dicht
ok.... ben al stil
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.