Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Gsm-verbod?
Belachelijk! 8 72,73%
Op sommige plaatsen zou het toch wel mogen, nl. (verklaar hieronder) 2 18,18%
Ik ben een voorstander . 1 9,09%
Stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 December 2005, 20:01   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard GSM-verbod in openbare ruimtes?

Je zit rustig op de bus te staren naar buiten als je plots een gsm heel luid achter jou hoort rinkelen (rinkelt een gsm?). Vervolgens begint die persoon te praten voor de hele bus, daar gaat jouw rust.

Of je bent in de supermarkt op zoek naar het een of het ander als je een vrouw heel luid hoort vragen wat haar man graag wil eten die avond. Tien minuten later belt ze hem opnieuw om te vragen of het van merk X of merk Y moet zijn.

In de bioscoop en in theaterzalen is het al verboden, maar op restaurant en café is het nog steeds toegestaan. Onlangs werd erover gesproken om het op deze twee plaatsen te verbieden.

Hoe denk jij erover? Erger je je ook mateloos aan die mensen en ben je ook voorstander van een gsm-verbod op restaurant en op café? Waarom (niet)?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2005, 23:23   #2
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in bussen of treinen mag van mij een verbod komen op gsmgeluiden. De telefoon moet neit uitgeschakeld zijn, maar op stil gezet worden. maar dan moet je natuurlijk ook zacht praten anders is het nog steeds hinderlijk. In stiltewagons, moeten ze sowieso al uit (wordt gevraagd).

Voor de rest maakt het me niets uit of ze uit of aan staan. Ik bel zelf ook wel eens tijdens het boodschappen doen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2005, 09:33   #3
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

vind ik nergens op slaan
mensen hebben een telefoon om bereikbaar te zijn, en je kunt ze toch niet verbieden om elkaar niet op te bellen? of moet er in het OV soms een spreekverbod komen omdat sommige mensen zich daar aan ergeren?

en als je je vrouw moet bellen in de supermarkt om te vragen of je merk a of b moet pakken, ben je sowieso al kansloos
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2005, 16:38   #4
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
vind ik nergens op slaan
mensen hebben een telefoon om bereikbaar te zijn, en je kunt ze toch niet verbieden om elkaar niet op te bellen? of moet er in het OV soms een spreekverbod komen omdat sommige mensen zich daar aan ergeren?

Idd. Echt zoo overdreven. Je mag in de bus/trein toch ook gewoon met vrienden praten, waarom dan niet over de telefoon
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2005, 17:08   #5
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Tegen

Tenzij gesprekken beginnen met: ''waar ben je nu''
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2005, 17:26   #6
Google
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hulde, ik ben voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 01:13   #7
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

tegen.

als je stilte wilt, moet je niet in een openbare ruimte zitten
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 10:10   #8
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melisss
Idd. Echt zoo overdreven. Je mag in de bus/trein toch ook gewoon met vrienden praten, waarom dan niet over de telefoon
euh de ringtones zijn vaak irritant. ik ben er dus voor dat gsms op stil moeten staan
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 11:09   #9
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tegen, alhoewel ik me er erg aan kan ergeren zal ik het niet leuk vinden als ik mijn mobiel niet aan mag hebben als ik in de bus zit. Als ik moet bellen hoelaat ik precies aankom zodat ik kan worden opgehaald dan zou dat dus niet kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 16:12   #10
Google
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
tegen.

als je stilte wilt, moet je niet in een openbare ruimte zitten
Dit is niet altijd een keuze.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 16:47   #11
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
euh de ringtones zijn vaak irritant. ik ben er dus voor dat gsms op stil moeten staan
wat irritant zeg, 2 seconden een melodietje... om je dood aan te ergeren
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 16:57   #12
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja of iemand die zijn tel niet kan vinden en m eerst 20 secondes moet laten overgaan. als je in de trein zit wil je vaak rust. dus dan moet ie gewoon op stil staan, net zoals in de klas. en het zou beboet met 150 euro moeten worden
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 17:07   #13
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ja fatasses die niet met hun hand in hun broekzak kunnen graaien als ze zitten zeker

150 euro boete? right...
zullen we voortaan ook maar geluidsloze treinen invoeren? dadelijk ergeren mensen zich nog aan piepende wissels
laat die stationomroeper volgende keer ook meteen stil zijn, dadelijk wordt iedereen nog doof
oh en laat die conducteur maar achter op het station... dadelijk hebben mensen geen privacy meer
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 20:56   #14
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kerel waarom moet je het direct weer in het belachelijke trekken. dit is maar mijn mening, maar ik hou van mn rust na het werken
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 20:58   #15
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dan zul je gewoon moeten wachten tot je thuis bent

en een boete van 150 euro daarvoor is gewoon triest
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2005, 21:06   #16
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Tegen!

Ik erger me best weleens aan mensen die te hard praten (met telefoon of gewoon met elkaar), maar het is absoluut niet mogelijk en ook niet echt nodig om dit te verbieden. Mensen moeten bereikbaar zijn voor hun werk bijvoorbeeld.
Het is wel zo sociaal om je beltoon zacht of uit te zetten, maar je kunt nou eenmaal niet voor alles een boete uit gaan delen. Harde muziek, tassen op stoelen omdat ze niet willen dat er iemand gaat zitten, jongeren die niet voor oude mensen op willen staan, ect. Het is een stukje respect wat je moet hebben voor andere mensen..
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.