Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 April 2005, 19:57   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Antwerpse Boerentoren trekt poëziekleed uit

Citaat:
wo 20/04/05 - In Antwerpen is het gedicht van gewezen stadsdichter Tom Lanoye verwijderd van de Boerentoren. Daarmee wordt ook symbolisch een punt gezet achter een jaar Antwerpen Wereldboekenstad (ABC2004).

Op 23 april 2004 verklaarde de Boerentoren via het gedicht van Tom Lanoye zijn liefde aan de kathedraal. De liefdesverklaring werd op een monumentaal doek bevestigd aan de toren.

Maanden later stuurde de kathedraal haar antwoord, ook in dichtvorm maar niet op doek. In augustus galmde het gedicht, dat gebracht werd door Lanoye en La Esterella, enkele dagen door luidsprekers in de toren van de kathedraal.

Het poëziedoek bleef ondertussen een jaar hangen aan de gevel van de Boerentoren als het visitekaartje van Antwerpen Wereldboekenstad.
Bron.
Zoiets zou er volgens mij meer moeten zijn. In Gent zijn er een aantal huizen waarvan de zijgevels ook een gedicht dragen. Bij ons op school hangt er ook één uit.
In Brussel pronken er op een aantal zijgevels zelfs fragmenten uit stripverhalen.

Hoe denken jullie hierover?
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2005, 09:13   #2
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

lijkt mij op sommige plaatsten een verfraaiing van de stad. maar het hoeft voor mij niet perse
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2005, 08:41   #3
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik vind het wel mooi, maar ik ben het gaan associëren met Lanoye. Het wordt wel meer gedaan, maar in Antwerpen was het toch wel groots. stel je voor dat ze dat aan de boekentoren van gent zouden moeten hangen, ze zullen veel stof nodig hebben fotootje van in Antwerpen:
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:31.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.