Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 July 2005, 11:19   #1
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard 'Ernstig incident' in metro Londen

Citaat:
LONDEN - In de metro van de Britse hoofdstad heeft zich donderdagmorgen tijdens de spits "een ernstig incident" voorgedaan. Dat meldde de politie. Hierbij is een aantal gewonden gevallen. De BBC meldt dat in ieder geval één persoon ernstig gewond is geraakt.

Getuigen zeggen dat mensen die het metrostation Aldgate in de Britse hoofdstad Londen verlaten "bedekt zijn onder bloed".


Verscheidene metrostations zijn ontruimd nadat bij het metrostation Liverpool Street een 'knal ' was gehoord. Een woordvoerder van de metro zei dat er "een tweede incident" had plaatsgevonden. Het metroverkeer in Londen is helemaal stilgelegd.

De politie verklaarde kort na het voorval dat er sprake was van een plotselinge voltageverhoging op vijf verschillende metrostations.
wat een chaos daar, ik zie t nu op RTL 5. eerst wordt er gesproken over een stroomstoring, daarna volop over aanslagen. momenteel gaan ook de geruchten rond dat er een explosie in een bus zou zijn geweest.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 11:49   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik lees het net op nu.nl ja ,
ik ben benieuwd wat het dit nu weer is. Misschien vanwege de toewijzing van olympische spelen? een of andere malloot die het er niet mee eens is? of vanwege de G8 top?
of het is gewoon een foutje, de term aanslag heeft men tegenwoordig al zo gauw klaar...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 12:03   #3
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zou wel erg toevallig zijn.... inmiddels in 5 metro's zijn er explosies plaatsgevonden, en in 3 bussen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 12:08   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die foto van die bus
Daar was echt niks van over dan wat platen metaal
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 12:13   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
of het is gewoon een foutje, de term aanslag heeft men tegenwoordig al zo gauw klaar...
zoals Jamiel zegt, er zijn al 5 explosies in metro stations en 3 in bussen. en t is net bekend dat t gsm netwerk daar ook plat ligt. maar ze spreken wel over Al-q'aida-actige organisaties
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 12:19   #6
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Yup, zojuist bekend dat het gaat om een terroristische aanslag
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 12:21   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb er nu al zin in! De 23e ga ik naar Londen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 12:29   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

He verdorie, had ik gisteren toch maar goud gekocht
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:10   #9
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

damn wat een gaos!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:11   #10
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zullen wij het opeisen?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:18   #11
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Dit gaat keihard klinken maar ik heb met deze aanslagen leren leven. Het komt niet meer echt als een schokt bij mij.

Waar ik me wel druk om maak zijn de gevolgen hiervan. Weer een periode van onrust, weer extra veiligheid om vervolgens na een jaar rustig te kunnen leven. En dit is alweer iets dichterbij, dat is ook wel scary.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:22   #12
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb iets gehoord over een lijstje die de aivd bezit over landen die zeer waarschijnlijk zullen worden aangevallen.

Na New York:

1. Spanje - Madrid --> is al een aanslag geweest
2. Engeland - Londen --> vandaag ook hier een aanslag
3. Nederland - Amsterdam --> wij zijn waarschijnlijk de volgende
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:24   #13
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is inderdaad onrustwekend ... maar er zijn momenteel zo veel reden waarom kan gebeurd zijn .. fransen die kwaad zijn omdat zij de spelen in 2012 mogen doen ? mensen die tegen de G8 zijn of gewoon alquada ( sorry alst mis schreven is ) nu is het volgens mij wat te vroeg om dit aan iemand toetewijzen ...
laat ons hopen dat het hierbij blijft en niet in onze landen gebeurd .. wat niet wil zeggen dat ik niet mee leef met die familie's en gewonden ..

mvg
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:28   #14
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
ik heb iets gehoord over een lijstje die de aivd bezit over landen die zeer waarschijnlijk zullen worden aangevallen.

Na New York:

1. Spanje - Madrid --> is al een aanslag geweest
2. Engeland - Londen --> vandaag ook hier een aanslag
3. Nederland - Amsterdam --> wij zijn waarschijnlijk de volgende

over brussel zwijgen we maar dan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:29   #15
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
over brussel zwijgen we maar dan ?
die staat niet in de top3

en de G8-top is in Schotland, dus dat heeft er niet veel mee te maken, natuurlijk wel wat.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:34   #16
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ja misschien was het wel gewoon de IRA

nee dit is duidelijk een terreuraanslag, maar vooralsnog niet met zoveel (dodelijke) slachtoffers als in new york en madrid. maar het is natuurlijk wel weer een schok
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:43   #17
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
die staat niet in de top3

en de G8-top is in Schotland, dus dat heeft er niet veel mee te maken, natuurlijk wel wat.

navo , europeese top ... heeft er meer mee te maken dan we denken

  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:47   #18
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maarre, als wij de volgende zijn, zou die aanslag best wel eens op 1 december kunnen zijn

1 december = 1-12 ---> 112 = alarmnummer!

Laatst aangepast door thali : 7 July 2005 om 18:37
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 14:07   #19
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat allarm nummer is europees .. dus vrees niet ...
denk dat wat veel landen kans hebben op aanslagen nu ..
belgie , nederland , austalie , etc etc etc ...
dus vrees niet het kan overal gebeurd .. wie had nu gedacht aan londen ??? iedereen dacht al aan brussel ... voor de navo en europese top.. en het is londen geworden .. dus zeker weet je nooit maar hierdoor blijf ik niet binnen het leven gaat door
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 14:10   #20
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
[upd] Serie zware aanslagen in Londen

De metro in Londen is ontruimd nadat er een knal is gehoord. De politie kreeg de melding van een 'explosie' bij station Londen street iets na 9 uur binnen. Volgens CNN heeft er korte tijd later nog een incident plaatsgevonden bij Edgware Road in noord west Londen.

De politie dacht in eerste instantie bij de eerste 'knal' dat er een botsing plaatsgevonden had tussen twee metro's. Mogelijk zijn de explosies veroorzaakt door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage. Wat er precies is gebeurd is nog niet bekend.

De politie heeft wel verklaard dat er gewonden zijn, waaronder één levensgevaarlijk.

Update 11.30 uur
Ook zijn er nu explosies in drie bussen gemeld, maar diverse bronnen spreken zelfs over vijf bussen. Volgens de Britse omroep ITM zou er minstens één dubbeldekkerbus totaal uit elkaar geknald zijn door een bom.

Momenteel is de hele Londense Underground afgesloten, net als veel wegen in het centrum. Hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. Ooggetuigen spreken over totaal in bloed gehulde lichamen.

Update 11.52 uur
Bij de explosies in de bussen zijn volgens het vervoersbedrijf doden gevallen. Om hoeveel slachtoffers het gaat, is nog niet bekend. Er is nog niet bevestigd of het om bomexplosies gaat, maar dit lijkt waarschijnlijk.

In de metrostations bevinden zich ondertussen nog steeds gewonden. De omgeving van de stations waar explosies zijn geweest is hermetisch afgesloten, behalve voor hulpdiensten en slachtoffers. Volgens de BBC zouden er mogelijk bij zes of zeven metrostations explosies zijn geweest.

Update 12.14 uur
Volgens de NOS meldt een Britse arts bij het metrostation Aldgate dat er daar minstens 90 gewonden gevallen zijn. Bij dit station vond ook de eerste explosie plaats, omstreeks 08.50 uur (09.50 uur Nederlandse tijd).

Volgens medewerkers van de Underground zou er zeker sprake zijn van één explosief, maar mogelijk van meerdere. De vijf metrostations die zijn getroffen zijn: Edgware Road, King's Cross, Russell Square, Old Street en Aldgate, stations verspreid over het hele centrum van Londen.

Een passagier van één van de bussen waar een explosie in plaatsvond vertelde: "Ik zat voorin de bus toen ik een geweldige knal hoorde. Ik keek achterom, en de helft van de dubbeldekkerbus hing in de lucht".

Update 12.30 uur
Zojuist is bekend geworden dat premier Blair rond 13.00 uur Nederlandse tijd met een verklaring zal komen. Hij zal wel bij de G8 top blijven, en is nog niet onderweg naar Londen. Volgens Sky News zijn legereenheden de Engelse hoofdstad binnengetrokken, om de orde en veiligheid te kunnen bewaren.

De bomexplosies hebben heel het openbare leven in Londen platgelegd. Er rijdt geen openbaar vervoer meer, en reizigers moeten thuis blijven. Bovendien zou het mobiele telefoonnetwerk in Londen platliggen. In Edinburgh rijdt uit voorzorg geen metro meer.

Inmiddels zijn er twee doden, 90 gewonden en zes explosies bevestigd, waarvan vijf bij metrostations en één bij een bus. Alle ziekenhuizen draaien speciale diensten, omdat er veel gewonden verwacht worden.

Update 12.54 uur
De Britse politie heeft inmiddels bevestigd dat het om een gecoördineerde serie aanslagen gaat. Er zijn ook inmiddels sporen van explosieven gevonden op verschillende plaatsen. Momenteel worden de ambassades in Londen ontruimd, en wordt Buckingham Palace zeer zwaar beveiligd.

Volgens de BBC zou al-Qaeda achter de aanslagen zitten, wat ook door de meeste experts vermoed wordt. Opmerkelijk is dat een anonieme hooggeplaatste Israëlische functionaris heeft verklaard dat hij enkele minuten voor de aanslagen met Scotland Yard aan de telefoon hing, omdat die een waarschuwing ontvangen zouden hebben. Scotland Yard zegt echter van niets te weten, en er zou ook geen waarschuwing geweest zijn.

De aanslagen zijn ondertussen duidelijk merkbaar op de Europese beurzen, die enkele procenten naar beneden gestort zijn. Er wordt op dit moment opvallend veel goud ingekocht, wat een teken is dat beleggers een onzekere periode verwachten.

Update 13.14 uur
Inmiddels is de persconferentie van premier Blair geweest. In een korte verklaring liet hij weten dat het inderdaad om terroristische aanslagen gaat, en dat zijn gedachten bij de slachtoffers en hun families zijn. Hij zal de G8-top verlaten om naar Londen af te reizen, maar de top zal wel zonder hem doorgaan.

Volgens Blair hebben alle leiders die bij de G8-top aanwezig zijn ervaring met terrorisme, en zullen ze allemaal helpen de terroristen te verslaan.

De politie heeft inmiddels zeven explosies bevestigd, zes bij metrostations en één in een dubbeldekkerbus. Naast de buslijnen en de metro's rijden ook de treinen van en naar Londen niet meer.

Update 14.00 uur
Een onbekende groepering heeft inmiddels de aanslagen via een verklaring op een website opgeëist, in naam van al-Qaeda. Bij de aanslagen zijn in ieder geval 2 doden en 185 gewonden bevestigd, maar de kans is groot dat dit aantal nog verder oploopt. De aanslag op de bus zou een zelfmoordaanslag zijn, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit op de metrostations ook het geval is geweest.

Premier Balkenende heeft inmiddels schriftelijk zijn medeleven betuigt met de slachtoffers. Volgens hem leven het kabinet en de hele Nederlandse bevolking "intens mee met allen die door deze afschuwelijke terreurdaden zijn getroffen". De premier onderstreepte bovendien het belang van de aanpak van terrorisme.

Ondertussen houdt ook Nederland de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten, en zijn hulpdiensten hier extra paraat. In veel Europese landen geldt er op dit moment een verhoogde staat van paraatheid.

Een opvallend detail is overigens dat de aanslagen op de 7e dag van de 7e maand van het jaar komen.
bron: Fok.nl
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 14:18   #21
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

das nu net de bedoelingen van zo een aanslagen


paniek paniek paniek

en daar mee zijn meesten hier goed op weg ..

ook ik ga dit niet allemaal lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 14:33   #22
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
dat ga ik nu echt niet allemaal lezen hoor
Da's jou eigen keuze hé
Was bedoelt voor de mensen die geen tv in de buurt hebben
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 14:37   #23
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
en t is net bekend dat t gsm netwerk daar ook plat ligt.
dat hebben de autoriteiten zelf express gedaan ivm remote triggering..

en idd ja ..delen van explosieven e.d gevonden bij die bus, en dan de verklaringen van de mensen uit de metro :/ damn ...dat men ook niet uit durfde te stappen bang om geelectrocuteerd te worden door de leidingen..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 14:51   #24
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
navo , europeese top ... heeft er meer mee te maken dan we denken

Jij ziet het systeem van die terroristen nog niet zo? Het zijn de landen die achter Amerika zijn gaan staan in de oorlog tegen Afghanistan en Irak.. Dat heeft weinig met de Navo of Europese top te maken.. (dat zou wel zo zijn als er een gemeenschappelijke minister van buitenlandse zaken zou zijn geweest die zich voor deze oorlog had uitgesproken..)
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:01   #25
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Dit gaat keihard klinken maar ik heb met deze aanslagen leren leven. Het komt niet meer echt als een schokt bij mij.
Ik denk helaas dat dit voor heel veel mensen geldt.. Maar mij heeft het echt ontzettend geraakt. Ik kreeg voor mijn gevoel even geen adem meer.
Serieus, dit is ernstig. Waar gaat het heen met de wereld? Wat is dit voor onzin? Waarom onschuldige burgers? Leert men dan nooit van zijn fouten? Ik wou dat ik er iets tegen kon doen.

Hoe erg moet het wel niet zijn voor de nabestaanden? Je moeder gaat eventjes snel de stad in..en vervolgens komt ze nooit meer thuis..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:04   #26
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Jij ziet het systeem van die terroristen nog niet zo? Het zijn de landen die achter Amerika zijn gaan staan in de oorlog tegen Afghanistan en Irak.. Dat heeft weinig met de Navo of Europese top te maken.. (dat zou wel zo zijn als er een gemeenschappelijke minister van buitenlandse zaken zou zijn geweest die zich voor deze oorlog had uitgesproken..)


mja ... ik wil het systeem niet eens kennen

volgens mij heeft dit mss wel ieks te maken met irak maar ook deels niet ... die op 11 september had er ook nog nieks mee te maken ... iederland heeft de kans om de dag van vandaag met terorisme te maken te hebben ... zoals iedereen zou moeten weten is belgie een geliefd land om van hier uit te opereren in zo een zaken ...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:06   #27
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik denk helaas dat dit voor heel veel mensen geldt.. Maar mij heeft het echt ontzettend geraakt. Ik kreeg voor mijn gevoel even geen adem meer.
Serieus, dit is ernstig. Waar gaat het heen met de wereld? Wat is dit voor onzin? Waarom onschuldige burgers? Leert men dan nooit van zijn fouten? Ik wou dat ik er iets tegen kon doen.

Hoe erg moet het wel niet zijn voor de nabestaanden? Je moeder gaat eventjes snel de stad in..en vervolgens komt ze nooit meer thuis..

wat je zegt klopt ... ga ik volledig mee akoord ...
wil niet racisties doen zeker niet .. maar mss moeten we maar eens gaan denken om vreemdelingen die binnen komen in iederland en zelf eigenburgers volledig te gaan controleren ... bagage etc .. maar wij zelf kunnen daar niet veel tegen beginnen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:08   #28
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
mja ... ik wil het systeem niet eens kennen

volgens mij heeft dit mss wel ieks te maken met irak maar ook deels niet ... die op 11 september had er ook nog nieks mee te maken ... iederland heeft de kans om de dag van vandaag met terorisme te maken te hebben ... zoals iedereen zou moeten weten is belgie een geliefd land om van hier uit te opereren in zo een zaken ...
Kom op zeg.. Het is toch reactie op reactie op reactie.. Het begon allemaal al veel langer geleden met aanslagen van terroristen op Amerikaanse doelwitten.. Waarom Amerika reageerde met (grotere en kleinere) militaire acties.. Sinds Bush wordt het echt groot aangepakt en de terroristen reageren daarop door te zeggen dat een ieder die Amerika steunt en zich dus niet terugtrekt uit Irak zal worden gepakt.. Dat verkondigen ze constant dmv. open video's, brieven, e-mails en andere internet-mogelijkheden..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:11   #29
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

is iedereen het er mee eens dat het waarschijnlijk niet vanwege die olympische spelen is. Lijk me namelijk stug dat je 8 explosies in 1 dag kan regelen.

edit; NOS en RTL 5 etc dachten dat namelijk wel ('aanslagen in Londen 1 dag nadat bekend was dat daar de olympische Spelen 2012 zouden worden gehouden')
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:31   #30
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja daarmee ben ik het eens ... maar dat het onmidelijk gelinkt word met irak het zal er wel ieks mee te maken heben dat wel maar de premier van nederland zij daarstraks ook dat iederland het risico loopt dus die vergelijking met enkel landen die de amerikanen steunen vind ik wat mis ...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:39   #31
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je stapelt de domme opmerkingen wel op he?

Nederland is óók actief in zowel Irak als Afghanistan. Er zijn zelfs speciale eenheden heengestuurd die in samenwerking met de Amerikanen en Engelsen de Bergen in Afghanistans uitkammen.. Niemand weet wat ze doen, alleen dat ze daar zitten.. Het gaat voornamelijk om verkenningsmissies.. Het lokaliseren van al-Qaeda strijders en vervolgens deze locaties door te geven aan de Amerikanen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:49   #32
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Je stapelt de domme opmerkingen wel op he?

Nederland is óók actief in zowel Irak als Afghanistan. Er zijn zelfs speciale eenheden heengestuurd die in samenwerking met de Amerikanen en Engelsen de Bergen in Afghanistans uitkammen.. Niemand weet wat ze doen, alleen dat ze daar zitten.. Het gaat voornamelijk om verkenningsmissies.. Het lokaliseren van al-Qaeda strijders en vervolgens deze locaties door te geven aan de Amerikanen..
ja hoeveel landen zitten daar eigenlijk nog in naam van de NAVO of VN, ik bedoel, Japan en Italië waren toch ook vertrokken?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:50   #33
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Je stapelt de domme opmerkingen wel op he?

Nederland is óók actief in zowel Irak als Afghanistan. Er zijn zelfs speciale eenheden heengestuurd die in samenwerking met de Amerikanen en Engelsen de Bergen in Afghanistans uitkammen.. Niemand weet wat ze doen, alleen dat ze daar zitten.. Het gaat voornamelijk om verkenningsmissies.. Het lokaliseren van al-Qaeda strijders en vervolgens deze locaties door te geven aan de Amerikanen..


als je de post hier boven leest zie je dat iemand zelfde zegt als mij . de nave en eu is er degelijk wel mee gemoeid
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 15:55   #34
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
als je de post hier boven leest zie je dat iemand zelfde zegt als mij . de nave en eu is er degelijk wel mee gemoeid
jawel, maar jij zegt toch vervolgens dat je niet snapt waarom Nederland aan Irak wordt gelinkt ofzo? Of lees ik dat verkeerd?
Want Amerika zit er, die is aangepakt om het zomaar te zeggen, GB zit er, die is aangepakt, NL is er, die nog niet en volgens mij zitter er niet zoveel landen meer.
Het gaat er ook om dat NL de oorlog politiek gezien steunde (in tegenstelling tot de rest van Europa, die tegen was)(en dat wil zeggen, Balkenende was voor, mij werd bijvoorbeeld niets gevraagd (niet dat ik toen stemgerechtigd was ofzo, maar daar gaat het niet om))
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 16:02   #35
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vesta altegoed wat jullie hier zeggen ... maar volgens mij heeft iederland de kans op aanslagen ... austalie is er ook .. dus die komen ook nog dan ?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 17:17   #36
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

van mij hebben ze nu wel recht om in het midden oosten harder te werk te gaan
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 17:58   #37
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

jeetje
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 18:30   #38
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
van mij hebben ze nu wel recht om in het midden oosten harder te werk te gaan
Ik denk niet dat dat de juiste manier is van werken.

Citaat:
"Londen getroffen door terroristische aanslagen"
do 07/07/05 - De Britse premier Tony Blair zegt dat Londen getroffen is door een reeks terroristische aanslagen en dat er vele doden en gewonden gevallen zijn. In een korte verklaring in het Schotse Gleneagles kondigde Blair aan dat hij de G8-top zou verlaten. Blair is rond 16 uur aangekomen in Londen.


Iets na de middag was de Britse premier dan per helikopter naar Londen vertrokken. De top in Gleneagles gaat wel gewoon door.

Tony Blair klonk vastberaden. "Wat de terroristen ook doen, ze zullen nooit overwinnen", zei hij. Hij maakte ook duidelijk dat Groot-Brittannië de strijd tegen het terrorisme niet zal opgeven.

Hij noemt het barbaars dat de aanslagen gepleegd worden op een moment dat de wereldleiders in Schotland bijeen zijn om iets te doen aan de armoede in Afrika.
Volledig artikel.
Veel slachtoffers, yeah right:
Citaat:
33 slachtoffers geteld bij bomaanslagen in Londen
do 07/07/05 - In Londen zijn officieel 33 doden gevallen bij drie bomaanslagen in de metro in Londen. Over het aantal slachtoffers bij de bomaanslag op een bus in de buurt van Woburn Square is nog niets bekend.


Volgens de laatste officiële cijfers zijn er ook 45 zwaargewonden en ongeveer 300 lichtgewonden gevallen.

De Britse politie zei dat ze op voorhand geen aanwijzingen hadden dat er bomaanslagen zouden worden gepleegd. Er is nog niemand aangehouden en er zijn ook nog geen verdachten.

De eerste ontploffing deed zich voor omstreeks tien voor negen, plaatselijke tijd. Passagiers zagen een felle lichtflits in de buurt van King's Cross. Meteen stopte de trein. De passagiers sloegen de ruiten stuk en vrij snel werden de inzittenden geëvacueerd.

Passagiersbus ontploft in buurt van Tavistock Square

Even later was er een tweede ontploffing in de metro, in het noordoosten van Londen. Het hele metronetwerk werd gesloten. Een kleine twintig minuten later ontplofte een derde bom in het metrostation Edgware Road.

Amper was dat bericht koud of er explodeerde een passagiersbus, een dubbeldekker, in de buurt van Tavistock Square, alweer in hartje Londen. De helft van de bus werd aan flarden gescheurd.

De politie heeft hele wijken rond de metrostations en de ontplofte bus afgesloten. De slachtoffers werden naar verschillende ziekenhuizen in Londen overgebracht.

08.51 uur: metro Liverpool Street station, 7 doden
08:56 uur: metro King's Cross, 21 doden
09:17 uur: metro Edgware Road, 5 doden
09:47 uur: bus Tavistock Square, onbekend aantal doden
Bron.
Citaat:
Britse politie: "We weten niet of het al voorbij is"
do 07/07/05 - Om 13 uur zei premier Tony Blair dat Londen het slachtoffer was geweest van een terreuraanval. Omstreeks dezelfde tijd werd op een extremistische website de verantwoordelijkheid opgeëist in naam van Al Qaeda. De politie tast nog in het duister over de daders van de aanslagen.


Politie: "We weten niet of de opeising echt is"

De politie denkt dat de bom die op de bus in de buurt van Tavistock Square ontplofte, bedoeld was voor de ondergrondse.

"We behandelen deze zaak als een terroristische aanslag", zei de politie. "Wat de daders betreft, houden we alle opties open." De politie zegt dat het onduidelijk is of de opeising door de islamitische groep echt is.

Een islamitische organisatie, die zich "Al Qaeda in Europa" noemt, heeft rond de middag de aanslagen opgeëist op een website. De groep dreigt met meer aanslagen als Denemarken en Italië zich niet terugtrekken uit Afghanistan en Irak.

[...]
Ook de Britse minister van Binnenlandse Zaken Charles Clarke zei iets later dat "een reeks terroristische aanslagen zijn gepleegd in het centrum van Londen". Hij bevestigde dat er vier aanslagen zijn geweest.

De Britse openbare omroep BBC citeerde even na de middag ook al Arabische bronnen die zeggen dat alles erop wijst dat het terreurnetwerk Al Qaeda achter de aanslagen zit. Ook een Israëlische bron zegt een terreurwaarschuwing te hebben gekregen.
Volledig artikel.
Ze wisten op voorhand al dat de aanslagen zouden gebeuren. Dat kan ik tenminste opmaken uit wat hierboven staat. Uit het verleden is al gebleken dat ze dit ernstig mogen/moeten nemen, waarom doen ze dat dan ook niet...

Ik vrees trouwens dat dit een paniekgolf zal veroorzaken in onze regio's: eerst de VSA, dan Madrid en nu Londen, het komt steeds dichter bij ons en volgens mij gaat vele mensen dit ook zo bekijken.

Ik ga zo dit topic even opschonen.

[edit]En Woudjuh, panikeer niet zo.[/edit]
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen

Laatst aangepast door thali : 7 July 2005 om 18:36
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 18:52   #39
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

33 doden vind je niet zoveel? Ik vind het er 33 te veel.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 18:57   #40
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja


Ik ga zo dit topic even opschonen.
Ik wilde net hetzelfde gaan doen Een aantal reacties zijn het schrappen wel waard..

Er zijn duidelijke aanwijzingen dat het om Al Qaeda zou gaan. De reactie om een radicaal Islamitische site kwam vlak na de aanslagen en was volgens een deskundige in de stijl van het terreurnetwerk geschreven.

Wie hierna aan de beurt is lijkt me niet echt relevant. Ik kan er in ieder geval nauwelijks logica in ontdekken. Waarom Madrid dan vóór Londen gedaan bijvoorbeeld, toch de grote vriend van de VS..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 20:24   #41
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
33 doden vind je niet zoveel? Ik vind het er 33 te veel.
Ach, 33 is peanuts in vergelijking met elders... Als 'de grote leiders' echt zouden ze per dag wel 33 levens kunnen redden. Het aantal doden raakt me niet echt, het beangstigende van terrorisme zit meer in het feit dat een aantal onbekende en ongrijpbare personen een willekeurig aantal mensen op een willekeurig tijdstip kunnen doden. Je weet niet waar, wanneer, wie, hoe.. je weet niets van ze in feite.

Achja, gevolg van de absurdering van de wereld, hetgeen zo'n 5 jaar geleden is ingezet. Ik word er verder niet bang van ofzo en ga me al zeker niet anders gedragen. De kans dat ik in het verkeer om het leven kom is groter.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 20:33   #42
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
33 doden vind je niet zoveel? Ik vind het er 33 te veel.
We weten niet eens hoeveel doden er indertijd dagelijks vielen in Irak. Dat zullen er ook een heleboel geweest zijn en dat waren óók allemaal onschuldige burgerslachtoffers. Maar die berichten hebben ons nooit bereikt.
Dagelijks sterven kinderen en mensen door hongersnood en epidemiën: dat zullen er ook wel meer zijn dan 33 doden. Het is gewoon omdat het zo groots is en zo dicht bij huis én omdat het een land is dat behoort tot de VN dat het allemaal zo opgeblazen wordt.
Daarnet was er een interview met dokter Coolsaet (?)(een professor aan de universiteit van Gent) op tv en die zei zelfs dat in tegenstelling tot wat wij denken het aantal terroristische aanslagen is afgenomen. Het aantal slachtoffers is wel constant gebleven.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 20:35   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar daar gaat het nu natuurlijk niet om. Feit is zoals Tyskie aangeeft een groepje ongrijpbare idioten blijkbaar kan doen wat het wil. Dat is in feite nu aan de hand en je doet er verdomd weinig tegen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 20:49   #44
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ja, da's wel waar... als je nagaat hoe goed Groot-Brittannië wel niet beveiligd is: erin geraak je niet zonder massa's controles. (Een vriend van mij heeft zijn knipmes moeten achterlaten in Brussel omdat het wel eens een mogelijk wapen had kunnen zijn, terwijl het zo bot was dat je er niet eens mee kon snijden.)
Ook in Londen zelf is alles uitermate goed beveiligd (camera's op straat e.d.).
Als zoiets daar al kan gebeuren, hoe zit het dan in de rest van de wereld?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 22:03   #45
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Simpel toch, het kan overal gebeuren.

Tenzij we in een ultra-gecontroleerde staat willen leven waar privacy niet meer bestaat.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 23:45   #46
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Vergeet die extra controles op Amsterdam Centraal.

Geen enkele blauw persoontje gezien hier.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 23:48   #47
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Simpel toch, het kan overal gebeuren.

Tenzij we in een ultra-gecontroleerde staat willen leven waar privacy niet meer bestaat.
Precies.. Als zo'n groep zijn werk "goed" doet kan je zoiets nooit en te nimmer voorkomen zonder dat er foutjes gemaakt worden of er gelekt wordt uit zo'n groep..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 23:51   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het heeft idd weinig met invoer van kant en klare bommen via de luchthaven te maken. Dat wordt gewoon allemaal in het land zelf in elkaar geflanst.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 11:23   #49
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

respect voor die britten dat ze zo rustig en nochelant blijven zo naai je die terrosten wel goed
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 11:27   #50
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
respect voor die britten dat ze zo rustig en nochelant blijven zo naai je die terrosten wel goed
rustig en nonchalant

ik weet niet of jij dan wel zo goed hebt opgelet!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.