Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 January 2004, 11:08   #101
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
mensen die van te voren aangeven zelfmoord te gaan plegen doen dit nooit dit zijn aandachttrekkers die wel degelijk een probleem hebben en dus hulp nodig hebben maar zelfmoord plegen doen ze niet.
Weet je nooit met zekerheid, dus ik vind wel dat je't altijd serieus moet nemen, je weet nooit wat dr in die persoon zijn hoofd omgaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 17:01   #102
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb nooit de neiging gehad dat echt te doen. Ik heb wel vaak dat als ik sta te wachten op t perron en de trein naar den Haag kwam dan voorbij zoeven, dat ik dan dacht aan wat er zou gebeuren als ik me dan laat pakken door die trein, hoe mensen zouden reageren enzo.
Je moet toch wat als je je verveeld op zo'n perron he?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2004, 17:23   #103
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
mensen die van te voren aangeven zelfmoord te gaan plegen doen dit nooit dit zijn aandachttrekkers die wel degelijk een probleem hebben en dus hulp nodig hebben maar zelfmoord plegen doen ze niet.
Hier kan ik me kwaad over maken (niet persoonelijk bedoeld hoor) maar ik heb een heel mooi tegenstellend voorbeeldje voor deze stelling.
In het jaar 1990 begon me vader te praten dat hij zelfmoord wou plegen, hij deed geen een poging of wat dan ook, me ouders waren net gescheiden en me moeder dacht dat hij wou dat ze weer bijelkaar kwamen (dat wou hij ook trouwens), dat ging een paar jaar door, tot hij ineens, zonder een kick te geven in 1994 zelfmoord pleegde... Hij had het er vaak over, bijna altijd als hij me moeder zag, en niemand deed iets omdat ze net zo dachten als jij denkt....
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2004, 23:13   #104
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Hier kan ik me kwaad over maken (niet persoonelijk bedoeld hoor) maar ik heb een heel mooi tegenstellend voorbeeldje voor deze stelling.
In het jaar 1990 begon me vader te praten dat hij zelfmoord wou plegen, hij deed geen een poging of wat dan ook, me ouders waren net gescheiden en me moeder dacht dat hij wou dat ze weer bijelkaar kwamen (dat wou hij ook trouwens), dat ging een paar jaar door, tot hij ineens, zonder een kick te geven in 1994 zelfmoord pleegde... Hij had het er vaak over, bijna altijd als hij me moeder zag, en niemand deed iets omdat ze net zo dachten als jij denkt....
erg zeg! lijkt me ook dat je je dan achteraf ontzettend schuldig voelt terwijl je daar in principe toch echt niets aan kan doen

Toch is dat wat koelkast zegt ook wel waar. het geldt alleen zeker niet altijd, en daarom moet je eigenlijk elke waarschuwing serieus nemen. Just in case

Maarjah. Daar wordt jouw scenario niet mooier van. Echt vreselijk moet dat voor je geweest zijn meissie!!
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2004, 14:18   #105
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja...Zo is de wereld eenmaal, alleen die stelling kan ik niet zo goed hebben, er is altijd kans dat het gebeurt, helaas.

En bij me vader was het wel een erg extreem geval, want hij heeft echter daarvoor geen 1 poging gedaan ofzo, ook niet al zijn dierbare spullen weg gegeven... Het enige wat hij deed was mij een weekje laten logeren (de mooiste week uit me leven trouwens )...
(en me moeder voelt zich niet schuldig, ze haat me vader en ik voelde me eerst ook niet schuldig want ik het niet begreep, alleen toen ik 13 was dacht ik dat het mijn fout was).
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2004, 22:40   #106
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uppen is wel in de laatste tijd?!?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 06:44   #107
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Anno , dit vind ik toch wel heel kut voor je man.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 10:59   #108
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Anno, je verhaal lijkt wel 'n beetje op 't mijne. Al heeft mijn vader wel een paar keer op de rand van een brug gestaan, een jaar of 12 voor zijn dood. Hij zei in '98 al regelmatig dat hij het leven zo zwaar en kut vond, dat hij het niet meer aankon en in feb. 1999 issie ook echt gegaan.

Heeft overigens wel (voor mij) onopgemerkt afscheid genomen van al zijn vrienden, familie en kennissen..
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2004, 13:36   #109
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja...eigelijk zou het verboden moeten worden voor mensen met kinderen...

Sterkte ermee Bloempjuh...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 22:34   #110
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
uppen is wel in de laatste tijd?!?
wat is jouw probleem er is hier geen sprake van uppen als de laatste reactie nog geen maand geleden is hoor, en dat is ook nergens het geval

@ annomeisje:
Citaat:
Tja...eigelijk zou het verboden moeten worden voor mensen met kinderen...
aan de ene kant wel he, ze hebben wel een verantwoordelijkheid naar hun kinderen toe, maar aan de andere kant hebben ouders ook het recht op eigen keuzen. Ook al zijn dat hele slechte

Sterkte voor jullie allebei, er valt veel over te praten maar dat brengt ze nooit terug, helaas
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2004, 10:32   #111
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Tja...eigelijk zou het verboden moeten worden voor mensen met kinderen...

Sterkte ermee Bloempjuh...
erm zelfs als ze het verbieden
denk niet echt dat mensen zich dat iets gaan aantrekken
als je echt dood wil ga je dood hoor...
is mensen hun eigen keus
al is die soms moeilijk te verstaan voor omstanders
voor de persoon in kwestie kan het de juiste keuze lijken
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2004, 13:11   #112
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelfdoding hoeft niet 'verboden te worden voor mensen met kinderen', absoluut niet. Als ik in de schoenen van mijn papa had gestaan had ik al eerder een eind aan mijn leven gemaakt. Het is alleen zo kut dat hij er gewoon niet meer ís..

Voor hem is dit zeker de beste oplossing die er was.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2004, 14:38   #113
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja...natuurlijk is dat zo, en ik begrijp heel goed waarom me vader zelfmoord heeft gepleegt, respecteer het en begrijp het ook zeer zeker... Maar leuk vinden doe ik niet, en als je een verbod op zoiets legt heeft het toch geen zin, een lijk de bak in gooie gaat niet.

Het was meer een onrealistische zucht en niet lettelijk bedoelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 11:32   #114
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

plezierig is het natuurlijk nooit als iemand waar je om geeft aan zelfdoding doet
maar als hij of zij er een goede reden voor heeft
als leven nu eenmaal erger is dan dood
ik zou het natuurlijk wel uit zijn/haar hoofd willen praten
maar zou me uiteindelijk bij neerleggen en de tijd die me zou resteren met die persoon zo goed mogelijk proberen door te komen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2004, 10:27   #115
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
plezierig is het natuurlijk nooit als iemand waar je om geeft aan zelfdoding doet
maar als hij of zij er een goede reden voor heeft
als leven nu eenmaal erger is dan dood
ik zou het natuurlijk wel uit zijn/haar hoofd willen praten
maar zou me uiteindelijk bij neerleggen en de tijd die me zou resteren met die persoon zo goed mogelijk proberen door te komen

ik heb een vriend gehad, die voor een trein is gesprongen, en dat daarvoor al een aantal keer geprobeerd had, ik was blij dat ik hem er nu niet afgehaald heb, te meer omdat hij nooit gelukkig zou worden, er was namelijk niks aan de hand, behalve dat hij met zichzelf in de knoop zat, en voor hem was leven gewoon erger dan de dood. Ik heb daarom ook absoluut geen schuld gevoel ofzo, ik denk nog steeds dat het beter is zo
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 20:12   #116
IndigoFlow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Schuldgevoel? Heb je hem geholpen dan? En jah, ik weet hoe het is: dat het leven erger lijkt dan de dood, maar je weet niet hoe doodgaan is...en wat erna te beleven valt...of je nou in miljoenen stukjes energie verspreidt wordt of dat je een beter/ander leven ingaat of een net zo langdurig (lees dradig) leventje als je net hebt geëindigd... ik ben niet bang, om dood te gaan, maar ik heb nog niet het kleine sprankje hoop in me opgegeven dat me zegt dat ik nog moet doorleven en dat ik hier ben om anderen uit hun lijden te helpen, of hun problemen op te lossen. Maar ik weet wel dat ik het niet tot mn 80ste uithou. En dat vind ik wel zonde, hadden de dingen anders gelopen, dan had ik dit gevoel al 4 jaar niet meer gehad. Tsjah, faith.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 21:27   #117
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by IndigoFlow
Schuldgevoel? Heb je hem geholpen dan? En jah, ik weet hoe het is: dat het leven erger lijkt dan de dood, maar je weet niet hoe doodgaan is...en wat erna te beleven valt...of je nou in miljoenen stukjes energie verspreidt wordt of dat je een beter/ander leven ingaat of een net zo langdurig (lees dradig) leventje als je net hebt geëindigd... ik ben niet bang, om dood te gaan, maar ik heb nog niet het kleine sprankje hoop in me opgegeven dat me zegt dat ik nog moet doorleven en dat ik hier ben om anderen uit hun lijden te helpen, of hun problemen op te lossen. Maar ik weet wel dat ik het niet tot mn 80ste uithou. En dat vind ik wel zonde, hadden de dingen anders gelopen, dan had ik dit gevoel al 4 jaar niet meer gehad. Tsjah, faith.
je kan je natuurlijk wel een bepaald beeld vormen van de dood
volgens mij is de dood gewoon eeuwig niets
niets meer
wees maar zeker dat ik er af en toe naar verlang
je kan het niet zeker weten
maar meeste mensen zien gewoon geen andere uitweg
het is makkelijker om er in te graken dan er uit te graken
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2004, 17:41   #118
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik denk zowiezo dat als mensen roepen dat ze zelfmoord willen plegen dat geen negatieve vorm van aandacht trekken is, denk dat t meer een schreeuw om hulp is. En dat je moet proberen die mensen te helpen.
Nou zijn sommige mensen mischien beter dood af als je niet gelukkig worden. Ze hebben t wel zelf gewilt dan, t blijft moeilijk maar bij sommige mensen kun je t wel begrijpen.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.