Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 13 January 2003, 23:53   #1
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Thumbs down echt om in de war van te raken

m'n moeder kwam net binnen met een preek over de opleiding die ik nu doe, Computer Interface Techniek op MBO niveau. ik wil heel graag software (lees: computergames) gaan programmeren en via deze opleiding kan ik zo gaan doorstromen naar t HBO om zo echt te gaan leren programmeren.

maar m'n ma zei dus dat ze me naar zo'n privéschool wilt sturen wat je op havo en vwo niveau kan doen en ze willen dus dat ik de havo doe in 1 jaar.....je krijgt er begeleiding voor enzo dan en er is daar geen studiehuis....alleen is t tering duur....en dat wil ik dus nie m'n ouders aan doen

of ik ga snel naar de havo en dan kost t in 1 keer een vermogen of ik doe t in 4 jaar op t MBO.....maja ik hecht me ook wel snel aan mensen......dit is echt zo iets waar ik in de war van raak en heel lang over na denk.....en tis ook nog zo dat ik al 19 ben en dat ik dan nog op de havo zit.....ik bedoel, ik ben vorig jaar al flink gepest om m'n leeftijd toen ik 4 havo deed en bleef zitten met hele lage cijfers......daarom wilde ik niet naar die privéschool gaan omdat m'n ouders dat toen al voorstelden en ik toen nee zei want ik had er genoeg van.....van zoiets kan ik nou gestressed raken omdat ik niet weet wat ik nou moet doen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2003, 23:56   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zoek dit uit:

MBO -> HBO
PRIVESCHOOL -> HBO

beide: Moeite, kosten, kans op slagen, sociale omgeving
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:00   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

jah ik weet t.....

als ik op t MBO blijf ben ik 23 als ik op t HBO terecht kom en nu wordt ik niet gepest

als ik naar de havo ga, dan zal ik 20/21 (ligt eraan wanneer ik dan mag beginnen) zijn maar ben ik bang om weer gepest te worden. ik weet dat ik dat nie van te voren zal weten......maar toch......ik wil dat nie meer
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:07   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

op een gewone havo, ben ik bang dat je het moeilijk zult hebben...het enige dat je kan doen is vanaf de eerste dag GOED opstellen, alsof jij ruleert en zij newbies zijn oftewel bluffen over je zekerheid....maar dat is een gok
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:12   #5
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

mja maar t is geen gewone havo dus.....maar ik weet nie of de kinderen daar zich zullen gedragen als op een gewone havo....das t probleem nou....kweet er helemaal niks over en ze willen me bijna lukraak naar die school sturen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:44   #6
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vragen!
Opzoeken!
Laat je ouders het opzoeken,
was hun voorstel toch?
Gaat het slecht op datgene wat je nu doet? Vast niet.

Je moet natuurlijk doen wat je het beste lijkt,
dat is misschien niet de makkelijkste weg.
en dat geld tja,
MBO is ook niet goedkoop anders d8 ik, en die duurt nogal wat langer.

gepest zal je op een priveschool niet snel worden,
verschilt sowieso per school en per klas.
Ik ben nu 19 doe havo5
ik deed mavo, daar zat ik eerst in een klas waar heel veel gepest werd naar mijn mening, toen kwam ik op de havo op een veel aardige (blijkbaar is dat dus normaal) , maar iig der is dus geen peil op te trekken. Zal eerder meevallen dat tegen waarschijnlijk met dat wat je gewend bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:59   #7
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je MBO doet zal je wel een betere aansluiting hebben op het HBO...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 08:57   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Blijf gewoon op het MBO als je je daar prettig voelt, zo´n prive/school lijkt me ook niet echt goed voor contact met andere mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 12:08   #9
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is een mogelijkheid, maar ik heb het gelukkig getroffen door een ict opleiding in 2 jaar te doen

misschien is een LOI opleiding misschien iets voor je
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 13:31   #10
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Als je je fijnv oelt zoals je nu bezig bent, moet je hier gewoon meej doorgaan denk ik en je niet laten dwingen door je ouders.

Maar aan de andere kant..als je het niet probeert zul je het nooit weten.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 13:37   #11
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
misschien is een LOI opleiding misschien iets voor je
erm, nee dat zou ik niet doen...de kwaliteit is best hoog (heb ik me laten vertellen)..maar je lkeert er totaal geen sociale vaardigheden. Ook krijg je via school al vaak contacten met bedrijven etc etc...afrader dus, als je het mij vraagt
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.