Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 1 November 2005, 23:28   #51
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies-in-love
(ik loop beetje achter, sorry)

-->daar heeft de aarde dan wel 5 miljard jaar de tijd voor gehad
hij heeft een half miljard jaar gedaan over het 1-cellige organisme.
die knal was geen tovertruc ofzo, door 'omstandigheden' zijn wij (mensen) hier. dat zegt de aardrijkskunde iig.
De Oer-theorie is ook een geloof gebaseerd op theorieën. Het zijn ook niet allemaal feiten. Als de aarde zou zijn ontstaan, en zich heeft ontwikkeld tot wat het nu is, ook al heeft zich dat gevormd in weet ik hoeveel miljoen jaar (wat ik betwijfel) is het nog een letterlijk wonder. Rara waar dat wonders volgens mij vandaan komt

Geloof is misbruikt. Er zijn christenen meegelopen omdat ze de Bijbel niet snapte, verkeerd uitgelegd gekregen hebben. Het zijn egoïstische gedachten die het geloof gebruiken om hun eigen wil te bereiken. Kruistochten -> macht, kerksplitsingen -> macht, beter weten enz. De fouten komen doordat mensen het beter denken te weten en God er buiten willen laten. En dat kunnen ze omdat ze een vrijwil hebben gekregen. Ook ik, ik maak daar misbruik van, ik jat, lieg en roddel achter mensen om. Maar ik doe m`n best.

Het christendom heeft duidelijk regels, maar je bent niet verdoemd als je er ergens buiten stapt. Hij heeft het BESTE met je voor, en wil een ieder steunen die er om vraagt, al heb je wat dan ook, af wat dan ook niet..

Christendom is voor iedereen, ik loop niet over straat en de blikken van zondaars te ontwijken. Ik sta vrolijk in het leven en ik dank daar voor. Niet 85% van de dag, maar gewoon dat Hij weet dat ik Hem zeer waardeer.

De bijbel is niet dikker dan een Steven King boek, dus zo bijzonder is het niet als je `t gelezen hebt

Als ik naïef ben, zijn de genen die het zelf denken te bereiken in deze wereld het net zo erg of de mensen die een theorie als feit zien.

Een christen is geen God, is niet perfect, en dezelfde mens met begeertes als jij.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 11:13   #52
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
De Oer-theorie is ook een geloof gebaseerd op theorieën. Het zijn ook niet allemaal feiten. Als de aarde zou zijn ontstaan, en zich heeft ontwikkeld tot wat het nu is, ook al heeft zich dat gevormd in weet ik hoeveel miljoen jaar (wat ik betwijfel) is het nog een letterlijk wonder. Rara waar dat wonders volgens mij vandaan komt
Je zegt het zelf, de oer theorie zijn niet allemaal feiten, geloof bestaat uit geen enkel feit. Daar naast is dat in verloop van miljoenen jaren organismen zijn ontstaan niet eens zo'n wonder, ik zal wel eens een tekst op zoeken waar dat uitgelegd en nagebootst wordt.
Ik snap ook niet waarom je betwijfelt dat in miljoenen jaren alles gevormd is? jij denkt dat het de aarde bij het jaar 0 is begonnen? Ik snap dan niet waarom god dan zo sneaky van die dinosaurus botten in de grond heeft gestopt en ons laten geloven dat ze miljoenen jaren oud zijn?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 15:04   #53
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Feit, Jezus heeft bestaan. Zelfs de Romeinen hebben Hem beschreven.
Feit, er zijn overeen stemmende boekrollen gevonden.
Feit, in een land van blinden is een één oog koning, want wij mensen zijn dom. Net zoals een schilderij die de schilder niet snapt, is God niet niet te bevatten in het detail.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 16:14   #54
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Feit, Jezus heeft bestaan. Zelfs de Romeinen hebben Hem beschreven.
Ok, ene Jezus heeft bestaan, allemaal leuk en aardig, maar zijn er ook echte bewijzen, in de zin van heeft hij echt over water gelopen?

Citaat:
Feit, er zijn overeen stemmende boekrollen gevonden.
Ja ik kan ook wel ergens een stel boeken vandaan toveren die ongeveer hetzelfde beschrijven

Citaat:
Feit, in een land van blinden is een één oog koning, want wij mensen zijn dom.
Ja juist, mooi feit


Citaat:
Net zoals een schilderij die de schilder niet snapt, is God niet niet te bevatten in het detail.
Dit volg ik even een niet, schilderij snapt zijn schilder niet?

Niet beledigend bedoeld ofzo, maar ik vind dit nogal erg losgeslagen feitjes, dit bewijst toch helemaal niets, ja dat een vent genaamd Jezus misschien ooit een keer bestaan heeft, maar dat god bestaat? dat kan ik hier verder neit uit opmaken ofzo
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 19:01   #55
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Oh ja nog even wat, al zou god de aarde enz. geschapen hebben, waar is hij nu dan? Wat ik eerder ook al postte

Citaat:
Als die god er is, waarom merken we daar dan zo gods gruwelijk weinig van? Al die tering zooi die hier gebeurt, aardbevind hier, orkaan daar, oorlogje verderop, kanker op je 18e met nog 3 maanden in t verschiet. Waar is die god dan op zo'n moment.
Ach nee het was hun tijd, god heeft het voor een reden gedaan. Flikker toch op man, wat is dat nou voor ongelooflijke onzin.
Nou waar is die vent dan? Helemaal nergens, van die mensen die een auto ongeluk overleven en dan god dankbaar zijn dat ze nog leven, lekker goedkoop, als god echt bestaat, laat m dan zorgen dat we hier niet zoveel gezeik hebben.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 20:58   #56
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Oh ja nog even wat, al zou god de aarde enz. geschapen hebben, waar is hij nu dan? Wat ik eerder ook al postte


Nou waar is die vent dan? Helemaal nergens, van die mensen die een auto ongeluk overleven en dan god dankbaar zijn dat ze nog leven, lekker goedkoop, als god echt bestaat, laat m dan zorgen dat we hier niet zoveel gezeik hebben.
`t Zal denk ik niet in goede aarde vallen, maar de Zondenval. Het was perfect, maar de mens heeft het verpest in De Hof. Want Hij heeft de mens -gemaakt- met een eigen wil. Dat wil niet zeggen dat Hij zijn handen ervanaf heeft getrokken, maar Hij laat wel dingen wel gebeuren.

En dat schilderij; wat weet een schilderij van zijn maker? Wat weet de mens van God? Want dat zijn de verhoudingen. Maar Hij heeft de mens teminste nog wat op laten schrijven wat uiteindelijk de Bijbel is geworden. Ik snap het ook niet waarom Hij niet gewoon aan iedereen laat zien dat Hij bestaat, maar ik kan ook niet iemand snappen die de wereld heeft geschapen.

Die stukken die zijn gevonden in de Dode Zee, en op zoveel andere plaatsen. Die elkaar aanvullen en over lappen. Dat christenen als duizende jaren bestaan. Dat de Bijbel zoveel kracht geeft. Dat ik geborgenheid heb gevonden in Hem. Dat zijn geen bewijzen, maar ik geloof in mijn Vader de Schepper!
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 21:03   #57
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Dat ik geborgenheid heb gevonden in Hem. Dat zijn geen bewijzen, maar ik geloof in mijn Vader de Schepper!
Dat is heel mooi, maar ik begrijp niet waarom je het hier zo moet verdedigen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 22:39   #58
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
`t Zal denk ik niet in goede aarde vallen, maar de Zondenval. Het was perfect, maar de mens heeft het verpest in De Hof. Want Hij heeft de mens -gemaakt- met een eigen wil. Dat wil niet zeggen dat Hij zijn handen ervanaf heeft getrokken, maar Hij laat wel dingen wel gebeuren.

En dat schilderij; wat weet een schilderij van zijn maker? Wat weet de mens van God? Want dat zijn de verhoudingen. Maar Hij heeft de mens teminste nog wat op laten schrijven wat uiteindelijk de Bijbel is geworden. Ik snap het ook niet waarom Hij niet gewoon aan iedereen laat zien dat Hij bestaat, maar ik kan ook niet iemand snappen die de wereld heeft geschapen.

Die stukken die zijn gevonden in de Dode Zee, en op zoveel andere plaatsen. Die elkaar aanvullen en over lappen. Dat christenen als duizende jaren bestaan. Dat de Bijbel zoveel kracht geeft. Dat ik geborgenheid heb gevonden in Hem. Dat zijn geen bewijzen, maar ik geloof in mijn Vader de Schepper!
Als hij "dingen" toch laat gebeuren trekt hij toch zijn handen eraf? niet dan? Het is nooit perfect geweest, op het moment dat wij een eigen wil zouden hebben gekregen is het al niet perfect geweest. En dan als hij dingen toch laat gebeuren, wat is dan het nut van in hem geloven, het levert je niet op.

Wat ik ook niet snap, volgens de bijbel, is de mens er in principe in een keer, hoe leg je dan die hele evolutie uit, van aap tot mens? Waar komen de dinosauriers voor in het hele gebeuren, t lijkt volgens mijn opvatting van de bijbel dat ie in 6 dagen de hele wereld met alles erop en dr aan heeft geschapen, ik zie dus niet alles passen, het klopt gewoon niet.

En hier ook weer met dat schilderij, ik weet niets van god, hij doet ook niets om te laten weten dat hij er is, ik wil best in hem geloven als ik voor mezelf met echt bewijs kan laten zien dat hij er echt is.
Waarom geloof jij in god, waarom denk jij dat hij wel bestaat als de wetenschap dat tegen spreekt, waarom? Waarom als hij geen teken van bestaan geeft? Alleen omdat er een boek is dat zegt dat hij bestaat?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2005, 22:47   #59
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karliene
Ik geloof dat voor mijn geboorte al bepaald is hoe mijn leven eruit zou gaan zien. Tot deze conclusie ben ik recentelijk gekomen en sindsdien ben ik veel gelukkiger!
Het stelt me op de een of andere manier gerust.

Ik geloof dus niet speciaal in God, maar ik geloof dat er iets is.
pff het is toch veel leuker om te weten dat jezelf alles doet, dat het niet bepaald is,, dat je zelf je keuzes maakt en dat je daarbij hulp krijgt van een hogere macht kan ik me heel goed inbeelden.
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 08:44   #60
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is weer typisch iets voor een gelovige om te zeggen: het staat geschreven, dus is het waar. Harrypotter zou volgens jullie ook kunnen bestaan? Er zijn al 6 boeken over hem geschreven, dusja.
Dat Jezus bestaan heeft kan ik geloven, maar dat hij de dingen die in de bijbel beschreven gedaan heeft kan ik niet geloven. Want als god zijn vader was, warom is ie dan aan dat kruis blijven bungelen?

Sorry maar ik vind geloof op niets gebaseerd, buiten valse hoop.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 20:34   #61
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Op veel van de vragen is een antwoord. Dan moet je er niet 20 tegelijk stellen en ook opstaan voor het antwoord dat komen gaat. Ik verdiep me ook in theorie die mijn God onderuitschoffelen, andere geloven en denkwijze van mensen.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 20:38   #62
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Want als god zijn vader was, warom is ie dan aan dat kruis blijven bungelen?
je moet je wel verdiepen in de theorie voordat je zomaar dingen gaat brullen hé ....
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 20:45   #63
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

Ik geloof echt in God, maar het is voor mij zo vreselijk moeilijk om uit te leggen waarom, simpelweg omdat ik ook niet alles wat er gebeurd is snap, en ook weleens mijn twijfels heb over God, als ik dingen hoor die gebeuren, ook in mijn eigen omgeving, maar op één of andere manier kom ik toch weer bij mezelf tot de comclusie dat Hij er echt is.

Ik heb ook echt niet de hele bijbel van begin tot eind gelezen, maar ik weet wel grotendeels wat erin staat, en het kan mij in tijden dat ik het moeilijk heb heel erg helpen...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 20:50   #64
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
Op veel van de vragen is een antwoord. Dan moet je er niet 20 tegelijk stellen en ook opstaan voor het antwoord dat komen gaat. Ik verdiep me ook in theorie die mijn God onderuitschoffelen, andere geloven en denkwijze van mensen.
ja sorry hoor maar zo kom je er wel heel makkelijk van af
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2005, 20:55   #65
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
ja sorry hoor maar zo kom je er wel heel makkelijk van af
hij zegt nie dat je geen vragen meer mag stellen, maar wil graag dat je wel open staat voor zijn antwoorden en of je enigzins weet waar je over praat...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2005, 05:41   #66
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik hoop dat de mensne die gelovig zijn, mij kunnen vertellen hoe de aarde ontstaan is. Hoe de mens ontstaan is.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2005, 09:33   #67
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
ik hoop dat de mensne die gelovig zijn, mij kunnen vertellen hoe de aarde ontstaan is. Hoe de mens ontstaan is.
Ik denk dat daarom ook iedereen zo zijn eigen geloof heeft. Het ontstaan van de aarde en de mens is nog niet voor 100% wetenschappelijk te bewijzen. Het is wel zeer goed te benaderen, maar zolang het niet 100% bewezen is bestaat er dus ruimte tot speculatie over hoe het wel gegaan is. Een ieder heeft hier zijn eigen idee over, zijn eigen geloof (wat geloof ik wel en wat niet). Zo is de één 'heilig' overtuigd van de evolutietheorie, maar een ander die vind dat er een stap ontbreekt gelooft in het bestaan van een God (Christendom, Islam, Jodendom enzo). Ik denk dat zolang er niets voor de volle 100% bewezen kan worden hoe of wat iets gegaan is er gewoon ruimte moet zijn voor een ieder om voor zichzelf te bepalen waarin hij of zij gelooft. Zelfs al zou het voor de volle 100% te bewijzen zijn hoe of wat iets gegaan is, dan nog valt een ander aspect van het geloof nog niet voor de volle 100% uit te sluiten, namelijk het wel of niet bestaan van een God. Je kan namelijk niet bewijzen dat hij er niet is, noch bewijzen dat hij er wel is. Kortom: ruimte voor speculatie, waarin een ieder dus in mijn ogen zelf mag beslissen wat hij of zij wel of niet gelooft. Vervolgens zal er dan nog altijd een groep mensen blijven die de wetenschappelijke bewijzen klakkeloos naast zich neerlegd, omdat ze nu een maal willen geloven wat ze altijd gewend zijn om te geloven..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 November 2005, 15:23   #68
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
hij zegt nie dat je geen vragen meer mag stellen, maar wil graag dat je wel open staat voor zijn antwoorden en of je enigzins weet waar je over praat...
Waar staat dan dat je geen vragen meer mag stellen?
Je zegt het zelf dat ik open moet staan voor zijn antwoorden, ik stel een aantal vragen, en ik krijg vervolgens zo'n antwoord, dan vind ik dat je je handen er wel erg makkelijk van af trekt.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 15:12   #69
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
God is een klootzak en geloof is verachtelijk.

Als die god er is, waarom merken we daar dan zo gods gruwelijk weinig van? Al die tering zooi die hier gebeurt, aardbevind hier, orkaan daar, oorlogje verderop, kanker op je 18e met nog 3 maanden in t verschiet. Waar is die god dan op zo'n moment.

Ach nee het was hun tijd, god heeft het voor een reden gedaan. Flikker toch op man, wat is dat nou voor ongelooflijke onzin. Van die mensen die in t zwart op zondag naar de kerk gaan en je niet aankijken, wat is daar nou de meerwaarde van, voel je je dan goed, je trekt een zwart pak aan kijkt niemand aan en gaat op zondag naar een gozer luisteren die ongeloofwaardige loze verhalen verteld en je een beetje zegt hoe je moet leven... Zeg nou zelf dat gaat toch nergens over. Al dat gezeik over je zonden en dat soort gezeik, de bijbel schijnt ook te zeggen dat god altijd vergeeft, nou fuck hem dan, mocht ie in het onwaarschijnlijke geval toch bestaan en je klopt daar bij de hemel aan, ow sorry ja, ik dacht je hebt zo lang niets van je laten horen ik dacht ik verloochen je maar, maar sorry makker even goede vrienden ok?

En al die loze verschillen in die geloven, die moslims die koste wat kost een beetje hun geloof willen door dragen, die schijnheilige christenen die condooms maar niets vinden, wat is dat nou? Slaat toch he-le-maal nergens op. En onder tussen zouden ze het eigenlijk ook nog wel fijn vinden om elkaar een beetje af te maken, want ja mijn geloof is het beste en het jouwe niet. Al die kansloze idioten die op zaterdag op de markt je proberen te overtuigen voor god te kiezen, van die loze meisjes met een lange rok aan... zucht te kansloos voor woorden.

Voor mij bestaat god niet, er zijn voor mij geen aanwijzingen en/og bewijzen dat ie wel zou bestaan, voor mij bewijst de wetenschap genoeg om niet in god te geloven.
Amen ...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 18:10   #70
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

simpele zaak, God heeft al die botten etc gewoon in de grond gelegd.
Er zijn miljoenen mensen, die misschien nog wel dieper geloven dan Flater, sommigen slimmer dan jij of ik. Wil je die ook gaan converteren naar het Atheïsme?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 00:48   #71
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
simpele zaak, God heeft al die botten etc gewoon in de grond gelegd.
...
Citaat:
Er zijn miljoenen mensen, die misschien nog wel dieper geloven dan Flater, sommigen slimmer dan jij of ik. Wil je die ook gaan converteren naar het Atheïsme?
Nee dat is me teveel werk, het zou wel een ideaal beeld van de wereld zijn, maar nee dat gaat toch niet lukken. Daarnaast wil ik ook best gaan geloven, mits er relevante bewijzen zijn dat god bestaat, en dus geen dom gezeik, zoals dat god botten van dinosauriers heeft gelegd...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 09:54   #72
Doperwt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In Amerika is het nu zelfs zo erg dat de evolutietheorie op sommige scholen niet eens meer onderwezen wordt. Voor de biologieles gaan ze naar de dierentuin en krijgen ze van een overdreven christelijke lul te horen hoe de wereld geschapen is. De dieren zouden hun gekleurde vacht hebben, zodat de mensen ervan kunnen genieten. Als ze in het natuurwetenschappelijk museum komen dat er naast ligt, en daar een goede duidelijke, met newijzen ondersteunde uitleg krijgen, draaien ze hun rug toe. Dit bewijst dat gelovige mensen blind zijn voor de wetenschappelijke correctheid in de wereld. En dat Amerika niet het diskte, maar ook het domste en zeker het gelovigste land ter wereld is.


Als iemand mij 1 bewijs kan geven, dat de wereld door god is gemaakt, dan zal ik gelovig worden. Maar daarvoor vind ik dat er neit gezegd mag worden dat er een god bestaat, want dat is valse hoop geven en het aftroggelen van mensen in de kerk.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 09:54   #73
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Nee dat is me teveel werk, het zou wel een ideaal beeld van de wereld zijn, maar nee dat gaat toch niet lukken. Daarnaast wil ik ook best gaan geloven, mits er relevante bewijzen zijn dat god bestaat, en dus geen dom gezeik, zoals dat god botten van dinosauriers heeft gelegd...
nou ja, bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Als je in God gelooft, hoe groot is dan de stap om ook te geloven dat hij botten in de grond heeft gestopt.
Waarom ie het zou doen weet ik niet, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk he
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2006, 20:49   #74
Igna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pff geloof, ik geloof niet erges in. volges mij is er dus niks hogers ofzo dat de wereld geschapen heeft met een of ander doel. dus me andere woorden we zijn hier zomaar zonder rede. ma da vind ik langs de andere kant ook moeilijk te gelove. soms heb ik zo'n gevoel van dit, het leven, de wereld, de mens is speciaal, belangrijk, mss zelfs nuttig. mss is er toch iets hogers, iets bovennatuurlijks? ma da is een gevoel, een emotie. mijn hersens, mijn rationeel verstand zegt dan van: komaan, wa nen onzin, we zijn hier zonder reden, niks of niemand heeft ons geschapen en zeker ni me een doel.
is het nie typisch menselijk da we in vanalles geloven? is nie juist het vermogen om te fantaseren (=creatief, vindingrijk zijn) dat ons scheidt van 'gewone' dieren? en is het dus ni normaal da mense zich afvrage waarom we hier zijn en daar antwoorden op wille en dus een god gaan 'verzinnen'?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2006, 09:59   #75
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou ik snap totaal niet waarom mensen geloven in die onzin van "als je in god gelooft ga je naar de hemel", want dat slaat natuurlijk nergens op.
Maar goed ik geloof zelf dan ook niet en ik zou ook niet weten wat voor een doms het is om pas sex te hebben na het huwelijk, want als je het voor het huwelijk doet wat the f**k maakt het verschil ?!?!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2006, 10:08   #76
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

niet,
Ik vind een kerk wel mooi, maar daar blijft het bij. Mijn ouders zijn katholiek, maar hebben ons zelf de keuze willen laten maken of we er iets mee te maken willen hebben. Nou dat wilden we dus niet. Nu zijn al onze neven en nichten wel verbonden met het katholieke geloof, wat ons dus tot uitschot maakt van de ganze familie.
Best hard eigenlijk als ik de verhalen dan hoor van mijn ouders dat al die katholieken mijn ouders alsnog probeerden over te halen om ons aan de kerk te verbinden. Zelfs de aartsrivaal van mijn basisschool kwam op bezoek om ons aan hun school te koppelen.
Maar ja, ik geloof niet, en waarom? Omdat ik gewoon niet geloof
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2006, 10:10   #77
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Maar ja, ik geloof niet, en waarom? Omdat ik gewoon niet geloof
Je gelooft dus dat er geen "god" bestaat.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2006, 10:24   #78
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Je gelooft dus dat er geen "god" bestaat.
Ik heb het niet eens over een god gehad kerel
ik geloof gewoon niet
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2006, 10:30   #79
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Ik heb het niet eens over een god gehad kerel
ik geloof gewoon niet
Je gelooft dus dat er geen bovennatuurlijke machten bestaan.

Of je het nou wilt of niet je gelooft gewoon dat doet iedereen
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2006, 10:32   #80
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

idd, wees nou es duidelijk!
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.