Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 April 2010, 17:54   #1
Akarapukawa
That sounds Awesome!
 
Geregistreerd op: 23 September 2009
Berichten: 45
Standaard Lpg

hey,

ik moet voor school een bespreking doen over LPG.
Nu zijn er hier mss wel een aantal kenners onder jullie die heir iets van weten..

Dus heb enkele vraagjes:

- Hoeveel kost een LPG installatie? Ik zie enorm gevarieerde prijzen, dus heb ik er geen zicht op
- Wat zijn de voor- en nadelen van LPG?
- Hoe kan LPG tot een explosie uitbreken?

Alvast bedankt.
Akarapukawa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 17:55   #2
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

neem het gemiddelde van die gevarieerde prijzen?

En verder heb ik er de ballen verstand van.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 18:08   #3
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Gemiddelde prijs nemen van al die dingen bij elkaar, ik geloof dat je zo rond de 2500e moet kunnen uitkomen.

Voordelen: Fukking goedkoop, zonder veel aanpassingen in te bouwen, beter voor het milieu.

Nadelen:
Extra tank in de auto die ruimte claimt van of het reserve wiel of bagage. Niet iedere auto is ervoor geschikt. Schijnbaar iets snellere slijtage. Niet iedere pomp levert LPG.

Explosies bij LPG installaties zijn naar mijn weten redelijk zeldzaam, zelfs bij ernstige ongelukken. Maar ik kan me voorstellen dat het risico op een explosie vooral aanwezig is bij verkeerd aangelegde installaties.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 18:14   #4
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Ik weet niet in jaar van welke school jij zit..
Maar de explosie van LPG vind bij dezelfde omstandigheden plaats als elk anders explosief gas.
Alleen de temperatuur en verhouding verschilt bij LPG natuurlijk van andere gassen.
Ook kun je door de druk te verhogen de explosietemperatuur naar beneden brengen. (wat waarschijnlijk gebeurt bij de aandrijving van een voertuig)
Verder moet de ruimte niet verzadigd zijn met alleen LPG want dan zijn niet alle elementen aanwezig die een ontbranding vereist. Maar in een voertuig zijn deze verhoudingen precies goed om een volledige ontbranding te laten plaatsvinden.
Misschien vind je leraar het ook nog wel interessant om een drukschema toe te voegen.

Over het algemeen staat deze informatie erg uitgebreid uitgelegd op wikipedia (met name de engelstalige). Een hint hierbij is dat je wellicht meer resultaten krijgt als je voor explosie van gassen over het algemeen gebruikt en een apart kopje maakt over hoe de explosie verloopt in de aandrijving van een voertuig.
Ik neem ook wel aan dat er op andere sites meer dan genoeg over LPG te vinden is.

Maargoed ik ga mij niet helemaal hierin verdiepen omdat er meer dan genoeg over dit onderwerp op internet te vinden valt.

Houdt in ieder geval in je achterhoofd dat er vele malen meer te vinden valt als je naar engelstalige sites zoekt.
Veel bekende gegevens van gassen (bij 293K) kun je trouwens ook in tabellenboeken vinden. Denk aan bv. de Binas.

Laatst aangepast door Young : 27 April 2010 om 18:23
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:32   #5
Akarapukawa
That sounds Awesome!
 
Geregistreerd op: 23 September 2009
Berichten: 45
Standaard

wel, ik zit nu in het 5e jaar (TSO) IW en we hebben een soort pre-GIP. Het onderwerpd at ik heb is LPG. Nu is er genoeg over te vinden en de prijs heb ik gevonden, ik keek verkeerd.

Maar als ze een vraag stellen wrm lpg explosiegevaar heeft, kan ik niet op die vraag antwoorden, en dat hoort toch wel echt bij het onderwerp.



Engelse sites heb ik ook op gekeken, mijn engels is goed, maar dit is nog iets te moeilijk voor mij.
Akarapukawa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:38   #6
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Citaat:
Liquid Petroleum Gas, or Propane, is commonly used as a fuel for forklifts, man lifts, certain types of heaters and lighting. When pressurized and/or chilled, the propane gas contained within a cylinder turns into a liquid state. A liquefied gas is much more "concentrated" than gas which is simply compressed. For example, one gallon of liquid propane will produce about 245-275 gallons of gas. The primary dangers created by LPG are fire/explosion, carbon monoxide poisoning, asphyxiation, and extreme cold.

If a gas is liquefied, the pressure can increase rapidly when the gas is heated. Heating can come about from purely natural sources, such as the sun. Under normal circumstances, a relief valve on the cylinder will release the gas in a controlled manner to prevent the cylinder from exploding due to over-pressurization. However, if the cylinder and valve are not properly maintained and/or the pressure build-up is very rapid, such as when the cylinder may be directly exposed to fire, a cylinder failure and subsequent explosion can occur.

?
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:40   #7
Akarapukawa
That sounds Awesome!
 
Geregistreerd op: 23 September 2009
Berichten: 45
Standaard

??
Akarapukawa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:43   #8
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Dat lpg geconcentreerder is dan gas en daardoor gevaarlijker. De druk ervan stijgt gigantisch als het gas wordt verhit en ontploft dan.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.

Laatst aangepast door ash-hôôle : 27 April 2010 om 19:45
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:43   #9
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

5e jaar van wat? Woon je in belgie? Sorry maar ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
Vergelijkbaar met Havo of Vwo??

Quotes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_%28brandstof%29
"Omdat LPG(-damp) in een bepaalde verhouding met lucht gemengd explosief is (zie explosiegrens), mogen tankstations met LPG in Nederland niet in de directe omgeving van woningen gebouwd worden. Het transport van LPG kan gevaar opleveren bijvoorbeeld per spoor. Zo ontplofte in juni 2009 een tankwagen met LPG in het Italiaanse Viareggio. Daarom probeert men dit transport te beperken.

Uit onderzoek is gebleken dat LPG-tanks in auto's dermate sterk zijn dat deze bij auto-ongelukken vrijwel nooit scheuren, in tegenstelling tot benzinetanks. Bovendien hebben LPG-tanks een voorziening die de gasstroom uit een gescheurde gasleiding afsluit. Een LPG-tank kan om veiligheidsredenen voor maximaal 80% gevuld worden. Hiervoor zorgt een extra veiligheidsventiel in de tank.

In sommige ondergrondse parkeergarages zijn LPG-voertuigen, om veiligheidsredenen, niet toegelaten."


http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas
-Onderaan staat een heleboel informatie-

http://www.toolboxtopics.com/Gen%20I...leum%20Gas.htm
-sommige stukjes zijn wel nuttig-

ga zo maar door
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:52   #10
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
Dat lpg geconcentreerder is dan gas en daardoor gevaarlijker. De druk ervan daalt gigantisch als het gas wordt verhit en ontploft dan.
Sorry maar er staat:
Geliquideerd gas is is veel "geconcentreerder" dan gas wat gewoonweg onder druk staat.

En die laatste zin klopt ook niet:
Wanneer een gas is geliquideerde stijgt de druk erg snel wanneer het verhit wordt.
!DIT HOEFT GEEN ONTBRANDING TE ZIJN!
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:54   #11
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Ik had het even snel doorgelezen
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 19:58   #12
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

heheh en dan ook gewoon dom overtypen zonder zelf na te denken

Trouwens, deze is wel een leuke om mee te nemen in je verslag:
The primary dangers created by LPG are fire/explosion, carbon monoxide poisoning, asphyxiation, and extreme cold.
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 20:00   #13
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Na denken is niet één van m'n favoriete bezigheden

Maar ik vond het wel nuttige informatie voor de TS.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 20:57   #14
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door SYoung Bekijk Bericht
En die laatste zin klopt ook niet:
Wanneer een gas is geliquideerde stijgt de druk erg snel wanneer het verhit wordt.
!DIT HOEFT GEEN ONTBRANDING TE ZIJN!
Nee maar dat kan wel een explosie zijn.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2010, 21:11   #15
Lupadi
I am bored
 
Lupadi's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 September 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 2.307
Standaard

een explosie is een complete verbranding van een brandstof die ineens keer op brand fzo
__________________
Vind ik Ook!
Lupadi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2010, 00:26   #16
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Lupadi Bekijk Bericht
een explosie is een complete verbranding van een brandstof die ineens keer op brand fzo
Nee een explosie of ontploffing is een plotselinge vergroting van het volume en het vrijkomen van energie op een gewelddadige manier
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2010, 06:09   #17
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

ga ook meteen maar in op endotherm en exotherm als je toch bezig bent.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.