Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 October 2005, 20:37   #1
Eagle_Forest
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Probleem !

Heb dit gepost bij de link 'vraag het' op de site, maar misschien kunnen jullie me ook helpen.
______________________

Hoi,

Ik ben 16 en ben m'n leven al beu ... Erg, niet ? Waarom vraag je ? Wel, bij mij loopt zowat alles precies fout. Het hele leven, de liefde, school & zit behoorlijk in de knoei met mezelf. Daarboven komt er nog eens op dat m'n peter weeral voor de ontelbaarste keer in het ziekenhuis ligt. Ben er net bijgeweest & hij had enorm veel pijn. Heb hem nog nooit zoveel pijn zien lijden sinds zijn hartoverbruggingen. Al die miserie maakt het gewoon zo erg. Ik heb echt nood aan een relatie met veel warmte ... want ik ben zo iemand dat het zoiets nodig heeft. En toch ben ik al 1jaar & 3maanden single. Alles laat dit gewoon demotiveren waaronder school ook begint enorm te lijden.

Ik heb echt nood om er terug boven te geraken. Om zelfmoord/zelfdoding ben ik te laf voor. Zou het niet durven. Maar ik wil dat deze pijn dan ook wel stopt met kwelt. Hebben jullie raad voor me ... om mezelf wat op te krikken.

Groetjes. x
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 21:46   #2
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

zoek hulp, het liefst bij een pedagoge ipv een psycholoog/psychologe. heb ik heel erg goeie ervaringen mee.

schrijf elke dag 3 dingen op die goed waren aan jouw dag (al is het maar dat je avondeten lekker was )
en lees dat af en toe door. scheelt al heeeeeeeel veel.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 22:14   #3
Eagle_Forest
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is al een begin... zal ik zeker doen !

En wat is het verschil ... pedagoge ipv psycholoog/psychologe ?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2005, 22:57   #4
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Always look on the bright side of live...
Soms is het leven niet altijd even makkelijk. Maar dan ken ik nog wel een mooi verhaaltje over de vlinder...

Er zat eens een man te kijken naar hoe een vlinder zich uit zijn cocon worstelde. Deze man zat er met verbazing naar te kijken. Maar hij vond het zielig, dat die vlinder er zoveel moeite voor moest doen. En hij dacht laat ik hem eens een handje helpen. Hij sneed heel voorzichtig met een mes de cocon van de vlinder open zodat de vlinder er makkelijk uit kon...
Maar de vlinder vloog niet weg, zijn vleugels waren te zwak om te kunnen vliegen. De man dacht dat hij goed had gedaan door de vlinder, maar eigelijk door hem te helpen was de vlinder niet weerbaar genoeg om te kunnen overleven.

Wat is de les hieruit. Eigelijk 2...

De eerste is dat alles wat er gebeurt maakt je weerbaarder om verder te komen in je leven. (wat dus bij jou het meest van toepassing is)

De ander is dat je niet te snel iemand moet helpen, omdat hij dan zijn lesje niet leert en dus niet zal kunnen 'overleven'

Ik hoop dat dit stukje tekst ook helpt om in te zien dat je gewoon moet doorgaan met je leven.

En bedenk: "Na regen komt zonneschijn"
De momenten van geluk komen vanzelf. vaak op de momenten waarop je ze t minst verwacht en je ze misschien wel het meeste nodig zult hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 09:13   #5
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit past meer bij Psychologie & filosofie *verplaatst*
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 11:57   #6
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle_Forest
Is al een begin... zal ik zeker doen !

En wat is het verschil ... pedagoge ipv psycholoog/psychologe ?
een pedagoge is meer voor kinderen, ik heb daar zelf heel goede ervaringen mee. bij psychologen had ik meer echt zo'n stijf gevoel, en het gevoel dat die persoon mij niet begreep, terwijl een pedagoog dagelijks met kinderen/jongeren te maken heeft.
ik zat bij een waarbij ik ook moest knutselen, tekenen en verhalen maken, heb ik als erg fijn ervaren
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 17:28   #7
Eagle_Forest
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja maar ik voel me denk ik nu toch wat te oud om nog te tekenen of te knutselen

Heb vandaag allesinds naar de cel geweest (een plaats waar je je bij een persoon je hart kunt luchten & over je problemen praten) op school. Heeft me even opgelukt
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2005, 18:08   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle_Forest
Heb vandaag allesinds naar de cel geweest (een plaats waar je je bij een persoon je hart kunt luchten & over je problemen praten) op school. Heeft me even opgelukt
Goed dat je deze stap gezet hebt! Dat is in ieder geval een begin, heeft hij/zij je ook geadviseerd om verdere hulp te zoeken? Dat lijkt me namelijk wel belangrijk, voordat je naar een persoon toe gaat is het makkelijk om je problemen voor jezelf goed op een rijtje te krijgen, zoals waar je nu al mee begonnen bent, dan is het makkelijker om de stap te zetten en om goede hulp te ontvangen! Hou je ons op de hoogte?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2005, 17:22   #9
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle_Forest
Ja maar ik voel me denk ik nu toch wat te oud om nog te tekenen of te knutselen
Weet je dat dat soms een hele effectieve manier kan zijn om bepaalde gebeurtenissen te verwerken. Het helpt je om er over na te denken. En dat kan rust geven.
Ik verwacht niet anders dat het weer helemaal goed gaat komen met je

  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2005, 21:44   #10
Eagle_Forest
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Voorlopig heb ik nog geen nood om terug te gaan ... heb enkele vrienden gevonden waarop ik kan steunen, en de goede raad op het forum/site !

Alvast echt bedankt jongens ! Doet deugd wanneer mensen met je omgaan wanneer je in deep shit zit !
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2005, 09:41   #11
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Als je 18 bent is het gezeik met liefde wel over.

Ik stond ook in jou schoenen maar mijn sarcasme tegen over het leven heeft me er doorheen geholpen.
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 12:44   #12
Amecka
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard huh... dat is niet zo!

Als je 18 bent ga je meer denken over de liefde.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:07.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.