Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 October 2005, 14:23   #1
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard Druppels

Druppels

Druipend stond ik in de hal die nacht. Verregend, de mascara in dikke klonters over m'n gezicht verspreid. Als de wereld moest vergaan, dan het liefst vandaag maar. Vijf jaar. Vijf jaar en hij zette er een punt achter. Zomaar een punt. Niet eens een uitroepteken, of desnoods een vraagteken, nee een definitieve punt. Alsof het niets was, die vijf jaren. Verliefd, verloofd, getrouwd, dat hadden we afgesproken, vroeger. Vijf jaar geleden.

Ik was vijftien en Joris was zeventien. En o, wat waren oudere jongens interessant! Het liefst had ik me aan hem vastgelijmd met de eerste de beste secondelijm binnen handbereik, om hem nooit meer los te laten. Ik wilde achter hem aan lopen, Joris de honing en ik de bij. Ik wilde hem veroveren, hij het schild en ik het zwaard. Een paar maanden leefde ik op een roze wolk. Toen hij eindelijk met het originele plan kwam om samen naar de bioscoop te gaan, besloot ik op die roze wolk maar een huisje te betrekken. Gelukkig belandde hij dezelfde roze wolk en was het officieel aan. Aan, aan, aan, een verschrikkelijk woord vond hij dat. Ik was gewoon z'n meisje en tegen vrienden zei Joris dat ik een lekker wijf was. Ik schepte op tegen vriendinnen en genoot van hun jaloezie. Ik had een vriend! Niet een zoenen-voor-een-avondje-scharrel, maar een echte vriend.

Nachtenlang lagen we samen schaapjes te tellen. Ik werd zestien, Joris werd achttien. Zestien en nog maagd. Spaans benauwd kreeg ik het als ik nadacht over het feit dat hij het al wel had gedaan. Met een ander meisje, dat vast veel knapper en beter was. Nog maagd, tot die ene avond, met overal waxinelichtjes en zachte muziek op de achtergrond. Ik was wel zenuwachtig, maar vooral omdat mijn spijkerbroek al op de grond lag met de condooms nog in de kontzak. Vriendinnen zeiden dat het pijn deed. Niet zoveel pijn als een klap in je gezicht, maar meer de pijn die je voelt als je met een tandenstoker iets te diep in je tandvlees boort. Maar het deed eigenlijk helemaal geen pijn.

Langzaam maar zeker werden we een echt stel. Mensen benijdden onze verliefde blikken. We gingen samen stappen en naar elkaars familiefeestjes, op vakantie met z'n tweeën in een veel te klein tentje, we werden overal samen uitgenodigd, luisterden al onze cd's, winkelden wat af en we praatten over alles. Tussendoor knuffelden en vreeën we wat. Voor altijd bij elkaar. Voor altijd. Vijf jaar.

Die nacht stond ik dus in de hal. Druppeltjes vielen uit mijn haar op de grond. Een uur lang heb ik stokstijf door de voordeurruit staan turen. Ik keek naar de regendruppels, een druppel voor ieder meisje met wie hij flirtte. Het was minstens een emmer vol. Ik liep naar de badkamer en liet het bad vollopen met heet water. Toen ik erin stapte voelde ik niets, ik zag alleen de rode vlekken op m'n huid. Een vlek voor ieder meisje met wie Joris flirtte.
Badwater verruimt de geest, en je traanbuizen. Het branderige gevoel achter mijn ogen veranderde in dikke druppels die mijn wangen als glijbaan gebruikten om daarna een gaatje in het badschuim te boren. Ik huilde hem eruit. Dag Joris die zomaar niet meer verliefd was, dag Joris die achter alles met een gat aanliep, dag Joris de casanova, maar ook dag lieve Joris van vijf jaar geleden. En met de laatste druppels badwater verdween Joris in het putje

-------------------------------------------------------------------------------

Ik zit erg te twijfelen of ik in deze stijl verder zal schrijven..graag (opbouwende ) kritiek
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2005, 20:59   #2
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ga zo door, oefening baart kunst, althans vaak

het woord 'druppel' verschijnt in de laatste alinea voor mijn gevoel te vaak
als ik globaal naar het hele stuk kijk, het woord 'ik' ook

wat wil je de lezer bieden? het verlangen naar 'spannende' stukken moet wel bevredigd worden, lijkt me

dit is lectuur
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.