Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 July 2010, 02:09   #1
Percy204
Lid
 
Geregistreerd op: 19 July 2010
Berichten: 8
Standaard Bijna geen vrienden

Ik zit dus met het probleem dat ik bijna geen vrienden heb,eigenlijk heb ik maar 1 vriend waar ik de laatste tijd redelijk vaak wat mee gaan doen.Het probleem is echter dat hij in een andere stad woont en ook werk heeft en een vriendin waardoor we niet heel vaak wat kunnen afspreken.In elk geval had/heb ik dus zelf ook een soort van ´vriendin´ maar het probleem is echter dat ik eigenlijk niks voor haar voel en volgsmij zij ook niet echt voor mij ze wil gwoon graag een vriendje.En we hebben ook al gezoend enzo maar eigenlijk voelen we het toch gwoon allebij aan dat we eigenlijk niet echt types voor elkaar zijn maar toch blijven we met elkaar omgaan.En ik vind het ook wel fijn want op die manier heb ik toch wat te doen.Aleen de laaste week heb ik het idee dat haar interesse voor mij een beetje aan het zakken is want,eerst stuurde ze me elke morge een smsje en dat doet ze dus nou niet meer en als ik sms beantwoord ze het vaak ook niet.Big deal zullen jullie denken maar dat is het dus niet voor mij want nu dit niet meer is en het contact met haar toch minder word heb ik eigenlijk nog aleen die ene jongen en voor de rest niemand.

Ik ben nu inmiddels 18 jaar maar heb nooit echt veel vrienden gehad.Nu zul je je dus wel afvragen hoe komt een jonge dude van 18 bijna totaal vriendloos.Dat zal ik uitleggen.Het komt er namelijk door dat ik altijd erg op mezelf ben geweest en me vaak heb blindgestaard en vastgeklamd aan een of twee personen waarom,ik dit gedaan heb weet ik niet maar ik ben nooit echt een groepsmens geweest en had ook nooit behoefte aan veel contacten daarom ging ik vaak maar met een of twee mensen om.Op de middelbare school was ik ook nog erg verlegen en meer op mezelf als nu en liet ik mensen vaak over me heen lopen maar heb al die tijd mn kop een beetje in het zand gestoken.Het boeide me ook niet zoveel totdat ik een jaar of 16 was boeide contacten en meisjes me ook niet zoveel.Ik had meer interesse voor de pc en met name dan gamen maar dit gaat je op den duur natuurlijk ook vervelen.

Daarnaast ben ik vaak tegen de verkeerde mensen opgelopen die maar tijdelijk interesse in mij hadden en me daarna weer als een baksteen lieten vallen,net zoals met dat meisje nu ook een beetje maar zo zijn er nog twee of drie gevallen te noemen.Ook zijn er verschillende keren vrienden van mij verhuist of is het contact gewoon verwaterd.Want had op de middelbare school wel nog een paar vrienden dan maar daar is het contact ook niet mee in stand gebleven helaas.Nu ruim 2 jaar later heb ik nog wel een paar keer contacten gehad maar de meeste van die zijn nou ook alweer weg,de meeste op een vervelende manier.Dit ligt ongetwijfeld aan mijzelf maar ook omdat ik vaak heel impulsief ben en dan soms hele domme dingen doe die me al verschillende keren een vriendschap gekost hebben.

Daarnaast heb ik vroeger ook nooit bij een sport gezeten.Ik heb wel een tijdje karate gedaan maar daar zeikte die leraar me altijd af omdat hij dacht dat k mijn best niet deed terwijl dat wel zo was.Uiteindelijk ben ik hier ook mee gestopt omdat ik er geen plezier meer in had.Daarnaast ook een moeilijke jeugd gehad door familie omstandigheden en ook negatieve ervaringen met werken.Vaak ontslagen of weggestuurd omdat ik het niet goed genoeg deed of een verkeerde uitstraling had.Dit komt ook omdat je tegenwoordig vaak zelfs ook maar niet een dag de tijd krijgt om het werk onder de knie te krijgen je moet het allemaal maar gelijk kunnen en dat lukt niet bij mij.

In elk geval soms zie ik echt geen nut meer om door te gaan met leven en het is ook moeilijk soms de moed van het leven er nog in te houden en dat terwijl je op mijn leeftijd toch eigenlijk lol zou moeten hebben.Ik heb ook veel spijt van het verleden en kan me er maar moeilijk bij neerleggen wat er allemaal is gebeurt en dat ik altijd zo over me heen heb laten lopen.Ik zie tevens ook wel in dat het leven ook wel mooi kan zijn echter heb ik vaak aleen maar negatieve ervaringen in mijn leven.Mijn zelfvetrouwen is hierdoor ook gezakt tot het nulpunt en ik bekijk dingen ook vaak van de negatieve kant.Ik ben ook al bij veel pyschgologen geweest,soms hielp dit wel tijdelijk en als ik een nieuw contact heb gaat het ook wel weer een tijdje maar vaak is het toch moeilijk de moed er in te blijven houden in mijn situatie.Op dit moment loop ik ook bij een psycholoog maar veel helpt het nog niet.

Sorry voor de ontzettende lange tekst maar moest ff mijn volledig verhaal kwijt.Heeft iemand mss tips voor mij hoe ik nieuwe vrienden kan maken of meer positief kan denken.Btw geen vechtsporten want dat heb ik al geprobeerd en dat is ook niet echt een succes geworden.Daarnaast ook geen reacties van ga zelfmoord plegen of dat soort andere trieste reacties aub want,ik zit in een heel lastig pakket en dat begrijp je aleen als je zelf ook in zo´n pakket zou zitten dus aub alleen normaal reacties.Danku.
Percy204 is offline  
Oud 19 July 2010, 11:31   #2
Longcat
LANGE KAT
 
Longcat's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2009
Locatie: Pleincollege faplaan 12
Berichten: 206
Standaard

Ga echt eens uitzoeken wat je leuk lijkt en ga dat doen. Het maakt niet zoveel uit wat voor sport, als er maar contact met mensen is. Voor mijzelf werkte hiphop geweldig, omdat ik daar al mijn creativiteit in kwijtkon. Maar wie weet is het voor jou wel turnen of zwemmen, who cares. Als je ergens je hart kan luchten in een passie scheelt al heel veel.

Wat betreft geen vrienden hebben, dat is toch echt iets waar jij wat aan kunt doen. Je kunt niet verwachten dat mensen zomaar er zijn. Relaties/vriendschappen opbouwen heeft tijd nodig. Heb je geen leeftijdsgenoten binnen je familie waar je misschien mee om kan gaan?

In ieder geval, een sport/passie/hobby kan al veel betekenen in je leven, veel succes.
__________________
Longcat is looooooooooooooooooooooooooooooooooooong!
Longcat is offline  
Oud 31 July 2011, 21:58   #3
suzupk
Lid
 
Geregistreerd op: 31 July 2011
Berichten: 1
Standaard

Wow, het is echt alsof je de mannelijke versie van mijn puberteit beschrijft of zo. Ik ben 16 en heb ongeveer hetzelfde, geen echt sociaal leven, terwijl ik weet dat ik er ook niet echt moeite voor doe. Alsof ik vantevoren al denk dat het toch geen zin heeft en dat ik er toch nooit echt bij ga horen. Daarom klamp ik me vast aan een paar vriendinnen, die ik eigenlijk alleen heb om de schooltijd door te komen en die mij niet echt kennen. ik zie op tegen alle groepsactiviteiten, sport enzo omdat ik dan niet mezelf kan zijn. En bij jongens ben ik zo onzeker dat als een jongen ook maar laat blijken dat hij geinteresseerd is ik hem spontaan ga ontwijken Ik voel me op school al niemand terwijl daar nog wel mensen naar je om kijken en ze zeggen dat hoe ouder je wordt, hoe onpersoonlijker alles wordt, dus dat het steeds makkelijker wordt om eenzaam te zijn. ik heb nu al spijt van hoe ik me nu gedraag want dit worden echt verloren jaren van mijn leven en ik hoop dat het vanzelf beter wordt want ik ben echt te laf om zelf dingen te ondernemen. Daarom werd ik heel verdrietig van jou verhaaltje, omdat het bij jou dus niet vanzelf ging. Maaaar oke ik begin helemaal over mezelf wat ontzettend niet de bedoeling is. Maar wat ik dus denk is dat je een doel moet hebben. Iets wat je graag wilt. Als je dat weet kun je er volgens mij pas wat aan veranderen, maar volgens mij moet je echt iets totaal anders gaan doen dan je nu doet, totaal ander werk of een hobby wat je echt alleen voor jezelf doet. Volgens mij als je zelf dingen gaat ondernemen en echt een eigen persoonlijkheid krijgt vind je vanzelf vrienden die bij jou passen. Niet mensen waar je alleen mee omgaat tegen verveling en eenzaamheid. Dat is volgens mij ook de reden dat die 'vrienden' je vaak uiteindelijk lieten vallen. Als je als vrienden niet echt om elkaar geeft is het hele idee van vriendschap een beetje weg. Klinkt ook alsof de baantjes en sporten die je hebt gekozen je niet echt lagen. Hoe je precies moet vinden wat wel bij je past weet ik niet goed Ik weet wel dat al deze problemen oplosbaar zijn en volgens mij hoef je op je 18e ook nog niet precies te weten wat je wilt verder.
suzupk is offline  
Oud 31 July 2011, 23:12   #4
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

wow, nog nooit zo'n wartaal van letters gezien. Terwijl het echt komma's en punten bevat.
Chitesel is offline  
Oud 1 August 2011, 02:20   #5
Awesomeapple
Latente Appel.
 
Awesomeapple's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 February 2011
Locatie: Harderwijk
Berichten: 742
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
alinea's maken doet wonderen
+1

Ik heb niet eens de moeite genomen om het te lezen.
__________________
Misschien moet je jezelf eerst eens tegenkomen, voordat je het kunt zijn.
Awesomeapple is offline  
Oud 2 August 2011, 22:17   #6
monkey d luffy
Lid
 
Geregistreerd op: 23 April 2010
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Awesomeapple
Ik heb niet eens de moeite genomen om het te lezen.
ik ook niet
monkey d luffy is offline  
Oud 3 August 2011, 03:20   #7
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Ik wel, ben het alleen meteen vergeten.
Young is offline  
Oud 7 August 2011, 11:14   #8
miepje91
Lid
 
Geregistreerd op: 7 August 2011
Berichten: 4
Standaard

En je niet te druk maken, als je stress uitstraalt, stoot je onbewust ook mensen af.
miepje91 is offline  
Oud 19 August 2011, 09:56   #9
x-smurf-xIShot
Lid
 
Geregistreerd op: 18 August 2011
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Ik zit dus met het probleem dat...
Daar stopte ik dus met lezen
x-smurf-xIShot is offline  
Oud 19 August 2011, 14:02   #10
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door x-smurf-xIShot Bekijk Bericht
Daar stopte ik dus met lezen
Kut kneus, regel eerst zelf eens dat je normaal levensritme opbouwt voor je triest naar anderen gaat doen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 19 August 2011, 18:48   #11
x-smurf-xIShot
Lid
 
Geregistreerd op: 18 August 2011
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Kut kneus, regel eerst zelf eens dat je normaal levensritme opbouwt voor je triest naar anderen gaat doen.
Heerlijk om te zien dat dit forum wordt beheerd door 12 jarigen.
Dat jij niet overweg kan met het lezen en snappen van sarcasme kan ik niets aan doen he..

Laatst aangepast door x-smurf-xIShot : 19 August 2011 om 18:50
x-smurf-xIShot is offline  
Oud 19 August 2011, 18:51   #12
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Eigenlijk is hij 2x zo oud

en hij heeft gelijk dat je niet zo wijs moet gaan doen als je zelf keihard faalt met een simpel zelfdisciplinair probleem.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Oud 19 August 2011, 19:10   #13
x-smurf-xIShot
Lid
 
Geregistreerd op: 18 August 2011
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door the_darkness Bekijk Bericht
Eigenlijk is hij 2x zo oud

en hij heeft gelijk dat je niet zo wijs moet gaan doen als je zelf keihard faalt met een simpel zelfdisciplinair probleem.
Nou dan is het begrijpelijk dat het hier sinds 2006 dood is Ik heb jullie beheerders altijd zien schreeuwen
x-smurf-xIShot is offline  
Oud 19 August 2011, 20:34   #14
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door x-smurf-xIShot Bekijk Bericht
Nou dan is het begrijpelijk dat het hier sinds 2006 dood is Ik heb jullie beheerders altijd zien schreeuwen
Is dat een klacht?
Young is offline  
Oud 19 August 2011, 23:48   #15
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

I propose a flame war
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.