Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 28 November 2006, 19:48   #1
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Geen hoofddoeken?

Citaat:
Geen hoofddoeken meer achter de stadsloketten
di 28/11/06 - In Antwerpen zal het stadspersoneel dat aan de loketten zit, binnenkort geen hoofddoek meer mogen dragen. De onderhandelaars van de verschillende coalitiepartijen hebben daarover een akkoord bereikt, na zware discussies.

Het debat over diversiteit en de multiculturele samenleving mondt dikwijls uit in een debat over de hoofddoek.

In alsmaar meer Antwerpse scholen mogen allochtone leerlingen geen hoofddoek meer dragen en ook bij de onderhandelingen over een nieuw bestuursakkoord was dit een heikel punt.

De onderhandelaars zijn overeengekomen dat de personeelsleden aan de loketten geen symbool van hun religieuze of politieke overtuiging mogen dragen.

De maatregel gaat nog niet meteen in. De nieuwe gemeenteraad moet hem begin januari nog goedkeuren.

Wat er gebeurt met het personeel dat weigert om zijn hoofddoek af te nemen, is nog niet uitgemaakt.
(Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...od/index.shtml)

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dat je wel respect moet hebben voor een geloof, en hoofddoeken blijken heel waardevol voor mensen te zijn. Ik ben persoonlijk wel tegen de onderdrukking die met een hoofddoek wordt aangetoond.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 19:54   #2
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm, ik denk niet dat ze zomaar iemands religie kunnen gaan dwarsbomen. Maar aan de andere kant, als die moslimse vrouwen het erg storend vinden, dan houden ze er toch mee op?
Volgens mij is de boodschap heel duidelijk


-Maar ik zie soms meisjes van ca. 11 jaar die al met een hoofddoekje lopen. Dát vind ik overdone!
En vrouwen met burka's, of hoe die gevallen heten, dat staat zo lelijk! Respect voor een geloof heb ik zeker, maar soms dan denk ik; Moet dat nou?-
Dit was maar een toevoeging
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 20:49   #3
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

"De onderhandelaars zijn overeengekomen dat de personeelsleden aan de loketten geen symbool van hun religieuze of politieke overtuiging mogen dragen."

Dan mogen de personeelsleden ook geen kettinkjes met kruizen meer dragen, of zie ik dat verkeerd?
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 21:06   #4
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Opzich wel, Iessie. Maar het lijkt mij dat een hoofddoekje wel wat meer opvallender is en meer aandacht trekt. En bovendien dragen mensen kettingen met kruisjes niet altijd om hun religieuze overtuiging.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 00:18   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bovendien leven we gelukkigg niet in een moslimland!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 06:40   #6
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Ik word een beetje schijt ziek van geloof
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 10:38   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Het debat over diversiteit en de multiculturele samenleving mondt dikwijls uit in een debat over de hoofddoek.
Daar stoor ik me eigenlijk nog het meest aan.

Veel belangrijker dan de vraag of iemand een hoofddoek draagt of niet is de vraag of iemand goed geintegreerd is en functioneert in de samenleving. Laten we nou alsjeblieft moslima's die bij de gemeente een prima baan hebben en zich nuttig maken stimuleren en niet afstraffen op het feit dat ze een hoofddoekje dragen. Totaal irrelevant.
Het wordt pas anders als hun religieuze uiting de communicatie in de weg staat. Als ze dus in een burqa achter het loket zouden zitten, dan mag je daar wat aan doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 10:46   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Helemaal mee eens, Tuur. Pure non-issue.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 10:49   #9
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Ik vind het schandalig dat een pasfoto (voor rijbewijs, ID, paspoort) met hoofddoek mag. Sukkeltjes die de hele dag met een petje op hun knar lopen moeten ook petloos op de foto.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 10:49   #10
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Zo, daar sla je de spijker op z'n kop Arthur.

Er zijn ook mensen die een kruisje aan hun ketting dragen, of een keppeltje op hun hoofd hebben. Als je een hoofddoek afschaft, moet je dat ook afschaffen. Je mag toch ook een doekje op je hoofd/over je haar dragen omdat je dat leuk vindt staan?
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 11:11   #11
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Gewoon alle gelovigen neerschieten dat lost echt zooo veel problemen op he. Ik durf er zelf een fles wijn er op te zetten dat we dan wereldvrede hebben
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 14:56   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door chica Bekijk Bericht
Zo, daar sla je de spijker op z'n kop Arthur.

Er zijn ook mensen die een kruisje aan hun ketting dragen, of een keppeltje op hun hoofd hebben. Als je een hoofddoek afschaft, moet je dat ook afschaffen. Je mag toch ook een doekje op je hoofd/over je haar dragen omdat je dat leuk vindt staan?
Het gaat er toch niet om of het op straat mag, maar in functie. Laten we eerlijk zijn een gristen extremist in klededracht uit staphorst zou je ook niet als woordvoerder voor je bedrijf willen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 15:36   #13
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Gewoon alle gelovigen neerschieten dat lost echt zooo veel problemen op he. Ik durf er zelf een fles wijn er op te zetten dat we dan wereldvrede hebben
geloof is niet het probleem.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2006, 20:09   #14
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoofdoeken vind ik echt heel raar om je geloof te uiten. een tijdje terug was het op telefacts en die meisjes praten er over als of het het zelfde is als bv voor de eerste keer vrijen met iemand. ze zeiden zo ja ik ben 26 maar ik draag nog geen hoofddoek want daar ben ik nog niet klaar voor en als ik er klaar voor ben zal ik er zeker een gaan dragen. en ik heb heel veel respect voor de meisjes die er nu al klaar voor zijn.

sorry hoor maar ik vind het een beetje raar dat je "klaar moet zijn" om een hoofddoek te dragen. jullie niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2006, 20:28   #15
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar. Want als je een hoofddoekje gaat dragen, is dat volgens mij een teken van onderdrukken. Een teken van onderdrukking door de mannen. Voor zover ik wist was een verplicht om vanaf een bepaalde leeftijd een hoofddoekje te gaan dragen. 26 is al heel oud.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2006, 23:34   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja Bekijk Bericht
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet raar. Want als je een hoofddoekje gaat dragen, is dat volgens mij een teken van onderdrukken. Een teken van onderdrukking door de mannen.
Ik denk dat de gemiddelde moslima dit BS vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2006, 22:10   #17
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat veel mensen hoofddoekjes inderdaad dragen omdat het gewoon zo hoort. Zodat ze geaccepteert worden en ze het anders niet zouden doen. Ik vind dat ze best mogen zeggen dat ze geen hoofddoekjes mogen dragen. Ik vind een hoofd doekje eigenlijk net zo storend als hele korte rokjes of navel truitjes op je werk. je moet je gewoon een beetje netjes kleden op je werk. ze mogen best dat soort voorschriften maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2007, 21:33   #18
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Tegen

Ik vertoon respect voor mensen met een bepaald geloof, hoewel ik zelf het daar toch niet mee begrepen heb, maar dit is een ander verhaal.

Normaal vind ik, dat men in het openbaar geen teken van geloof naar voor brengt, of laat merken. Hou dit voor jezelf zou ik zeggen.
Wat die hoofddoeken betreft, vind ik uiteraard maar normaal dat er een verbod op komt. Wanneer men even reflecteer naar het probleem van het dragen van hoefdoeken op school, vind ik schandalig dat men hoefddoeken zou mogen dragen,..jezuskruis mag men niet dragen, dus ook geen hoofddoeken. 'Diegene' die er problemen mee hebben, dat ze zich aanpassen, wat volgens mij de normaalste zaak is. Indien niet, dat ze dan verhuizen naar 'mars'.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2007, 23:59   #19
Kooluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Gewoon alle gelovigen neerschieten dat lost echt zooo veel problemen op he. Ik durf er zelf een fles wijn er op te zetten dat we dan wereldvrede hebben
Je hebt net meer dan een heeeeeel groot deel van de mensen afgeknald familie vrienden etc dus wss geen wereld vrede een sterk uit gedunde wereld wel
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 13:17   #20
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kooluh Bekijk Bericht
Je hebt net meer dan een heeeeeel groot deel van de mensen afgeknald familie vrienden etc dus wss geen wereld vrede een sterk uit gedunde wereld wel


snap er de ballen van wat je zegt

voor de rest ben ik het met arthur eens
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 15:08   #21
saraatje19
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn mening

ik vind dat je respect moet hebben voor ieder geloof, en hoofddoeken blijken heel speciaal voor moslims te zijn.
zij vinden het belangrijk voor hun het is hun goddienst zoals iedereen wel wat heeft in zijn goddienst
zoals ieder zij eigen keus heeft.
dit zij mij vriendin altijd tegen mij

Mijn Hoofddoek

Zie je het echt als een beperking?
Voor mij opent het juist de grenzen.
Denk jij dat ik er niet blij mee ben?
Echt, ik heb niets meer te wensen.
Ik heb de poort eindelijk gesloten.
De poort waarachter mijn schoonheid ligt.
Maar ik heb een andere poort geopend,
nu pas zie je mijn ware gezicht.
Heb jij nu echt met mij te doen?
Maar zeg nou eens zelf.. wat weegt zo'n hoofddoekje?
De medelijden zijn voor jou!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 15:10   #22
saraatje19
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En ze stuur altijd zo een sms met dit erop.
zij draag namelijke en burka en zij is daar gelukkig mee.

gesluierd door het leven.

daar loop ik dan, gesluierd en wel

op deze manier ontwijkend de hel

ondertussen merk ik gestaar

ben ik nou werkelijk zo raar?


waar ik maar loop of sta

waar ik maar heen ga

zie ik mensen mijn kant op kijken

denkend wat kan ze met dat lapje bereiken


de waarheid willen ze niet kennen

aan mijn hoofddoek kunnen ze niet wennen

dan maar een wet invoeren

en ons monden proberen af te snoeren


Wat zij zien is een onderdrukt meisje

de hoofddoek zetten ze op een zwart lijstje

gemeen lachen ze ons toe

alsof ik door een wet mijn hoofddoek afdoe


trots op mijn hoofddoek door het leven

dank aan mijn heer die het mij heeft gegeven

ben ik blij dat ik dit recht mag praktiseren

die een kafir mij wil afleren
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 15:15   #23
saraatje19
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom kijk je mij zo vies aan.....
Staat de kleur of de vorm van mijn hijaab je niet aan...
Of gaaat het om het feit....
Dat de Islam mij heeft bevrijdt...
Hebt je angst voor dat kleine stukje stof..
Zijn je blikken daarom zo grof...

Weet dan dat ik me door me hijaab bevrijdt voel,
Het draait niet meer om wat is mode, of wat is cool..
Ik draag het omdat HIJ, die ik aanbidt, het ons heeft opgedragen...
Zonder smoesjes, zonder uitstel en zonder klagen!

En dan mogen ze er in de politiek een drama van maken,
Maar die nutteloze woorden kunnen mijn hart niet raken,
Ik wil leven zoals de Qor'aan en Soenna het heeft beschreven..
Zodat ik kan niet alleen nu kan genieten, maar ook na dit leven..

Ik vraag niet om je begrip, en ook niet om je acceptatie..
Maar verwacht niet dat ik verander..door die zogenaamde "intergratie"
Jij doet jou ding...en ik ga mijn gang....
Of maakt juist DAT jou juist zo bang?

hijdaab= een hoofddoek.

ik zelf draag het ook.
ik heb zelf een nederlandse vriend en die heeft daar geen problemen mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 19:07   #24
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

gezwets van gelovigen...
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 17:44   #25
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
"De onderhandelaars zijn overeengekomen dat de personeelsleden aan de loketten geen symbool van hun religieuze of politieke overtuiging mogen dragen."
Dan mogen de personeelsleden ook geen kettinkjes met kruizen meer dragen, of zie ik dat verkeerd?

hier heb je eigenlijk dan wel gelijk in . Als je dan zegt dat je niks van religieuze aard mag dragen dan ook helemaal niks!! dus ook geen kettingen met een kruis erop.

en sorry hoor je mag ook geen pet dragen!! dus ook geen ander hoofdeksel vind ik. Dat zijn nu eenmaal de regels. Je kunt niet zeggen wel een hoofddoek en geen pet dan krijg je gezeur.

Laatst aangepast door Denathy : 28 April 2007 om 17:48
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 20:11   #26
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Denathy Bekijk Bericht
Dan mogen de personeelsleden ook geen kettinkjes met kruizen meer dragen, of zie ik dat verkeerd?
Ja, dat zie je verkeerd. Een hoofddoek kan je je gezicht mee verbergen. Met een ketting-met-kruis niet.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 23:13   #27
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Weet je wat ik zo zonde vind, is dat mensen met een geloof, maakt niet uit welk geloof, maar opvallend is wel dat het meerendeel moslim is, Geen respect heeft voor de medemens.
In Turkije werden laatst een aantal (ik geloof 3) mensen de keel doorgesneden door moslimEXTREMISTEN, die slachtoffers drukten bijbels. En als in Denemarken een spotprent wordt gemaakt, dan wordt er meteen met de dood gedreigt. dat getuigt niet echt van respect, tuurlijk wat die Denen deden, is ook niet geheel respect vol, maar als Moslim zijnde moet je dan lekker terug spotten, en een beetje humor gebruiken.
En wat ik ook heel erg vind is dat gelovigen, en dat zijn ze bijna allemaal, geen respect hebben voor de mening van hun eigen kind.
Als kind van gelovigen ouders moet je naar de kerk, of moskee. Mijn ouders zijn gelovig, en hebben mij de keuze gelaten wat en of ik wel wil geloven in iets of iemand. Mijn kind mag geloven wat hij wil, ik zal er niet achter staan, want ik geloof niet, maar ik zal het wel respecteren.
maar in ieder geval hoofddoeken vind ik storend ik vind het prima als moslim vrouwen deze dragen, maar dan in hun eigen huis of moskee, maar ik vind het "geen respect hebben voor de nederlands cultuur"
Je moet eens naar Irak gaan, daar een Kerk bouwen en met een kruisje om je nek lopen. dan wordt je waarschijnlijk onthoofd, en je verkoolde lichaam, wat eerst door de stad wordt gereden achter een truck, nadat iedereen er met stokken op slaat, wordt dan opgehangen aan een centrale brug. (wat ik hier beschreef daarvan zijn ook echt beelden uitgezonden op het nieuws, tuurlijk overdrijf ik wel een beetje, maar je zal er zeker niet levend vandaan komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 23:18   #28
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat wel leuk is om te weten, dat aan het begin van de vorige eeuw (of ergens in die periode) dat Nederlands vrouwen en sommige omaatjes nu, ook een hoofddoek dragen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 23:25   #29
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door saraatje19 Bekijk Bericht
mijn mening

ik vind dat je respect moet hebben voor ieder geloof, en hoofddoeken blijken heel speciaal voor moslims te zijn.
zij vinden het belangrijk voor hun het is hun goddienst zoals iedereen wel wat heeft in zijn goddienst
zoals ieder zij eigen keus heeft.
dit zij mij vriendin altijd tegen mij
Hierin zeg je, "Dat ieder zijn eigen keus heeft"
dat vind ik grappig, want als je als Moslim zijnde, afstand doet van je geloof, wat gebeurd er dan?!

.....

Leh

ps. Vaak vind ik moslima's zonder hoofddoek een stuk mooier, met andere woorden, waarom zou je die schoonheid (deels)verbergen. een gezicht ziet er zo rond uit zonder haar, of met bedekt haar....

Laatst aangepast door Leh : 28 April 2007 om 23:27
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 23:37   #30
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Weet je wat ik zo zonde vind, is dat mensen met een geloof, maakt niet uit welk geloof, maar opvallend is wel dat het meerendeel moslim is, Geen respect heeft voor de medemens.
Dus jij zegt dat gelovigen geen respect hebben voor de medemens? Niet meer of minder dan niet-gelovigen volgens mij hoor.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
In Turkije werden laatst een aantal (ik geloof 3) mensen de keel doorgesneden door moslimEXTREMISTEN, die slachtoffers drukten bijbels.
Dat betekend niet dat alle moslims zo zijn. Die idioten waar jij het over hebt heten niet voor niets EXTREMISTEN en het merendeel van de moslims vind wat zij doen belachelijk.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
En als in Denemarken een spotprent wordt gemaakt, dan wordt er meteen met de dood gedreigt. dat getuigt niet echt van respect, tuurlijk wat die Denen deden, is ook niet geheel respect vol, maar als Moslim zijnde moet je dan lekker terug spotten, en een beetje humor gebruiken.
Dat ben ik met je eens.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
En wat ik ook heel erg vind is dat gelovigen, en dat zijn ze bijna allemaal, geen respect hebben voor de mening van hun eigen kind.
Oja? merk ik niks van. En als die kinderen ouder worden en een eigen mening vormen hoeven ze echt niet met alle geweld naar de kerk van hun ouders hoor.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
maar in ieder geval hoofddoeken vind ik storend ik vind het prima als moslim vrouwen deze dragen, maar dan in hun eigen huis of moskee, maar ik vind het "geen respect hebben voor de nederlands cultuur"
waarom zouden zij perse onze cultuur moeten gaan volgen? Maar ik vind hoofddoeken en burkas verkeerd omdat je daarmee jezelf onherkenbaar kan maken. Als iemand anders met een bivakmuts over straat loopt is dat toch ook niet normaal.
Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Je moet eens naar Irak gaan, daar een Kerk bouwen en met een kruisje om je nek lopen. dan wordt je waarschijnlijk onthoofd, en je verkoolde lichaam, wat eerst door de stad wordt gereden achter een truck, nadat iedereen er met stokken op slaat, wordt dan opgehangen aan een centrale brug.
Jij hebt een behoorlijk verkeerd beeld in je hoofd zitten
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 23:39   #31
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Hierin zeg je, "Dat ieder zijn eigen keus heeft"
dat vind ik grappig, want als je als Moslim zijnde, afstand doet van je geloof, wat gebeurd er dan?!
Dan word je Atheïst of je bekeerd je tot een ander geloof.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2007, 09:57   #32
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jah of er staat de Doodstraf op
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2007, 10:00   #33
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Jij hebt een behoorlijk verkeerd beeld in je hoofd zitten
staat nog een zinnetje achter

en dit stuk "dan wordt je waarschijnlijk onthoofd, en je verkoolde lichaam, wat eerst door de stad wordt gereden achter een truck, nadat iedereen er met stokken op slaat, wordt dan opgehangen aan een centrale brug"

dat was een actie van iraakse bevolking die (terecht) tegen de aanwezigheid van Amerika is, en op deze manier hun gevoel uitte op 2 amerikaanse slachtoffers van een bomaanslag.

Maar we kunnen hier met zijn allen over discusieren, maar er moslima's blijven toch hun hoofddoek dragen, dus we zouden het maar gewoon moeten accepteren met z''n allen, of we het er nu mee eens zijn of niet.
en ik ben het er niet mee eens, maar ik denk (en ik denk er nog steeds over na) dat ik het toch maar moet accepteren. Maar ze blijven mooier ZONDER hoofddoek

Laatst aangepast door Leh : 29 April 2007 om 10:09
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2007, 13:25   #34
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
dat was een actie van iraakse bevolking die (terecht) tegen de aanwezigheid van Amerika is, en op deze manier hun gevoel uitte op 2 amerikaanse slachtoffers van een bomaanslag.
Ok dus wat jij zegt is dit: Er was een bomaanslag waarbij 2 amerikaanse slachtoffers vielen.Toen gingen de Irakezen die slachtoffers onthoofden en hun (plotseling op onverklaarbare weize) verkoolde lichaam door de stad slepen terwijl andere mensen erop sloegen en het daarna aan de centrale brug hangen. En daarvoor zei je nog dat ze dat zouden doen als je een kerk daar zou bouwen. Jij denkt dat alle moslims onmenselijke monsters zijn ofzo?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2007, 19:07   #35
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ja, dat zie je verkeerd. Een hoofddoek kan je je gezicht mee verbergen. Met een ketting-met-kruis niet.
Dat is dan ook wel weer zo ja...
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2007, 14:58   #36
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja Bekijk Bericht
(Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...od/index.shtml)

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dat je wel respect moet hebben voor een geloof, en hoofddoeken blijken heel waardevol voor mensen te zijn. Ik ben persoonlijk wel tegen de onderdrukking die met een hoofddoek wordt aangetoond.
Nergens in de Koran staat dat je een hoofddoek moet dragen.
Dit is in een ver verleden bedacht door de muzzelmannen, die lopende lappen met baarden.
Zo onderdruk je de moslimvrouw.
Er zijn er ook een boel die gewoon lopen te provoceren met zo'n kopvod!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2007, 20:49   #37
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Nergens in de Koran staat dat je een hoofddoek moet dragen.
Dit is in een ver verleden bedacht door de muzzelmannen, die lopende lappen met baarden.
Zo onderdruk je de moslimvrouw.
Er zijn er ook een boel die gewoon lopen te provoceren met zo'n kopvod!
Oke nu moet ik echt even onderbreken. Ga de fucking koraan lezen in plaats van je mening baseren op anti-islam websites of organisaties. Je hebt geen flauw idee waar je over praat.

De koraan heeft liever dat je een hoofddoek draagt, want bijvoorbeeld; hoeveel hoofddoek-bitches zijn er daadwerkelijk verkracht ten opzichte van bitches zonder hoofddoek? Onderdrukt? Ga leren lezen, zoek de bibliotheek op, ga desnoods naar een imam toe in plaats van de stoere atheïst uit te hangen.

Sjemig, dat ik me druk kan maken om anonieme mongolen op het internet zeg. Maarja, ik steun persoonlijk zelf ook de moslimholocaust.

Edit: Dankzij de kwetsende uitspraken in dit topic, wat onmogelijk vrijheid van meningsuiting is, ben ik gedwongen om het volgende te mededelen: de eerst volgende vermoorde ongelovige - in the name of allah that is - is zeer terecht en zou bekroond moeten worden met een feestelijk begravenis. Zo, en ga nu maar een paraplu in je reet dauwe.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2007, 22:21   #38
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oke nu moet ik echt even onderbreken. Ga de fucking koraan lezen in plaats van je mening baseren op anti-islam websites of organisaties. Je hebt geen flauw idee waar je over praat.

De koraan heeft liever dat je een hoofddoek draagt, want bijvoorbeeld; hoeveel hoofddoek-bitches zijn er daadwerkelijk verkracht ten opzichte van bitches zonder hoofddoek? Onderdrukt? Ga leren lezen, zoek de bibliotheek op, ga desnoods naar een imam toe in plaats van de stoere atheïst uit te hangen.

Sjemig, dat ik me druk kan maken om anonieme mongolen op het internet zeg. Maarja, ik steun persoonlijk zelf ook de moslimholocaust.

Edit: Dankzij de kwetsende uitspraken in dit topic, wat onmogelijk vrijheid van meningsuiting is, ben ik gedwongen om het volgende te mededelen: de eerst volgende vermoorde ongelovige - in the name of allah that is - is zeer terecht en zou bekroond moeten worden met een feestelijk begravenis. Zo, en ga nu maar een paraplu in je reet dauwe.
Luister Joezoef, ik kan niet helpen dat jij in sprookjesboeken wil geloven. Misschien zou je jezelf eens bezig moeten houden met wat filosofie, dan kom je er vanzelf achter dat wij in de verlichting leven en verder zijn dan jullie. De Koran is een afgeleide van de Bijbel en pas 600 jaar later geschreven. Vind je het vreemd dat jullie nog in het jaar 1428 leven, als ik sommige kleding en denkwijze van jullie onder de loep neem dan hebben jullie nog een lange weg te gaan.

N.B. Voordeeltje: Wij lopen 600 jaar vooruit óók met de techniek, is toch lekker meenomen nietwaar?

Laatst aangepast door Rebelleke : 29 June 2007 om 23:16
  Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2007, 23:13   #39
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Luister Joezoef, ik kan niet helpen dat jij in sprookjesboeken wil geloven. Misschien zou je jezelf eens bezig moeten houden met wat filosofie, dan kom je er vanzelf achter dat wij in de verlichting leven en verder zijn dan jullie. De Koran is een afgeleide van de Bijbel en pas 600 jaar later geschreven. Vind je het vreemd dat jullie nog in het jaar 1428 leven, als ik sommige kleding en denkwijze van jullie onder de loep neem dan hebben jullie nog een lange weg te gaan.

N.B. Voordeeltje: Wij lopen 600 jaar vooruit óók met de techniek, is toch lekker meenomen nietwaar?
Doe niet wijs man, wat weet jij nou van die verlichtingsshit Misschien moet je joden onder de loep nemen. Je weet wel, die onze westerse wereld zo steunt tegen de oorlog tegen die afschuwelijke palastijnen. Diezelfde joden die vrouwen onderdrukken en diezelfde joden die apen belangrijker vinden dan hun eigen mensheid. Maar het is wel erg makkelijk om kritiek tegen de islam te verzamelen, niet?

Ga je me nu werkelijk proberen te beledigen? 'Jullie' lopen voor op de techniek? 'Wij' moeten de westerse wereld bijhouden? Als je zo in filosofie gelooft, zou je beter moeten weten. Ik zou ook in anti-islamitische theorieën geloven als ik jou was, het punt is alleen dat ik helaas een verstandige, zeer charmante en daarbij uiterst knappe jongen ben.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 June 2007, 23:59   #40
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Doe niet wijs man, wat weet jij nou van die verlichtingsshit Misschien moet je joden onder de loep nemen. Je weet wel, die onze westerse wereld zo steunt tegen de oorlog tegen die afschuwelijke palastijnen. Diezelfde joden die vrouwen onderdrukken en diezelfde joden die apen belangrijker vinden dan hun eigen mensheid. Maar het is wel erg makkelijk om kritiek tegen de islam te verzamelen, niet?

Ga je me nu werkelijk proberen te beledigen? 'Jullie' lopen voor op de techniek? 'Wij' moeten de westerse wereld bijhouden? Als je zo in filosofie gelooft, zou je beter moeten weten. Ik zou ook in anti-islamitische theorieën geloven als ik jou was, het punt is alleen dat ik helaas een verstandige, zeer charmante en daarbij uiterst knappe jongen ben.
Je moet niet zo zeuren over de Joden, die willen het Westen niet ten val brengen en ons ook niet overspoelen met hun achter gebleven geïndoctrineerde geloof. Ik heb niets tegen Joden. Het zijn prima handelslui en slimme mensen.
Harde werkers, geen mensen die hun hand op houden en profiteren van de bijstand omdat ze niet willen werken of het vertikken om de Nederklandse taal te leren!

Verlichtingsshit? Je bent zeker een VMBO leerling?
Die weten niet zo veel nl.
Dat je verstandig bent geloof ik niet. Je trapt net zo hard tegen het westen aan als je soortgenoten zo te lezen, maar wel lekker profiteren hé?
Dat je knap bent? Nou daar kunnen wij van mening over verschillen dat vind je zélf kennelijk, goed voor je imago'tje!
Trouwens, ik ben geen man maar een clevere jonge dame die haar weerwoord heeft enuh, ik hou van lange slanke blonde goden het liefst met iets langer haar!

Laatst aangepast door Rebelleke : 30 June 2007 om 00:07
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 00:02   #41
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
ik hou van lange slanke blonde goden het liefst met iets langer haar!
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 10:25   #42
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Je moet niet zo zeuren over de Joden, die willen het Westen niet ten val brengen en ons ook niet overspoelen met hun achter gebleven geïndoctrineerde geloof. Ik heb niets tegen Joden. Het zijn prima handelslui en slimme mensen.
Harde werkers, geen mensen die hun hand op houden en profiteren van de bijstand omdat ze niet willen werken of het vertikken om de Nederklandse taal te leren!

Verlichtingsshit? Je bent zeker een VMBO leerling?
Die weten niet zo veel nl.
Dat je verstandig bent geloof ik niet. Je trapt net zo hard tegen het westen aan als je soortgenoten zo te lezen, maar wel lekker profiteren hé?
Dat je knap bent? Nou daar kunnen wij van mening over verschillen dat vind je zélf kennelijk, goed voor je imago'tje!
Trouwens, ik ben geen man maar een clevere jonge dame die haar weerwoord heeft enuh, ik hou van lange slanke blonde goden het liefst met iets langer haar!
Ik ga mierenneuken want dat doe ik nou eenmaal. Je argumenten zijn best wel voorspelbaar, want anti-islamieten geloven eenmaal in hetzelfde. Het is trouwens geen Nederklandse taal. Ik heb daar nooit van gehoord. Het woord 'Enuh'.. heb ook ik nooit van gehoord?

Verder wil ik erbij toevoegen dat je mij nu gewoon aanvalt? Weet jij welke opleiding ik volg en weet jij wat voor acties ik uitvoer om deze maatschappij te verbeteren? Misschien hadden jullie Suriname niet over moeten nemen, dan zat ik nu misschien nog steeds in dat slavenlandje, en dan zaten jullie nu zonder huidskleurige mensen. Misschien hadden JULLIE JULLIE JULLIE Pim Fortuyn niet moeten vermoorden. Gadver, welke ras haalt het in zijn hoofd om een politicus te vermoorden. Kan je me dat uitleggen. Volgens mij heb jij dezelfde haatgevoelens tegen politici.

Ik trap niet tegen het Westen aan hoor, ik ben perfect aangepast, ik heb verschillende Nederlandse bitches geneukt en heb ontelbaar bosjes bloemen uitgedeeld aan homoseksuelen die zich gekwetst voelden na uitspraken van Imams. Overigens weet jij niks van die uitspraken af en waarop ze gebaseerd zijn. Het is ronduit triest dat jij een geloof aanpakt, omdat een veroordeelde 'imam' met strafblad uitspraken doet. Het zal wel aan je geslacht liggen, bitches weten inderdaad niet zoveel.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 14:48   #43
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Misschien moet je joden onder de loep nemen. Je weet wel, die onze westerse wereld zo steunt tegen de oorlog tegen die afschuwelijke palastijnen. Diezelfde joden die vrouwen onderdrukken en diezelfde joden die apen belangrijker vinden dan hun eigen mensheid.
Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Je moet niet zo zeuren over de Joden, die willen het Westen niet ten val brengen en ons ook niet overspoelen met hun achter gebleven geïndoctrineerde geloof.
Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Ik heb niets tegen Joden. Het zijn prima handelslui en slimme mensen.
Harde werkers, geen mensen die hun hand op houden en profiteren van de bijstand omdat ze niet willen werken of het vertikken om de Nederlandse taal te leren!
Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Je bent zeker een VMBO leerling?
Die weten niet zo veel nl.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
misschien hadden jullie Suriname niet over moeten nemen, dan zat ik nu misschien nog steeds in dat slavenlandje, en dan zaten jullie nu zonder huidskleurige mensen.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Misschien hadden JULLIE JULLIE JULLIE Pim Fortuyn niet moeten vermoorden. Gadver, welke ras haalt het in zijn hoofd om een politicus te vermoorden.
Ligt het aan mij of snapt geen van jullie beiden dat niet elke moslim, blanke, VMBO leerling, nederlander, het zelfde is? Kap eens met die doelloze generalisatie .
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 18:52   #44
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ligt het aan mij of snapt geen van jullie beiden dat niet elke moslim, blanke, VMBO leerling, nederlander, het zelfde is? Kap eens met die doelloze generalisatie .
Nee schat, de genen zijn anders en ook het provoceren van die lui is gewoon angstwekkend. Iedere westerse meid is een hoer omdat wij voor ons lichaam durven uit te komen. Wij lopen niet steeds bij de dokter omdat wij een tekort aan vit.D (zonlicht) hebben door die alles verhullende tenten o.a. (burka's) omdat dat zo nodig moet van die, "superieure"??? moslimman! Wij leven in vrijheid en buigen niet voor kerels! Met ze overleggen is een ander verhaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 19:01   #45
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik ga mierenneuken want dat doe ik nou eenmaal. Je argumenten zijn best wel voorspelbaar, want anti-islamieten geloven eenmaal in hetzelfde. Het is trouwens geen Nederklandse taal. Ik heb daar nooit van gehoord. Het woord 'Enuh'.. heb ook ik nooit van gehoord?

Verder wil ik erbij toevoegen dat je mij nu gewoon aanvalt? Weet jij welke opleiding ik volg en weet jij wat voor acties ik uitvoer om deze maatschappij te verbeteren? Misschien hadden jullie Suriname niet over moeten nemen, dan zat ik nu misschien nog steeds in dat slavenlandje, en dan zaten jullie nu zonder huidskleurige mensen. Misschien hadden JULLIE JULLIE JULLIE Pim Fortuyn niet moeten vermoorden. Gadver, welke ras haalt het in zijn hoofd om een politicus te vermoorden. Kan je me dat uitleggen. Volgens mij heb jij dezelfde haatgevoelens tegen politici.

Ik trap niet tegen het Westen aan hoor, ik ben perfect aangepast, ik heb verschillende Nederlandse bitches geneukt en heb ontelbaar bosjes bloemen uitgedeeld aan homoseksuelen die zich gekwetst voelden na uitspraken van Imams. Overigens weet jij niks van die uitspraken af en waarop ze gebaseerd zijn. Het is ronduit triest dat jij een geloof aanpakt, omdat een veroordeelde 'imam' met strafblad uitspraken doet. Het zal wel aan je geslacht liggen, bitches weten inderdaad niet zoveel.
Wat een gelul zeg! Je mag als moslim niet voor je huwelijk sex bedrijven! Maar dat geldt alleen voor je eigen soort natuurlijk. V.w.b. de westerse meisjes, dat is kennelijk geen probleem voor jullie want dat zijn toch maar hoeren in jullie ogen!! Bah!!!
Bloemen uitdelen aan homo's is wel het minste wat je kunt doen om die achterlijke uitspraken van die machtswellustige imams te bagetaliseren!

N.B. Zal ik ff opnoemen welke politiek leiders er allemaal vermoord zijn? Wat dacht je om te beginnen van de Egyptische president Sadat? Ook een moslim. Lees je wel eens de krant dan kun je zien wat je moslimbroeders mondiaal lopen uit te roeien! Afrika, Indonesië en Irak etc.?

Laatst aangepast door Rebelleke : 30 June 2007 om 19:06
  Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 21:14   #46
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Nee schat, de genen zijn anders en ook het provoceren van die lui is gewoon angstwekkend. Iedere westerse meid is een hoer omdat wij voor ons lichaam durven uit te komen. Wij lopen niet steeds bij de dokter omdat wij een tekort aan vit.D (zonlicht) hebben door die alles verhullende tenten o.a. (burka's) omdat dat zo nodig moet van die, "superieure"??? moslimman! Wij leven in vrijheid en buigen niet voor kerels! Met ze overleggen is een ander verhaal.
ja, generalisatie heet dat, iets voor kortzichtige mensen/racisten. Het is generalisatie dat sommige moslimvrouwen denken dat alle westerse vrouwen hoeren zijn. Maar het is ook generalisatie als je denk dat alle moslimvrouwen zo denken.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 June 2007, 23:53   #47
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik mag blabla1993 wel. Verstandig en beledigt mij tenminste met respect.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2007, 19:46   #48
dannynl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur Bekijk Bericht
Daar stoor ik me eigenlijk nog het meest aan.

Veel belangrijker dan de vraag of iemand een hoofddoek draagt of niet is de vraag of iemand goed geintegreerd is en functioneert in de samenleving. Laten we nou alsjeblieft moslima's die bij de gemeente een prima baan hebben en zich nuttig maken stimuleren en niet afstraffen op het feit dat ze een hoofddoekje dragen. Totaal irrelevant.
Het wordt pas anders als hun religieuze uiting de communicatie in de weg staat. Als ze dus in een burqa achter het loket zouden zitten, dan mag je daar wat aan doen.
respect!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2007, 12:57   #49
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

ik vind het niet kunnen dat mensen geen hoofddoeken kunnen/mogen dragen, maar als het dan toch doorgaat vindt ik dat andere mensen (niet moslims, chinezen, enzovoort) ook niet mogen aandoen wat met hun geloof te maken heeft (bv.: een kruis rond de nek enzovoort). In belgië is dat het geval, ik weet nu niet of dat zo in het buiteland (NL, D, FRA) al is. Maja, das mijn mening hé
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2007, 14:53   #50
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

persoonlijk maakt het voor mij niets uit of ze dit nu aan hebben of niet. Maar een feit is zeker, als de regel zegt dat ze die niet mogen aan hebben, dan geldt deze regel ook voor hun, en ik vind indien ze zich daar niet aanhouden, ze terug de vlieger op mogen voor enkel reis.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.