Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 12 October 2002, 21:28   #1
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard Brief aan me vader..

Er gebeuren de laatste tijd een beetje rare dingen..en ik besloot om al die dingen die ik al die tijd weer opkropte maar weer eens op te schrijven..en dit alles schreef ik aan me vader..ik was op dat moment erg pissig op hem, en daar heb ik alle reden toe vind ik zelf. Ik vraag niet om reacties..het is puur om het van me af te schrijven..een soort uitlaatklep dus. Ik ben van plan om deze brief zo rond 31 december aan hem en aan me tante te geven, nadat hij is aangevuld met de irritaties die ik binnen nu en die tijd nog te verwerken krijg. Voor degenen die het toch lezen..ga der maar eens goed voor zitten want het is echt heel erg veel..



Voor papa (en een beetje voor tante Christien)

Pak je leesbril er maar eens goed bij en zorg dat je goed op je stoel zit, want hier komt een hele boze brief van je dochter.
Waar ben je nou mee bezig man? Wil je me soms kapot hebben ofzo? 4 Jaar geleden begon dit hele gezeik. We waren met zijn 5en en leken het perfecte gezinnetje..leken jah. Tot mama je betrapte met die sloerie. Toen voelde je je zeker in dde val zitten he? Net als ik op dit moment, alleen dan 10 keer erger. Toen kwam de scheiding en verhuisten mama, ik en Mieke allemaal naar die kankerbuurt. En weet je, dat hebben we allemaal aan jou te danken. Aan jou en aan die achterbakse sloerie van je. He en toen ging het leventje weer verder en jij zei dat het allemaal wel weer goed zou komen, maar weet je, je gaf geen reet om ons, je kon niks anders dan werken en werken. En ondertussen ging het harstikke slecht tussen mama en mij. Vind je zeker ook gek he? Wat zou jij doen als je reuma had en met 2 dochters zat opgescheept waarvan 1 helemaal was doorgedraaid en half anorexia had? Dan zou jij zeker ook gek worden he? Zo gek is dat niet hoor papa. Maar het kmot wel allemaal door jou en die kutsnol van je!
He, hoevaak heb ik niet gedacht: Vandaag ga ik er een einde aan maken. Ow wacht, dat weet jij natuurlijk niet he, want jij was er nooit he? Nooit kon er iets, want je had altijd wel wat te doen. Werken zei je...pffff sure ik geloof er werkelijk geen reet van.
Dan op oudejaarsavond 2002 krijg ik van mama een brief in me hand gedrukt. Het zou eigenlijk een feestavond moeten worden, maar mijn stemming veranderde meteen toen ik ded inhoud van de brief las. Mama vroeg zich in die brief af wat ze in godsnaam fout had gedaan dat ik zo aggressief was tegen alles en iedereen. Ik wist het antwoord wel. Ik wou dit alles achter me laten en ergens helemaal opnieuw beginnen. Maar ik wist dat dat moment dankzij jouw kutfout nooit zou komen. En dat maakte me helemaal gek, het idee dat ik nooit overnieuw zou kunnen beginnen zonder dat de geschiedenis me zou achtervolgen. Ik dacht nog: Wacht maar, over een paar jaar kan ik het wel. In plaats daarvan werd ik dankzij jou nog depressiever en moest ik me school eraan geven door die stomme fout van jou. Het enigste wat ik nog kon, was de hele dag in me bed blijven liggen. Je kan op zo'n moment helemaal niks. Niet praten, niet denken..alleen over wat jij mij en mama en Anja en Mieke allemaal geflikt hebt. Een loser pap..dat is wat je bent. NIets meer en niets minder. Ben je er blij mee? Vind je het goed van jezelf wat je tot nu toe aangericht hebt? Krijg je al medelijden met me? Wacht er nog maar even mee...want er is nog meer..nog veel meer..

Eindelijk vond ik de kracht weer terug om een nieuwe start te maken. Nieuwe school, nieuwe mensen...alleen geen nieuwe geschiedenis. Jammer voor me, but the show must go on he. Iedereen buiten de familie hield ik een spiegel voor. Ik deed alsof het super goed met me ging, dat het gewoon niet beter kon. Op school had ik geen last van die depressie die ik aan jou en dat schatje van je te danken had. Maar eenmaal thuis, begon het gezeik weer. Elke dag opnieuw. Mama moest mijn gezeik elke dag opnieuw aanhoren. Jij niet he? Neej want jij was weer zo egoistisch om op je vrachtwagentje 24/7 heel Europa door te crossen. En dat noemt zich dan een vader. Je moet eens heel goed naar mij luisteren want je maakt me heel boos. Jij hebt Mieke, Anja en mij ook op de wereld geschopt, dus je mag weleens wat meer doen dan elke dag de minimale allimentatie naar mama's bankrekening te storten, vind je zelf ook niet?
Nou jah dan kies ik in januari eindleijk eens voor mezelf. Ik heb genoeg van al dat depressieve gedoe, it's time to move on. Ik ga bij jou wonene, hopende dat je eens wat meer naar ons gaat omkijken. In het begin gaat het goed, je kmot regelmatig thuis en zorgt dat ik me natje en me droogje op tijd binnenkrijg, maar dan hebben we het ook gehad. Zeer minimaal, denk je niet?

En dan vraag je op een dag of ik mee ga naar een personeelsfeestje van je. Rond een uur of 10 taaien we hem af. Om vervolgens naar iemand uit de familie te gaan die jarig is. Mijn familie nog wel, nog niet eens de jouwe. In geen 3 jaar heb ik ook maar iets van mijn familie gehoord. Zelfs oma draaide haar hoofd om toen ze mij door het centrum zag fietsen. What did I wrong? Niks toch? Jij was toch diegene die vreemd ging en vervolgens nog zo achterbaks was om vooral niks te zeggen? Wat heb jij eigenlijk met mijn familie te maken? Ook geen ene reet toch? Waarom gingen we er dan toch heen die avond? Wist je dat dat kankerwijf ook zou komen? Natuurlijk wist je dat, waarom gingen we anders ook zo vroeg weg op dat personeelsfeestje van je? Toen ik binnenkwam, keek iederen me wel raar aan. Immers, het was al 3 jaar geleden dat ik ze gezien had. En jah hoor, zij was er ook weer. Ik vraag me af wat zij in godsnaam nog te zoeken heeft bij MIJN familie. Ik vraag me ook af wat jou bezielt om nog enig contact met mijn familie te hebben. Hebben jullie 2 samen dan nog niet genoeg kapot gemaakt? Vinden jullie dat het nog best even door mag gaan zo? Het lijkt er wel op.

Afijn, wij gingen samen naar die verjaardag van mijn oom, en natuurlijk, zoals verwacht, heb jij de hele avond met haar zitten praten. Ik dacht al meteen dat er iets goed fout wa en daarom vroeg ik je om mij naar huis te brengen, hopende dat jij ook mee zou gaan. Maar je wilde nog niet naar huis, je vond het nog veel te gezellig. Uiteindelijk bracht zij me naar huis. Ik had er een heel dubbel gevoel bij. Aan de ene kant was ik blij dat ik thuis was, dan zou ik ook dat geslijm tusen jullie 2 niet langer aan hoeven te zien. Aan de andere kant wou ik juist op het feest blijven om te zien wat jullie precies allemaal uitvraten. Eenmaal thuis ging ik gelijk naar me bed. Ik wou er niet eens over nadenken weet je. Het idee alleen al: Eerst mama besodemietere4n met die snol en vervolgens alsnog met haar verder gaan, met mijn tante nog wel! Of jah, inmiddels me ex tante. Het zou me helemaal kapot maken. Maar we blijven positief denken he! En hoe positief ik ook dacht, ik kon het idee niet uit mijn hoofd zetten.

En dan op zo'n bewuste dag, ik denk 3 dagen na het feest, gaat de telefoon. Ik neem op en mijn hart sloeg een slag over toen ik hoorde wie ik aan de telefoon had. Waarom belde ze? HJoe kwam ze aan dat telefoonnummer? Wat moest ze nog van ons? Had ze dan nog niet genoeg kapot gemaakt? Wat bezielde haar om naar ons te bellen? Ze vroeg naar je en ik wist meteen dat het allemaal goed fout zat en dat het met die feestavond te maken had. Godverdomme waarom moest dit allemaal gebeuren? Net op dit moment, net dat ik weer op het punt stond om weer overeind te krabbelen, net toen ik dacht dat ik de rust had gekregen die ik nodig had. Toen ik opgehangen had was ik zo ongeloofelijk boos weet je! Ik had haar voor van alles en nog wat willen uitmaken, haar vertellen dat ze op moest sodemieteren, maar ik durfde niet. En dan kom jij 's avonds thuis. Ik vertel dat zij had gebeld en het enige dat jij kan doen is je schouders ophalen. Godsamme zie je dan niet in dat het godverdomme zoveel pijn doet om jullie samen te zien? En dan zeg je er nog doodleuk achteraan dat je weer een relatie gaat opbouwen met haar en dat niets of niemand je tegenhoud. Wat een lul ben je, een harteloze lul. Je mag de hele wereld van me hebben, maar je kiest gewoon uitgerekend voor die kutsnol. Lullige actie van je hoor! Ik zag het al helemaal voor me. GEzellig met zijn allen naar het bos ofzo en iedereen ziet haar voor mijn moeder aan ofzo. Echt niet he! No fucking way dat dat ooit gaat gebeuren!

En dan begint het hele gezeik opnieuw. Je belooft veel, maar maakt maar weinig waar. Je zegt dat Anja, ik en Mieke altijd op de eerste plaats zullen komen. Man, geloof je die bullshit zelf ofzo? Ben je nou echt zo'n oetlul die in zijn eigen leugens gelooft? Jezus dan ben je nog dommer dan ik dacht.
Het gaat steeds slechter. Zowat elke keer dat je thuiskomt krijgen we ruzie over haar. Over hoe je dit allemaal aanpakt. DAt je ons steeds vaker het gevoel geeft dat we niet meer welkom zijn en dat je altijd als eerste voor haar zal kiezen. Zie je wel, je kan je belofte nog niet eens houden sukkel. Het enigste dat jij ziet is haar, de rest interesseert je matig. Je maakt me kapot zo, ik ben weer helemaal fucked up met deze situatie. Vind je het gek dat ik nog amper eet? Tuurlijk heb ik geen zin meer om te eten zo, ik krijg toch geen hap door me keel man. Dat heb je allemaal zelf gedaan hoor. Binnekort zit ik weer met die shit te kijken en daar heb ik geen zin meer in. DAt ik de hele dag roerloos voor me uit zit te kijken omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Omdat ik niet meer weet of wil weten wat ik nog voorstel in deze wereld. Goed van me he? Allemaal dankzij die kutstreek van je. Je moet blij zijn met wat je hebt. Je moest jezelf eens de gelukkigste man van de wereld voelen omdat je 3 prachtdochters op de wereld hebt geschopt. Neej dat doe je niet, zo stom ben je wel. Lekker makkelijk he? Mieke bij mama, Anja in een GVT, alweer 2 zorgen minder he? Alleen zit ik je nou nog letterlijk en figuurlijk in de weg. Je probeert me weg te krijgen met opmerkingen als: 'Je loopt in de weg.'

Lekker is dat, en dan durf jij jezelf nog een vader te noemen? Die naam heb je helemaal niet verdiend man! Alles is je teveel. Je verwacht dat ik alles maar zelf doe en je komt vakaer dan ooit thuis. Nou jah thuis, je komt niet eens bij mij kijken hoe het met mij gaat als ik je al 5 dagen niet meer heb gezien. Maar je gaat wel mooi meteen naar die kutsnol van je toe. Hallo ik ben ook pas 17 hoor en ik kan het allemaal wel, maar eigenlijk is het niet de bedoeling dat ik jouw huishouden moet doen, maar juist andersom! Maar jah het is me ondertussen ook wel duiedelijk dat je je vadergevoelens niet koestert en alleen nog maar oog hebtg voor haar. Maar ik pik het gewoon niet langer. Ik zal koste wat het kost overwinnen. Je denkt toch zeker niet dat ik me de vernieling in laat draaien dankzij jou he? HEt enige dat jij kan doen is me een hoop geld geven en je denkt zeker dat dat met jouw gedrag te compenseren valt. Geld is natuurlijk wel handig en ik weet best hoe te gebruiken. Maar bedenk wel dat je daar gewoon helemaal niks mee kan compenseren.

De druppel viel afgelopen maandag. Zondagavond kom jij eerst schijnheilig doen bij me. Vragen hoe het met me gaat en of er nog nieuws is. Natuurlijk was dta er niet, wat maak ik nou mee in me eentje. En vervolgens ging je weg naar haar, ook al zo'n actie. Moet je nou perse elke nacht bij haar zijn? Is het teveel moeite om 1 nacht in de week gewoon thuis in je eigen huis te slapen? Waarom doe je ingodsnaam zo schijnhelig tegen iedereen en vooral tegen mij? Waarom moet ik, na een drukke stagedag, een debiel briefje op tafel vinden met de mededeling dat je een paar dagen op vakantie bent met dat kutwijf? Waarom, als ik je dan bel voor tekst en uitleg, zeg je dat je liever niet hebt dat ik bel? Waarom meot mama maar altijd alles voor ons regelen en kan jij godverdomme helemaal niks voor of met ons doen? Waarom is alles wat wij vragen, teveel gevraagd? Waarom zit mama in de zomervakantie altijd 8 weken met ons opgescheept en kan jij nog niet eens een weekje vrij nemenom met ons leuke dingen te gaan doen? Waarom moet alles allemaal zo stiekem? Waarom kan je wel alles met haar doen? Waarom gaat dat allemaal wel ineens? Ik weet een betere vraag die al mijn vragen samenvat: Waarom ben jjij in godsnaam mijn vader?

Ik ben hard op weg om een plekje voor mezelf te vinden in deze maatschappij. En dat doe ik voor jou, omdat jij me zo graag weg ziet gaan. Ben je nou trots op jezelf, dat je dat hebt kunnen bereiken? Of krijg je nou ook nog ineens zelfmedelijden, omdat je nou pas inziet wat voor zak je bent geweest en wat je nu nog steeds bent? Nou, dat is dan heel fijn voor je, maar je bent er een beetje te laat mee dnek ik. Je hebt gewonnen, maar ook een heleboel verloren. Je hebt je zin, ook ik vertrek en dan ben je ook van mij af. Want dat is wat je wil he papa? 2 Huishoudens onderhouden is toch nog best zwaar voor je he? Dat zei je trouwens laatst ook al zelf.

Nou je kunt het krijgen zoals je wilt. Ik ga weg, om vervolgens nooit meer terug te komen. Dat is wat je verdiend hebt. Ik zal er een groot litteken aan overhouden, en het zal nooit helmaal weggaan. Maar ik denk dat ik er wel mee kan leven.

Ik kies voor mezelf en ik ga me nu ook zo egoistisch gedragen als jij bij mij hebt gedaan. Als ik hier weg ben, zal ik nooit meer naar je omkijken. Ik zal je elke poot gaan uittrekken, zoveel als ik maar kan. Want je zult nooit helemaal van me winnen papa, die kans geef ik je niet meer. Niemand kan me ooit nog zoveel pijn doen als jij bij mij hebt gedaan papa. Jij koos de moeilijke weg, je hebt hem zelf voor je uitgestippeld. Dus alleen jij kan jezelf de schuld geven van dit alles....

In de toekomst wens ik niks meer met je te maken te hebben. Laat me met rust, je hebt al genoeg voor me gedaan. Dag papa...


Liefs Monique...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2002, 22:46   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

damn daar zit wat op gekropde woede in zeg
maar het is wel goed om het zo allemaal van je weg te schrijven, zo kun je het een beetje makkelijker maken, je bent je verhaal kwijt
het maakt het leven natuurlijk niet makkelijker, maar jij hebt gedaan wat je kan doen, je vader moet de rest doen, alleen hij kan er voor zorgen dat het weer goed komt
wat ik uit je brief lees is de relatie nou niet helemaal 100% (understatement) maar met deze brief maak je het niet beter, het is onpersoonlijk en misschien is het toch eens beter om dit allemaal tegen hem te zeggen en kijken wat die er op te reageren heeft, dit is erg egoistisch vind ik, maar het past wel bij de manier waarop hij je behandeld

ik denk dat je vader het niet echt leuk heeft gevonden om vader te zijn, hij vond het voor een paar jaar leuk, maar nu hij steeds meer dingen moet doen met name in de pubertijd, krijgt hij steeds meer de indruk dat hij het niet meer ziet zitten
hij laat zich niet meer zien om zo het voor hem makkelijker te maken als jullie niet meer terug komen (zo zie ik het iig)

het is natuurlijk niet makkelijk om al deze dingen achter je te laten, maar er ff over praten met iemand buiten je familie helpt wel, die kan on partijdig zijn en kan je veel steun geven in het verwerken van al je problemen

wat je nu moet doen is gewoon je eigen leven leiden en niet om kijken naar het verleden, gewoon aan je zelf denken en niet meer, ga veel leuke dingen doen, lekker met vrienden uit gaan

succes
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 02:37   #3
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

wow


ik voel me wel een beetje met je mee...

ik kan zoiets niet eens voorstellen... ik vind het iig heel kut voor je!! meer kan ik niet zeggen.

tis maar goed dat jij je zo hier goed thuisvoelt om je brief hier te posten die jij aan je pa stuurde.




ik wens je super veel STERKTE!!!
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 11:10   #4
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard


Sorry, ik weet niet echt wat ik tegen je moet zeggen...
Het is denk ik heel erg goed dat je het hier al allemaal hebt neergezet en ik denk dat het ook goed voor jou zal zijn om deze brief aan je vader te geven...
Met je vaders gevoelens hoef je geen rekening te houden, laat hem maar voelen wat hij je aan heeft gedaan en nog steeds aandoet...
Je kunt je verleden niet vergeten,ook al begrijp ik dat je dat heel erg graag wilt,maar je moet het eerst verwerken...
Je kunt denk ik heel moeilijk oprecht lachen, je goed voelen als je deze geschiedenis niet hebt verwerkt...
Je kunt er niet niet aan denken als je weet wat er allemaal is misgegaan en nog belangrijker waarom alles zo is misgegaan...
Tuurlijk kun je hier alles kwijt maar als je daar niet genoeg aan hebt moet je met iemand professioneel gaan praten...
Dat lijkt nu niks en je zult dan ook niet zomaar van al je problemen afzijn(je zult je zelfs eerst een tijd heel erg kut gaan voelen)maat op een begeven moment merk dat je het ongelofelijke dieptepunt hebt bereikt en vanafb die tijd zal het steeds een beetje beter gaan...
Blijf vooral praten...hier...overal waar jij je thuisvoelt...zorg dat je deze tijd niet alleen doormaakt
Heel erg veel sterkte en je kunt hier je verhaal ALTIJD kwijt
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 12:37   #5
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wow meis....ik wist toch wel dat er behoorlijk wat aan de hand was..maar ik wist niet dat je ZO boos was. En ik snap je wel ik snap je woede..want je woede is niet alleen om dit..maar gewoon om je hele leven

Meid je verdient het om ECHT gelukkig te worden. En dalijk met je huisje zal dat ook weer lukken. Je zult zien wie je vrienden zijn . En tjah..helemaal contact verbreken lijkt me toch erg moeilijk maar als jijd enk dat dat het beste voor je is moet je het doen!

Wat je pa heeft gedaan is fout, ontzettend fout. Heb je nu ookal van meerdere kanten en instanties gehoord. Hij mag zig inderdaad geen vader meer noemen. Een vader hoort er voor je te zijn en je niet te behandelen als dit...ooit gehoord van geestelijke mishandeling? hij is een goed eind op weg.

Je brief is trouwens hard keihard maar het zal hopelijk wel zn ogen openen...en zo niet merkt hij de gevolgen dr zelf wel van

meis als het een keer niet gaat de deur staat hier altijd open voor je, dat heeft mn moeder zelf gezeht..mn ouders mogen je verschrikkelijk graag.

hoop dat je dr gebruik van zal maken liefs mandy
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 13:16   #6
Gabsta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

SOw. klinkt maybe maf maar ik kreeg ff traantjes inme ogen van ontroering.. ik heb precies hetzelfde mee gemaakt.. het is nu precies een jaar geleden. en me vader doet precies hetzelfde als jou vader.. hij betaalt alimentatie en thats iT hij is nu voor zijn werk gaan wonen in MALEISIE en zodoende spreek ik hem niet meer. ik hoef hem niet eens te spreken want het is zo'n klootzak..
ik weet niet wat er mis is met vaders maar als ik later vader word van een zoon of een dochter dan word et wel wat anders dan wat mijn vader me geflikt heeft. ik heb zelf ook depressies gehad.. bijna men polsen doorgesneden.. maar men vrienden hielpen me erdoor heen.. ik heb heel veel te danken aan ze.. vooral men beste vriend heeft me super geholpen en ook de ouders van hem. ik kan daar altijd terecht als ik met iets zit.. en dat wardeer ik echt. maar ik heb het gered en jij ook.. nog veel mensen denken als ze hier binnenkomen wat is dit een leuk gezin.. nou.. gezin zijn we niet.. maar we hebben elkaar goed opgevangen en daar zijn we trots op. ik hoef mijn vader nooit meer te zien.. en die snol van zijn vriendin ook niet meer..


Sow dit moest er ff uit... sterkte Loe Loe..

Grtz Gabsta
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 16:18   #7
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjah mede dankzij vrienden ben ik er inderdaad wel weer bovenop gekomen. Wat betreft hulp van een of andere pedagoog..mjah ben al bij verschillende instellingen geweest en elke keer probeerden ze het gedrag van hem dan weer goed te praten..dus daar heb ik niet zoveel aan gehad.

Nou zit ik WEER bij zo'n nieuwe pedagoog, maar die heb ik alleen nodig voor een proces waarbij ik me vader ga dwingen om bepaalde dingen voor me te betalen, omdat ie me eigelijk letterlijk en figuurlijk op straat wil schoppen. Nou jah fijn voor hem...maar dat laat ik niet zomaar toe.

Thanks voor de reacties en Mandy weet je...super bedankt voor alles enzow Je luistert altij dnaar me als ik wat te blaten heb en ik snap best dat je het af en toe ook ehelmaal hebt gehad met me omdat je ook je eigen dingen heb enzow..maar toch echt super bedankt voor elke minuut die je voor me over had
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 19:16   #8
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard hey

Ja meisje ik voel mee met u.Ik kan mij niet in u positie zetten maar ik denk dat het goed is dat je dat hebt opgeschreven.Maar je moet er niet aandenken van er een einde aan te maken dat is geen optie.Blijf gewoon jezelf.Succes xxx Tim
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2002, 20:13   #9
Monica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Pff..
Tjee ik d8 dat ik veel had meegemaakt.
Ik begrijp je woede heel goed.

Mijn moeder heeft ook min of meer voor haar vriend gekozen en niet voor haar eigen kinderen.
Wat mij toch heel erg veel pijn heeft gedaan. Die pijn gaat nooit meer over.
Zoals jij ook al zei, je verhuist naar een plek waar je helemaal niet naartoe wilt en waar je je helemaal niet thuis voelt.

Het duurt heel lang voordat je hier ooit overheen komt.
Ik ben thuis ook vaak agressief, kwaad of chagrijnig en dat alles omdat ik die pijn nog voel.

Ik wens je nu heel erg veel sterkte en succes op 31 december.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 11:27   #10
Gabsta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

aggressief.. dat was ook het punt dat het brak met mijn vader..
maar pedagogen.. doe ik niet aan ik kan niet met zo'n onbekende kerel/vrouw praten dan praat ik wel met mijn vrienden ,
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 12:58   #11
raxhel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Gabsta
aggressief.. dat was ook het punt dat het brak met mijn vader..
maar pedagogen.. doe ik niet aan ik kan niet met zo'n onbekende kerel/vrouw praten dan praat ik wel met mijn vrienden ,

jah...ik voel echt met je mee meisje.....

ik kreeg een brok in m´n keel toen ik het las..

hang in there liefje...het komt hopelijk allemaal wel goed...tussen je vader en jou niet natuurlijk maar ik bedoel...met je zelf..dat je het allemaal op een rijtje kan zetten*

-x-x-x-
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 12:58   #12
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by RandyJC
wow


ik voel me wel een beetje met je mee...

ik kan zoiets niet eens voorstellen... ik vind het iig heel kut voor je!! meer kan ik niet zeggen.

tis maar goed dat jij je zo hier goed thuisvoelt om je brief hier te posten die jij aan je pa stuurde.




ik wens je super veel STERKTE!!!
same here,
sterkte meis!!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 18:59   #13
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Mjah mede dankzij vrienden ben ik er inderdaad wel weer bovenop gekomen. Wat betreft hulp van een of andere pedagoog..mjah ben al bij verschillende instellingen geweest en elke keer probeerden ze het gedrag van hem dan weer goed te praten..dus daar heb ik niet zoveel aan gehad.

Nou zit ik WEER bij zo'n nieuwe pedagoog, maar die heb ik alleen nodig voor een proces waarbij ik me vader ga dwingen om bepaalde dingen voor me te betalen, omdat ie me eigelijk letterlijk en figuurlijk op straat wil schoppen. Nou jah fijn voor hem...maar dat laat ik niet zomaar toe.

Thanks voor de reacties en Mandy weet je...super bedankt voor alles enzow Je luistert altij dnaar me als ik wat te blaten heb en ik snap best dat je het af en toe ook ehelmaal hebt gehad met me omdat je ook je eigen dingen heb enzow..maar toch echt super bedankt voor elke minuut die je voor me over had
daar ben ik een vriendin voor...en trouwens je doet hetzelfde bij mij. niemand kn zig een betere vriendin wensen echt niet!!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 19:45   #14
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Lieve Monique,

Ik ben hier onwijs van geschrokken. Iedereen die je een beetje kent, en waar je niet echt dingen mee deeld verder, heeft dingen die hij of zij dwarszitten, en die soms ook best erg zijn.
Maar ik hda nooit zoiets als dit ged8/verw8. Ik vind het onwijs vervelend dat je je zo moet voelen! Slechts al ken ik je nog niet zo heel goed, ik weet dat je een heel erg lieve meid bent! En als ik zo je brief lees, haat ik je vader nu al voor wat hij je heeft aangedaan. Niemand verdiend dit soort dingen, maar jij al helemaal niet! Je bent heel erg lief en sociaal. Men zou jou moeten respecteren en liefhebben. Zo hoord het! Het is moeilijk mijn woorden nu te vinden en te bedenken wat ik allemaal tegen je wil zeggen, maar ik weet het niet zo goed. Ik geef je nu in gedachte een ontzettend dikke knuffel. en alhoewel je me niet zo goed kent. Ik heb een luisterend oor, en je kan bij mij dingen kwijt. Ik wil er graag voor je zijn, maar kweet ook dat jij je eigen vrienden heel erg nodig hebt. En die je veel beter kunnen steunen dan ik. Zoals mandy lees ik dat is goed, ik hoop egt dat je vader door deze brief zijn ogen open doet.

Liefs Jo,
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 20:18   #15
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

damn wat n verhaal
enige wat ik kan zeggen is heel veel sterkte en kom dr weer bovenop
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 21:10   #16
Miss_Sweetgirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tjeetje ik vind het echt erg voor je het lijkt makkelijker dan het is maar laat gewoon zo'n rottig leevn achter je en ga met goede moed opnieuw beginnen. Je vader zal best wel in de gaten hebben hoe jij het vind en misschien daardoor spijt krijgen van wat hij gedaan heeft. ik hoop dat je er weer helemaal boven op komt

XXX
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2002, 22:11   #17
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by linnea
Lieve Monique,

Ik ben hier onwijs van geschrokken. Iedereen die je een beetje kent, en waar je niet echt dingen mee deeld verder, heeft dingen die hij of zij dwarszitten, en die soms ook best erg zijn.
Maar ik hda nooit zoiets als dit ged8/verw8. Ik vind het onwijs vervelend dat je je zo moet voelen! Slechts al ken ik je nog niet zo heel goed, ik weet dat je een heel erg lieve meid bent! En als ik zo je brief lees, haat ik je vader nu al voor wat hij je heeft aangedaan. Niemand verdiend dit soort dingen, maar jij al helemaal niet! Je bent heel erg lief en sociaal. Men zou jou moeten respecteren en liefhebben. Zo hoord het! Het is moeilijk mijn woorden nu te vinden en te bedenken wat ik allemaal tegen je wil zeggen, maar ik weet het niet zo goed. Ik geef je nu in gedachte een ontzettend dikke knuffel. en alhoewel je me niet zo goed kent. Ik heb een luisterend oor, en je kan bij mij dingen kwijt. Ik wil er graag voor je zijn, maar kweet ook dat jij je eigen vrienden heel erg nodig hebt. En die je veel beter kunnen steunen dan ik. Zoals mandy lees ik dat is goed, ik hoop egt dat je vader door deze brief zijn ogen open doet.

Liefs Jo,
Dankjewel voor dit stukje..de tranen sprongen me werkelijk in me ogen toen ik het las..dankjewel
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 11:52   #18
Blossom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jeetje zeg, jij hebt ook al een hoop meegemaakt, goed dat je het opschrijft, zo komt het toch het best over op iemand. ik herken zelf ook al wat dingen uit je brief, dus ik wens je heel veel sterkte ermee! en ja, toch maar hopen dat het wel goed komt
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 17:00   #19
SweetPorky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard wow

[QUOTE]Originally posted by Blossom
jeetje zeg, jij hebt ook al een hoop meegemaakt, goed dat je het opschrijft, zo komt het toch het best over op iemand. ik herken zelf ook al wat dingen uit je brief, dus ik wens je heel veel sterkte ermee! en ja, toch maar hopen dat het wel goed komt [/QUOTE

ik begrijp heel goed dat juh zo boos bent op je vader en ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, kop op he meid en heel veel sterkte!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 18:07   #20
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wel goed van je dat je de woede van je af kan schrijven misschien is het weleens goed dat je je vader eens echt lat weten wat je nou precies denkt waar je met je woorden het niet ver schopt,
ik hoop dat je vader dan eens ziet wat tjah voor een rotzooi hij ervan heeft gemaakt en hij maakt.

sterte mo
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2002, 22:13   #21
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjhah heb hem een half uur geleden nog aan de telefoon gehad en toen heb ik het er eens allemaal uitgegooid maar het enigste waar hij aan kon denken was de telefoonrekening...dus tjah weet ook niet hoe het verder moet maar zo gaat het ook niet.

En hij zegt geowon van jah ik wil dat je teruggaat naar je ma. Met andere woorden hij's me zat. Tjah ik ga niet opgeven. Ik word er echt niet gelukkiger op als ik terug naar me ma ga geloof ik. En als ik dat doe is hij gelijk van zijn plicht af om met mij om te gaan end an is ie voorgoed van me af..zo komt het dan op mij over.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2002, 20:16   #22
moucie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wow,!!!! wat een woede, heel mooi.
maar weet je denk je dat het werkt als je het hem laat lezen? als hij al zo doet aan de telefoon denk ik dat hij hem over leest en weg gooit.
laat het ons weten!
succes verder.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 09:17   #23
bifirol
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

So sad... .... mensen kunnen zo rot doen, maar je eigen vader???

Hopelijk kom je er nog bovenop en zul je ooit zelf moeder zijn van een kind die je dan WEL als kind ziet en niet aanhangsel!


Alvast veel succes, en niet vergeten dat hij echt wel nie de enige persoon op de wereld is....

  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 14:02   #24
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Jah ik heb mezelf echt voorgenomen om zelf later echt niet zo rot te doen tege me kindjes later..laat staan dat ik ga scheiden of iets dergelijks want die kindjes worden er dus echt wel de dupe van he..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 16:24   #25
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jezus, hier raak je wel even van onder de indruk..ik vind het heel goed van je dat je een brief schrijft, een brief verteld zo veel makkelijk..ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen eigenlijk, maar ik wil je echt alle sterkte van de wereld wijzen meid, die kun je hard gebruiken
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2002, 21:22   #26
KikooKarri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Brief aan me vader..

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
- Quote van de hele brief -
Zo dat is een hele goede uiting van woede.
Maar ik denk dat ik ook zo had gereageerd.
Het is echt erg wat die man je geflikt heeft.
Maar misschien moet je je eens ook indenken hoe hij zich voelde.
Hij is ook een mens. Nu niet kwaad worden hoor. Als je misschien nog voor de allerlaatste keer met hem probeert te praten. Als het echt niet lukt ga je gewoon. Probeer het nog 1 keer, misschien verandert hij van gedachte. Natuurlijk ken jij je vader beter dan ik en jij hebt het ook erger dant ik. Maar probeer het, rustig.
Veel succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 10:12   #27
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

godver wat ben jij een egoïst sorry dat ik het zeg, maar je kunt misschien is kijken of de schuld niet voor een deel bij jou ligt, je had ook kunnen denken, misschien dat hij nu gelukkig is, en bij jullie mam niet, je kunt niet de schuld bij iemand anders schuiven, jij bent de gene die deprisief is en agressief, het komt wel door de scheiding maar wat had je dan gewild, zo'n nep leventje warin alles van buiten zo fijn lijkt, maar aan de binnekant het een kut leven, had je dat gewild, nee ik neem aan van niet.
Ik snap dat je je kut voelt, maar je moet je wel ff gaan bedenken dat je zijn dochter bent en dat zul je niet kunnen vernaderen, hij is jou vader en hoe denk je dat hij zich voelt na zo'n brief, zou hij daar niet agresief en deprisief van worden?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 10:29   #28
Gabsta
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
godver wat ben jij een egoïst sorry dat ik het zeg, maar je kunt misschien is kijken of de schuld niet voor een deel bij jou ligt, je had ook kunnen denken, misschien dat hij nu gelukkig is, en bij jullie mam niet, je kunt niet de schuld bij iemand anders schuiven, jij bent de gene die deprisief is en agressief, het komt wel door de scheiding maar wat had je dan gewild, zo'n nep leventje warin alles van buiten zo fijn lijkt, maar aan de binnekant het een kut leven, had je dat gewild, nee ik neem aan van niet.
Ik snap dat je je kut voelt, maar je moet je wel ff gaan bedenken dat je zijn dochter bent en dat zul je niet kunnen vernaderen, hij is jou vader en hoe denk je dat hij zich voelt na zo'n brief, zou hij daar niet agresief en deprisief van worden?
Als haar vader haar wat aan gedaan heeft,, dan is ZIJ egoist? ik heb precies et zelfde met mijn vader.. en de schuld ligt tog echt bij hem hoor.. hij is wegegaan.. wou zij dat?? jneej denk et niet
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 11:00   #29
bifirol
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
godver wat ben jij een egoïst sorry dat ik het zeg, maar je kunt misschien is kijken of de schuld niet voor een deel bij jou ligt, je had ook kunnen denken, misschien dat hij nu gelukkig is, en bij jullie mam niet, je kunt niet de schuld bij iemand anders schuiven, jij bent de gene die deprisief is en agressief, het komt wel door de scheiding maar wat had je dan gewild, zo'n nep leventje warin alles van buiten zo fijn lijkt, maar aan de binnekant het een kut leven, had je dat gewild, nee ik neem aan van niet.
Ik snap dat je je kut voelt, maar je moet je wel ff gaan bedenken dat je zijn dochter bent en dat zul je niet kunnen vernaderen, hij is jou vader en hoe denk je dat hij zich voelt na zo'n brief, zou hij daar niet agresief en deprisief van worden?

Sorry hoor, maar ik denk echt wel nie dat het haar schuld is... haar vader is weggegaan bij haar moeder é! Ik heb ook zoiets meegemaakt, mijn vader had iemand anders en heeft daar ook twee kinderen bij en de aandacht gaat vooral naar de andere kinderen,

het is niet omdat hij weg is van zijn oorspronkelijk gezin dat hij nie meer moet omkijken é naar hen!!!


Als je het zelf nie hebt meegemaakt kun je nie voelen wat zij nu voelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 16:27   #30
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
godver wat ben jij een egoïst sorry dat ik het zeg, maar je kunt misschien is kijken of de schuld niet voor een deel bij jou ligt

Tuurlijk...als ik hem eens bel omdat ik al een hele week alleen thuis en ik wil met hem gaan praten gaat ie alleen maar zeuren over de telefoonrekening Hij probeert er telkens weer onderuit te komen ...iedere keer weer. Hoe vaak ik dat ook probeer.

je had ook kunnen denken, misschien dat hij nu gelukkig is, en bij jullie mam niet, je kunt niet de schuld bij iemand anders schuiven

Hij zegt wel van jah jullie komen altijd op de eerste plaats en ondertussen wat flikt ie me. Hij zal best wel gelukkig zijn maar ik word er niet gelukkig van als hij allemaal beloftes doet die hij niet waar kan maken...


Jij bent de gene die deprisief is en agressief, het komt wel door de scheiding maar wat had je dan gewild, zo'n nep leventje warin alles van buiten zo fijn lijkt, maar aan de binnekant het een kut leven, had je dat gewild, nee ik neem aan van niet.

Neej dat heb ik inderdaad nooit gewild, maar geloof me als ik wat aan deze situatie kon doen had ik dat zeker weten gedaan. Aggressief ben ik opzich niet meer zo heel erg...het is in ieder geval stuuukken minder geworden. En depressief word je wel van zo'n vader, vind je dat gek ofzo? Dat je voor je vader moet ophoeren omdat hij zo nodig een vriendin moet hebben...

Ik snap dat je je kut voelt, maar je moet je wel ff gaan bedenken dat je zijn dochter bent en dat zul je niet kunnen vernaderen, hij is jou vader en hoe denk je dat hij zich voelt na zo'n brief, zou hij daar niet agresief en deprisief van worden?

Weet je dat me het helemaal niet kan interesseren hoe hij zich hieronder voelt? Echt ik heb ZO vaak geprobeerd om te praten met hem en elke keer lult ie zich er weer uit want er is altijd wel weer wat. Het werk wacht, zijn gsm is ineens leeg, de telefoonrekening wordt te hoog weet ik wat voor shit. Maar dan komt zijn vriendinnetje er weer bij kijken en dan kan alles ineens...dan kan er hele bergen werk verzet worden

En ik als zijn dochter mag daar best jaloers op worden vind ik zelf...want die dingen die hij met dat kutwijf allemaal doet...heeft hij met mij nog nooit gedaan...me hele leven nog niet. En dan zie je dat hij dat wel doet bij iemand anders...nou dan voel je je echt verdomd lullig..

Je moet je eens indenken wat jij zou doen in deze situatie...als je er zelf in zat, als je het zelf zou meemaken. Denk je nou echt van ow wat heb ik een medelijden met me vader want hij schopt zijn dochters aan de kant en letterlijk op straat en ondertussen is ie lekker gelukkig met je (ex-) tante...probeer dat maar eens...en repley dan nog maar eens...Denk niet dat je dan nog medelijden met hem zou hebben en mezelf een egoist? Neej zo zie ik het niet..de rollen zijn eerder omgekeerd.

Watn ik he...ik kan geen flikker doen aan deze situatie..geen flikker. En hij gaat steeds een stapje verder weet je..hij weet van geen ophouden..hij maakt me echt boos zo..en ik, ik kan gewoon geen sodemieter er tegen doen, het is gewoon onmacht.

Het zit zelfs zo (heb ik nagevraagd) dat hij me gewoon op straat kan schoppen (gaat ie binnen nu en een half jaar doen denk ik...huis is immers al verkocht en die nieuwe bewoner zal er echt nie zo lang op willen wachten voordat hij in kan trekken)...hij kan me gewoon het huis uitschoppen..geen plichten helemaal geen ene fuck..ik mag het allemaal zelf uitzoeken.

En dat noemt zich dan je vader...nou ik schaam me voor hem hoor. Maar jah dadelijk als ik 18 ben dan sta ik al wat sterker in me schoenen, het duurt nog wel 3 maanden maar het gaat me wel lukken. En daarna kan hij ophoeren met me tante..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 16:32   #31
bifirol
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe

Goed zo... je moet van je afbijten!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 16:50   #32
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
ik kan me die dingen heel goed in denken, en zou ook kwaad zijn, maar je kunt nou eenmaal niet eeuwig kwaad blijven!En ga aub niet tegen mij liggen katten ik kan er niks aan doen dat jij je kut voelt
  Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2002, 22:38   #33
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjah verder gaat het wel harstikke okay met me maar op dat gebied tjah..

En eeuwig boos op hem blijven ik weet niet...het doet me zo ontzettend pijn wat hij nou allemaal doet en het is misschien wel kinderachtig ofzo maar ik wil hem schijnbaar ook zoveel pijn doen als dat hij bij mij heeft gedaan, ook al weet ik dat het me waarschijnlijk niet gaat lukken...

Beetje moeilijk uit te leggen dit..Maar het doet gewoon zoveel pijn...ik vind dat ik alle recht heb om boos op hem te zijn.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2002, 22:20   #34
Isaac
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een ongeloofelijke loser is die gast man...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2002, 20:16   #35
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Mjah verder gaat het wel harstikke okay met me maar op dat gebied tjah..

En eeuwig boos op hem blijven ik weet niet...het doet me zo ontzettend pijn wat hij nou allemaal doet en het is misschien wel kinderachtig ofzo maar ik wil hem schijnbaar ook zoveel pijn doen als dat hij bij mij heeft gedaan, ook al weet ik dat het me waarschijnlijk niet gaat lukken...

Beetje moeilijk uit te leggen dit..Maar het doet gewoon zoveel pijn...ik vind dat ik alle recht heb om boos op hem te zijn.
tuurlijk je hebt ook al het recht op kwaad te zijn, aleen kun je niet van je vader verwachten dat hij terug gaat naar je moeder en dat jullie weer een gelukkig gezinnetje zullen worden, want ik denk dat je ook weet dat dat niet zal gaan gebeuren, en misschein dat je na deze brief, er een punt achter moet zetten en het beste er van moet gaan maken. probeer het eerst voor jezelf bter te maken en voor je moeder en zusje en kijk dan wat je kunt gaan met je vader. Spreek met je zelf af dat je hem niet meer wilt zien, of juist wel, maar probeer eerst voor je zelf alles op een rijtje te zetten. Sterkte
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2002, 20:17   #36
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bifirol



Sorry hoor, maar ik denk echt wel nie dat het haar schuld is... haar vader is weggegaan bij haar moeder é! Ik heb ook zoiets meegemaakt, mijn vader had iemand anders en heeft daar ook twee kinderen bij en de aandacht gaat vooral naar de andere kinderen,

het is niet omdat hij weg is van zijn oorspronkelijk gezin dat hij nie meer moet omkijken é naar hen!!!


Als je het zelf nie hebt meegemaakt kun je nie voelen wat zij nu voelt.
en jij weet prcies wat ik heb meegemaakt en wat niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2002, 22:31   #37
Danoontje
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation RESPECT

Ik heb min of meer dezelfde meegemaakt en ik geef je 1 ding als advies KIES ALSTIJD als eerst VOOR JEZELF FUck the world. Uiteindelijk gaat het om jeszelf en niet om de rest
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2002, 23:34   #38
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ow plzzz moet deze shit ook weer omhoog worden gehaald laat me alsjeblieft met rust op dit moment echt..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2002, 14:15   #39
JOY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

STERKTE!! Klinkt zwaar kl*te allemaal. Ik heb t ook niej echt heel makkelijk thuis en kweet wat t is! Ik leef met je mee
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.