Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Bekijk resultaten enquête: Heb je al eens zelfverminking gedaan
Ja en doe het nog altijd 16 29,09%
heb het ooit gedaan, dat is dan ook weer achter de rug 13 23,64%
wow, dat zou ik nooit doen 26 47,27%
Stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 April 2004, 21:49   #251
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjana
hmm...
als je haar vertelt dat je het liever niet wou zeggen omdat je hier bang voor was? Ik weet niet wat voor relatie met je moeder hebt en hoe ze is...
Toch denk ik nog steeds dat je beter naar de psycholoog kan gaan en misschien even niet zo goed met je moeder..ruzie enzo
Nou ja lekker makkelijk te zeggen voor mij natuurlijk maar op de lange termijn zal je moeder het wel begrijpen en ben jij weer in betere conditie denk ik

ik ben nu al een tijdje niet meer hier geweest, maar er zijn nieuwe ontwikkelingen. Niks depressief of wat, nee het schijtn dat ik ADD heb, dat is ADHD zonder hyperactiviteit. Eén van de symptomen zijn dat je erg snel geneigd bent om verslaafd aan verdovende middelen, nicotine, alcohol of andere dingen. Dat vrouwetje van maatschappelijk werk denkt, dat het snijden een soort van verslaving is geworden, en dat dat dus mede door die ADD komt. Dat zou natuurlijk kunnen, ik heb verteld dat ik ADD heb aan mijn ouders, en ze waren dolbij dat er een verklaring was, en dat gaf een goed gevoel, dus uiteindelijk gaat het steeds een stapje beter met me. Dat geeft een goed gevoel. Ik heb nou al een maand niet meer gesneden, dus het gaat goed. Zoals ik me nu voel, gun ik iedereen die het zelfde heeft doorgemaakt als ik, zeg maar, klinkt een beetje zielig, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel . Dus aan iedereen: ik wens iedereen ontzettend veel succes en sterkte. Geloof in jezelf, en geloof dat alels goed kan komen. Dat komt het ook goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 07:34   #252
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen_Engeltje
uitleg
het is goed om te horen dat je beter word
moet je iets van medicatie nemen
of nog op gesprekken gaan?
of is het nu misschien wel allemaal voor goed voorbij?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 09:53   #253
Tjana
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb nog nooit van ADD gehoord? Maar ik ben blij voor je dat het nu beter gaat, zeker met je ouders enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 12:06   #254
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

K heb er ook nooit van gehoort. Maar ben wel erg blij voor je dat t beter gaat. En een verklaring (welke dan ook) is toch altijd rustgevend omdat je dan iig weet waarom je doet wat je doet. Hoop dat ze bij mij ook nog es verklaring vinden ooit.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 12:32   #255
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anouk
K heb er ook nooit van gehoort. Maar ben wel erg blij voor je dat t beter gaat. En een verklaring (welke dan ook) is toch altijd rustgevend omdat je dan iig weet waarom je doet wat je doet. Hoop dat ze bij mij ook nog es verklaring vinden ooit.
Is het niet beter dat je dat zelf uitzoekt..ook al is dat moeilijk en gaat dat moeizaam..

Ff een stom voorbeeld:

Als jij gewend bent om fruit te eten, je vind het heerlijk
(En de oorzaak ligt bij het fruit)
Maar je raakt opeens depressief
Dan is het goed om uit te zoeken aan welk fruit dat ligt
Dus dan ga je een maand alleen appels eten
en kijken of je daar depri van wordt..
en als het niet de appels zijn...
neem je een week aarbijen..
totdat je weet...welk fruit je depresief maakt

Of ga je nu zeggen dat je niet weet waar de oorzaak ligt...zoals bij het fruit?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 22:29   #256
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

meestal ligt het niet zo eenvoudig... ik bedoel die vergelijking van dat fruit, dat gaat nu om bepaalde omstandigheden en die kan je natuurlijk niet zelf oproepen of afzonderlijk beleven ofzo...
Wat wel kan, en dat heb ik altijd gedaan, is een dagboek bijhouden, opschrijven wat je voelt. In een snijbui ben je altijd erg eerlijk, omdat het je gewoon effe allemaal niet kan schelen denk ik, dus kun je als je 'bui' over is goed zien wat je dit keer dwars zat. En wat je vaak dwarszit. En wanneer je het meest snijdt. Het is echt een verslaving, als et ff niet goed gaat zit er hup, weer een mes in je pols... omdat je verslaafd bent aan de uitwendige pijn die je de innerlijke pijn minder laat voelen... of een uitlaatklep geeft... tis een uiting van pijn, letterlijk.
Ik verlang er nog steeds naar terug, maar tegenwoordig zijn er zo weinig harde terugslagen dat ik me goed kan inhouden. Als ik nu een terugslag heb kan ik tegenwoordig huilen dat is ZO weird....
De laatste keer dat ik sneed was een half jaar geleden... ietsje minder. Omdat ik net mn huidige vriend had, en op de een of andere manier zijn we zo verbonden dat we elkaar altijd 'voelen', is niet uit te leggen maar noem het een onzichtbaar draadje....
en die keer was ik hem dus al een week "kwijt". Ik was superbang dat hij me niet meer wilde, en ik kon het idee echt niet verdragen dat ik em kwijt zou zijn (nog steeds niet maar mn vertrouwen is gegroeid) et enge was...ow dat heb ik vast al verteld hier nouja. vertel ik et nog een keer ik sneed op vrijdagavond onder de douche, ik weet t nog goed, met een ontharingsmesje in mn bovenarm. En toen ik onder de douche kwam had hij gebeld. Bij navraag bleek het moment echt te kloppen
Dat hebben we nog steeds vaak trouwens.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2004, 19:12   #257
Tjana
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk eigelijk ook dat het niet zo makkelijk is als dat je het zo zegt joanna. ( je hebt het ook al een keer eerder zeggen me gezegd he?)
maar het uitzoeken opzich.. het is als er iets gebeurt wat me niet lekker zit of als ik ergens teveel over nadnek wat me niet lekker zit. En veel mensen zeggen wel dat je goed moet nadenken maar van dat nadenken ga ik me dus kut voelen..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 13:03   #258
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjana
\ maar van dat nadenken ga ik me dus kut voelen..
Ja...en hoe langer je het gaat uitstellen...hoe kutter je je gaat voelen als je er eens over na gaat denken.

En als je het langer uitstelt...en pas over 20 jaar erover na gaat denken...pas echt intensief gaat nadenken ( want nu denk je erover..en stel je het uit...en dan denk je weer...en dan stel je het weer uit) dan komt die hele zware last op je.Want na 20 jaar wil je er heel graag vanaf ( nou ja...hoeft niet) en dan pasmoet je alles nog oplossen waar je niet over durfde na te denken. ( Of wat je aldoor hebt uitgesteld)

Met de kans dat je op je 20 een hoopje bent...met allemaal littekens
das fijn


*Gr* sorry..mijn agressie komt een btje te veel naar boven
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 13:04   #259
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjana
ik denk eigelijk ook dat het niet zo makkelijk is als dat je het zo zegt joanna.
ja tuurlijk is het niet zo makkelijk als ik gezegd heb
Het is ook het stomste en domste voorbeeld wat je kunt geven
Dat weet ik wel
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2004, 19:02   #260
Tjana
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203


*Gr* sorry..mijn agressie komt een btje te veel naar boven
hoezo agressie?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.