Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 January 2003, 21:28   #1
Yimme
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Wat is er met Ajax gebeurt vorig jaar?

Met Co Adriaanse was Ajax een jaar en een paar maanden geleden ongeveer de NAC van nu. Na de komst van Ronald Koeman lijkt het wel alsof alles is verbeterd. Waar ligt dat aan?
Is het toeval, of is het gewoon de kracht van Ronald Koeman, of was Co Adriaanse gewoon een ongeluks-trainer! Ik wil graag jullie meningen hierover horen. wees open. dus niet ""!!
veel succes

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.c...3893462357.jpg

http://news.bbc.co.uk/olmedia/148000...riaanse150.jpg
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 12:54   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Koeman durft te brengen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 16:12   #3
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En je wil serieus dat ik hierop inga ' '
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 18:24   #4
Yimme
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Originally posted by bartje518
En je wil serieus dat ik hierop inga ' '
Eigenlijk wel ja. Want ik wil wel weten wat jij ervan vind.
En als je het een groffe vraag vindt moet je daar niet opletten maar gewoon antwoord geven! (het heeft geen haast)
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 18:39   #5
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Yimme

Eigenlijk wel ja. Want ik wil wel weten wat jij ervan vind.
En als je het een groffe vraag vindt moet je daar niet opletten maar gewoon antwoord geven! (het heeft geen haast)
Grof?! Neuh, wat is er grof aan . Ik kan niet ontkennen dat ze een beetje beter spelen dan onder Co, ja. Maar veel is er niet verandert. De 'successen' waren voor 75% op geluk gebasseerd. PSV had in alles de betere ploeg vorig jaar. De bekerfinale had hoe dan ook door Utrecht gewonnen moeten worden, de 2e ronde CL snap ik nu nog niet hoe die behaalt is, en in de competie staat PSV op dit moment bovenaan.. Zo goed genoeg verklaard?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 19:08   #6
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ondanks dat ik het ook een vrij grove vraag vind, wil ik er wel even op ingaan.

Co Adriaanse was op zich geen slechte trainer, hij was alleen vaak ongelukkig in z'n uitspraken. Een slechte periode (uitschakeling Kopenhagen, thuisverlies tegen PSV en NAC) en daarbij de uitspraak over Van Basten deden hem de das om.

Adriaanse heeft echter wel de basis gelegd voor het 'succes' van nu. Van der Vaart is onder hem doorgebroken, en hij heeft grondig de bezem gehaald door de kutselectie van Ajax-1 in 2000/2001.

Koeman ligt natuurlijk een stuk beter bij de pers. Als voetballer was hij in tegenstelling tot Co al een grootheid, dus dan lig je sowieso al beter. Hij bracht de rust terug bij Ajax, Krol assistent en vanaf de winterstop straks Van Basten.
Ook ging Ajax natuurlijk beter voetballen. Terecht kampioen (je kúnt niet onterecht kampioen worden, daarvoor is de competitie te lang) en -inderdaad- met geluk de beker gewonnen.
In de Amstelcup zwijnde Ajax-1 tegen RBC al, maar in principe had FC Utrecht helemaal niet in de finale moeten staan. In de halve finale onverdiend gewonnen van de Ajax-jonkies van het tweede en in de finale ook een onterechte penalty gekregen. De bekerwinst was gelukkig, maar ook terecht.
De 3-0 oorwassing die PSV kreeg in de halve finale amstelcup geeft ook aan dat Ajax gewoon de beste ploeg van Nederland was. (en is)
De groei van Ajax is duidelijk te zien in de Champions League. Kwalitatief minder dan Internazionale en Olympique Lyon, maar twee maal knap gewonnen van de Fransen en zo sta je terecht op nummer 2 in de poule en mag je door. En tegen Valencia en AS Roma heeft Ajax bewezen dat ze terecht in de tweede ronde zitten.
Koeman is verantwoordelijk voor een deel van het succes, maar ook de wilskracht van het jonge team (die gewoon hoger is dan bij Feyenoord en PSV) en onder andere de ontwikkeling van bijvoorbeeld Zlatan. (Die nu in de grote wedstrijden wel zijn klasse laat zien)
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 20:43   #7
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat gaf die 2-4 in de arena dan aan, thijs? Dat Ajax de beste is? Enne, mooie cliché's, hoor.. De competitie is te lang ..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.