Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 August 2003, 21:07   #1
zotte rebecca
Guest
 
Berichten: n/a
Post weglopen

hallo!!
ik heb een probleem. mijn beste vriendin wil weglopen van huis.
ik vind dit natuurlijk heel erg en ik zou haar dan ook heel graag tegenhouden. ik heb al met haar gepraat en haar proberen overhalen hier te blijven. 1 probleem... ze zegt dat ik haar niet kan tegenhouden, wat ik ook doe!! ik heb er alles voor over haar te helpen!! ik weet ook waarom ze wil weglopen, maar daar wil ze niet meer over praten, dat vergeet ze en ze is dus vastbesloten weg te gaan.
wat kan ik doen???
help me aub
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2003, 23:35   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

haar vertellen dat ze tijdelijk bij jou kan komen inwonen?

en verder het adres/tel nummer van leger des heils/ blijf-van-mijn-lijf / en weet ik veel van soortgelijke instanties geven?
zodat ze in ieder geval niet onder een brug hoeft te slapen...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2003, 14:18   #3
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Volgens mij kan je beter met haar blijven praten enzo. En samen leuke dingen doet, dat ze de reden vergeet waarom ze wil weglopen. Je kan bijvoorbeeld ook voorstellen om enkele dagen bij jou te komen logeren...

Volgens mij zit hier ook een beetje impulsief gedrag in. Ze kan wel zeggen dat ze het meent, maar misschien is ze gewoon verschrikkelijk boos, of verschrikkelijk droevig, en weet ze met haarzelf geen weg. Probeer haar gewoon zo goed mogelijk op te vangen
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2003, 15:55   #4
zotte rebecca
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb al heel veel met haar gebabbeld, maar nu wil ze niet meer!! dat vind ik toch wel een probleem. komen logeren lukt dan weer niet doordat ik overmorgen op kamp ga... er is ook wel een leerkracht die ervan weet, maar hij komt zo weinig online dat ze nooit op hetzelfde moment online zijn. en ze wil met hem tenslotte ook niet meer praten.
ze zegt dat wel wel betere dingen weet te doen dan telkens praten. (andere dingen---> haar manier om weg te lopen voorbereiden).
  Met citaat antwoorden
Oud 19 August 2003, 18:25   #5
jolyn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zoek hulp!

Heey, wat een k*t situatie zeg!!

Ik weet niet wat voor problemen je vriendin thuis heeft, maar ik weet wel dat weglopen niet de oplossing is!
Als haar ouders haar iets 'aandoen' wat echt niet kan, zou je de kinderbescherming kunnen bellen (bv, als ze mishandelt word). Vind ze thuis om andere reden niet meer leuk (waar haar ouders niet direct schuldig aan zijn) dan moet je idd met haar BLIJVEN praten!! Ga anders een x samen met haar naar die ene leraar toe of bel de kindertelefoon en leg het probleem uit.
Zoek iig hulp(van buitenaf), want jij in je eentje kan dit niet oplossen, hoe graag je het ook zou willen... Blijf ook een beetje aan gezelf denken!!

Succes!

Liefs Jolyn
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.