Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 September 2003, 18:29   #1
#NathalieJ#
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Niet lekker in me vel

Heej MEnsjes, ik zit al heeeeeeeel erg lang niet lekker in mn vel,
daar bedoel ik mee, dat ik elke dag huil, ruzie met mn ouder heb en mezelf lelijk vind. dit is al zo vanaf toen ik 8 was,
toen heb ik overal op geschreven dat ik dood wilde.
Mn moeder heeft alles eraf gewassen en er verder nooit meer over gepraat, ze praat(te) eigenlijk nooit echt met me over hoe het gaat enzo.
nu zijn mn ouders gescheiden en ik mis mn vader best wel.
het wordt steeds erger, vooral in de vakantiewas ik heel depressief, ik zat hele dagen boven en praatte met niemand.
op school gaat het ook helemaal niet lekker, ik zit in de klas bij allemaal perfecte kinderen en ik heb nu geen vrienden meer omdat ik naar een andere school ben gegaan, ik ben ook gepest vanaf groep 1 t/m nu.. waarom weet ik niet want als ik naar foto's kijk van vroeger vind ik mezelf er heel normaal uitzien.
ik ben heel bang voor wat mensen over me denken, daarom doe ik altijd maar alsof ik vrolijk ben.. de pauzes vind ik nog het ergst.. dan zit ik helemaal alleen, en als ik thuis kom loop ik meteen weer naar boven.
ik weet niet wat ik heb, maar ikwil hulp..
weet iemand naar wie ik toe moet gaan, en wat ik moet zeggen?
alvast bedankt, x0x0x Nathalie

Laatst aangepast door #NathalieJ# : 28 September 2003 om 18:43
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2003, 19:19   #2
liekpiek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je hebt inderdaad hulp nodig voor t echt fout gaat met je...waar je precies naar toe moet weet ik niet...maar bijna iedere school heeft wel iets van een schoolmaatschappelijk werker of een vertrouwenspersoon, en die kunnen je vast helpen of vertellen wie je wel kan helpen. 'T is misschien moeilijk om daar naar toe te stappen, maar anders ga je je alleen maar ongelukkiger voelen.

sterkte,
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2003, 22:05   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga je naar je huisarts om erover te praten. Die kan je doorverwijzen naar een instantie als bv de GGZ, die kunnen onderzoeken wat er precies met je aan de hand is en je de juiste hulp geven. veel succes
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 12:56   #4
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is duidelijk dat je hulp nodig hebt
er zijn gelukkig een heleboel instellingen in nederland die je kunnen helpen, dus ga zoals appelshampo al zei naar de huisarts en vraag voor een doorwijzing naar een instelling die je goed kan helpen

over dat pesten, dat is typisch iets van kinderen, die willen zich altijd beter voelen dan iemand anders, als er iemand een beetje buiten hun clubie valt, proberen ze alles om die persoon nog verder buiten de boot laten vallen
dit kan doorbroken worden door het er met je mentor over te hebben, die kan dan de klas toe spreken om te vragen waarom je gepest word en dat kan resulteren in een betere omgang tussen jou en de klas, waardoor je je zelf ook beter gaat voelen en dit leid weer tot minder depri momenten (visuele circel)
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2003, 22:07   #5
babybel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard je probleem

Hey,
het is duidelijk dat je met een probleem zit, niet alleenmaar omdat je, ruzies thuis hebt maar ook omdat je je voor andere mensen versteld, zoals je zellef zegt, dat je altijd vrolijkt doet als andere mensen erbij zijn, waarscheinlijk om je onzekerheid te verbergen, maar als je jezelf de hele tijd bij andere mensen anders gedraagt of versteld, weet je na een tijdje niet meer wie je bent, en daardoor ga je je nog rooter voelen.

Volgens mij moet je eerst proberen het met je ouders bij te leggen en hun duidelijk maken dat je ze nodig hebt, daarna kun je met je ouders naar een psycholoog gaan, dat is toch helemaal niet erg, hij praat alleenmaar met je, en als je daar niet heen wilt dan zul je toch op de een of de andere manier jezelf terug moeten vinden, en je moet gewoon elke avond voordat je gaat slapen in de spiegel kijken, en tegen jezelf zeggen ,

Ik ben mooi, ik ben lief + aardig, en niemand kan mij zeggen dat dat anders is. Zelfvertrouwen is nou eenmaal belangrijk, je hoeft er niet van over te lopen, maar je hebt er toch wel wat van nodig,

Ik wens je veel geluk,
xxx, rho..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2003, 22:46   #6
Sgatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het klinkt allemaal heel erg herkenbaar..Als je op school een vertrouwenspersoon hebt, zou ik eerst diegene inschakelen..Ga anders naar je huisarts om doorverwezen te worden naar een psycholoog..Ik kan ook begrijpen dat je misschien erg gesloten bent en dat niet zo makkelijk er uit krijgt..Maar neem anders een goede vriend(in) in vertrouwen zodat die jou daarin kan steunen..Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 00:07   #7
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Niet lekker in me vel

Citaat:
Originally posted by #NathalieJ#
toen heb ik overal op geschreven dat ik dood wilde.
Mn moeder heeft alles eraf gewassen en er verder nooit meer over gepraat, ze praat(te) eigenlijk nooit echt met me over hoe het gaat enzo.
Of een officiele hulpinstantie je kan helpen ???
ik weet het niet
ik geloof het niet
ik heb ooit bij het riagg gezeten, omdat mijn vader dacht dat mijn moeder wilde dat ik mijn vader nooit meer wou zien
Maar dat was niet zo, ik wou zelf me vader nooit meer zien
maar me vader dacht dat me moeder mindgames op me speelde enzo

maar dat was bullshit maarja, ik werd wel als 12jarige in die riagg gepleurt... vette teringzooi
Ze zitten daar voor hun geld, hun baan naar je te luisteren
meer dan 1 jaar heb ik uitgelegd dat ik me vader niet wou zien
elke woensdag moets ik met die vent gaan praten
en elke week heb ik hem verhalen vertelt waarom ik mijn vader nooit meer wou zien
Hij was een sadist, een klootzak, een teringlijer, een mietje dat ie een kleinkind zat te pesten (ik wil er niet verder op in)
Maar wat deed die teringlijer van de riagg
die vond het na bijna 2 jaar tijd het niet opschieten, en ging me toen dwingen om mijn vader te zien
DIE LUL HEEFT GEWOON NOOIT GELUISTERT
en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen
ze doen alleen hun werk
niet meer, niet minder
en daar komt geen enkele vorm van emotie bij kijken

vandaar dat ik tegen je zeg
praat met mensen die ook shit hebben meegemaakt
want dat helpt wel echt ipv met een lul te praten die het ten eerste natuurlijk geen fok uitmaakt, maar ten tweede ook 0,00000 ervaaring erin hebt

Je heb nooit meer over zelfmoord gepraat zeg je ???
nou ... daar heb ik vaak over gepraat met vrienden
maar niet genoeg, omdat meer dan de helft ervan het niet kon.... gewoon die gevoelens
ik heb wel een beste vriend die ooit een poging heeft gewaagt
je kan de littekens nog bij zijn polsen zien
En als ik bij hem ben..... dan heeft dat iets van relax gevoel
Weet je why ??
omdat hij het ook heb meegemaakt
je hoeft nix uitteleggen
je word niet veroordeeld
er word niet meteen krankzinnig gereageerd dat je hulp moet zoekn
er is gewoon ""understanding""
snap je ???

Ik snap dat jij niet 1st wilt omdat je bang ben, maar ik ben verdomme nergens bang voor
ik heb 1 leven en die kan morge voorbij zijn
Niet omdat ik het wil maar omdat er iemand me omver rijd of een gek in Allah gelooft en vind dat ie met andermans vliegtuig het gebouwtje moet rammen waarin ik misschien net toevallig zit te chillen (ik typ nu ook alleen maar wat ik voel)

dus ik begin (al heb jij eigenlijk ookal een begin gemaakt)
Over zelfmoord
Ik weet niet hoe ik moet beginnen dus ik doe ook maar wat hoor...

als ik denk aan wanneer ik voor het eerst an zelfmoord dacht
echt bewust... dan was dat ... ehm rond me 13de
maar mijn klotevader kwam in me leven sinds ik 7 was
(ik leefde namelijk me 1ste 7 levensjaren zonder vader)
dus misschien dat ik er ookal aan dacht toen ik 8 was, maar dat was dan onbewust

Ik begon het echt op papier te schrijven
""ik wil dood, ik wil dood""
ik verbrande het dan weer snel want ik was bang dat iemand het las
maar het werd steeds erger
Metallica heb een nummer Fade To Black
led Zeppelin heb een nummer Tea For One
... ik draaide die nummers echt ..... FOKKINGVEEL
Fade To black gaat echt over zelfmoord
Tea For One gaat .... over een kutgevoel in het algemeen

ik moet toegeven dat het draaien van die nummers echt.... me beter lieten voelen
Maar Fok.... nog steeds zijn me zelfmoordgedachtes in me kop
Ik zal ze misschien wel nooit kwijtraken
Maar tering, het leven is toch niet echt.... Voor Altijd
dus gelukkig leef ik niet voor eeuwig
Maar soms als ik zie hoe verrot deze klotemaatschappij in elkaar zit dan denk... haal mij maar weg van deze aardkloot
maar das nu
vroeger had ik precies wat jij nu heb
ik d8 echt dat iedereen me lelijk vond en al dat soort onzin
Onzin ???

JA !!!! ONZIN !!!!!!!
want later bleek het gewoon allemaal tussen me oren te zitten
ik had gewoon veel lol kunnen hebben in al die klassen waar ik me afzonderde zoals jij je nu afzonderde
iedreen was stil tegen me teon niet omdat ik lelijk was, maar omdat ik me smoel altijd hield
en als ik dan af en toe wel me bek opentrok ddan was dat altijd iets vaags of half gemompel was never nooit niet te verstaan was

Kwam door die onzekerheid
kweet niet wie in deze topic er ookal over schreef
maar iemand had het over zelfvertrouwen
En ja dat moet je inderdaad zien te krijgen
En tering... ik weet ook niet hoe
Tijd geneest alle wonden
Maar fok
FOK wat duurt de tijd soms lang

ik weet niet hoe (ja ik weet wel hoe, maar niet hoe jij dat voor jezelf kan krijgen) maar op een gegeven moment kwam er een meissie in me leven (nee niet die op me avatar)
en dat meissie zag ook op me jeugdfoto's dat ik op een gevenmoment de glinstering in me ogen had verloren
en dat meissie heb me zeker laten bloeien
jammer genoeg ook laten snoeien, maar tering
ik ben baas over me eige leven, dus ik weiger mijn Happiness af te laten hangen van anderen

maar hoe ik de Happiness dus van mezelf afhankelijk maak ???
tja, dat is een leerproces waarin ik middenin zit
en het antwoord ???? dat kost me geen geld, maar wel tijd.

Beste Nathalie........
Tot Morgen...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 08:04   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hardcorrfan..

dat is jouw ervaring en er zijn genoeg mensen met wel positieve ervaringen met hulpinstanties..
en als je graag je verhaal kwijt wil zou ik dat gewoon in een ander topic doen..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 11:33   #9
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Hardcorrfan..

dat is jouw ervaring en er zijn genoeg mensen met wel positieve ervaringen met hulpinstanties..
en als je graag je verhaal kwijt wil zou ik dat gewoon in een ander topic doen..
waarom zou ik het in een ander topic doen, ik schreef het voor Nathalie
en ze hoeft verdomme niet alleen maar positieve verhaaltjes te horen over psychologen
Ik geloof er gewoon niet in, en das mijn recht
Maar nogmaals.... de brief is in eerste instantie aan Nathalie gericht
En dan ga ik niet even ergens in een ander topic posten want... dat slaat een beetje nergens op
Ze vraagt in deze topic namelijk aan de lezers van haar post wat ze ""moet"" doen

ieder zijn vrijheid om te reageren, toch ???
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 14:00   #10
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HardCorr Lover


ieder zijn vrijheid om te reageren, toch ???
natuurlijk maar heeft zij er wat aan om de problemen van iemand aan te horen ? ze heeft het al druk genoeg met zichzelf lijkt me..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 16:17   #11
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
natuurlijk maar heeft zij er wat aan om de problemen van iemand aan te horen ? ze heeft het al druk genoeg met zichzelf lijkt me..
Jij heb blijkbaar me brief an haar niet goed gelezen....
Ik kan aan jou vragen wat jou ervaringen zijn op het gebied van zelfmoord
Maar dat zal wel niet erg groot zijn, anders zou je snappen (zoals ik ookal in die brief vertel) dat dat deel uitmaakt van een mogelijke helingsproces
Het is an haar de keuze om te reageren of niet
Ze heb blijkbaar behoefte om iemand te horen anders zou ze niet onder in haar post wat vragen

En waarom zit jij met zo'n oordeel klaar eigenlijk ???
Die hele inhoud van je post staat me niet echt aan ...
Waarom niet ???
Omdat dat juist fout is aan deze wereld, in deze tijd.
Dat ikke ikke ikke, dat makkelijk denken van zoek maar professioneel hulp, want ik heb geen tijd om je te helpen.... zo komt de inhoud van jouw post bij mij over

En natuurlijk kan ik ook niet de hele wereld redden van zelfmoord gevoelens, maar als ik iemand tegenkom die het ook heeft dan open ik mijn hart voor diegene zoals anderen hun harten voor mij openen, omdat dat de gehele situatie nu eenmaal wat verzacht dat je niet de enige bent die door shit heen gaat

Maar laten we voor elkaar de harten openhouden ipv elkaar doorverwijzen naar instanties die denken mensen beter te maken
Want het ware medicijn ligt altijd bijjezelf
Ik was enige die me diepst ik kon veranderen en niemand anders zoals Nathalie de enige aangewezen persoon is die haar diepste zelf kan verandern...
Maar dat vertellen die klotepsychiaters er nooit bij
Enb denk nou niet dat alleen mijn verhaal niet positief is, want ik ken tal van mensen door dit hele land die allerlei oplossingen zochten bij de psychiater
Zo was er een vriendin van mij die leed aan Boulemia.
Ze ging er voor naar d epsych maar ze heb het nog steeds hoor

nahja.... volgens mij kan je dit allemaal toch niet volgen, want het is al duidelijk dat je me post voor Nathalie ook niet kon volgen
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 16:23   #12
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

PS: Van wie is deze topic nou eigenlijk ???

van Nathalie, Juist !!!
Dus als jij niet tevrede bent met mijn uiting over proffesionele hulp, dan open jij maar een eige topic, want ik geloof niet dat haar hulpkreet te maken had met het feit of ze nou wel of geen proffesionele hulp moest zoeken

(en ik verwacht ok niet van iemand die geen zelfmoord gedachten heb gehad dat die het zal begrijpen, maar ook die conclusie kan je al trekken uit me eerst brief aan Nathalie, en als je zelfs heel goed leest, wat voor jou schijnbaar moeilijk blijkt te zijn, dan kan je die ookal trekken uit de brief van Nathalie zelf)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 16:53   #13
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hardcorr lover..

.. je moet niet oordelen over dingen waarover je nix weet..

Laatst aangepast door appelshampoo : 2 October 2003 om 17:04
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 17:56   #14
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Hardcorr lover..

.. je moet niet oordelen over dingen waarover je nix weet..
Oh ???? en waar oordeel ik dan over waar ik volgens jou nix over weet ??????
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 18:35   #15
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by HardCorr Lover
Oh ???? en waar oordeel ik dan over waar ik volgens jou nix over weet ??????
over dat ik volgens jou geen zelfmoordneigingen zou hebben..

Jij zegt dat ik niet inzie dat zelfmoord een onderdeel is van het helingsproces maar als ik nog lang niet bij dat helingsproces ben hoe kan ik dat dan inzien ?

en nee ik ga hier verder niet meer op in
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 22:03   #16
HardCorr Lover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
over dat ik volgens jou geen zelfmoordneigingen zou hebben..

Jij zegt dat ik niet inzie dat zelfmoord een onderdeel is van het helingsproces maar als ik nog lang niet bij dat helingsproces ben hoe kan ik dat dan inzien ?

en nee ik ga hier verder niet meer op in
Ik zei dat omdat jij het volgende zei:
""natuurlijk maar heeft zij er wat aan om de problemen van iemand aan te horen ? ze heeft het al druk genoeg met zichzelf lijkt me.. ""

En ik heb gezegd dat het erover praten een onderdeel is van het helingsproces
En toen ik niet op een helingsproces zat te wachten wou ik me alleen maar ellendiger voelen, en dat deed ik o.a. door Fade To Black van Metallica en Tea For One van Led Zeppelin ontelbare keren te draaien, omdat me dat nog ellendiger liet voelen, en dat wou ik ook.
En achteraf kan ik zeggen dat dat een onderdeel was van het helingsproces

Maar beste Appelshampoo.....
Ik hoop dat je die nummers wilt luisteren
ik ben nu namelijk wel benieuwd wat je daar van vind
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 22:10   #17
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:

Maar beste Appelshampoo.....
Ik hoop dat je die nummers wilt luisteren
ik ben nu namelijk wel benieuwd wat je daar van vind [/B]
zal k eens doen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.