Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 August 2005, 21:21   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Rens Blom

Held!!

Verdient zeker een eigen topic...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 21:23   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs up

Absoluut! Eerste gouden medaille die Nederland ooit haalt op een WK atletiek. Niet verwacht, dus daarom de prestatie nog prachtiger!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 21:27   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Azijnzeikers als we zijn kunnen het dramatische weer in Helsinki wel eventueel als smetje op deze schitterende zege noemen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 21:36   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Azijnzeikers als we zijn kunnen het dramatische weer in Helsinki wel eventueel als smetje op deze schitterende zege noemen.
Voelen we hier toch niks van Overigens is Rens (uiteraard zou ik uit chauvinisme willen zeggen) op en top Limburger
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 21:59   #5
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Daarom. Laten we eens een keer niet zoeken naar zaken die afbreuk zouden doen aan een meer dan geweldige prestatie...

Ik doe lekker chauvinistisch met je mee, want Rens is op en top zuiderling.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 22:09   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

11 Augustus 2005 21:21
Blom wereldkampioen met polsstok
Rens Blom heeft Nederland de eerste wereldtitel uit de atletiek-historie bezorgd. Bij het polsstokhoogspringen bedwong de 28-jarige Limburger als enige een hoogte van 5,80 meter.



Terwijl de wind uit alle hoeken door het stadion joeg, leek Bloms optreden op een drama uit te draaien toen hij twee keer miste op 5,50 m. Na een goede derde sprong begon het echter te draaien bij onze landgenoot. Terwijl de ene na de andere favoriet afviel, vloog Blom over 5,65 meter, 5,75 meter en 5,80 meter.

Bij zijn tweede poging over 5,65 m was Blom uiterst gelukkig. Hij beroerde de lat, die zo'n 20 cm omhoog vloog, maar vervolgens trillend bleef liggen. ...

... Bij absentie van olympisch kampioen Timothy Mack bleek Brad Walker de enige die Blom van het goud kon houden.

De Amerikaan, die een PR van 5,90 meter heeft, ging in de fout op 5,80 meter en besloot, nadat Blom die hoogte wel had gehaald, de lat op 5,85 meter te leggen. Die hoogte was echter te veel gevraagd. Titelhouder Giuseppe Gibilisco faalde al op een hoogte van 5,65 meter.

Blom won al eens brons bij de EK indoor (2000) en de WK indoor (2003).Hij bezit zes Nederlandse titels en het nationale record, met 5,81 meter (1 cm hoger dan zijn winnende WK-sprong)."Wow! Dit kan toch niet. Dit is ongelooflijk", straalde Blom na zijn unieke prestatie. ...

... "Ik had erg veel geluk", gaf Blom toe."Maar ik dacht ook steeds: ik heb hier recht op. Want ik heb nog nooit een lat zo laten liggen", refereerde hij aan z'n miraculeuze sprong over 5,65 meter. "Bij mijn laatste sprong dacht ik: nog één keer, nog één keer. Maar ik dacht ook: hier gaat de wereldkampioen."

Waar Blom triomfeerde, faalde Arnoud Okken. De Arnhemmer wist zich op de 800 meter niet te plaatsen voor de halve finales. Hij moest in zijn serie bij de eerste drie eindigen, maar finishte als vijfde in 1.48,95 (de 32ste tijd).

Ook voor Marcel van der Westen viel het doek. In zijn halve finale van de 110 m horden, finishte hij als zesde in 13,63.

... Waar Nederland zijn feestje vierde bij het polsstokhoogspringen, deden de Amerikanen dat bij de 200 meter. Justin Gatlin, eerder al winnaar van de 100 m, pakte ook de wereldtitel op de dubbele afstand.

Bovendien liepen de Amerikanen Wallace Spearmon, John Capel en Tyson Gay in het spoor van Gatlin naar de plaatsen 2 t/m 4.Nooit eerder werd een WK-podium bezet door drie atleten uit één land.

De 'dubbel' van Gatlin is geen primeur, maar hij is wel pas de tweede die dat, na Maurice Greene in 1999,presteert. De New Yorker was zo zeker van zijn zaak dat hij al voor de finish rustig om zich heen keek en zijn armen spreidde.

bron: www.nos.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.