Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 December 2013, 18:14   #1
storyyxx
Lid
 
Geregistreerd op: 12 December 2013
Berichten: 1
Standaard alles zit ineens tegen

Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar oud.
En ik moet gewoon iets kwijt aan iedereen, en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Het begon op het begin van dit jaar, alles was nog goed. Ik had 3 beste vriendinnen. En dit was het jaar dat we niet meer bij elkaar in de klas zouden zitten.
Toen het nieuwe jaar was begonnen, dacht ik dat we niet meer bij elkaar zouden staan in de pauze. Dus ik ging bij een groepje uit mijn klas zitten. Ze deden nog aardig en leuk tegen mij, ze betrokken mij ook bij hun. (hun waren al een groep). Later kwam ik erachter dat mijn beste vriendinnen wel weer bij elkaar in de pauze zaten, ik wou weer bij hun gaan staan. Maar ik kon het niet maken om weg te gaan bij dat groepje uit mijn klas.
Op een dag kreeg ik van een beste vriendin een berichtje; 'Ik geloof dat we het er allebei mee eens zijn dat onze vriendschap voorbij was'. Ik kon niet geloven wat ze zei.. Ik vroeg haar waarom, ze zei: 'We spreken elkaar bijna nooit meer, zo kan het niet meer doorgaan'. Ik had dit niet zien aankomen, want in mijn ogen zat alles nog goed tussen ons.
Die andere twee beste vriendinnen deden nog een tijdje normaal, maar later zeiden ze ook alleen maar 'hoi'. Ik voelde me echt in de put.

Maar toen had ik nog dat groepje met de klas nog. Ze deden steeds aardig en betrokken mij bij alles. Maar vanaf twee weken na de herfstvakantie, veranderde dit. Ik kreeg een bericht van een meisje van dat groepje: 'Niemand mag jou.' en 'Je bent irritant'. Ik snapte hier niks van. Die dag erna op school deed ze weer normaal tegen mij. Ik wist niet wat ik moest doen. Maar later deden ze allemaal raar tegen mij, ik werd niet betrokken bij de groep. En als ik aan kwam lopen keerden ze mij vaker de rug toe.
Ik ga over een paar weken ook op reis met school, en ik zit bij hun op de kamer. Ik kijk hier zo erg tegenop, want ik ben bang dat ze mij daar in de steek laten. Want zo voel ik me nu ook.

Ik weet echt niet wat ik met allebei deze problemen moet doen, moet ik praten met mijn 'beste' vriendin en/of met het groepje? Of moet ik afwachten en kijken hoe het loopt?

Ik heb sinds kort een heel lief vriendje, gelukkig kan hij mij nog opvrolijken. Anders zou ik echt niet weten wat ik zou moeten doen.

Kunnen jullie mij helpen?
Heeeel erg bedankt,
Een meisje dat vroeger het woord 'problemen' niet kende.
storyyxx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2014, 17:57   #2
-x-sara-x-
Lid
 
Geregistreerd op: 29 December 2013
Berichten: 12
Standaard

Als eerst zou ik die mensen bij jou in de klas met rust laten. Ze laten je gewoon vallen en dan zijn het geen echte vriendinnen.
Verder zou ik het je oude beste vriendinnen uitleggen. Zij dachten natuurlijk dat jij ze niet meer leuk vond omdat je niet mee bij hun zat. Als je uitlegt dat je dacht nu jullie in een andere klas zitten jullie niet meer bij elkaar zouden zitten snappen ze het misschien en komt het weer goed tussen jullie.
Verder kun je misschien nog regelen dat je bij iemand anders op de kamer kunt met dat school reisje

Mocht dit allemaal niet werken zou ik eens bij een ander groepje gaan staan kijken of het daar klikt
succes!
-x-sara-x- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2014, 14:05   #3
badboy
Lid
 
Geregistreerd op: 26 March 2014
Berichten: 11
Standaard

Is het schoolreisje al voorbij? Of moet je nog? Ik denk dat je hoe dan ook gewoon moet zorgen dat je de mensen die je aardig vindt en waarvan je denkt dat die jou ook aardig vinden 1 op 1 spreekt en hen dan verteld hoe je je voelt... vaak bereik je dan meer.. en die zegt dat je stom bent lekker laten gaan.
badboy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.