Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 December 2005, 13:22   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question Underdog of favoriet?

Voor wie heb jij over het algemeen het meeste sympatie? Ben je voor de 'underdog', de verliezer, degene die minder kans maakt, of houd je van succes, ben je voor winnaars?

Ik ben absoluut voor het eerste. In vrijwel alle situaties. Ik ben nooit voor een uitgesproken favoriet. Op die manier leer je (incidenteel succes) enorm waarderen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2005, 13:42   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat ligt er aan om wie het gaan natuurlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2005, 14:09   #3
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

vind het meestal wel leuk als een underdog wint
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2005, 14:32   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat ligt er aan om wie het gaan natuurlijk
Volgens mij ben jij behoorlijk masculine (en ik feminine dan)
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2005, 14:45   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat ligt er aan om wie het gaan natuurlijk
Helamaal mee eens.. Ik vind het vaak prachtig als een underdog wint, maar heb wel respect voor echte winnars als ze winnen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2005, 15:12   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Helamaal mee eens.. Ik vind het vaak prachtig als een underdog wint, maar heb wel respect voor echte winnars als ze winnen..
Het gaat niet om respect, he. Het gaat om of je vóór die favoriet bent. Stel: er spelen 2 teams die je allebei even lief zijn tegen elkaar (laten we zeggen NAC speelt tegen Ajax, of voor de Europacup speelt pak 'm beet Club Brugge tegen Real Madrid). Naar wie gaat dat gevoelsmatig je voorkeur uit? Ongeacht of je respect hebt voor Ajax en Real Madrid, die in principe favoriet zijn, voor wie ben je dan?

Als favoriete ploeg heb je De Graafschap uitgekozen. Veel provincialen kiezen één van de 3 traditionele topclubs (meestal is de keuze zelfs maar uit 2) uit. Waarom? Niet om de binding met Amsterdam of Rotterdam, of omdat het zo'n leuk clubje is. Meestal is dat omdat er succes behaalt wordt. Op een Lakeside Darts-toernooi zijn veel mensen niet voor hun landgenoot Van Barneveld. Omdat hij teveel wint?

Ik had laatst een tentamen over dit onderwerp; Masculiniteit en Femininiteit. In het eerste geval is macht vaak belangrijk; snelheid, status, succes, terwijl bij de laatste het vaak juist gaat om de kwaliteit van het leven, er is sympatie voor de underdog en het zijn van een winnaar is juist vaak een negatieve bijsmaak!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2005, 16:02   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je zegt in alle situaties, dus ik probeer andere situaties dan voetbal wedstrijden voor te stellen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2005, 19:21   #8
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dat ligt er aan om wie het gaan natuurlijk
Hier ben ik het mee eens, ligt eraan om wie het gaat en hoe de prestaties van beide teams laatste tijd zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2005, 22:48   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
je zegt in alle situaties, dus ik probeer andere situaties dan voetbal wedstrijden voor te stellen
In welke situaties zie jij jezelf dan sympatie hebben voor een underdog?

Het feit dat je sympatiën hebt voor een land als Amerika en een president als Bush duidt op grote masculiniteit bijvoorbeeld.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2005, 23:43   #10
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
In welke situaties zie jij jezelf dan sympatie hebben voor een underdog?
Een debat? Verkiezingen? Je kan wel duizenden situaties bedenken waarin je moet kiezen tussen de grote favoriet en de (sjah, hoe kan je het noemen?) 'zwakker opgestelde'.

Ik vind het een beetje een rare vraag omdat je in zo'n gevallen toch wel vaak onpartijdig blijft denk ik. Ik in elk geval, maar misschien ga ik nu gewoon gaan veralgemenen.
Het is fijn als de zwakker opgestelde wint of zijn gelijk haalt, maar voor mij maakt het maar weinig uit.

Let wel, als iemand benadeeld wordt of echt (ten onrechte) onderdrukt wordt, zal ik het wel voor hem/haar opnemen, maar dan gaat het niet om competitie maar om discriminatie en dat is iets heel anders...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2005, 12:16   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thali
Een debat? Verkiezingen? Je kan wel duizenden situaties bedenken waarin je moet kiezen tussen de grote favoriet en de (sjah, hoe kan je het noemen?) 'zwakker opgestelde'.

Ik vind het een beetje een rare vraag omdat je in zo'n gevallen toch wel vaak onpartijdig blijft denk ik. Ik in elk geval, maar misschien ga ik nu gewoon gaan veralgemenen.
Het is fijn als de zwakker opgestelde wint of zijn gelijk haalt, maar voor mij maakt het maar weinig uit.

Let wel, als iemand benadeeld wordt of echt (ten onrechte) onderdrukt wordt, zal ik het wel voor hem/haar opnemen, maar dan gaat het niet om competitie maar om discriminatie en dat is iets heel anders...
Ik heb in vrijwel alle situaties op zijn minst een voorkeur. Of het nu in een TV-quiz is (als Lingo opstaat ben ik altijd voor degene die achter staat), in sport-situaties ben ik nooit voor de favoriet en bij verkiezingen stem ik eigenlijk zelden op een grote partij.

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die echt onpartijdig zijn overigens..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.