Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 May 2005, 07:56   #1
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard Bush keurt nieuwe oorlogsuitgaven goed

Citaat:
Bush keurt miljarden extra oorlogsuitgaven goed

Uitgegeven: 12 mei 2005 07:32
WASHINGTON - De Amerikaanse president George W. Bush heeft woensdag ruim 81 miljard dollar opzij gezet voor extra oorlogsuitgaven. De maatregel was in de afgelopen weken al goedgekeurd door de Senaat en het Huis van Afgevaardigen.

Het leeuwendeel van het geld wordt de komende maanden uitgegeven aan de militaire operaties in Irak en Afghanistan. Ook voorziet de wet in meer hulp aan slachtoffers van de zeebeving in Azië, komt er extra geld vrij voor binnenlandse veiligheidskwesties en krijgen vluchtelingen in Sudan en de Palestijnse regering miljoenenbedragen.

Met de maatregel wordt ook 592 miljoen dollar uitgetrokken voor de bouw van een nieuwe ambassade in de Iraakse hoofdstad Bagdad. Geen enkele Amerikaanse diplomatieke vertegenwoordiging in het buitenland heeft zo'n groot en prijzig onderkomen.

kan aan mij liggen, maar is 81 miljard dollar EXTRA niet een beetje ernstig veel?
en 600miljoen dollar voor een ambassade?
mij ontgaat even alle noodzaak van 81miljard aan extra uitgaven, vooral omdat dat geld ook in Amerika wel beter te besteden valt
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 08:55   #2
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik had nog niet echt een mening over bush, maar door dit soort acties

Zo veel geld!!! en dat voor oorlog! Ik denk zelf dat de Amerikanen het daar niet mee eens zijn.. ook omdat het geld idd beter te besteden is.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2005, 09:39   #3
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

voor 600 miljoen kun je een leuk onderkomen neer zetten

ontopic: ik vind het allemaal een beetje veel ... maja ... Amerika gaat toch failliet ..
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 12:19   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik dacht nog wel dat Bush 'gematigder' was geworden? Te gek voor woorden dat Amerikanen hier zelf nog niet tegen in opstand komen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 12:27   #5
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
... Amerika gaat toch failliet ..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 13:24   #6
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
hehe kan een land failliet worden
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 20:33   #7
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Amerika gaat toch failliet ..
dan is de wereld dat ook

maar echt, wat is nu het totale defensie budget nu echt van de amerikaanse strijdkrachten!?!?

je zou daar de burgers eens op moeten atanderen ofzo, en kijken wat je met dat geld kunt doen.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 20:52   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
hehe kan een land failliet worden
In zekere zin wel: als een land in schulden maakt, heeft dat gevolgen op de economie. Als het slecht gaat in de economie van een land, zijn er meer faillissementen en dat gaat een land ook een klein beetje failliet.

Ik weet niet wie dit mij gezegd heeft, maar iemand zei me deze week dat het maar best is dat Bush herverkozen is: zo kan hij zijn boeltje in Irak en de rest van de wereld opruimen i.p.v. het op de schouders van zijn opvolger te schuiven. Maar blijkbaar zal die opvolger nog meer mogen goedmaken.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2005, 20:58   #9
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
In zekere zin wel: als een land in schulden maakt, heeft dat gevolgen op de economie. Als het slecht gaat in de economie van een land, zijn er meer faillissementen en dat gaat een land ook een klein beetje failliet.
kijk wat wat voor grond amerika heeft, en zeker wat daarin zit.. een land kan niet failliet gaan (kan alleen slecht draaiende economie hebben

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja

Ik weet niet wie dit mij gezegd heeft, maar iemand zei me deze week dat het maar best is dat Bush herverkozen is: zo kan hij zijn boeltje in Irak en de rest van de wereld opruimen i.p.v. het op de schouders van zijn opvolger te schuiven. Maar blijkbaar zal die opvolger nog meer mogen goedmaken.
beetje zwakke ontkrachting van het argument maar goed dat hij nog een keer zit zodat hij niet iemand anders de schuld kan geven
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2005, 11:05   #10
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
hehe kan een land failliet worden
in theorie natuurlijk niet ... bedoelde meer dat uiteindelijk de staatsschuld en het tekort zo hoog zullen worden dat bedrijven wegtrekken uit de VS en dat het dus een "arm" land wordt en niet meer het VS als supermacht
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2005, 12:54   #11
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Geloof me, dat zal noooooooooooooit gebeuren.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2005, 13:23   #12
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Geloof me, dat zal noooooooooooooit gebeuren.
ik denk het wel ... want hoge staatsschulf zorgt voor hoge inflatie en zo trekt het verder waardoor de concurrentiepositie verslechterd waardoor bedrijven beter ergens anders kunnen produceren waarna veel bedrijven wegtrekken, waardoor de werkeloosheid omhoog gaat waardoor steeds minder mensen producten kunnen kopen ... het zal natuurlijk nooit zulke grote proporties aannemen dat het opeens een derde wereldland word, aangezien de VS altijd geld krijgen uit de rest van de wereld omdat ze groot aandeelhouder zijn van de wereldbank, maar het gaat er meer om dat veel bedrijven, en dan met name de hoofdkantoren, weg zullen trekken uit de VS en naar de Aziatische gebieden zullen gaan. En als ze al in de VS zullen blijven trekken ze naar westkust.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2005, 14:10   #13
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Idd, de macht van de VS komt nu nog voort uit het feit dat er veel machtige bedrijven in de VS hun onderkomen hebben. Daar komen de machtige mensen vandaan die in feite het land besturen (aangezien zij bepalen waar het geld heen gaat), swie er gekozen wordt, etc. Zodra het meerendeel zich uit de VS terugtrekt, zakt de machtspositie in tot 0. De VS hebben geen pressiemiddel meer om macht uit te oefenen, oke wapens hebben ze veel, maar met wapens alleen heb je geen macht. Wapens kunnen ten hoogste dienen als machtsvertoon en dienen om angst in te boezemen, schijnvertoon dus. Maar op de markt heb je aan wapens niets.
Wat dat betreft kan China ook best de nieuwe wereldmacht worden als men massaal de VS er voor zou verruilen. Goed, politiek gezien is dat land niet een goed voorbeeld wegens de enorm onbekende stabiliteit en rekbaarheid door de explosieve groei.
Meest waarschijnlijk zal denk ik zijn dat de bedrijven voorlopig wel in de VS blijven zitten, maar toch al gauw over zullen gaan op een andere munteenheid, wegens de enorm instabiele koers waar de dollar in terecht is gekomen.
Ook dit soort uitgaven verergeren dit weer in veelvoud.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 21:00   #14
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

ik denk dat de mensen in amerika eens bewust moeten worden wat hun presidentje daar allemaal aan het doen is
en de andere wereldleiders mogen ook wel eens reageren
de uitgaven die hij doet zijn gewoon buiten proportie vind ik
daar kan hij een volledig land mee uit de put helpen
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.