Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 January 2006, 22:40   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Angry FC Utrecht verbiedt supporters gebruik van het logo

Dit is toch wel het toppunt van wat ik ooit heb meegemaakt op supportersgebied.

Allerleerst las ik dit artikel:

FC Utrecht verbiedt logo op fansites

FC Utrecht-fans mogen het logo van de voetbalclub niet meer gebruiken op hun websites, zo bericht Marketingfacts. Volgens de club zou gebruik van het logo zorgen voor verwarring bij het publiek omdat het publiek zal denken dat de sites iets met FC Utrecht te maken hebben. FC Utrecht zegt die verwarring c.q. associatie "absoluut onacceptabel" te vinden.

De Utrechtse voetbalclub heeft verschillende supportersites een brief gestuurd. De sites hebben een week de tijd om alle logo's te verwijderen. Sites die daar geen gehoor aan geven, zullen worden vervolgd.

De supportersites zijn woedend en onthutst. "De commerciële belangen gaan voor de clubliefde van de supporters, mensen die hun hart en ziel steken in zo'n site en met trots hun logo voeren zullen uit het beeld verdwijnen", aldus de website Bunnikside.nl. Een Utrecht-supporter op een andere site schrijft: "Moet ik nou ook 'FC Utrecht' tattoo laten verwijderen meneer Venneman?"

============================================

Blijkbaar gaat het om de volgende brief. Die houding van Utrecht is toch wel het toppunt, om zo om te gaan met je fans die een hoop energie op vrijwillige basis in de club te steken. Lijkt me toch logisch dat men trots is op het logo van de club..
En dan ook de manier waarop, als Roda mij zo'n lompe brief zou sturen kregen ze hem er met een steen er aan vast retour.


SPOED!

Utrecht, 23 januari 2006


Geachte heer ,

Hierbij benader ik u met betrekking tot het volgende.

Football Club Utrecht B.V., verder te noemen “FC Utrecht”, is (onder meer) houdster van de merknaam FC Utrecht. FC Utrecht is terzake al jaren bezig met de naamsopbouw/merkopbouw, oftewel de ‘branding’ van voornoemd merk. Dit merk is (onder andere) ingeschreven bij het Benelux Merkenbureau. Op basis van deze inschrijvingen kan FC Utrecht met succes elk gebruik stopzetten door een ander van ieder identiek of overeenstemmend merk of handelsnaam, waarvoor zij inschrijvingen verkregen heeft en ook voor overeenstemmende waren en diensten.

FC Utrecht heeft geconstateerd dat u gebruik maakt van het beeldmerk van FC Utrecht (het FC Utrecht logo).Het spreekt voor zich dat FC Utrecht u geen toestemming heeft gegeven om deze handelsnaam te gebruiken.

In het onderhavige geval is er door uw toedoen sprake van het gebruik van (vrijwel) identieke namen , die zowel auditief als qua schrijfwijze tot verwarring leiden in het handelsverkeer. De overeenstemming tussen de handelsnaam enerzijds en de overeenstemming tussen de diensten en/of producten anderzijds kunnen niet los van elkaar gezien worden.

Door het gebruik van de handelsnaam ontstaat verwarring bij het publiek nu het publiek zal denken dat Utregforum iets met FC Utrecht te maken heeft , welke verwarring c.q. associatie FC Utrecht absoluut onacceptabel vindt. Er heeft zich inmiddels ook daadwerkelijk verwarring voorgedaan. Bovendien geldt dat met het gebruik van voornoemde handelsnaam ongerechtvaardigd voordeel wordt getrokken uit en afbreuk wordt gedaan aan de reputatie en het onderscheidend vermogen van de (beschermde) merken van FC Utrecht. Kortom: u pleegt een grove inbreuk op de merkrechten van FC Utrecht.

Door het gebruik van de handelsnaam lijdt FC Utrecht (forse) schade en dreigt zij in de toekomst verdere schade te lijden.

Gelet op het vorenstaande is FC Utrecht gerechtigd om u aansprakelijk te stellen en u te sommeren om voornoemde inbreuken terstond te (doen) staken en gestaakt te (doen) heden.
FC Utrecht geeft er echter in beginsel de voorkeur aan om u in de gelegenheid te stellen binnen 7 dagen na dagtekening dezes met ondergetekende telefonisch contact op te nemen teneinde te trachten om voornoemde problemen in onderling overleg, derhalve op minnelijke wijze, uit de wereld te helpen. Indien ik niet binnen voornoemde termijn van u verneem, dan laat u FC Utrecht geen andere keus dan deze kwestie uit handen te geven aan haar advocaat en deze te instrueren over te gaan tot het (doen) nemen van rechtsmaatregelen. Hopelijk laat u het zover niet komen.

Volledigheidshalve merk ik op dat FC Utrecht de onderhavige brief aan meerdere (rechts)personen, die inbreuk maken op haar merkrechten, doet toekomen.

Graag verneem ik van u.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren.


Hoogachtend,

R. Venneman
Financieel directeur



Waar gaat dit heen waar gaat dit heen Merk, branding, je eigen fan gaan uitleggen wat Football Club Utrecht is. Waar leeft zo'n gast, die moet toch al lang ergens in een gracht liggen te drijven zou je denken!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2006, 08:22   #2
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

op de bodem van een gracht zou een beter idee zijn.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2006, 09:33   #3
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Haha dat je als financieel directeur zo'n brief op durft te stellen..

Mag aannemen dat Van Dop hier een stokje voor gaat steken, anders is hij voor mij enorm door de mand gevallen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2006, 15:57   #4
Den Bosch boy13
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

niet echt slim, heb je supporters, ga je ze een beetje zitten pesten door het logo te verbieden

Als ik een FC Utrecht supporter was,zou ik dit niet pikken
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2006, 00:17   #5
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

ja kut, nu moet ik mijn cu2 veranderen

Maar alle gekheid op een stokkie Ik vind dit diep triest
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 22:22   #6
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Ik vind het ook triest.. hoe zit het nu met de sportprogramma's die het logo van utrecht gebruiken? Dat mag niet meer he..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2006, 22:47   #7
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Ik vind het ook triest.. hoe zit het nu met de sportprogramma's die het logo van utrecht gebruiken? Dat mag niet meer he..
ik citeer de vetgedrukte kop:
FC Utrecht verbiedt logo op fansites

maar het is idd een kutinstelling vanuit de club, pak dan alleen de fansites aan waaruit de verwarring ontstaat...
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 00:25   #8
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak
ik citeer de vetgedrukte kop:
FC Utrecht verbiedt logo op fansites

maar het is idd een kutinstelling vanuit de club, pak dan alleen de fansites aan waaruit de verwarring ontstaat...
klopt.. omdat dat het nieuws bericht is.. maar het logo is een 'branding' wordt dan straks talpa in verband gebracht met Utrecht?
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 09:19   #9
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Hebben ze bij Utrecht zoveel fans, dat ze er een paar we moeten pesten ofzo
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2006, 10:02   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik had van de Utreg-fans wel wat meer actie tegen zo'n joep verwacht. Ik weet zeker dat wij dat niet zouden pikken in ieder geval. Maar wij overleggen veel met de club, worden redelijk betrokken in bepaalde dingen. Wij brengen ook merchaindise uit met het clublogo erop. Ik snap niet hoe dit zo ineens besloten kan worden bij Utrecht
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.