Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 February 2008, 11:20   #1
imy017
Lid
 
Geregistreerd op: 16 February 2008
Berichten: 5
Standaard hoe kom je de proefwerkweek GOED door.

hallo,

je kent ze wel, die proefwerkweken, hebben jullie nog tips om je er doorheen te slepen? meld ze hier!
een paar tips van mij:



ga niet zenuwachtig doen dan je het 'verneukt' hebt, dat gaat alleen maar ten koste van andere proefwerken.


begin op tijd, hierdoor kom je tijdens de pww niet in tijdsnoot.


zorg dat je al je boeken mee nar huis neemt! ik vind het altijd vervelend als ik thuis kom zonder boeken...


zorg dat je de goede dingen leert, ik heb soms wel is het verkeerde geleerd



AFKIJKEN, werkt meestal!, ik ben nog nooit gepakt!
Achteraf
Als je je proefwerk terug krijgt, schrijf dan met de rode pen een extra fout op, bij iets wat eigenlijk helemaal niet fout is. Ga dan naar de leraar en vraag wat daar fout aan is. "Niks." zal de leraar waarschijnlijk zeggen, en het daarna als een fout van hem/haar beschouwen, en daarna je cijfer verhogen!

Ander woord
Als je woordjes moet vertalen, neem dan ook het te vertalen woord over op je proefwerkblaadje. Weet je dit woord niet? Kies dan een ander woord, en schrijf dit voor het woord dat je niet weet in de plaats. Daarvan weet je de vertaling uiteraard wel! Genoeg leraren die erin trappen.

Baby-G
Als je een Baby-G horloge hebt kun je de beginletters van de informatie die je moet leren er in programmeren, dat werk echt heel goed, ik ben nog nooit gesnapt.

Ballon
Als je veel tekst kwijt moet, maar zelf niet zo netjes klein kan schrijven....kan een ballon uitkomst bieden.. Blaas een ballon op (niet dicht knopen), en schrijf je tekst op de ballon. Wanneer je de ballon laat leeglopen is de tekst 10 tot15 keer zo klein.. en goed leesbaar. Doe de ballon daarna in je etui en klaar... niemand die het merkt.

Bank
Je schrijft de belangrijkste dingen die je moet leren op je tafel met potlood, en je legt je proefwerkblaadje erop. Je moet er wel voor zorgen dat je een beetje achterin de klas zit. En als je iets niet weet schuif je gewoon je blaadje opzij en je gaat met je handen in je haar staren naar je tafel. De leraar denkt dan dat je gewoon diep zit na te denken, maar ondertussen weet je alle antwoorden, en zo haal je goede cijfers. LET OP!!! Als je het proefwerk gemaakt hebt moet je er wel voor zorgen dat je de tekst die je op je tafel hebt geschreven er afgumt!!!! Anders heb je een probleempje.

Beugel
Vele leerlingen hebben een beugel. Velen van hen hebben zo'n plaatje wat tegen je gehemelte zit. Daarop graveer je je antwoorden en als je ze nodig hebt haal je lekker in de les je beugel uit je bek. Iedereen vind dat een onsmakelijk gezicht dus niemand ziet dat jij al je antwoorden overpent!

Bierviltje
Onder je tafel een half bier viltje vast maken met een punaise en dan als je iets niet weet het bierviltje naar je toe draaien en zo kan je alles overschrijven. En als de leraar naar je kijkt gewoon het viltje weer onder je tafel schuiven!

Blinkende nylonkousen
Je doet een rokje aan met blinkende nylonkousen daar onder. Je schrijft gewoon je benen vol (het deel dat je rokje normaal bedekt), tijdens het examen doe je je rokje een beetje naar boven en doordat je kousen zo blinken kan de leerkracht niet zien dat er iets opgeschreven staat.

Boek op schoot
Ik heb bij veel leraren gewoon mijn boek op schoot. We hebben rare tafels op school, als je dat niet hebt op school dan moet je voor de leraar zitten of helemaal achterin.

Buurman I
Sluit een dealtje met degene voor je: plak een spiekbriefje op z`n rug (wel op de hoogte dat je het niet kan zien als ie naar achteren leunt (tegen de leuning aan)). Nou dan leunt ie dus naar achteren als de docent er aan komt! (je kan elkaar aflossen dat je hem een keer helpt of zo!)

Buurman II
Als je een klein boekje hebt (A5 bijvoorbeeld) waaruit je moet leren, gewoon bij degene die voor je zit tussen de stoel en zijn/haar rug zetten (natuurlijk wel van te voren afspreken). Zo kan de leraar als hij op z'n plaats blijft zitten het boek niet zien omdat je buurman ervoor zit en jij wel de antwoorden overschrijven.

Carbonpapier
Leg carbonpapier onder het antwoordvel van je buurman. De rest mag je zelf bedenken.

Citroensap
Koop bij de supermarkt een stuk of wat citroenen, knijp die citroenen thuis uit en gebruik een kroontjespen om een tweede (die je eventueel misschien nog nodig zou hebben) proefwerkblaadje vol te schrijven met de info van het proefwerk. De leraar ziet het niet, ook niet van dichtbij. Als je het blaadje optilt en een beetje tegen het licht inhoud, lees je alle info die je nodig hebt. Of mix het met melk en dompel je pen er in, en schrijf het vervolgens, stukje bij beetje, op je papier.

Elastiekje
Jat van de eerste de beste postbode zo'n mooi postelastiek en rek dat zo ver mogelijk uit. Vervolgens schrijf je er enkele aantekeningen op en laat het elastiek los. Niemand ziet dat, laat staan wat er op staat. Doe dit tijdens het pw in je etui e.d. en rek hem uit elkaar, opdat je de aantekeningen kan zien.....

Flesje
Als je een doorzichtig flesje hebt, kan je het etiket eraf halen en op de binnenkant erop schrijven. Plak hem erna weer op zodat je aan de binnenkant van het flesje alles te zien krijgt.

ge
Je kan natuurlijk ook de antwoorden van een kort so-tje waar je alleen afkortingen hoeft te weten met nagellak op je nagels lakken. Neem dan wel blanke lak dat valt niet zo op. Of je kan de antwoorden met een passerpunt licht in je nagel krassen.

Geheimschrift
Ontwerp je eigen geheimschrift en schrijf deze zogenaamd onzinnige teksten op je etui/hand/agenda/pen/typ-expotje/liniaal/rekenmachine..

Gips
Als je een arm of iets anders in het gips/verband hebt zitten en heel veel vrienden en kennissen hebben op je gips/verband geschreven, kun je gewoon je spiekbriefje(s) op je gips/verband schrijven. Het is heel handig en soms leest een van je ouders het toch niet (of de arts).

Het bord
Het Bord. Als er voor jou les uur een andere klas in hetzelfde lokaal is geweest en er staat veel op het bord dan schrijf je tussen al die teksten van de vorige leraar belangrijke begrippen is bij onze klas vaak gelukt we zijn maar 1 keer gepakt.

Horloge I
Neem een kermishorloge, haal het uurwerk eruit en doe je spiekbriefje erin zodat als je op je spiekbriefje kijkt het lijkt alsof je kijkt hoe laat het is.

Horloge II
Zet je horloge op een losse stand en zorg dat hij goed verschuifbaar is. Je kan nu met een goede pen enorm veel info onder het bandje van je horloge op je pols zetten!! Ik had een geschiedenis Proefwerk laatst en ik had alle verzuilde organisaties en TV kanalen er onder gezet!. Tip: Doe een sweater met een lange mouw aan.

Horloge III
Je hebt tegenwoordig van die horloges van Microsoft waar je informatie in kan opslaan. Die horloges hebben een databank (geheugen) en daar kan je dan heel makkelijk, via de computer formules en woordjes in opslaan. En een leraar die jou gaat controleren zal nooit de databank van je horloge controleren. (dat kennen ze geen eens) En als ie vraagt: ‘waarom kijk je steeds op je horloge?’ Dan zeg jij: ‘Ik wil weten hoeveel tijd ik nog hebt.’ Ook dure Casio horloges schijnen deze functie te hebben.

Kaft
Kaft je boeken met krantenpapier en leg die tijdens so/proefwerk op tafel/grond... Krabbel tussen de tekst je woordjes etc.

Leraar aankijken
Je moet de leraar of lerares heel lang aankijken zodat hij of zij de andere kant op kijkt. En dus niet meer durft te kijken. Werkt altijd bij meisjes naar leraren!

Listen to the music! I
Spreek thuis op een bandje je proefwerk in de belangrijke formules enzovoort wel een paar keer herhalen want je kunt niet terugspoelen. Dan doe je 1 oortje door je linker mouw en je houd het gedurende het proefwerk in je handpalm.

Listen to the music! II
Stel, je mag een walkman op in de klas onder bijvoorbeeld een compo ofzo. Dan doe je het volgende: Je moet wel een stereo hebben waar je bandjes mee op kan nemen en waar je ook met een microfoon kan inspreken. En je gaat dan natuurlijk op een bandje alle antwoorden inspreken. Maar neem wel eerst bijvoorbeeld 1 liedje op voor je gaat inspreken, want misschien komen ze de bandjes testen. En zet de volume niet te hoog onder de compo, want dat hoor je er soms zo door heen! Uiteraard kan je het ook op een cd branden en een discman de klas in nemen. Als je het handig brandt, kan je nog zappen naar wat je wilt horen ook!


jullie tips??
__________________
play online games!
http://spellenspelen.freehostia.com/

PLAY
imy017 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2008, 11:53   #2
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Leer gewoon goed dan ken je tenminste echt wat je moet kennen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2008, 13:00   #3
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

uh.. gewoon leren... zoveel stof heb je vast ook weer niet!! tenminste als ik zo begrijp zit je op de middelbare school!

de stof zal later alleen maar meer en zwaarder worden
just do it! niet afvragen hoe je het gaat aanpakken gewoon beginnen met leren.
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2008, 14:00   #4
Amnesia
Banned
 
Geregistreerd op: 14 February 2008
Locatie: In your fucking nightmare
Berichten: 8.167
Standaard

Leren.

Punt.
Meer zit er eigenlijk niet in
Amnesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2008, 15:30   #5
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

En zeker weten dat je de Nederlandse taal onder de knie hebt.
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2008, 16:42   #6
Amnesia
Banned
 
Geregistreerd op: 14 February 2008
Locatie: In your fucking nightmare
Berichten: 8.167
Standaard

Da's ook wel handig ja
Amnesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2008, 14:01   #7
Volkoren
Lid
 
Volkoren's Avatar
 
Geregistreerd op: 27 February 2008
Locatie: -
Berichten: 9
Standaard

En hier moeten wij nog wat aan toevoegen? Volgens mij is dit lijstje wel compleet!
Volkoren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2008, 15:47   #8
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Voor de idioten die niet kunnen nadenken ja.
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2008, 07:28   #9
Amnesia
Banned
 
Geregistreerd op: 14 February 2008
Locatie: In your fucking nightmare
Berichten: 8.167
Standaard

Amnesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2008, 18:34   #10
Mart..
Lid
 
Geregistreerd op: 28 February 2008
Berichten: 2
Standaard

omg

die dingen zijn wel heel erg doordacht
soms een keer een spiekbriefje oke
maar sit gaat te ver
hoe wil jij hbo of mbo doorkomen
met alleen spieken red je het niet hoor
daar vind je geen baan mee
Mart.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2008, 08:13   #11
Amnesia
Banned
 
Geregistreerd op: 14 February 2008
Locatie: In your fucking nightmare
Berichten: 8.167
Standaard

Dude,
Dat zal me aan me reet roesten .
En leer eerst goed nederlands en goede interpunctie.
Dan praten we verder.
Amnesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2008, 13:44   #12
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Hij heeft wel gelijk hoor dus flikker jij maar op.
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.